antfarmer Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Hur fick jag ihop mitt dumma inlägg. Bort med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Summa på fem min spel:Jag - 1 dollar Han -10 dollar Pokerföretaget +11 dollar Är detta rimligt? Nej, det är inte det minsta rimligt och gör att det är omöjligt att spela HU på lägre nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 20 % rake på 2$ Sit&go10 % på 5$ Sit&go 0.4 / (2+0.4) = 0.17 0.5 / (5+0.5) = 0.09 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 20 % rake på 2$ Sit&go10 % på 5$ Sit&go 0.4 / (2+0.4) = 0.17 0.5 / (5+0.5) = 0.09 lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mongokongo Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 20 % rake på 2$ Sit&go10 % på 5$ Sit&go 0.4 / (2+0.4) = 0.17 0.5 / (5+0.5) = 0.09 Gonatt för Tain! Innan de ens har startat på riktigt. Dessutom är applikationen den fulaste i mannaminne. Ser ut som att en 5-åring har gjort sin första Mod. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 20 % rake på 2$ Sit&go10 % på 5$ Sit&go 0.4 / (2+0.4) = 0.17 0.5 / (5+0.5) = 0.09 Gonatt för Tain! Innan de ens har startat på riktigt. Dessutom är applikationen den fulaste i mannaminne. Ser ut som att en 5-åring har gjort sin första Mod. Fast just de där rakenivåerna är väl ungefär praxis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
madbroiler Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Ja, prima tar ju faktist 2 + 0.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EricT Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 17 % verkar svindyrt. 10% tar väl ifos de flesta. 10% i rake däremot upp till 3 dollar suger verkligen fett. Expekt lär få stora problem att motivera detta. Särskilt när de inte ska ha någon som helst rakeback! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Hur vet ni vad Expekt skall ha för Rake? Är de med i nätverket nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 17 % verkar svindyrt. 10% tar väl ifos de flesta. 10% i rake däremot upp till 3 dollar suger verkligen fett. Expekt lär få stora problem att motivera detta. Särskilt när de inte ska ha någon som helst rakeback! 17%? För att reda ut detta: Om det för en $2 S&G kostar $0,4 i rake är det 20 % rake på denna S&G Av den totala kostnaden, $2,4, är ca 16,67% rake. Det är alltså som med moms. På mat är det 25% moms. Kostar maten 125 kr i butiken är 25 kr moms, alltså 20% av priset. Men momsen är likväl 25%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Bra liknelse Sagge! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Om det för en $2 S&G kostar $0,4 i rake är det 20 % rake på denna S&GAv den totala kostnaden, $2,4, är ca 16,67% rake. Djävlig off topic men ändå: Rake i cashgame är andelen som huset tar av den totala kostnaden. Varför skulle definitionen vara annorlunda i turneringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Infoflödet från Expekt till sina kunder verkar vara zip, jag har bara fått ett mejl (i samma veva det blev officiellt) om bytet. Med tanke på vad jag läst här har så har jag cashat ut. Det är ju bara ett fåtal dagar kvar och man undrar vad som ska hända. Svagt Expekt!!!!!! PS Om jag inte missminner mig är matmomsen bara 12 procent nu för tiden. DS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 The Grand Bark- Du lär få fler mail när det närmar sig det kan jag lova. Antalet nya spelare lär vara zip? Skulle inte tro det, har du sett hur mycke expekt tex gör reklam i Spanien osv? Expekt har valt att inte gå ut med massa mail innan flytten är realiserad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 The Grand Bark- Du lär få fler mail när det närmar sig det kan jag lova. Antalet nya spelare lär vara zip? Skulle inte tro det, har du sett hur mycke expekt tex gör reklam i Spanien osv? Expekt har valt att inte gå ut med massa mail innan flytten är realiserad... Lägg därtill engelska och italienska fotbolls matcher, finns expekts logga i alla dem tre stora ligorna runt planen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Nope, har inte varit i Spanien på ett tag. Deras massiva marknadsföring i tv och på fotbollsarenor som ju är ren varumärkesreklam, hjälper varken mig eller andra undrande ufon. Jag har i huvudsak lirat på Expekt i ett år och trivts bra där. Efter att ha läst om Tain inser jag att det blir nog hyffsat lagom kaos den 23/10. Därför nollar jag allt och beslutar sen om jag ska ladda ner nya klienten. Lär ju bli massa inlägg här om hur det funkar. Tills röken har skingrat sig spelar jag, och förmodligen en hel del andra pokernäsor, nån annanstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 .............PS Om jag inte missminner mig är matmomsen bara 12 procent nu för tiden. DS Ja ta mig tusan, jag som brukar anse mig ha lite koll på saker och ting... Men här var jag ute och cyklade... Men jag säger som Hasse Alfredsson i Den Enfaldige Mördaren: Det är inte pengarna, det är principen Herr Mårtensson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benganiolo Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 jaha då var dagen innne Nån som vet när idag spelarna ska flyttas över? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 jaha då var dagen innne Nån som vet när idag spelarna ska flyttas över? spelade precis på nordicbet en kort vända och där verkade det som att det var ungefär lika många spelare som vanligt på prima... humhum Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hhenke Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Det är imorgon flytten sker. Står på expekts hemsida. F.r.o.m 25:e kan man ladda ner nya klienten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laxfiskaren Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Har nu lirat till och från på Eurolinx och Tain nätverket! Vilken soppa, snacka om ostabila servrar och krånglande mjukvara. Men i all bedrövelse så bjöd Eurolinx på massa sköna frirullar som gett ett par hundra och som grädden på moset fick jag lira en $10.0000 garanti för $50 med hela 20 startande. Tyvärr sket det sig då jag floppar tvåpar mot floppat set och jag fick i stället se på när kulorna gavs bort! Jag gillar mjukvaran och layouten, så blir det bara spelare på Tain och att dom får snurr på servers och programvaror så kommer jag at bli en kund. Kanske jag lämnar Expekt och kör på Eurolinx istället, trevligare support har jag aldrig idigare mött iallafall och inte heller så mycket gratis stålar. Deras ladder(pyramid) ser ochså skön ut med fina pengar på toppen! Men snacka om att det kommer vara kaotiskt på tain nästa vecka "salmon_fisher" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
friggo Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Jag håller med föregående talare att klienten verkar trevlig. Verkar som om dom tittat på många andras klienter och tagit många bra features från dom. Bla. tangentbordskortkommandon, att man kan välja visa statistik- eller chatinfo etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 från o till har det varit ganska mkt fisk på eurolinx, första dagen spelade jag av en stackare $1000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kraxe Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2005 Trodde att man skulle kunna spela 5-card draw på Tain. Har bara sett 5-card stud . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Dom verkar ha fixat till raken till det bättre, detta såg jag på expekt: Fixed Limit Rake Lägre än $0.50/$1.00 $0.01 vid varje $0.15 Max rake: $0.30 $0.50/$1.00 till $2.00/$4.00 $0.05 vid varje $1.00 Högre än $2.00/$4.00 $0.25 vid varje $5.00 Pot/No Limit Rake Lägre än $0.25/$0.50 $0.01 vid varje $0.15 Max rake: $0.30 $0.25/$0.50 till $1.00/$2.00 $0.05 vid varje $1.00 Högre än $1.00/$2.00 $0.25 vid varje$5.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts