Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Avslutade nyss en mycket välspelad session med ännu ett plus så månaden har gått från en seg start till att avslutas jävligt bra. Var verkligen sjuuukt kalla bord idag tyvärr så det blev bara 694 nävar. Vann för en gångs skull en flipp för fullt inköp på €NL600, det har varit jävligt ovanligt att jag gör det ovanför NL400 så det var skönt Var några halvt icke-standard händer idag. Här gör jag en så kallad "modifierad Puni". Det är som en "Puni" fast man är smart nog att ha det man reppar $3/$6 No Limit Holdem 4 players Converted at weaktight.com Stacks: CO ($705.00) BTN ($642.10) SB ($113.25) Hero (BB) ($1331.05) Pre-flop: ($9, 4 players) Hero is BB Q:heart: T:heart: CO raises to $21, 2 folds, Hero calls $15 Flop: J:diamond: Q:diamond: 4:club: ($45, 2 players) Hero checks, CO checks Turn: Q:spade: ($45, 2 players) Hero checks, CO bets $24, Hero raises to $91, CO calls $67 River: 7:spade: ($227, 2 players) Hero bets $160, CO calls $160 Final Pot: $547 CO shows: K:club: J:heart: Hero shows: Q:heart: T:heart: Hero wins $544 ( won +$272 ) CO lost -$272 ________________________________________________________________ River checkraise is the shit (så typiskt Primas sjuka tråkregs att inte lyckas få in stacken här men jag hade hackat lite på honom så jag ville ge honom lite rep. Var ju inte så smart, tror inte han bluffar tillräckligt ofta, men jag lyckades väga upp det med river). $2/$4 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($164.70) CO ($586.42) BTN ($409.50) Hero (SB) ($604.10) BB ($388.00) Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is SB K:spade: K:club: 3 folds, Hero raises to $14, BB calls $10 Flop: 8:club: 6:spade: 2:heart: ($28, 2 players) Hero bets $21, BB calls $21 Turn: 3:diamond: ($70, 2 players) Hero checks, BB checks River: 6:club: ($70, 2 players) Hero checks, BB bets $44, Hero raises to $129, BB calls $85 Final Pot: $328 BB shows: 9:club: 9:diamond: Hero shows: K:spade: K:club: Hero wins $325 ( won +$161 ) BB lost -$164 ________________________________________________________________ Fi är samma reg som hade 99. Hans range lär vara starkt viktad åt 77, 88 och TT skulle jag tro. Han har ca 270 kvar på river. Jag är ganska säker på att han inte är hjältesynartypen så jag tror verkligen att en push får honom att bara syna med bättre. Även om jag betar större på tidigare gator (vilket jag helst inte gör på så torra brädor) blir det ca pott kvar på river och jag tror fortfarande samma sak gäller för honom där. Jag väljer hursomhelst en lite gay betsize. Mot någon bra aggro lirare riskerar jag nog att bli ägd om jag gör såhär. Planen är alltså att betfolda, det finns inte en enda procents chans att jag skulle vara bra om denna lirare höjer river. Det blir tyvärr rätt obalanserat som jag spelade nu men mot dåliga ABC-seminits utan moves som sitter där med sitt 17/13-nötande känns det lättast att spela som jag gjorde. Men när jag tittar på handen tycker jag ändå det ser lite fiskigt ut liksom. Vetifan. $2/$4 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: Hero (UTG) ($432.70) UTG+1 ($715.00) CO ($384.00) BTN ($181.20) SB ($555.82) BB ($410.00) Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG K:diamond: K:heart: Hero raises to $16, 1 fold, CO calls $16, 3 folds Flop: 3:diamond: 3:heart: 6:club: ($38, 2 players) Hero bets $28, CO calls $28 Turn: 9:diamond: ($94, 2 players) Hero bets $70, CO calls $70 River: A:club: ($234, 2 players) Hero bets $120 ________________________________________________________________ Trainwreeeeeck $2/$4 No Limit Holdem 3 players Converted at weaktight.com Stacks: BTN ($400.00) SB ($181.89) Hero (BB) ($455.00) Pre-flop: ($6, 3 players) Hero is BB J:heart: 2:heart: BTN folds, SB calls $2, Hero checks Flop: 5:spade: 7:heart: A:heart: ($8, 2 players) SB bets $12, Hero calls $12 Turn: 6:heart: ($32, 2 players) SB bets $32, Hero calls $32 River: 4:heart: ($96, 2 players) SB bets $4, Hero raises to $88, SB raises to $131.89, Hero calls $43.89 Final Pot: $359.78 SB shows: 4:club: 5:club: Hero shows: J:heart: 2:heart: Hero wins $356.78 ( won +$176.89 ) SB lost -$179.89 ________________________________________________________________ Håller för månaden där. Har tvättid imorrn och på onsdag kommer det elektriker vid 8 på morronen så jag ska sova hos farsan så jag slipper bli väckt. Jag har verkligen haft en jävla otur här. Det blir fjärde dagen på drygt två månader som jag inte kan vara i lägenheten för att det har skickats hit hantverkare. Två av veckorna har jag även sovit dåligt för att de gjort samma saker i de närliggande lägenheterna och fört ett djävulskt oljud. Lite tilt, men det är väl i slutändan ändå lite av ett dagens i-landsproblem... Som sagt, månaden började segt men jag hittade rushen nu på slutet. Summerar på ca $7k på spelet, ca 13K händer. Skulle tippa att det kommer någon tusing i RB totalt. Jag är skitnöjd verkligen, är i princip bara senaste veckan jag kunnat spela och nästan allt är på NL400. Nu siktar jag på rekordmånad i april med mycket grind innan jag åker till Thailand på "semester".
  2. Möjligt jag postat denna innan men nu börjar jag ha haft dagboken så pass länge att jag har glömt vad jag postat och inte postat. Metaaaal
  3. Metaddict

    .

    OMG så usel A6 var ja
  4. Hoppas du har lirat jävligt många händer om det där inte skulle vara mer än godkänt.
  5. Han gör det mot Eli eftersom Eli spelar sådana händer sämst i hela pokervärlden antagligen. Han verkar inte ha lärt sig elementära saker som handvärde i Texas. Det är knappast första gången man ser honom spela svaga made hands sådär. Iofs är det ju möjligt han suttit och lusläst 2+2 och försöker merga sin range, men av någon anledning finner jag det ganska osannolikt.
  6. Bra. Det var bara det jag var ute efter. Kan tänka mig att glömma det här och gå vidare nu!
  7. Han kanske är livespelare
  8. Ja alltså...vägg, Pol Pot, Hitler, whatever. Men inte kungbohman. Ok? Usch orka med alla snorungar här som sitter och skriver meningslösa inlägg och tror dem är coola
  9. Nu tar vi det lilla lugna va...
  10. Jättegiven bet på turn. Och då betar jag ändå för lite på turn...
  11. Ibland vet man inte med dig ST
  12. Orkar inte leta info. Är detta nya avsnitt som kommer att komma med engelska kommentarer snart eller?
  13. Haha du skämtar om KQs va? Eller det måste du såklart göra, du kan ju inte mena att det finns en chans i helvetet att det skulle vara tunnt att slå om nästnöten...
  14. Kroppen förbränner fett istället för att förbränna det du har i magen om man går på fastande mage. Det är inged hittepou som vi säger här i Skåne Exakt hur stor skillnad det faktiskt gör har jag ingen aning om.
  15. Vad snackar du om, det är han väl redan?
  16. Stolt över mig själv nu Fick en så dum tanke att jag skulle fixa 50k svenska för helgen så det fanns inte på kartan att jag inte skulle lira inatt trots att jag är trött som fan redan efter att ha grindat skitsent 3 nätter och inte sovit ut. Så jag drog upp lite bord nu och hittade några fiskar men efter typ tio händer stängde jag faktiskt ner! Verkar äntligen ha lärt mig av mina misstag, jag ska INTE spela när jag är trött eller känner att jag måste Helt säker på att beslutet sparade mig pengar i längden. Jag har dessutom både gått en lång runda på ca en timme före "frukost" OCH sen varit på gymet ikväll. Påbörjade även städningen lite smått OCH bokade tvättid i övermorgon Känns jävligt skönt att äntligen kunna ha en riktigt produktiv helg igen. Hyfsad skillnad mot för 2-3 veckor sen när jag låg och kved och knappt sov en blund på 3 dygn Btw så suger promenader på fastande mage enormt. Det är väl kul i ungefär en kvart men fyfan så fort man tappar energin. Tveksamt om jag kommer fortsätta med dem Aja, ska bli grymt skönt att komma i säng innan det är ljust ute...
  17. Han har iaf postat lite pokerstove och analyserat. Vafan har du gjort? Skrivit ett riktigt jävla tråkigt "skämt" och sen drygat dig när du inte håller med. Dubbel-Jeeez...
  18. Beror väl lite på om man har någon kompis vid bordet som har foldat en nia också
  19. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4768994.ab Vad säger man..."intressant" rättssystem där nere.
  20. Kul för dig ju!
  21. Metaddict

    Rooney

    Sånt jävla retard. Betala nån 20 000 dollar eller whatever för att fixa det istället, inte som att han inte hade haft råd.
  22. Jepp det stämmer, har väl varit nästan 50/50 mellan Sverige och Thailand från september 07, detta är längsta tiden därifrån faktiskt. Kom hem i början av dec. Åker sannolikt ner igen om ungefär en månad och stannar runt 6 veckor eller mer. Hehe tjejen har jag kvar. Fast hon bor och jobbar ju i USA så vi kör neutral mark och ses i Thailand Ty. Och du är förlåten!
  23. Spelade en session Prima nu så det blev blandat euro med dollar. Bara lirat lite drygt 2 timmar och fick in $1200 till iaf. VÄLDIGT nöjd med det mtp hur det såg ut. Förlorade dagens största pott med AA i trebetad pott på 7429 eller något sånt mot aggro reg. Var säker på att jag hade honom men han hade såklart hittat 77. Var inte alls samma flyt som igår (svårt iofs) så det var skönt med ett plus som sagt. Laggade till det lite halvt med 26/21 och trebet på 9%. Väldigt nöjd över min arbetsinsats nu. Tre raka dagar med 4, 5 och idag då dryga 2 timmar och jag har inte supit alls i helgen Imorrn blir det nog gym och troligen grind. Storstädning hade behövs här men det kanske är lite overkill va Spelet börjar kännas bättre och bättre igen så jag fick in ca 200 händer €NL600 nu, är i princip rullad för nivån men den mentala rullen trivs bäst på $NL400. Jag har tänkt riktigt jävla mycket på poker senaste tiden, även när jag inte kunnat spela pga rygg och virus. Har identifierat lite av mina luckor och funderat mycket på hur jag ska kunna täta dem. Utan att gå in på detaljer är jag rätt säker på att mycket sitter mentalt, så jag får jobba hårt med att verkligen pressa in lite nya vanor, eller vafan man ska kalla det, i mitt spel nu framöver. Var hos farsan idag och käkade middag och kollade Portugal - Sverige. Såg väl ut som vanligt, bra försvar men VAR är anfallsspelet? Funderar på att köra ett koncept här som jag kallar Dagens Frukost. Tror det kan bli stort, men det är ju obv inte lika snillrikt som wheelinhos klassiker Dagens IcaKasse. Tog en bild på dagens fina och nyttiga frukost omifall intresse skulle finnas. Vad säger mina trogna läsare? Dagens hand: $2/$4 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($792.40) Hero (UTG+1) ($184.00) CO ($327.45) BTN ($224.00) SB ($380.10) BB ($821.80) Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG+1 9:club: J:club: UTG calls $4, Hero raises to $18, 1 fold, BTN calls $18, 2 folds, UTG calls $14 Flop: 2:spade: K:spade: K:club: ($60, 3 players) UTG checks, Hero bets $42, BTN calls $42, UTG folds Turn: 5:diamond: ($144, 2 players) Hero checks, BTN checks River: 6:diamond: ($144, 2 players) Hero checks, BTN checks Final Pot: $144 Hero shows: 9:club: J:club: BTN shows: 9:spade: T:spade: Hero wins $141 ( won +$81 ) UTG lost -$18 BTN lost -$60 Fast denna var också en kandidat (mot bordets fisk) $2/$4 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: Hero (UTG) ($392.00) UTG+1 ($866.60) CO ($461.00) BTN ($119.00) SB ($1121.36) BB ($84.00) Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG T:diamond: K:diamond: Hero raises to $16, UTG+1 calls $16, 2 folds, SB raises to $49, 1 fold, Hero calls $33, UTG+1 calls $33 Flop: T:club: 3:spade: J:diamond: ($151, 3 players) SB bets $69, Hero calls $69, UTG+1 folds Turn: T:heart: ($289, 2 players) SB bets $150, Hero raises to $274, SB calls $124 River: J:spade: ($837, 2 players) Final Pot: $837 Hero shows: T:diamond: K:diamond: SB shows: 5:spade: 5:diamond: Hero wins $834 ( won +$442 ) UTG+1 lost -$49 SB lost -$392
  24. Jennez, jag tycker det är elakt att kalla de andra två skribenterna för odjur...HEHE
  25. Du behöver inte predika till de redan frälsta...sas GL.
×
×
  • Skapa nytt...