Gå till innehåll

Konto övertaget och tömts, kräva skadestånd?


Spinx

Recommended Posts

I går kväll när jag skulle logga in på mitt pokerkonto så kom jag inte in, jag skrev in fel lösenord enligt siten.

Jag försökte då använda "lost password" funktionen för att kunna få ett nytt lösenord men jag fick inget email.

 

Efter ca tre timmars mailande med supporten så fick jag till slut reda på att min mail hade blivit ändrad till en epostadress liknande min hotmail-adress, någon hade bara kastat om två bokstäver.

 

Jag fick till slut min epostadress ändrad och kunde få ett nytt lösenord.

 

När jag loggar in så möts jag till min förvåning av nollor i cashiern, någon har tömt mitt konto.

 

Jag hade direkt starka misstankar om vem det var och hade ganska snart listat ut lösenordet till den hotmailadress som använts.

Väl där inne så hittar jag alla mail i ärendet och kan följa precis hur det har gått till, tilläggas kan att detta hotmail-kontot var registrerat i mitt namn.

 

Efter ca. 15min så satt jag i telefon med supporten och dom har lyckats låsa lite av pengarna eftersom dom bara skickats över till en annan användare.

 

Jag kommer att få mina pengar det vet jag, jag vet vem som står bakom detta och har i dag varit i kontakt med dennes pappa då bedragaren själv är minderårig.

 

Det som visar på att siten har gjort fel är att bedragaren har lämnat fel postadress (min gamla, förmodligen sökt på hitta eller dyl.) och supporten har ändå lämnat ut lösenordet.

 

Vad göra i denna situation, tilläggas kan att detta är en av dom absolut största siterna i världen. Kan man kräva skadestånd för att dom har gjort fel?

 

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

På kontot fanns närmare $1 500.

Hur hade ni gjort, vad är möjligt?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

Slå knäskålarna av honom. Alternativt polisanmäla honom.

 

Precis vad sambon sa... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

Slå knäskålarna av honom. Alternativt polisanmäla honom.

 

Alternativ nummer 1 lät bra. Vettetusan om det är något annat du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

Slå knäskålarna av honom. Alternativt polisanmäla honom.

 

Precis vad sambon sa... :roll:

 

Skulle föreslå att du tar ett räjält snack med honom och hans föräldrar om vad som försigår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

Slå knäskålarna av honom. Alternativt polisanmäla honom.

 

Kom igen, ett mer seriöst och användbart svar än slå knäskålarna av honom borde kanske ges? :?

Jag förstår att du kanske inte är 100% seriös, men ändå... (och om du är det så är jag rätt så säker på att spinx inte själv vill bli kontra-polisanmäld...)

 

Angående stämning så vet jag inte hur det skulle fungera, det krävs kanske att du skulle behöva ta dig till usa eller något (det är där dom riktigt stora pengarna finns;) )?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick jag till slut reda på att min mail hade blivit ändrad till en epostadress liknande min hotmail-adress, någon hade bara kastat om två bokstäver.

Jag fattar inte, han måste ju ändå haft tillgång till din ursprungliga epostadress-lösen för att kunna få ändra adress? (för epostadress-validering) Am I right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lita på mig, jag är fullständigt seriös. Balter med basebollsträ är billiga, hämd är ljuv.

 

(och om du är det så är jag rätt så säker på att spinx inte själv vill bli kontra-polisanmäld...)

 

Svårt att du ska bli polisanmäld för vad som händer om ett halvår mellan herr Ivan från Estland och den här tjommen. Bevis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lita på mig, jag är fullständigt seriös. Balter med basebollsträ är billiga, hämd är ljuv.

 

(och om du är det så är jag rätt så säker på att spinx inte själv vill bli kontra-polisanmäld...)

 

Svårt att du ska bli polisanmäld för vad som händer om ett halvår mellan herr Ivan från Estland och den här tjommen. Bevis?

 

Jag vet inte hur stort bevisvärde en tråd på ett internetforum som handlar om hur Ivan från Estland ska slå sönder någon tjuv med baseballträ har i och för sig... :)

 

Äsch, är han minderårig och hyfsat normal och "bara" gjort ett snedsteg kan du väl låta det gå utan att slå sönder han, är han halkriminell, äcklig, otrevlig eller på annat sätt jobbig så finns det ju varianter...

 

Hur mycket pengar gäller det? Kanske onödigt att riskera att åka dit på diverse jobbiga brott om det gäller några hundralappar, framförallt så är det ju inte värt det om du betalar mer för Ivans tjänster än vad han snott av dig (särskilt om du får tillbaka degen).

 

Polisanmälan känns inte som ett alternativ ifall han är minderårig dock. Det händer typ noll och nada om en minderårig typ våldtar en klasskamrat eller halvt slår ihjäl någon, en vanlig sån här grej lär ju inte leda till något som helst som ger återverkningar för honom. Typ samtal med soc i värsta fall (och om han är någorlunda smart gråter han ut om hur de onda internetbolagen gjorde han spelberoende och så vidare och får samtal med någon psykolog som straff) typ.

 

Jag vet inte, sköt det internt utan att blanda in snuten. Hur du gör är helt upp till dig och jag tänker inte ge några direkta råd, dock lär polisanmälan vara helt verkningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra med bedragaren, jag borde kunna polisanmäla honom för bedrägeri, stöld (grov?) samt urkundsförfalskning? Han sade sig vara mig i konversationen med pokersiten.

 

Slå knäskålarna av honom. Alternativt polisanmäla honom.

 

Vad är du för idiot egentligen? Vi lever på 2000-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Va ska man köra för nåt då? Outlook? Har oxå hotmail kopplat till div. pokerkonton men skall åtgärda det efter alla skräckhistorier man hört. Typ Rahm. Vad är säkrast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Jag hade inte kopplat mitt hotmail konto till pokersiten, däremot så kände han till min hotmailadress. Varför han valde att göra en snarlik kan man ju undra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Va ska man köra för nåt då? Outlook? Har oxå hotmail kopplat till div. pokerkonton men skall åtgärda det efter alla skräckhistorier man hört. Typ Rahm. Vad är säkrast?

 

Gmail kan jag rekommendera. Kan skicka en invite om du pmar din mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...