Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 089
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Jag har haft Straight Flush när Villain hade Fyrtal där bådas hålkort var inblandade får jag väl bidra med då, dock ingen jackpot inblandad.
  2. Jag skulle tänka. Det finns ingen logik i att gå all-in med 50 big blind för att stjäla 1,5 big blind med en skräphand. Ditt odds är 1,03 ggr. pengarna. Sen kan man alltid sitta och tänka. Skulle Villain verkligen slösa bort en hand som AA på detta vis? Möjligen inte. Kan ha sitta på AKo? Jag vet inte. jag tänker inte ta reda på det med mina JJ och foldar med en förhoppning att jag lade mig korrekt. Jag skulle synat med KK+ tills jag vet mer. Jag har inga problem med att syna en All-in med 77, eller för den delen folda QQ om jag tror att beslutet är korrekt. Det handlar om poker och det gäller att vinna misstagsstriden. Du kommer att göra många felaktiga beslut när du spelar poker. Det är därför också det är så viktigt med bra Money Managment.
  3. Vad satt Fi på de övriga tre händerna. Ganska väsentligt med tanke på att du ändå skrev.
  4. Gillade den definitionen. edit: Sorry Bomanlol för spammet.
  5. Slangopedia: kioskmongo
  6. Det är väl så viktigt. För det är du som ger oddsen när du skeppar in markerna. Du autofyller inte. Dessutom vet vi inte blindsen storlek förhållande till din stack Oright om du har 3 dollar och blindsen är 0,05-0,10. Då har du till 30 big blinds. Om du skickar in markerna ger du oddset 0,15:3. Du sätter 3 dollar för att vinna 0,15. Om Villain vill syna får han oddset 3,15:3 eller 1,1:1. Han behöver ha 49 % equity för att kunna syna mot din range. Tänk logiskt. Ur Villains synvinkel. Du går all-in med 3 dollar. I potten låg där 0,15. Hur många tror du gör misstaget att syna med sämre händer än din range om de inte har något större skäl till det? Om du går all-in med den rangen kommer Villain lägga sig korrekt gång på gång, även med händer som 77-99, AJ. För att tjänas pengar i poker måste du låta dom begå misstag.
  7. Tyvärr är det ingen bra egenskap att vara 'blödig' när man spelar poker. Vänd det istället till att det är bättre att du tar markerna som har lite känslor än de andra svinen som skriver 'reload'. Skulle man vara rent för känslig är det bättre att övergå till turneringar av förståeliga skäl. Jag kan känna igen i mig själv både detta och det andra du skrev. Det är därför jag svarar.
  8. Jag har bett bägge herrarna om ursäkt personligt. Det var ett par samtida omständigheter på forumet och privat som utlöste frasen. Jag har egentligen ingenting emot vare sig brusig eller Båten. Okej. Jag har väl fått ett par snytingar i text, speciellt av sistnämnda, så det hjälpte väl till. Det råkade dock bara vara så att Bomanlol skrev ett inlägg som roades av brusig fel dag för mig helt enkelt.
  9. Ursäkta om man tappa precis allt.
  10. Vad menar du när du skriver Folke.
  11. Du får säkert lite likes av dina 'elever'.
  12. Varför skulle detta eller ens andra svar jag skriver ha med att göra vilka games jag spelar. Synar man för att få veta att man hade rätt att man är slagen borde man se över sitt spel. Detta är ett sådant scenario där jag blir mest förbannad på mig själv om jag själv gör samma sak. Har man odds för att syna, så synar man. Annars lägger man sig. Punkt slut. Om du lägger dig i situationen får du dock aldrig reda på om har rätt eller fel. Detta är snarlikt när du gör en värdering av ett odds i sportsbetting. Du är inte säker på att du gör rätt just i ögonblicket men din hypotes fattar ett så korrekt beslut som möjligt där odds och chans involveras. Om man sen också lägger sig i dessa situationer kommer man över tid att gå plus på dom besluten, dvs om beslutet var korrekt. Det var ju inte helt säkert även om din bedömning sa att så var fallet.
  13. De tankebanorna ska man använda i andra potter där man själv inte deltar.
  14. Det är inte säkert att det är bästa beslutet, men man kan alltid luta sig tillbaka om man tar denna linje i just detta scenario.
  15. Det är nog inte så lätt att svara. Det som är positivt var ju att du hade en plan innan i alla fall. Du kommer ju aldrig ifrån att det måste fattas svåra beslut någongång i tuneringen.
  16. Lobo

    Zoom Cash

    Du snackar lite som om det är skitsamma om man vinner eller inte. Varför ska man inte försöka göra rätt redan från början?
  17. Om det är extremt så får säkert något annat lida. K-G Bergström var i alla fall inte imponerad av Marcus Oscarssons deltagande i På Spåret. Utdrag från K-G Oavsett vad man tycker om Magdalena Andersson så strålar det om henne för tillfället. Ser ju riktigt trevlig ut.
  18. Jag förstår dealerns 'point', men tycker det är onödigt att hålla på så. Texten på dealer-knappen finns där av en anledning. Borde stå något finstilt i reglerna som visar att han inte har rättighet att göra så.
  19. Dom har ingen idélåda? Dags att införskaffa en knapp som ser likadan ut på bägge sidor. ⚫
  20. Kan detta vara sjukligt nivåtänkande! Det finns ju även risk att han gör bort sig. Synd att det inte blev 'split pot'.
  21. Gomorron! ⏱️ ? Tycker det är en onödig film av en sådan vokabulär skådespelare att göra.
  22. Va!? Tänkte jag först när du skrev att Kate var varken söt eller vacker. Efter lite eftertanke och tittat på fler foto (omfg..? för beteendet..) kan det nog stämma. Det är nog hennes charm och utsrålning jag faller för. Farsgubben Lioyd Bridges gillade jag även om det var ett tag sedan han var på tapeten.
  23. FYP.
  24. Det kan vara svårt med listor. Ta sådana som Persbrandt och Schwarzenegger som exempel. Det är väl inga bra skådisar egentligen, men de kan lyckas ändå i roller. Persbrant gör det väldigt bra som Gunvald. Schwarzenegger har lyckats i många filmer. Frasen 'I'll be back' klingar än. Tittar man bara på skådespelaren i sig själv, så försöker jag inte missa filmer där Liam Neeson medverkar. Bland Svenska skådespelare är Kjell Bergqvist en personlig favorit. Göran Ragnerstam är jävligt duktig också, samt Jonas Karlsson. Bland tjejerna placerar sig Tuva Novotny högt och det är inte bara utseendemässigt, tror jag.? Tittar man på din lista så är det svårt att placera en skådis som Meryl Streep för mig eftersom jag inte brukar gilla eller titta på hennes filmer. Jag har varken sett järnladyn eller The Post. Hon har ju massvis med priser och Oscar-nomineringar. Talangen visade hon redan när hon var med TV-serien i Förintelsen där hon spelade maka till en annan skådis James Woods (duktig skådis, liten favorit).
×
×
  • Skapa nytt...