-
Innehåll Antal
14 146 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Metaddict
-
Hade Lads igång när jag startade Ongame och skulle få igång allt. Märkte nu att rutan för "hide full tables" var ikryssad
-
2500 händer nu på ungefär 50/50 ongame och Lads. Märklig session. Fick dra ut riktigt ordentligt i en pott för första gången på evigheter och vann några flips igen. Låg tillochmed lite plus under sessionen men det blev aldrig mycket. Slutade till sist tyvärr på lillback efter totalt FEM jävla inköpsförluster mot set! Tre med överpar och två med TP. Hade varit skönt att få ett plus Insåg att jag gått tillbaka lite halvt till gamla synder så jag jobbar på att täta dem luckorna igen. Är mest att jag blir lite för lat och synar in mig för mycket ur position preflop och fastnar i svåra checksynlinjer. Det är mycket av en fokus- och koncentrationsfråga. Vet vad jag ska göra men orkar inte alltid det eftersom det är så lätt och skönt att syna och se en flop, speciellt när det är sent och man börjar bli lite seg. Försöker folda lite fler händer och trebeta fler av dem jag spelar. Tyckte faktiskt jag spelade riktigt bra idag iaf, framförallt på Ongame! Vet inte varför just där men spelet verkar skilja sig en hel del mellan siterna. Ska nog försöka testa att lira lite på Ongame på eftermiddag/kväll istället för natt och se om värdet är ok då.
-
Har inte det installerat på denna dator. Möjligt jag hade klickat ur någon ruta eller något då.
-
Äntligen ett riktigt riktigt bra gympass idag iaf. Första gången sedan jag började träna igen efter vilan för ryggen och viruset som jag hade det där riktiga trycket. Jag såg förresten en snubbe köra liggande tricepspress med en SEXkiloshantel Alltså båda händerna på EN sexkiloshantel... Jag passade även en arab som körde snedbänk. Han skulle köra en åtta på 100 kilo. Efter hans första rep insåg jag direkt att det skulle bli jobbigt. Han klarade sjukt nog fyra på egen hand men sen blev det satan i mig tungt för mig också! Jag måste ha lyft minst 25 av de 100 kilona själv... Så överlag ett händelserikt gympass Hade tänkt grinda nu men jag är trött som en gnu. Verkar aldrig någonsin lära mig att jaga back till morronen INTE är bra utan i själva verket bara gör att det blir färre händer eftersom jag aldrig orkar spela dagen efter. Har faktiskt känt mig lite spelsugen igen! Tror jag gick över treshold of pain halvvägs in i backet igår. Ska försöka hårdgrinda nu fram tills jag åker till Thailand (OM det nu blir av mtp hur de håller på igen där nere ) och iaf ha som målsättning att inte backa för månaden.
-
Då borde du inte höja från början och hade spelat handen horribelt.
-
Lol på er båda då Nä men WP då iaf.
-
Jag gillar inte att höja flop om du inte tänkt stacka av iaf.
-
Känner tyvärr likadant. Tilt. Du får lägga upp nästa film på listan så kanske du mår bättre.
-
Fick ett ryck och spelade ändå. Ibland om jag är på bra humör och haft en bra dag skiter jag i att spela fast jag är småsugen för att jag inte orkar förstöra min dag. Idag hade jag inga såna problem så jag tänkte att jag lika gärna kunde fortsätta misären. BRA idé. Kul, man pausar en vecka och sen kommer man tillbaka så fortsätter det precis likadant. Back en massa på Lads NL400. Var ju fan nästan inga bord igång på Ongame! Trodde det skulle vara mer än Lads/Uni iaf men det var ju inte ens nära. Tilt. Lyckades plussa ett inköp där iaf, sick sick sick. Klienten är såklart inte Primaklass men den var iaf klart spelbar. Förstod direkt vad folk snackar om med, de som verkade vara regs var lösare och mer aggro än regsen på prima/lads/uni. Gör mig inte så mycket, bara där är fisk också. Överlag kändes det som man skulle kunna trivas hyfsat men måtte där vara mer action andra tider Är absolut topp tre över downswingar i pengar räknat nu, samtidigt som jag tagit ut mer än någonsin. Enda ljuspunkten i all misären är att jag varit pinsamt överrullad innan. Orkar inte ens gnälla, jag var så lugn hela tiden idag. Fanns inget tvivel i skallen på förhand om att det skulle gå åt helvete idag. Ibland bara vet man det. Kändes mindre hemskt att lira idag, men jag blev istället lika superorolig som jag brukar bli när jag har en downswing. Blir nästan säker på att jag aldrig kommer ta igen det och att jag är sämst i världen på poker. Ska svara på zumsars djupa inlägg sen vid tillfälle när jag orkar. United vann iaf igen, fint det. Ännu en usel match dock, börjar bli lite nervöst.
-
Jag är också impad faktiskt. Rätt sjuk grej i mina ögon, men sen gör min sociala fobi också att jag sitter hemma framför datorn en lördag natt Fast delvis får man ju också lite psychovarningskänslor över någon som åker till en okänd familj sådär för att spela TVspel med ungarna
-
Hey Haslo, do you like fishdicks? Do you like to put fishdicks in your mouth? Blir inte lika bra i text men fyfan så roligt avsnitt
-
En av de sjukaste knockar jag sett
-
Du kan lägga in mig på den där listan över folk du grindar mer än... Sjuk linje av snubben med KK btw Du ska iaf ha cred för att du gjorde exakt det man känner starkt för varje gång någon åsna spelar sådär mot en
-
Aldrig hört talas om det där ens.
-
"Tre fiskar tröttnar på poker och skänker rullarna till Meta!"
-
Ok, tack. Inte tagit tag i det än. Längesen jag funderade så mycket på att sluta med pokern som denna vecka faktiskt. Det sjuka är att jag hade en av mina bästa rusher någonsin (troligen den bästa ekonomiskt, kanske inte i BB) i slutet av förra månaden. Det räckte med EN usel session för att jag skulle tappa lusten totalt. Är väl det mentala med just det här att det går dåligt när jag försöker gå upp vilket gör att det känns som man står och stampar på exakt samma ställe hela tiden, när man i själva verket haft en timlön över en längre period som massor av människor skulle drömma om. Jag har jättedålig koll på mina databaser och vet inte ens om jag har kvar alla men jag skulle tippa på att jag har 5 PTBB/100 över 100K händer NL400. Möjligtvis 4PTBB men jag skulle bli förvånad om det låg under där. Det är sjukt uppenbart att jag helt enkelt spelar/har spelat för lite för att komma till den nivå jag siktat på, så det vettiga borde vara att bara köra på. Men det är ju så jävla svårt att styra över motivation och spelsug. Om man ska vara ärlig mot sig själv så är det bara att erkänna att jag i princip aldrig lyckats lägga ner den tid som krävs på poker för att verkligen ta sig långt. Så egentligen borde jag vara skitnöjd med det jag trots allt åstadkommit. Har ändå levt på poker i över två år och har lite pengar undanstoppat. Inte så mycket att jag skulle kalla mig "riK", men jag klarar mig bra Nu är det så att jag har en lång historia av att sätta enorma krav på mig själv, aldrig leva upp till dem, bli brutalt besviken på mig själv, och sen sluta med det jag håller på med och deppa ihop. Om steg ett är att identifiera detta borde man väl fan kunna ta steg två NÅGON gång? Dvs göra något åt det. Jag tog ut ca 70K från Svenska Spel nu precis. Ska nog dega in dem och lite till i min kapitalförsäkring på Avanza. Kan inte skada att försöka göra något vettigt av pengarna istället för att bara låta dem ligga utspritt lite varstans i cybervärlden. Förhoppningsvis gör det att man kan känna sig lite mer nöjd över sig själv att se dem "fysiskt" i verkligheten. Har som sagt reggat konto på Ongame och ska iaf tvinga mig själv att fixa till klienten med HM. Kommer nog bara sätta in runt $6K och lira NL200 till en början. Kanske kan bli en liten nytändning med ny klient och en nivå man känner sig 100% avslappnad på samtidigt som det förhoppningsvis bör vara rätt dåligt motstånd där. Får inte detta till någon slags spelglädje så ligger vi risigt till. Men det ska väl gå va? Lämnade även 10K på Svenska Spel att lattja lite med. Kanske tar några lugna sessioner 5/10 och ser om man kan börja på en ny liten rulle där att ta ut. Annars har det inte hänt så mycket. Kör på med mina biceps/axlar och bröst/triceps-pass på gymet. Ryggen stelnar till efter varje pass bröst/triceps så jag har inte vågat köra något annat. Försöker även äta vettigt. Går väl mindre bra justför tillfället eftersom jag har tröstätit lite väl mycket sötsaker Väger dock upp det med mycket proteindrinkar och minskad intag av kolhydrater i övrigt så egentligen sköter jag nog det rätt ändå. Har gått hyfsat mycket dessutom. Varit mycket fotboll i veckan också. Man kan väl sammanfatta det med: Champions League >>>>>>>>>>>>> Allsvenskan.
-
Sån en redig Jennez-lookalike utanför gymmet här i Helsingborg idag. Kan väl inte ha varit legenden Jennez i egen person?
-
Va? Finns väl inget annat än push här som spelat. Btw är preflop jävligt kallt. Har inget emot att flatta AK ibland men absolut inte OOP. Skulle vara om BB squeezar 50% eller nåt
-
Solnatattare! Solnatattare! Solnatattare!
-
Eftersom jag som sagt aldrig har läst här är det fullt möjligt att du har rätt. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om någon som inte gillar ManU kommer in i ManUtråden och skriver idiotsaker någon gång, men när man som CP-Late skriver MER där än vad vi ManUfan själva gör är det ju bara pinsamt och patetiskt på riktigt Klart folk tar chansen att håna nollan lite då Förresten, stort lol på "Men är det flamewars ni vill ha så går det säkert att ordna." Ska det där vara ett hot eller?
-
Om man aldrig någonsin checkar tillbaka en kung på flop är JJ typ nuts ja.
