FYFAN får nästan tårar i ögonen nu. Såg ett reportage på Sydnytt om en ung kille i Vellinge kommun. Han har dyslexi så han hade svårt att läsa och skriva. När han gick i sjuan fick han gå på test hos något retard till psykolog som klassade honom som UTVECKLINGSSTÖRD och ville sätta honom på särskola. Jag vet inte exakt när detta var men nu hade han fått träffa någon ny psykolog för test och hon sa att han inte alls var utvecklingsstörd. De intervjuade honom i TV och det finns fan inte på kartan att han skulle vara utvecklingsstörd. Så jävla sjukt, de enda betygen han hade öht var i svenska, matte och engelska och det var för att han läst upp dem i efterhand. GL att få jobb som det ser ut nu liksom...
Slutklämmen var när de intervjuade kommunens "utvecklingsansvariga" eller nåt. De frågade vad han tyckte och han tyckte ungefär inget alls, han kunde inte ens säga att det var beklagligt att det blivit fel. På frågan om han inte ens hade funderat på fallet svarade han "nää, verkligen inte". Äckliga jävla gubbfan, han skulle haft en fet smäll, benspark och armbar. Svin.