Gå till innehåll

ARTIKEL: Blåst på pokervinsten


Ving

Recommended Posts

Från dagens Aftonbladet. Känns som att man vill veta mer om omständigheterna. Vad har egentligen hänt? Har killen suttit och spelat för playmoney och trott han vunnit 8000 kr?

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Blåst på pokervinsten

När han skulle ta ut sin vinst på 8.000 kronor anklagades han för förfalskning. Ett fel i pokerprogrammet gjort att Peter Johansson spelat med låtsaspengar.

 

-Trots att vi testar våra system grundligt kan vi aldrig garantera att systemen fungerar med alla andra mjukvaror på marknaden, säger Pär Jonsson, produktchef på B2B-poker.

 

Där tar man inte ansvar för problemet och betalar inte ut någon vinst.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

- Måhända att det har varit något fel på mjukvaran. Men eftersom han aldrig fört över pengar till spelkontot borde han också ha förstått att det inte var riktiga pengar han spelade med. Därför kan han heller inte anses ha rätt till ersättning, säger B2B:s Pär Jonsson.

Är nog beredd att hålla med Pär... Har man inte satt in pengar på pokerkontot så kan man ju knappast tro att man vunnit några riktiga pengar heller... I annat fall så skulle ju alla som öppnade ett nytt konto bli 1000$ rikare (för det är väl ungefär så mkt funmoney som man brukar få till en början)...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I annat fall så skulle ju alla som öppnade ett nytt konto bli 1000$ rikare (för det är väl ungefär så mkt funmoney som man brukar få till en början)...

 

Hahaha!! Detta är ju precis vad killen i artikeln måste tro, för var det 8000 han skulle ta ut så lär han ha gått +/-0 på sitt play money-spelande.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,750908,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ganska komiskt då personen i fråga, Peter Johansson, för en tid sedan var VD på det företag jag jobbar.

 

Har haft telefonkontakt med honom om detta och jag försökte förklara för honom att det var playmoney han spelat med. Han hade som sagt aldrig fört över pengar till sitt Pokerkonto från Sportbetkontot.

 

Han sa att han skulle gå till Aftonbladet, vilket jag tog med en nypa salt. Verkar dock som han gjorde slag i saken hehe.

 

En väldigt skum sak dock var att han inte syntes på borden han spelade. Testade ett par gånger att gå in på samma bord som honom, men kunde aldrig se honom. Vi hade även olika motståndare vid "samma" bord.

 

Tex bord Linköping. Vi kunde båda se spelare, det sjuka var dock att vi såg olika spelare. Verkade nästan som han hade hamnat på något annat än B2B nätverket, nån "mirror site". Alla bord hade samma namn och hans lobby var identisk med min.

 

Aldrig hört talas om liknande "bugg", någon annan som har erfarenheter från något i stil med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ganska komiskt då personen i fråga, Peter Johansson, för en tid sedan var VD på det företag jag jobbar.

 

Har haft telefonkontakt med honom om detta och jag försökte förklara för honom att det var playmoney han spelat med. Han hade som sagt aldrig fört över pengar till sitt Pokerkonto från Sportbetkontot.

 

 

Ursäkta, men vad var det han inte förstod med detta? Alltså jag har ju inget att göra med detta, men det är ju lite kul att höra hur folk funkar. När du förklarar för honom att han inte spelar om riktiga pengar (för jag uppfattade det som att du förklarat det för honom), vad svarade han då? Hur gick hans tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men vad var det han inte förstod med detta? Alltså jag har ju inget att göra med detta, men det är ju lite kul att höra hur folk funkar. När du förklarar för honom att han inte spelar om riktiga pengar (för jag uppfattade det som att du förklarat det för honom), vad svarade han då? Hur gick hans tankar?

 

Han ville inte tro på det, och i samband med "buggen" som han råkat ut för ville han hellre tro att han blivit blåst av siten. För övrigt var det 200 kronor han hade satt in på sitt sportsbetkonto. Känns även hyfsat osannolikt att en total bybörjare har gått från 200 kronor till 8000 kronor på nån dags spelande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tex bord Linköping. Vi kunde båda se spelare, det sjuka var dock att vi såg olika spelare. Verkade nästan som han hade hamnat på något annat än B2B nätverket, nån "mirror site". Alla bord hade samma namn och hans lobby var identisk med min.

 

Aldrig hört talas om liknande "bugg", någon annan som har erfarenheter från något i stil med detta?

 

Om han nu har spelat på nån sorts "mirror" site, på dem vanliga cashgameborden fast mot andra spelare, där pengarna är playmoney. Vilka var då hans motståndare? Bet24:s alla anställda som testar klienten? Bottar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är den största tomten ?

Aftonbladet för att ha publicerat artikeln, eller spelaren som visste att han spelade med play money (och försöker "utpressa" 8000kr) ?

Hugget som stucket.

Nog för att jag vet att det här med att kolla vad som är sant innan man skriver inte är kvällstidningarnas starka sida...

Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken otroligt låg nivå Aftonbladet ligger på. Riktigt pinsamt. Och jäklar vad pinsamt för den där Peter. Haha... Han lär ju få höra det där några ggr om man säger så. :D

 

Någonting säger mig att det ligger något mer bakom som inte framgår i artikeln. Kan det vara så att Peter fört över sina 200 kr från sportbetting till poker. På något sätt har de 200 kronorna hamnat på en alternativ server så att Peter trott att han spelat för sina egna 200 kr och förvandlat dem till 8000 kr? Något är skumt.

 

Hela sanningen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken otroligt låg nivå Aftonbladet ligger på. Riktigt pinsamt. Och jäklar vad pinsamt för den där Peter. Haha... Han lär ju få höra det där några ggr om man säger så. :D

 

Någonting säger mig att det ligger något mer bakom som inte framgår i artikeln. Kan det vara så att Peter fört över sina 200 kr från sportbetting till poker. På något sätt har de 200 kronorna hamnat på en alternativ server så att Peter trott att han spelat för sina egna 200 kr och förvandlat dem till 8000 kr? Något är skumt.

 

Hela sanningen tack!

 

Nej, det komiska är att de 200 kronorna fortfarande låg på "sportbetkontot". De var alltså inte överförda till pokerdelen alls. Därav synes det relativt svårt att vinna 8000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting säger mig att det ligger något mer bakom som inte framgår i artikeln.

 

Jag tror också det, och hoppas det för killens skull.

 

Jag har så svårt att tro att han skulle blanda ihop sina 200 på sportsbetkontot med 1000 play money.

 

Det kan ju vara så att han loggade in på pokersidan och börjat köra med play money i tron att det var hans pengar från sportsbetkontot.

 

Dock så borde han i så fall fundera på varför det var 1000 där och inte 200. Är det så här så, ho ho ho, vi har en tomte.

 

Men som sagt, jag tror det ligger något mer bakom. Speciellt som att han verkar ha hamnat på andra bord än vad andra spelare har hamnat på, men ändå kunnat spela.

 

Det kanske var så här: Han förde över pengarna från sportsbetkonto, men överföringen lyckades aldrig. Däremot så uppstod ett fel på programvaran så att den misslyckade överföringen landade på play money. Nu har han 200 där. Kanske var det fel på hans software, så att det hos honom stod att det var real money.

Han går nu in på de bord som alla andra kan göra med riktiga pengar, men han hamnar inte där utan på play money borden, men tror att det är riktiga pengar eftersom allt ser korrekt ut på hans skärm.

 

Det kan ha varit så här. I så fall så är det ett rätt grovt fel från pokersajten och lite kompensation kan han nog få.

 

Men en stilla undran som jag har hur det än gått till: Han måste ju ha tyckt att alla andra spelar otroligt dålig poker. Reagerade han inte när folk tryckte in stacken gång på gång med skräp och sen bara reloadar igen? Ni vet, sånt där spel som man ser på play money. Han måste ju ha trott att han är guds gåva till poker, att han var bäst i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...