Gå till innehåll

Allt om Tain nätverket!


Trolldeg

Recommended Posts

Hur var det innan, för att det där skulle vara bättre?

 

2st spelare hamnar all in mot varandra med fullt inköp på 0.5/1, då tar expekt alltså "bara" 10 dollar i rake. Finns det verkligen inget tak?

 

Skulle kunna tänka mej att spela där faktiskt... förutsatt att jag har en pistol riktad mot tinningen då. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 331
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2st spelare hamnar all in mot varandra med fullt inköp på 0.5/1, då tar expekt alltså "bara" 10 dollar i rake. Finns det verkligen inget tak?

 

Skulle kunna tänka mej att spela där faktiskt... förutsatt att jag har en pistol riktad mot tinningen då. :D

 

Jo,det finns det.

 

Max Rake

Max rake regler för alla typer av spel är:

2-3 spelare $1.00 max rake

4-5 spelare $2.00 max rake

6-10 spelare $3.00 max rake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det innan, för att det där skulle vara bättre?

 

2st spelare hamnar all in mot varandra med fullt inköp på 0.5/1, då tar expekt alltså "bara" 10 dollar i rake. Finns det verkligen inget tak?

 

Skulle kunna tänka mej att spela där faktiskt... förutsatt att jag har en pistol riktad mot tinningen då. :D

 

Måste ju finnas ett tak på maxrake.

 

EDIT: Hann inte först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste verkligen spy lite galla över Tain-klienten. Jag har suttit och spelat någon timme, både med min-mode och med fönster av normal storlek.

 

Jag hade 10-10 på handen och floppade 10,x,x. När det var min tur att agera kom det upp en annan knapp ovanför call,bet,fold knapparna som frågade om jag ville stå kvar i väntelistan till några andra bord. (Jag hade redan svarat nej på den frågan 10ggr redan). Jag kunde inte calla!!! Ok, jag kunde höja eller betta, men inte calla.

 

Mycket buggig klient. Den känns halvfärdig ut och grafiken är "trasig" i flera situationer..

 

Hm.. hmm.. Funderar ordentligt på att byta nätverk..

 

EDIT: rättade stavfel. Har förresten cashat ut från Expekt nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så nöjd än så länge. :?

Någon som vet hur man i efterhand kan se floppen på föregående hand genom att titta i chatfönstret? Det står ju bara "DEALING FLOP" men inte vad den innehåller.. bedrövligt om det inte går att se.

 

Annan bugg, när jag satt mig ner och kryssat i Wait for big blind kastas jag direkt in i small blind och får spela en hand där. Schysst tänker jag, slapp betala big blind första rundan! Men nä, när jag blir dealer får jag inte vara med, och inte i någon annan hand heller förrän det har blivit min tur att posta bb.. stöört.

 

Sen har jag problem med att se vad folk bettar, måste kolla i det där j*vla chatfönstret hela tiden. Var det inte så att det stod betstorleken i anslutning till spelaren på gamla expekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just en sitngo och upptäckte en intressant bugg. Raisade i tidig position, bettingen går varvet runt, sen blir det min tur igen! Trots att folk bara har callat min raise. Det blir alltså en extra bettingrunda, alla checkar förvånat.

Du skulle ju ha höjt mera! :D Kul grej bara.

 

Jag fixade konto via Eurolinx, men färgerna gör att jag får mer huvudvärk än jag får av bad beats...

Dessutom blir det allt som ofta skriptfel: "Ett fel har uppstått i skriptet på den här sidan.

Rad: 39

Tecken: 1

Fel: Ett objekt förväntas.

Kod: 0

Url: https://ps1.tainpoker.com/playerServices/news.action;jsessionid= osv osv..."

 

Stabilt! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just en sitngo och upptäckte en intressant bugg. Raisade i tidig position, bettingen går varvet runt, sen blir det min tur igen! Trots att folk bara har callat min raise. Det blir alltså en extra bettingrunda, alla checkar förvånat.

Du skulle ju ha höjt mera! :D Kul grej bara.

 

Jag fixade konto via Eurolinx, men färgerna gör att jag får mer huvudvärk än jag får av bad beats...

 

Du kan gå in i filerna och göra om alla bord som du vill! Använd typ PsP eller nått annat program..riktigt kul faktiskt, har just nu en skön pokerduksröd färg! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intrycket hittills är riktigt uselt. Det är i stort sett omöjligt att få en plats vid ett bord, även när det finns platser lediga. Klickar man på en ledig plats får man upp "Sorry, this seat has been reserved by another player". Fem sekunder senare dyker texten Reserved upp på platsen. I praktiken måste man alltså hinna klicka på en plats fem sekunder INNAN en spelare reser sig för att få platsen. Det sitter ett dussin observers vid varje bord och tokklickar.

 

Att ställa sig på väntelistan är inte att tänka på eftersom det inte går att komma bort från den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd väntelistan, den är faktiskt bra, jo det går, unjoin waitlist så är d problemet löst...

 

Funkade inte för mig. Försökte med det igår. Klickade unjoin säkert 50 gånger under en session igår, men det hjälpte inte. Testade att göra det i lobbyn, vid borden och i rutan som dyker upp, men inget hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne vid tio-tiden och spelade en freeroll, då fanns det fler freerolls listade senare idag, men nu verkar det ganska tomt...

 

Någon som vet varför? det här suger ju...

 

(har ingen filtrering påslagen)

 

/Andreas

Det där är ett smart trick. De (Tain/Expekt) sätter upp en jävla massa fina frirullar, sen när dom ska börja plockas dom bort. Nu blir du besviken för att du inte fick spela poker. Istället sätter du dig vid ett vanligt Cash Games...

Jag satte in $50 för några dagar sedan. Men då det är i princip omöjligt att sätta sig vid borden får det räcka för mig nu. Jag ca$har ut och återgår till Stars/Party/Bet365/Tiger istället. Bye bye Tain!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...