Lobo
Members-
Innehåll Antal
2 088 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
44
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Lobo
-
Det här är ett klassiskt exempel på hur kunniga aktörer kan använda språk och siffror för att skapa ett intryck som låter positivt – men som egentligen inte förändrar något i grunden. Återbetalningen är fortfarande 65 %. Det är inte mer pengar som delas ut – det är bara en omfördelning av vinsterna. Detta är faktiskt ett intressant alternativ – även om ATG inte vågar ta steget fullt ut. Med 30 % insats skulle 2000 rader kosta 300 kr (2000 × 0,50 × 0,30). Fegisar! Det borde för länge sen ha varit dags att ta bort den där förbannade dötiden mellan loppen. Varför ska man vänta 30 minuter mellan avd 5 och 6 – bara för att någon kanske ska hinna lägga en DD? V75 hade premiär just på Jägersro den 30 oktober 1993. Har varit på Tingsryd en gång – och det är inget jag rekommenderar, sämsta travupplevelsen hitintills, men det var ett tag sedan. Karlshamn var inte mycket bättre – där stod publiken på innerplan, mitt i banan. Man fick vrida sig 360 grader för att kunna följa hästarna runt ovalen. V85 där, och det kommer att bli snurrigt.🙂 Jag är ganska säker på att Krille Krukan kommer att vända kappan efter vinden – precis som många andra. Det finns ju inga alternativ
-
- 997 svar
-
- 1
-
-
Ja, bland annat. Dessutom ökar risken för blodvite om hästen ligger hårt på bettet. Många omstarter i voltstartslopp kommer inte heller göra saken bättre. Björn Goop påpekade för Örjan att hästen blödde från munnen, och för att slippa startförbud körde Kihlström direkt av banan efter segern. Wäjersten gjorde likadant förra lördagen.
-
Mer kvalificerat skräp från travet. Det har tillkommit en ny regel inom travsporten som innebär att en häst stryks om den blöder från munnen. Global Etalon blödde efter segern i Gävle och fick sedan startförbud. Mister Herkules blödde från munnen efter sin vinst i försöket, men trots det fick han starta i finalen av Sweden Cup. Det värsta var dock att han efter loppet fick 10 dagars startförbud. Förbundet blev alltså testat idag, och nu vet vi exakt hur generöst de väljer att tolka sina egna regler – när det passar dem. Källa: https://travstugan.se/elitloppslordagen-nykterhetskontrollen
- 31 svar
-
- 1
-
-
Det var verkligen dystert.
-
Odds Comparison, Sports Betting Odds | Odds Portal
-
Jag tror att de flesta håller med om att det inte är så noga.
-
Det är väl så nära italiensk lottning man kan komma. De på förhand sämsta hästarna, The Locomotive och Massimo Hoist, fick spår 7 och 8. När sedan Don Fanucci Zet fick spår 3 såg man att Malmroth skruvade oroligt på sig. Sen gjorde det inte saken lättare när Francesco Zet fick drömspåret, nummer 2. Så nog ser det upplagt ut för Francesco Zet. Det som kan ställa till det är att oefarne Oscar Ginman bakom A Fair Day laddas kopiöst, men sådana saker är Kihlström fortfarande en mästare på att bemästra. Han kommer inte att förivra sig. Sen har väl alla också noterat att Danmark tog skalpen på Kanada – där ser man vad en hemmaarena kan betyda. Att 16 lag delas upp i två grupper och spelar sju matcher vardera, bara för att sedan riskera att åka ut direkt i en kvartsfinal, är ett dilemma. Man kan alltså dominera gruppspelet och ändå åka ur i ett enda utslagsmöte. Sen gnäller folk på att 'överlägsna' Kalla åker ut i en nattduell efter att ha vunnit någon tråkig konditionsgren i Mästarnas Mästare.
- 997 svar
-
- 1
-
-
Per Holknekt startar kasino med porrkungen Berth Milton Detta är helt absurt. Först spelar den gode Per bort hela sin förmögenhet på sportspel, därefter stämmer han spelbolagen – och nu är han med och lanserar ett eget nätcasino, vis av sina egna erfarenheter och misslyckanden. Det hade varit snudd på komiskt om han vunnit rättsprocessen, fått tillbaka sina pengar och sedan startat casinot utomlands. Man undrar hur rättssystemets trovärdighet hade sett ut då?
-
Systemet är reducerat, vilket syns på procenten bredvid hästnumren. Avdelning 5 är dock matematisk, eftersom det finns lika många streck på varje häst. Jag förmodar också att det till sist blev 7 rätt – i så fall grattis, Markus!
- 997 svar
-
- 1
-
-
Jag reagerade bara på ordet 'allmänheten' och kollade därför upp vad spellagen säger. Allmänheten bör inte tolkas som ett slutet sällskap. Annars har jag inga idéer om hur man kringgår licensplikten.😀
-
Så här står det i reglerna Spellag (2018:1138) | Sveriges riksdag 4 § Licens krävs inte för spel 1. där deltagande inte kräver betalning av en insats, 2. som sker under privata former med en nära inbördes gemenskap mellan deltagarna, som inte har en organiserad eller professionell prägel och som sker på annat sätt än online och med låga belopp
-
Detta är ju mer en fråga om okunnighet än om butikspolicy. Har inte Pressbyrån utbildad personal längre? Då blev det ingen god glass till efterrätt?
-
Det kan jag hålla med om – får bästa hästen tillgång till open stretch så vinner den i regel, även om de flesta hästar presterar bättre när de får gå om på utsidan.
-
Att vinna från open stretch betyder inte att man är den bästa hästen – långt därifrån. Det handlar snarare om att man fått en konstgjord fördel, inte att man presterat bäst. Dagens travhästar är så pass jämna att det ofta är positioner och löpningsförlopp som avgör.
-
Jag är inte en förespråkare av open-stretch, men numera är det inget man lägger särskilt stor vikt vid. Att Halmstad tog bort extraspåret berodde delvis på påtryckningar från de aktiva, samt på att Halmstadtravet skulle vara känt för Sprintermästaren och inte för det "snikspåret". Om det inte hade funnits open-stretch på Åby igår, hade Per Nordström inte släppt ledningen med Önas Prince. Då kanske Wäjersten hade tvingats välja dödens, och då vinner kanske San Moteur istället. Det finns förstås på kartan att Wäjersten ändå hade kunnat svara upp ledningen genom att vara mer aktiv.
-
Utdrag: 😛
-
Jag håller med, det krävs inte mycket för en omstart. Ett vanligt scenario numera är 4 autolopp och 3 voltstarter, så det har blivit fler. Dessutom gillar ST att lägga ett voltstartslopp som första avdelning – finurliga som de är. Det finns även förespråkare som vill ha ännu fler voltstarter. 🙋♂️ Annars var det fin travsport idag. Ibland känns Gocciadoros hästar som rena monster. Borups Victory såg väldigt fin ut idag. San Moteur gör det bra – men det är tufft att gå utvändigt. A Fair Day klart godkänd som femma.
- 997 svar
-
- 1
-
-
Det är tradition att jockeyerna bär hästägarnas färger. Inom travet är sponsorn viktigare för kusken än vem som äger hästen. Angående Todays Pal, så blev den struken kort före start. Det var både synd och bra, beroende på hur man ser på det. Det är möjligt att det var sista starten, då det var tydligt att den inte ville mer.
-
Tänkte skriva några rader om en profilhäst som startar på Jägersro ikväll. Loppet är femte avdelningen på V64, men det är inte därför hästen är intressant – snarare tvärtom. Utan att vara direkt grov i språket skulle jag vilja säga att hästen är helt urusel. Namnet på hästen är Todays Pal, och den kommer att bli absolut sist i loppet – möjligen före någon som galopperat för länge utan att bli diskvalificerad. Döm av min förvåning när tränaren dessutom väljer att ta ut den över tre varv – senast det hände var den långt efter redan varvet före mål och tog sig i mål på 22,4. Ikväll har den bästa spåret, nummer ett, och står start på grunddistansen 3140 meter. Men ingen av de andra kuskarna kommer att vilja lägga sig bakom denna – de riskerar i så fall att dras med i fallet när den ger upp. V64 Jägersro | 2025-04-29 | ATG Tränaren Per Uvgård är lätt att känna igen med sin gul/lila-rutiga dress som han haft under årens gång, vilket jag tycker är trevligt, särskilt eftersom dagens dresser mest liknar reklampelare. Där har travet en hel del att lära av galoppsporten, där man fortfarande ser den ena glada färgen efter den andra utan reklam. Inför det i travet också. Vill också ge en eloge till kuskar som behåller sina färger genom åren – som Erik Adielsson, Johnny Takter, Lutfi Kolgjini, Ulf Ohlsson och någon till – även om man ibland såg en skylt på deras dress också. När kanadensaren John D. Campbell vann Elitloppet med Mack Lobell 1988 bar han samma dress som han hade när han avslutade karriären 2017.
- 997 svar
-
- 1
-
-
Om du är orolig för set kan du alltid ha i åtanke hur ofta de faktiskt floppar ett set – det händer ungefär 8:1. Hans odds är 2,2:1. Breakeven mot ett set blir då 41 BB: 7*(8-(2,41+2+2+9)/7)= 41. Eftersom du har 60,5 BB kvar bakom, är det ingen katastrof om du skulle gissa fel ur den aspekten. Villains stackdjup och din check på turn talar dessutom för en syn. Skulle du folda har du ändå 50 BB kvar, vilket är ett fortsatt spelbart stackdjup. Å andra sidan – om du synar och gissar rätt ökar dina chanser att vinna turneringen markant. Spelar du dagligen likvärdiga turneringar borde detta vara en syn, tror jag, men det vet säkert någon annan turneringsnisse bättre.
-
- 23 svar
-
- 1
-
-
Veckans andelsspel – kort sammanfattning: Hur man förklarar den kupongen för nästa veckas andelsköpare? Lugn – det är redan tyst i kön. Nej, vi pratar inte om förra veckans kupong. Inte ens med terapeuten.
- 23 svar
-
- 1
-
