Papa Kubo Postad 14 November , 2004 Rapport Postad 14 November , 2004 vivi, utsökt smak. Har du hört en ung kille från Irland som heter Patrick Wolf? Kan verkligen rekommenderas om du gillar Bright Eyes. Citera
vivi Postad 14 November , 2004 Rapport Postad 14 November , 2004 vivi, utsökt smak. Har du hört en ung kille från Irland som heter Patrick Wolf? Kan verkligen rekommenderas om du gillar Bright Eyes. Tack för tipset, skall genast kolla upp honom... Citera
cafka Postad 14 November , 2004 Rapport Postad 14 November , 2004 Dead Prez DJ Embee Looptroop House of Pain I'AM Jackie Mittoo Jedi Mind Tricks MC Solaar Matumbi Mos Def Non Phixion Rantoboko Sabac Sizzla Steel Pulse Timbuktu Wyclef Jean och lite blandat, typ Bad Religion, Rage Against the Machine, The White Stripes och Mando Diao. Citera
wizkey Postad 14 November , 2004 Rapport Postad 14 November , 2004 Blandat. Några exempel på artister jag brukar gilla: autechre, aphex twin, plaid, boards of canada, augustus pablo, king tubby, black sabbath, kool keith, gangstarr, gunshot, gza, arsonists, qbert, the go team, dopplerefekt, drexcyia, legowelt, push button objetcs, anders ilar, soundtrack of our lives, bo hansson, jimi tenor, velvet underground, death cab, sage francis, squarepusher, the gladiators etc etc etc etc. Allt från knepigt elektroniskt till rock alltså. Citera
dominator Postad 14 November , 2004 Rapport Postad 14 November , 2004 Vad är detta???? Vart är hårdrockarna!!!??? Citera
matze42 Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Tips till den som lyssnar på allt möjligt. Kolla in http://www.radioparadise.com Själv lyssnar jag på det mesta. Just nu: Vast, Death cab for cutie, Goran Kajfes, Underworld, SVEK-samlingarna mm mm The Bays! Kolla in dem. Har inte släppt några skivor, men man kan ladda hem spelningar från deras hemsida. http://www.thebays.com Nu blir det poker o D&B. Citera
HeadLess- Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 har tråkigt så kollade igenom lite olika trådar, hittade denna och till min stora förtvivlan så är det ingen som nämner världens bästa band enligt mig! Korn - första plattorna är så otroligt bra så det finns inte några andra band Nonpoint In Flames RATM SOAD deftones ( som jag även såg den gode kubo nämna) Rammstein Cypress Hill Finch Slipknot (även där var dom äldre plattorna bättre) Incubus Limp Bizkit (har några sköna låtar) Linkin Park Muse The used Är några av dom band som jag lyssnar mest på, men ibland kan det bli lite allt möjligt. allt från Klassisk musik så som verdi till Bruce till Sonata=) tack för mig:D Citera
Jensa Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Children of Bodom Dark Tranquility In Flames Iron Maiden Stratovarius Sonata Arctica Sentenced Tad Morose m.fl. + en massa gammal 80-tals hårdrock Citera
Spektakel Postad 8 December , 2004 Rapport Postad 8 December , 2004 Matteprof har uppenbarligen bästa musiksmaken i den här tråden, även om jag själv ligger lite mer åt goth-hållet Nightwish Sonata Arctica Within Temptation Sirenia After Forever och för att ge en sjudjävla kontrast, även: Sarah Brightman Enigma Enya och Lisa Gerrard. Hehe, det var verkligen en sjudjävla kontrast. Skillnaden är ungefär lika markant som den mellan Plopp och Center. Samma innehåll, annan förpackning. Jag hör då ingen skillnad på Nightwish och Enya. Tar man en dos Enya, blandar med en nypa av Andrew Lloyd Webbers mest bombastiskt iställsamma verk och kryddar med lite Aqua (det fräna konceptet med mörk röst kontra ljus röst), har man Nightwish. Bättre: Entombed Black Sabbath MESHUGGAH Kraftwerk Primus Iron Maiden NIN The Haunted At the Gates Twisted Sister Vader Amon Amarth Citera
Papa Kubo Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Lite lustigt - det verkar krylla av hårdrockare här inne och ändå har ingen nämnt Mars Volta. Citera
TotalFarsa Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 När inte Smurfhits går varm i spelaren så blir det mest: Depeche - för Gahans röst... Kasey Chambers - australiensk sångerska med kämpigt bra röst - ladda hem The Captain och njut... B. Bragg - lite politisk gitarrpop är aldrig fel... Madrugada - ser ut som stryk men sjunger förbannat bra... Sen gillar jag det där *ching-ching* när markerna rasslar till min hand /TF Citera
callen Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Men vad lyssnar ni på när ni spelar poker? Lite halvglad britpop funkar bäst enligt mig. Citera
TotalFarsa Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Men vad lyssnar ni på när ni spelar poker? Lite halvglad britpop funkar bäst enligt mig. Ärligt talat så lyssnar jag inte på musik när jag lirar... Har de flesta säsonger av Futurama, Scrubs, Seinfeld o Vänner som går om och om och om och om och om igen i playlisten. Man förlorar inte så mkt i koncentration som man ksulle kunna tro /TF Citera
f03mh Postad 18 December , 2004 Rapport Postad 18 December , 2004 Jag kan rekommendera Bremen Brötröster GmbH. Finns på http://www.johnnybrattom.com, men aningen för hårt komprimerat... Citera
King_ingo Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Överlägset bästa låten när du har suttit och väntat på en duglig starthand en hel natt är nog patiens med Gn´r. Satt och nötte en natt utan resultat och så kom den låten. Jag fick mig ett gott skratt må jag då säga. Citera
Elvis Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Ni får gissa vad jag lyssnar på. Citera
Spektakel Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Ni får gissa vad jag lyssnar på. Tommy Steele? Citera
Papa Kubo Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Ni får gissa vad jag lyssnar på. Eilert Pilarm? Citera
Elvis Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Tommy Steele? Eilert Pilarm? Fy sjutton vilka hädare! Citera
Spektakel Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Tommy Steele? Eilert Pilarm? Fy sjutton vilka hädare! Dumma frågor får dumma svar, du vet. Även om vi här iofs körde Jeopardy-varianten där ett dumma svar får dumma frågor. Citera
Elvis Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Jag kanske skulle ha svarat så här då: <------------------------------------------------ Citera
hnat Postad 22 December , 2004 Rapport Postad 22 December , 2004 Lite blandat som alla andra men iaf: Beatles - lungt bäst genom tiderna Beach Boys - gjort bästa albumet Velvet Underground Bob Dylan Weezer Ozma Jimi Hendrix Rolling Stones Nada Surf José Gonzales Kent The Knifes Ebba Grön Clash Ed Hartcourt och på tal om singer/songwriters även Ryan Adams och den enligt mig bäste, Ben Kweller Blondie Jefferson Airplane Soundtrack Of Our Lives Hives Her Majesty Kinks Pixies The Cure Morissey Sahara Hotnights - gjort årets kanske bästa album Lars Winnerbäck Tenacious D Quickspace Elvis Jay-Z Metallica White Stripes The Thrills Oasis Niel Young Mott the Hoople Moneybrother plus en del klassiskt EDIT: shit vad långt, tyckte inte att det verkade så mycket när jag skrev Citera
Clarre Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Den här listan skulle jag kunna göra väldigt lång, men i brist på synth hittills i tråden, så skriver jag ner det jag lyssnat mest på den senaste tiden, vilket råkar vara synth, electro, och ebm. In Strict Confidence, VNV Nation, Apoptygma Berzerk, Iris, Die Krupps, Suicide Commando, Absurd Minds, Melotron, Digital Factor, Assemblage 23, Code 64, Covenant, Siste Mannen På Jorden och This Fish Needs A Bike. (och som alltid Springsteen, Paradise Lost och Marillion) Citera
martinh Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Dozer, Sparta, Give up the Ghost, Turbonegro, Tiger Army, The Killing Tree, Kyuss, The Clash, Converge, Tool, Dropkick Murphys, Dillinger Escape Plan, Flogging Molly, Danzig, At the gates, Misfits, Johnny Cash, At the Drive In, Tom Waits, HORSE The Band, The Haunted, Raised Fist, Rise Against, Danzig, Breach, Yahadanai, Groundation, Abu the great, Abja, Helt Off, Slo Burn, Kris Kristoffersson, Pogues, MC5, Leonard Cohen, QOTSA, Björk, Bob Dylan, Nick Cave, Muse, Macabre, Elias and the Whizzkids mm. mm. Grymt svårt att minnas allt bra så här på rak arm men det är iaf några fina band. För övrigt så måste jag bara tips dom som listade David and the citizens att ni borde köpa deras split 7" med min goda vän Elias + the whizzkids, går också att lyssna på http://www.eliasonemanband.tk ! Citera
fisherman666 Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Svenskt: Jacob Hellman Bob Hund Kent M. Uggla (fr 80-talet och tidigare) Utländskt: Cure Velvet Underground Radiohead Finns mer som går att höra på men inte som håller samma klass. Citera
Recommended Posts