Lobo
Members-
Innehåll Antal
2 088 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
44
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Lobo
-
Hundarna är en bra serie på SVT Play. Bra karaktärer och skådespelare. Björn Bengtsson är riktigt bra.
- 71 svar
-
- 1
-
-
Svenska Spel 0,25-0,50 kr
Lobo svarade på Lobo ämne i Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr)
Surt sa räven. Coolbet – NL €0.02/€0.04 (6 max) – Holdem Spelare: SB: (€4) BB: (€2.25) UTG: (€1.63) MP (Hero): (€4) CO: (€4) BTN: (€4) Posts: SB posts €0.02 BB posts €0.04 Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call €0.04 MP (Hero) : raise €0.12 CO : fold BTN : fold SB : fold BB : raise €0.20 UTG : call €0.16 MP (Hero) : call €0.08 Flop (3 players) – Pot: €0.62: BB : bet €0.31 UTG : call €0.31 MP (Hero) : raise €3.80 BB : all-in €1.74 UTG : fold Turn (2 players) – Pot: €5.03: River (2 players) – Pot: €5.03: Showdown: MP (Hero) shows: BB mucks: Result: Hero wins €4.70 with two pair, jacks and eights, nine is a kicker Rake: €0.33 Board: -
Svenska Spel 0,25-0,50 kr
Lobo svarade på Lobo ämne i Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr)
Två förlusthänder Hand 1 Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (19.04 kr) BB: (89.66 kr) UTG: (47.85 kr) CO: (102.79 kr) BTN (Hero): (116.25 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : raise 1 kr CO : fold BTN (Hero) : call 1 kr SB : call 0.75 kr BB : call 0.50 kr Flop (4 players) – Pot: 4 kr: SB : check BB : bet 1 kr UTG : call 1 kr BTN (Hero) : call 1 kr SB : fold Turn (3 players) – Pot: 7 kr: BB : bet 2.50 kr UTG : call 2.50 kr BTN (Hero) : raise 13.50 kr BB : call 11 kr UTG : fold River (2 players) – Pot: 36.50 kr: BB : bet 18 kr BTN (Hero) : raise 100.75 kr BB : all-in 56.16 kr Showdown: BB shows: BTN (Hero) mucks: Result: BB wins 179.82 kr with kåk (femmor över sjuor) Rake: 5 kr Board: Detta var mot en rec med 60 i VPIP. Hans femmor är väl bara stål, så jag borde väl inte värdehöja river? Hand 2 Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: BTN: (24.82 kr) SB: (229.39 kr) BB: (48.13 kr) UTG: (8.10 kr) MP (Hero): (110.65 kr) CO: (216.72 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call 0.50 kr MP (Hero) : raise 2 kr CO : fold BTN : fold SB : call 1.75 kr BB : call 1.50 kr UTG : raise 8.10 kr MP (Hero) : call 6.10 kr SB : call 6.10 kr BB : fold Flop (3 players) – Pot: 26.30 kr: SB : check MP (Hero) : bet 17 kr SB : call 17 kr Turn (2 players) – Pot: 60.30 kr: SB : check MP (Hero) : all-in 85.55 kr SB : call 85.55 kr River (2 players) – Pot: 231.40 kr: Showdown: MP (Hero) shows: SB shows: UTG mucks: Result: SB wins 226.40 kr with tvåpar (ess och tior) Rake: 5 kr Board: Detta var mot en liknande rec som synar light. Jag tror inte att denna är så mycket att orda om, mer än att det var enormt irriterande med mirakelkortet på river. -
Typ, två inköp på /0,5
-
Ja. Själv då?
-
Är man lite äventyrlig är Treriksröset värt ett besök. Det smidigaste sättet är att åka båt över sjön Kilpisjärvi, vilket tar 20–30 minuter. Sedan får man vandra tre kilometer för att nå punkten – en gul betongkupol som man rundar. Det är egentligen inte mycket mer än så.
-
Yes, det tunga gardet går in sent, så trender ska man ha koll på. Även om man lämnar in tidigt måste man försöka uppskatta hur strecken kommer att se ut vid spelstopp – många missar den biten. Angående diskningen igår i avd 8. Det fanns inte tillräckligt med plats för Björn Goop att gå ut, ändå tog domarbeslutet en halvtimme. Om dom nu inte var helt övertygade borde man väl hellre fria än fälla?
-
Svenska Spel 0,25-0,50 kr
Lobo svarade på Lobo ämne i Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr)
Slutet på handen. River (2 players) – Pot: 1.04 €: BB : check Hero : bet 0.28 € BB : raise 4.78 € CO (Hero) : call 4.50 € Showdown: CO (Hero) shows: BB shows: Result: Hero wins 10.10 € with two pair Rake: 0.50 € Board: Jag var ganska säker på att Villain gav upp på river. Han skulle sannolikt inte missa möjligheten att betta en 3:a här. Det fanns också en möjlighet att han var helt tom och i så fall skulle han inte syna ett värdebet på 75 % av potten, så mitt bet var ett triggerbet för att få honom att tro att jag försöker köpa potten billigt. Även om det var en insta all-in var det en ganska enkel syn. -
Alla arbetsgivare är inte guds bästa barn. Försök ligga steget före. Om du vet att dom kollar upp dig, förbered redan i förväg vad dom kommer att hitta. Människor (och arbetsgivare) kan ofta ge en andra chans om problemet inte är alltför allvarligt.
-
Spännande tema. ------- Idag börjar Mästarna Mästare, och när det gör det känner jag alltid en viss besvikelse. Jag har sett alla tidigare säsonger. Räcker det som ett incitament? Helst skulle jag vilja slippa. Det blir för mycket matlagning och dryga återblickar. Gudskelov har de lagt ner Mästarkvalet. Cool häst! Man led verkligen med Saga Laursen när Mimmi Elfstrand bytte kusk till Kihlström, och den direkt vann 400 000 kr för ett år sedan, men så är ju branschen. Saga har dock kört den efteråt, ska tilläggas.
-
Svenska Spel 0,25-0,50 kr
Lobo svarade på Lobo ämne i Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr)
Jag var tvungen att hitta en ny klient att spela på och valde Coolbets eurobord, som också är en del av iPokernätverket. Jag funderade på om jag skulle gå efter buy-in eller storleken på big blinds och valde till slut en defensiv linje, genom att gå efter likvärdig big blind. Coolbet – NL :0.02/0.04: € (6 max) – Holdem Spelare: SB: (4.44 €) BB: (5.29 €) UTG: (5.91 €) MP: (3.82 €) CO (Hero): (5.74 €) BTN: (4.00 €) Posts: SB posts 0.02 € BB posts 0.04 € Hålkort: Hero: Preflop: UTG : fold MP : fold CO (Hero) : raise 0.12 € BTN : fold SB : fold BB : call 0.08 € Flop (2 players) – Pot: 0.26 €: BB : bet 0.13 € CO (Hero) : call 0.13 € Turn (2 players) – Pot: 0.52 €: BB : bet 0.26 € CO (Hero) : call 0.26 € River (2 players) – Pot: 1.04 €: BB : check Hero : bet 0.28 € BB : all-in 4.78 € CO (Hero) : ? Detta var mot en aggressiv spelare både pre- och postflop. Vad gör vi på river? -
Vi får skylla på Jorma - Det var där det började.🙂
-
Du som är så liberal, Folke. Du kanske röstar på Liberalerna, även om deras politik inte är särskilt liberal i den meningen. Själv hade jag kunnat tänka mig en röst på Simona, om jag inte varit så förtjust i Ebba.
-
Oddset är kanske redan justerat?
-
Svenska Spel 0,25-0,50 kr
Lobo svarade på Lobo ämne i Texas NL Cashgame Lowstakes (max $2-$4 / 10-20 kr)
Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (39.50 kr) BB (Hero): (128.15 kr) UTG: (81.39 kr) MP: (76.08 kr) CO: (50 kr) BTN: (119.27 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call 0.50 kr MP : call 0.50 kr CO : raise 2.50 kr BTN : call 2.50 kr SB : fold BB (Hero) : raise 11 kr UTG : fold MP : fold CO : call 8.50 kr BTN : fold Flop (2 players) – Pot: 25.75 kr BB (Hero) : all-in 117.15 kr CO : all-in 39 kr Turn (2 players) – Pot: 103.75 kr River (2 players) – Pot: 103.75 kr Showdown: Hero shows: CO shows: Result: CO wins 99.60 kr with two pair Rake: 4.15 kr Board: I den här handen är jag mer nyfiken på att analysera villains spel. Om han 4-bet-pushar, är det då att överspela 99? Det finns ju en del extrapengar i potten. Han vet om att AK finns i min range. Han skulle kunna lägga ner handen och bara bocka av en förlust på 5 bb. Jag förstår att han synar för att se vad som händer på floppen. Han hade ju pushat AK, så jag vet att min jam på floppen inte var bra, även om det fanns gott om pengar i potten. Check-fold är nog det enda rätta. -
När folk berättar för mig hur mycket dom trivs på sina jobb brukar jag svara dom. -Då jobbar du inte tillräckligt hårt. Först brukar dom stå som fågelholkar innan motargumenten kommer.
- 994 svar
-
- 1
-
-
Det beror på vilken vinkel man ser det från. Ditt resonemang om att äldre ska få fortsätta köra är logiskt ur ett perspektiv, men det tar inte hela bilden. Loppplatserna är begränsade, och när äldre kuskar tar många starter får yngre kuskar färre chanser att utvecklas. Arbetsmarknaden är nog bredare, men jag tänkte ungefär likadant där också – och jag tänker inte ändra min åsikt bara för att det är ett känsligt ämne.
- 994 svar
-
- 1
-
-
Nej, det handlar inte om ålder eller hälsa. Problemet är att de tar jobb från yngre kuskar som också vill köra lopp.
-
Jag har översatt texten och tycker den är välformulerad. Klokt att använda AI, men jag är inte intresserad av klockor.
- 62 svar
-
- 1
-
-
Förr var jag motståndare till att kuskar körde lopp efter pensionen, men när man ser Jorma Kontio, som vann sitt första lopp redan som 13-åring 1966, köra i samma lopp som Magnus A Djuse, då blir man nostalgisk.
-
Ja, det stämmer. Det var hårt mellan dom tre i mål, den ena av dom låg i 'dödens' och kallnade, medans den andra låg i tredjespår första varvet och tappade mycket mark varvet kvar. Låg klass på loppet, det var ett så kallat P21-lopp med 20k i förstapris. Detta var kusken Allies åttonde start enligt statistiken. Jag saknade Per Uvgård som brukar köra, men han har inte kört alls i år. Född 1948, men han har körlicensen kvar i alla fall.
-
Klassiker. Om ni aldrig har sett stafett i shorttrack så är mitt råd att låta det vara så. Vilken röra. Hästen har inte startat på drygt 10 månader och med ny kusk kanske den tänder till något. Jägersro: https://www.atg.se/spel/2026-03-10/V64/jagersro/avd/2 På sidan jag länkade till är alla datum, kuskar, tränare osv klickbara länkar. Här är propositionen för loppet. Där kan man se kuskönskemål. https://sportapp.travsport.se/propositions/raceday/ts616170/proposition/ts726792
- 994 svar
-
- 1
-
-
Jag trodde faktiskt att Todays Pal hade gjort sin sista start, men dom ger sig inte. Ny kusk idag, körs av 19-åriga Allie Lilja. Vi följer med spänning. Tävlingsresultat - Todays Pal - Sportinfo - Svensk Travsport
-
Ska man titta på någon av ovanstående så rekommenderar jag 'På tisdag ska jag dö' i första hand. Del två är gripande, speciellt förflyttningen av Preben, och när han somnar in framför kameran, man hör han snarka, sen blir det tyst. Den med Bergfeldt är lite seg i början, men blir bättre när intervjuerna med den morddömde kommer igång. Min nästa dokumentär blir 'Kriminalarkivet – Mordet på Olof Palme'. Jag trodde att det var sluttjatat om detta, men i denna nya diskuterar André Pops och Lasse Lampers fallet, och de har gjort det riktigt bra tidigare. Är du intresserad av UFO-frågan, och även annars, kan "Alien Abduction – Travis Walton" vara något. Många har väl hört talas om Travis utan att känna till alla detaljer. Den finns på HBO och är väl värd en chans även om UFO inte är favoritämnet.
- 71 svar
-
- 1
-
-
Jag har sett tre dokumentärer på SVT Play. Den första jag såg var '6 dagar kvar att leva'. Man får följa Carina Bergfeldt (hur hon hamnade där, men hon berättar lite om sin uppväxt, där hon oftast var arg) när hon möter en dödsdömd fånge i Texas i hans allra sista dagar i livet. När fången begick sitt första brott 23 år tidigare var han drogpåverkad, och nu innanför murarna har han blivit en annan människa och reflekterat över sina brott. När väl dagen är inne kan det bli en inre konflikt för tittaren, och det kan kännas onödigt att avrätta honom. Familjen påpekar att detta inte är en lycklig dag för dem. Man måste tänka tillbaka på hur det kändes för offren och hur rädda de var och vilken dödsångest de kan ha haft. Jag tror på rättvisa och att de berörda får en lättnadskänsla, så jag personligen är inte emot dödsstraff. I den andra dokumentären får vi följa Preben Nielsen i dokumentären 'På tisdag ska jag dö', som är förlamad från nacken och nedåt efter en olycka. Han söker nu aktiv dödshjälp och måste resa till Belgien för att få avsluta sitt liv. Man får följa honom hela vägen tills han somnar in. De allra närmaste var med honom och han fick ett väldigt fint avslut på sitt liv, och man blir så klart berörd av att han väljer detta istället för att stanna kvar. Preben skulle kunna ändra sig om han ville ända fram tills själva injektionen, men hans resa till Belgien var väldigt jobbig för honom. Han fick lyftas upp 3-4 gånger för nya färdmedel och man såg vilka smärtor han fick av detta. Detta gjorde Preben och även mig förbannad, han fick ingen rimlig chans att kunna ändra sig i slutskedet. Detta måste rimligen ses över, så här får det inte vara. Andra reflektioner här är att det kan kännas väldigt jobbigt för människor som är i liknande situationer. Jag tror att det kan vara rätt att träffa likasinnade, mer positiva personer till livet för att möjligen ge det en chans att vända en negativ trend. Jag tror på under, så jag är inte för aktiv dödshjälp. Hade den starke Preben tex fått rörlighet i någon arm hade han kanske sett det annorlunda. Den tredje och sista var 'Klonad med AI: Döden skiljer oss inte åt'. Serien följer Stephan Martinussen som diagnostiseras med obotlig cancer, och hans fru Katrine, som vägrar acceptera hans bortgång. I den första delen var Stephan med, men i del två hade han förlorat kampen mot cancern. Man såg hur lyckliga detta par var och hur de perfekt matchade varandra. Tillsammans försökte de skapa en digital kopia av Stephan som kan leva vidare genom hans personlighet, minnen och röst. När Stephan är borta fortsätter frun med utvecklingen genom att jobba vidare med duktiga utvecklare. Även om utvecklingen inte kommit tillräckligt lång ännu, så är detta något jag tror på. Samtidigt kommer känslorna upp till ytan igen, men gråta en skvätt behöver ju inte vara negativt. Ekonomiskt kan detta inte vara billigt. Det har även snackats om att ha med AI-klon på framtida rymdresor. Kan man bara intala sig att det är rätt person som pratar med en, så är detta en bra idé. Ämnena i sig är väl mer intressanta än att dokumentärerna var bra, ska sägas.
- 71 svar
-
- 1
-
