Gå till innehåll

Vilken musikstil lyssnar ni på?


Milo

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jaha... när jag spelar framför datorn blir det mycke sinatra... nu på senare har det blivit div filmmusik... lost in translation är ett grymt soundtrack... annars är det dödsrock och solhjul som gäller... thin lizzy för fan... håll käften!

 

Kan du klargöra det där sista? Är det elakt eller snällt mot Thin Lizzy?

Är det elakt vill jag inte vara din kompis längre :P

Jag sätter 10% av min bankrulle på att quizz_kid var lite full eller så då det där inlägget skrevs. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha... när jag spelar framför datorn blir det mycke sinatra... nu på senare har det blivit div filmmusik... lost in translation är ett grymt soundtrack... annars är det dödsrock och solhjul som gäller... thin lizzy för fan... håll käften!

 

Kan du klargöra det där sista? Är det elakt eller snällt mot Thin Lizzy?

Är det elakt vill jag inte vara din kompis längre :P

Jag sätter 10% av min bankrulle på att quizz_kid var lite full eller så då det där inlägget skrevs. ;)

 

:D haha... tur att jag inte sätter emot dig där Kubo... och Hickmott, det där sista var varken snällt eller elakt mot thin lizzy... det hade helt enkelt inte med någonting alls att göra... jag var lite berusad, eller på humör som jag brukar säga :lol: , och drog till med en rackare på slutet... annars är ju thin lizzy kungar, eller var... och visst kan man lyssna på morrissey, det gör jag i alla fall... de lite äldre grejerna från smithstiden dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och visst kan man lyssna på morrissey, det gör jag i alla fall... de lite äldre grejerna från smithstiden dock...

 

mjo...men ni med så hiskelig smak borde inte kunna uppskatta honom =)

 

Grrrrrrrrrrrrrrrrr....

 

Jag anser mig själv ha mycket bra musiksmak. Dessutom ser jag mig som något av en elitist av stora mått som rynkar på näsan åt "vanliga människors" (pöbeln) musiksmak. Förresten, jag heter eurythmech :)

 

Skämt åsido, jag lyssnar på det jag tycker är bra, sen får folk tycka vad de vill om den saken. Dessutom är min musiksmak inte alls "vanlig" eller "mainstream" (nu lät jag lite som en elitist). Det händer allt som oftast att jag blir avstängd från att välja musik i olika sociala sammanhang, för att folk helt enkelt inte klarar av att lyssna på "skiten" :).

 

För övrigt, om ditt nick är taget från gruppen Eurythmics (stavningen antyder det), så borde du vara bannad från att yttra dig om andra människors musiksmak.

 

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt, om ditt nick är taget från gruppen Eurythmics (stavningen antyder det), så borde du vara bannad från att yttra dig om andra människors musiksmak.

//Hickmott

 

Du lyssnar på hårdrock. Om det finns gudomlig barmhärtighet borde du tappa öronen snarast. Men visst...folk "får" väl tycka att nån godtycklig hårdrock är bättre än Eurythmics, men då är dom ju knepiga i skallen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyssnar på hårdrock. Om det finns gudomlig barmhärtighet borde du tappa öronen snarast. Men visst...folk "får" väl tycka att nån godtycklig hårdrock är bättre än Eurythmics, men då är dom ju knepiga i skallen ;)

 

Du får ha överseende med att det finns folk som tycker annorlunda... du tycker si, andra tycker så... att du trackar ner på hårdrocken är bara onödigt... du kan tycka det är vanvett att lyssna på hårdrock, men tänk så mycke annat det finns störa sig på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag är snäll egentligen.

Ta mig inte på allvar.

Det är väl inget fel på att förakta folk man gillar? ;)

 

Absolut inte. Jag föraktar dig för att du gillar Eurythmics och du föraktar mig för att jag gillar hårdrock/metal. Men vi är alla vänner ändå :)

 

(Nu blir QoS glad när vi visar så mycket kärlek :D)

 

//Hickmott

 

P.S. Tog inte din sågning av hårdrock på något större allvar. Smaken är som baken - hårig :) D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

listan kan göras lång, kan även göras ännu längre... MEN för att göra den kort:

 

Air

Jan Hammer

Neil Young

Joe Hisaishi

Frank Zappa

Smiths

Hawkwind

Ruben & the Jets

Prince

Captain Beefheart

Stones

Pixies

Queens of the stoneage

Pogues

Smashing Pumpkins

Thin lizzy

Roxy music

Latin kings

Sinatra

Tangerine dream

 

trevliga soundtracks:

 

Lost in Translation

Le Grande Bleu

Subway

Sonatine

Hana Bi

Midnight Cowboy

Rocky

Scarface

Silent Hill 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt släppa taget om grungen som dök upp under början av 90-talet......

 

Pearl Jam

Nirvana

Stone Temple Pilots

Alice In Chains, r.i.p! :cry:

 

Älskar Winnerbäcks och Kents texter!

 

Counting Crows

Matchbox 20

Goo Goo Dolls

the Wallflowers

 

Norah Jones

Marvin Gaye

 

Hårdrock i bilen är alltid trevligt!!

 

Så smaken är ganska varierande beroende på tillfälle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jäkligt bred smak - plockar det bästa från varje genre - med en förkärlek för ledsna män med gitarrer och svettiga negrer (får man fortfarande använda det ordet?).

 

Alt/Indie

16HP/Woven Hand, Arab Strap, Black Heart Procession, Bright Eyes, Broken Social Scene, Franke, Isolation Years, Logh, Nick Drake, Nicolai Dunger, Patrick Wolf, Red house Painters, Sigur Rós, Sufjan Stevens, Talk talk, Tristeza

 

Elektroniskt

Air, Baxter, Björk, Erlend Oye, Her Space Holiday, Human League, Johan Skugge, Junior Boys, Kraftwerk, Lamb, Luomo, Múm, The Postal Service, The Faint, The Knife

 

Rock

!!!, Bruce Springsteen, Deftones, Fireside, Fu Manchu, Interpol, Karate, Nick Cave, Nine Inch Nails, Primal Scream, Quicksand, Sonic Youth, Sunny Day Real Estate, The Clash, The Cure, Television

 

Soul

Al Green, Barry White, Billie Holiday, Candi Staton, Curtis Mayfield, Erykah Badu, Fela Kuti, Isaac Hayes, James Brown, Prince, Sade, Sly & The Family Stone

 

Det här blev kanske lite mycket, och ändå är det bara ett urval. Jaja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...