Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. UFC 113 bör tankas! Grymma matcher och det som hände efter Koscheck-Daley var en kontrovers det kommer snackas om LÄNGE. Jag har sett varenda UFC-gala som plus en hel del annan MMA och jag har aldrig sett något liknande. Någon liten tjuvsmäll har väl skymtats ibland men inte ett rent överfall av det slaget. Mycket sjukt. Ska bli jävligt intressant att se vad det blir för straff. Lol på Koschecks filmning btw Hela den matchen var fan bisarr! Skrattade som fan åt segerintervjun med. Tillochmed större publikhån än Brock Lesnar tror jag Bröst, ben, biceps+mage, triceps+axlar, rygg. Går över till det och provar nu i veckan. Anser personligen att mina axlar och rygg ligger bättre till än mina pecs så jag börjar helst träningsveckan med bröst. Annars hade jag nog kanske övervägt rygg, triceps+axlar, ben, biceps+mage, bröst.
  2. Lol, Mariusz Pudzianowski gick sin andra match nu. Fyfan va usel han är. Påminner enormt om Bob Sapp! In och tokveva i en minut, bli helt slut och sen maska resten av matchen.
  3. Ziigmund for president
  4. Ser honom som marginell favorit av ungefär samma anledningar men absolut inte så stor favorit som oddset. Machidas strategi var exakt likadan i fem ronder förra matchen, trots att det var uppenbart (inte för domarna iofs) att det inte funkade. Jag tyckte dessutom han var alldeles för feg. Jag är mycket skeptisk till hans team. All respekt till hans far och bror men de är karatemästare och inte experter på MMA. Om Machida har gjort rätt korrigeringar tror jag han tar det, annars blir det fem ronder och en likadan match som senast. Shogun slogs nog på toppen av sin förmåga senast, jag tror Machida har lite mer att ge. Jag hoppas de har en plan B denna gång om hans karatestil inte funkar. Min plan B hade varit försöka ta ner Shogun.
  5. UFC inatt...som vanligt en riktigt bra gala. War Machida Väldigt spelvärda singlar enligt mig är Mitrione mot Kimbo Slice (Kimbo suger och Mitrione är inte alls så dålig som alla trodde först) och Belcher mot Cote (Belcher känns halvt underskattad, en av mina favoriter faktiskt. Cote är överskattad samtidigt som han varit borta LÄNGE pga skador). Tim Hague mot Joey Beltran kan vara precis värt 1.43. Daley mot Koscheck är jättevärde om Koschecks ego är för stort och han försöker stå med Daley. Jag tror dock inte han är så dum och det känns som han bör få ner Daley rätt lätt. Spelar litegrann på Daley ändå till över 3x. Machida-Rua rör jag inte denna gång. Rua nere på 2.5 nu jämfört med förra då han låg över fyra. Machida till 1.5 är INTE spelbart. Sen körde jag ett litet litet bet på en monsterhögoddsare till trippel på Goulet, TJ Grant, och Daley. 53 gånger pengarna på den
  6. Du skulle sagt till lite tidigare så hade jag kanske kört förbi och kikat!
  7. Hehe tro mig heltok, jag tjatar på mig själv varje dag att jag ska komma igång med cardio också. Önskar jag orkade springa ibland. Får väl ta och sno starfitters 5fingrars i värsta fall
  8. Ty ty, hoppas nästan jag med
  9. Idag blev det "tunga pumpande bicepscurls framför spegeln" på mitt eget vis. Tokskrek upp en 6a och en 5a på stjärnfittans vis vid mitt första försök med 24-kiloshantlarna. Körde även isocurls på Arnolds vis efter det. Sen pushdowns med rep samt dips. Avslutade med ett superset med hantellyft åt sidan direkt över till axelpress med hantlar. Blev inte direkt VLCD efter det... Coca cola till tacosmiddagen följt av en efterrätt bestående av chokladkaka, vispgrädde, glass, hallon och mango. Senare en pastasallad med kyckling följt av en godispåse till efterrätt på punis vis. Eheheh tjena svullo
  10. Crosspostar detta i metalldagboken nummer två... Det är så djuuuuuuupt!
  11. Medlemmar från Soilwork och Darkane spelar även i Terror 2000. Kan det bli bättre än thrash metal på skånska med text om Helsingborg??
  12. Najs! Haha nej vissa saker är nog bäst att bara låta vara... När jag ändå har den store Kroon på tråden och det är Helsingborgsmetal på G måste jag bara slänga in lite Darkane. Tar deras största "hit" och ser om det kanske diggas? Tycker själv de har gjort bättre grejer men det är ibland lite hårdare så jag vågar inte posta det till en heavymetaddict som dig
  13. Mmmmm det var urbota korkat, det kunde du väl ha listat ut från början? Sa ju till dig med...lol. Aja GL!
  14. Oj fy helvete, hade jag vetat att du kollade the almighty OZ hade jag aldrig stört Tack själv, alltid glädjande när folk tilltalar mig som "mr coleman"
  15. Mitt i allt detta får man ju inte glömma att om alla hade sprungit lika mycket som heltok gör hade nog världen varit befriad från fetma...svårare än så behöver det inte vara. Jag tror definitivt att min passion för gymträning är mindre "hälsosam" än t.ex. löpning eller cykling men det är helt enkelt vad jag själv tycker är kul och givande. Alla former av motion får feta thumbs up från min sida. Ja förutom stavgång då OBV Jag stör mig bara personligen på allt skitsnack och direkta lögner i media och alla struntsnackare som försöker hitta "häftiga" sätt att marknadsföra sina felaktiga gissningar om kost. Det är därför jag mer eller mindre får damputbrott varje gång jag ser vissa såna markörer. Stör mig även på folks dumhet som sitter på sina feta arslen och tror att det finns någon ny innediet därute som är lösningen på alla deras problem. Men det är ju en helt annan fråga I vilket fall är det skitbra att tura in en hobby som faktiskt är bra för hälsan. Kunde ju lika gärna varit att det man älskar att göra mest är att sitta och spela TVspel och äta chips/dricka öl
  16. Tycker du flummar oerhört mycket faktiskt Du har dock "rätt" i att det förefaller vara så att folk helt enkelt äter mindre när de kör efter en sådan diet. Så om man har noll viljestyrka att hålla sig ifrån skräpmat/snask och ingen som helst energi att läsa på någon timme om ungefär vad som är vettigt att äta så kan jag köpa ett LCHF-tänk Typ köpa någon bok och följa det blint. Men endast som sista utväg.
  17. Puss, I love u :mrgreen: Ty ty tyvm Önskar att jag också kunde uttrycka mig så kort och koncist ibland
  18. Trycka i sig socker är aldrig bra såklart. Men det inte så jävla farligt om man får i sig lite långsamma kolhydrater innan man går och lägger sig. Det är inte ens "farligt" alls. Ägg är nyttigt ja, och ett ägg är inte speciellt mycket kalorier. Beror på hur många man äter obv. Och ost finns det massa olika sorter av, varav inga är kända för sina nyttiga fetter såvitt jag vet. Det finns fortfarande ingen såkallad metabolisk fördel av att trycka i sig massa fett och inga (eller väldigt låg nivå, nolltolerans är ju nästan omöjlig) kolhydrater. Hellre äta vettigt och ha koll på kaloriintaget än trycka i sig massa ost innan läggdags bara för att någon säger det. Använder snubben någonsin sig av vettiga och vetenskapligt underbyggda undersökningar i sitt kolhydrathets? Kommer ihåg att jag skummade igenom någon sida du länkade till som jag tror den här Colting hade samröre med och att allt var godtyckligt svammel. Vill återigen reservera mig om att jag kan minnas fel Det är jätteinne att hacka på kolhydrater så det är klart ingen överraskning. Går säkert att tjäna sig en hacka om man skriker högst. Vidare har väl ingen någonsin påstått att vila inte skulle vara bra? Det fattar väl vem som helst att det är bra att vila om man tränar hårt. Men jag förstår inte vad man ska blanda in HGH i den frågan för. En tupplurs effekt på HGH är knappast speciellt relevant eller märkbar om man inte tränar hårt redan. Och tränar man kickar man väl igång kroppens egna tillverkning, speciellt vid tung styrketräning har jag för mig (kan ha fel här men orkar inte googla och låtsas att jag vet exakt bara för sakens skull). En tupplur är bra för att man förhoppningsvis är mindre trött när man vaknar... Orka krångla till det i onödan. Btw, mitt minne stämde iaf när det gällde kokosfett, alltid nåt "Cocosa Extra Virgin: Mättade fettsyror 92,33 %" Aldrig hört eller läst att mättat fett är bra/fränt/coolt. Så lite cred där iaf.
  19. Ah, lätt att glömma att Soilwork faktiskt var sjukt lovande och bra ett tag. De var typ i 18-årsåldern när de gjorde denna skiva. Vilka riff och melodier. Hyfsat hårda men samtidigt melodiska är det inte många som klarar av att vara.
  20. Gymträning med bra musik i lurarna är fantastiskt för humöret. Fortsätt köra på Smaldrino!
  21. Helsingbooooorg Röd och blååååååå Daredevil sög obv mer hestpung än starfitter...(alltså mycket) Absolut, den var fan högklassig
  22. Tror faktiskt inte den metoden är rätt för dig då. Men räknar med något svar om att du inte bryr dig och kommer köra den ändå så go for it
  23. Tyckte den var lite VÄL flummig men Åkerman vägde upp det med sin sexscen HehEHHeHEHhh ;pppPPPpPppPPPPPppPppppppPPPpPp
  24. Förespråkarna menar att man ska få i sig så mycket av denna kost som möjligt direkt efter gympasset. Makes sense.
  25. Han har även "skyllt" det på sushi. Att han äter 35-40 bitar per måltid osv... Kan plussa om Iron Man 2, jag tyckte också den var sevärd. Men sen är jag också en sucker för serietidningsfilmer. Gillar i princip alla på senare tid, förutom urusla Superman.
×
×
  • Skapa nytt...