Lobo
Members-
Innehåll Antal
2 089 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
44
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Lobo
-
Syftet med hans inlägg var nog något annat. ?
-
De försöks kanske kompensera ev:t genom att c-bet oftare, men även där väl finns väl en linje om vad som tänkt är rätt? Vad säger du om c-bet med en sizing på 65-80 %? Jag såg att du skrev 50 %. Känslan säger att man inte synar mycket oftare mot ett 50%-size c-bet än mot ett 75%-size, alla fall inte förhållandet till procenten.
-
Du får gärna berätta hur handen slutade för de övriga två spelarna. Även om det bara var en hand, så ska man aldrig nonchalera ett resultat.
-
Lite nyfiken på detta. De som har mindre sizing som <= 33 %. Om de c-bets oftare? De borde ju göra det. Leder man och sizingen är 25-30 % måste ju Villain göra felaktiga folds de gånger de får korrekta odds (ex. färgdrag) för syn om Hero ska tjäna pengar. Tanken är väl ändå när man leder att man bettar för värde för att få Villain att göra felaktiga syner. Dessutom blir det ju svårare att syna av stora bet senare om sizingen på c-bets är liten. Villain kommer ju att syna oftare på floppen. Där har nog Hero en fördel, tror jag.
-
Han kommer betta att 88-JJ på floppen. Du har 43 % om vi utelämnar CO mot den rangen. Lägg till nöten QJs och det sjunker till 39 %. Lägger du till rimliga händer som Villain också kommer att betta på floppen. AdQd,AdJd,Ad9d,Ad7d,Ad6d,Ad5d,Ad4d,Ad3d,Ad2d och du har 43 % igen. Sen alla andra spekulativ händer han kommer att betta med. Får Villain bort CO och har position på dig kan han ha uppnått ett delmål. Att folda här är inget du ska vara nöjd med. Dock kan jag köpa följande att du bara har investerat 11 kr. Det är en tuff bräda. Du har ett bet och en syn emot dig. Av den anledningen kan du folda även om det är ett misstag. Jag hade t.ex bara checksynat med KK+. Hur gick handen då? Tippar på att BB vann överlägset.
-
Bara för att man skriver en sak betyder inte det att det är helt givet. Det lutade kanske mest åt det beslutet. Dessutom skrev jag svaret utan lägga in handen i något verktyg, vilket kanske var dumt. Sen vet jag inte hur bekväm du är här heller med ditt bästa beslut som var att syna. Vi vet bara att du föredrar syn före fold, och fold före raise. Jag tog i alla fall hänsyn till CO:s limp. Heros höjning against limpsen. Potten var ganska stor på floppen i förhållande till BB. Jag var inte jätte orolig för CO. Synar du här ändå potten 108. Du kan räkna med ett bet 75 på turn oavsett vad som landar. Vi har 22 % mot en triss om vi pushar. Det är mer än 4 outs om vi räknar in omslag på river för Villain.
-
Tänk inte för mycket. Du bör leda över CO range och har BB dig, så har han. All-in !
- 492 svar
-
- 1
-
-
Kunde vara intressant att veta i heads-up-spel (H2H) om det är minst syn med 32o ?
-
Nu är inte detta svaret på din fråga, men kan vara intressant att ta del av ändå. När jag har räknat så har 32o minst chans av alla händer mot en slumpmässig hand vid en all-in. Sitter du på knappen med 32o, så har du cirka 20 % mot två slumpmässiga händer. Oddset för syn är 1,5:1 eller 40 %. Sitter du istället i small blind vs big blind ser det annorlunda ut. Då har du 32 % chans mot en slumpmässig hand. Ditt odds för syn är 3:1 eller 25 %.
-
AA finns inte i din range på river som spelat. Kanske inte heller QQ och AK. Om de försvinner preflop, så kommer de inte tillbaka. ?
-
Du får gärna utveckla. Du räknar även in postflop-spelet i equityn då?
-
Du blockar både damer och ess. Höj i alla fall till det du hade valubettat med. Villain inducerar dessutom till en bluff vilket är gynsamt. I och för sig såg jag resultatet.
- 492 svar
-
- 1
-
-
Du spelar ju shortstackat. Det är skillnad.
-
Vad är CO raiserange resp. callingrange med tanke på att det är två Villain bakom? Vad säger en Solver? Möjlig prefloprange: JJ-22, AQs-A2s, KTs+, QTs+, J9s+, T8s+, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s, AQo-AJo, KQo Raise: JJ, 88-77, AJs, T9s ? Call: ? Fold: ? edit: Ranges
-
Du är inte ensam. Alla gör misstag. Därför är det viktigt med sund kassahantering. Angående handen . Det är mindre risk att Villain sitter på X, , när han höjer på turn. De händerna höjer han i regel på floppen. och liknande släpper han kanske på turn eller eventuellt synar. Jag tycker personligen att du bettar för hårt postflop. Deras pocketpar stiger i värde. Dessutom kan de lägga sig om de inte träffar. De kan även lägga sig korrekt med sina drag på turn. Överspela inte dina bra men inte utmärkta händer pga. djupet på din stack. Du kommer i långa loppet att bli överkörd de få gånger du är slagen.
- 492 svar
-
- 1
-
-
Första handen är standard ur din synvinkel. Det är bara att tacka och ta emot när de överspelar sina pocket ess. Hand två med AK är det din hand mot hans range du behöver räkna på. Du har 43 % mot denna range, vilket var samma som ditt odds. 99+,AQs+,AKo Hans range är förstås mer viktad mot AK än KK när han pushar. Jag hade troligen foldat här om jag inte haft något på Villain. Jag är inte ens glad att syna med damerna trots att de har 56 % mot samma range. Vafan!⛔ Hur spelade du sista handen. De har alltid triss..! ? Som spelat hade jag bara synat höjningen på turn mot Villain, och sen synat ner river med tanke på att det var ett bra kort för dig. Tycker du spelar lite väl hårt postflop. Du är ganska commited om du väljer syn på turn. Jag hade säkert lagt en hand som Ts9s på turn om jag vore Villain. Det finns liksom inte så mycket utrymme, och du deklarerar din hand ganska bra.
- 492 svar
-
- 2
-
-
Ja, det stämmer. Bör också tilläggas eftersom inte många pokerspelare tänker på det. I handdistributonen jag anggav är att den var linjär, dvs att jag höjde lika ofta med 33 som Js8s. Så är ju inte alltid fallet i verkligheten. Lägger du dessutom till fler händer som 6s7s blir det ännu svårare att räkna på. Du blir kanske höjd i 30 % av fallen med just den handen, och övriga 70 % synar din motståndare. Sen agerar dessutom dina motståndare olika. Höjer de aldrig typ med Js8s kan du givetvis inte räkna in den rangen heller.
-
Så pass ändå. Håller inte riktigt med om Don't Look Up, men nu har jag också en förkärlek till Jennifer Lawrence av någon anledning, även om detta inte var hennes bästa roll. Trevligt med lite filmrecensioner. Tänkte titta på Texas Chainsaw Massacre. Är väl mest nyfiken på vad de åstadkommit. Den har redan trillat in på Topp 10 hos Netflix. Annars ser jag hellre Jason-filmerna än Leatherface. Tittar just nu på Snabba Cash-serien hos Netflix. Den gillas.
-
Jag blir lite förbryllad här. Du har tidigare synat av stora bet på river. Nu verkar du fundersam på om du ska höja Villain all-in med hans sista $12? Villain får 3,5:1 om du går all-in. När han är först ut har en möjlighet att bestämma priset om han kan värdera sin hand. Jag tror han har högst ev om han hade gått all-in med nötfluschen. Jag tippar på att han hade med tanke på frågeställningen och att du kanske bara synade.
-
Det är din chans mot den range en hygglig spelare kan tänkas höja med på floppen. Jag tror han höjer med , men att han bara synar med , så den räknas alltså inte in i hans raiserange. Sak samma med en hand som som han troligen bara väljer att syna med. Nu är detta min åsik, men många spelare spelar straight forward på lägre nivåer eftersom de inte vet något annat, och även för att de inte behöver ta ut svängarna.
- 492 svar
-
- 1
-
-
Med tanke på vad du skrev om Villain så var väl denna hand bra spelad, men det gäller att ha koll på situationen. Du bör dock vara mer återhållsam mot regs och nits, och den typ av spelare. Deras raiserange på floppen kan se ut så här. JJ,33,AJs,A3s,KsQs,KsJs,QsJs,KsTs,QsTs,JsTs,Js9s,Js8s,5s4s,AJo. Du lär inte ha mer än 30 % i equity oavsett. Möjligen höjer de även med fler suited connected i spader också, samt någon gutshot-bluff, men du lär ligga under.
- 492 svar
-
- 1
-
