Gå till innehåll

Vilken musikstil lyssnar ni på?


Milo

Recommended Posts

Ett litet axplock på vad jag gillar:

 

AC-DC

Alice Cooper

T-Rex

Clash

Adrian Legg (Grym gitarrist)

Prodigy

Rammstein

Sugar Ray (Stenhård vispop :twisted: )

Ministry (Jesus built my hotrod måste vara bla det tyngsta man kan höra)

Norah Jones

Diana Krall

Violent Femmes

TC Matic

 

en salig blandning som sagt...

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och här kommer greav's första post, nånstans måste man ju börja :D

 

Orkar inte försöka beskriva min musiksmak så här kommer de banden som snurrar flitigast:

 

Pantera

Sepultura

Velvet revolver

Guns n roses

Cannibal corpse

Red army choir

Slayer

Smash mouth

Meshuggah

Megadeath

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl slå mig in här i vimlet av allehanda musik.

Trevligt att Billy Bragg har nämnts (waiting for the great leap forward...).

 

Axplock: Billy Bragg, Björn Afzelius, Breeders, Cornelis Vreeswijk, David Bowie, Dire Straits, Hole, John Holm, John Lennon, Misfits (t.o.m 1985), Morrissey, Pixies, Stefan Sundström, Wilco osv..

 

Dagens musiktips får iaf bli Breeders - Huffer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag trodde att folk inte skulle ha sa bra musiksmak som de faktiskt har.

 

KUBO!!! YOU THA MAN!!! Mkt bra musiksmak

 

lite tips nar det galler elektronisk (fast du kanner sakert till dessa)

 

M83

 

och sen sag jag att du inte namnde Boards of Canada. What's up with that?

 

KUBO, du skulle verkligen gilla mitt radioprogram

 

 

EDIT: Kollade igenom listan, och ja, det ar en massa som har bra musiksmak har. Skywalker framstod som en mkt bra kille, och det gjorde aven eurythmech

 

quizz_kid ocksa.

 

Bra killar det dar :-)

 

Ni borde verkligen lyssna pa mitt radioprogram pa fredagar svensk tid mellan 19-21

 

Edit 2: laste ater igenom din lilla lista Kubo, och ja, vi ar tvillingsjalar nar det galler musik :D vi har valdigt lik musiksmak. Antar att du samlar ocksa.

 

Och bara det att du har Stewie som bild ar plus. Hade du varit tjej hade jag blivit kar i dig ;-) ("Dear broccoli, mother says your good for me, but I'm afraid I'm no good for you!!!!").

 

har i san diego har vi haft en massa bra konserter senaste tiden som jag varit pa

 

Keane (helt ok faktiskt)

Postal Service

Air

Franz Ferdinand, Yeah Yeah Yeahs

The Libertines och Radio 4

 

skall narmaste tiden: PJ Harvey!!!!! YES!!!, Mark Lannegan, Snow Patrol, Badly Drawn Boy, Morrissey, Bob Dylan, Fu Manchu, otroligt bra musik pa g har just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bra människorna har verkligen ansamlats ordentligt nu på sistone i den här tråden =)

 

Jag ska verkligen försöka följa programmet regelbundet, men jag är extremt dålig på rutiner och fredagar har jag emellanåt en förmåga att tillbringa utom en dators synhåll, men jag ska lyssna så ofta jag kan.

 

Det kanske kan vara ett bra läge att fråga alla trevliga människor här med bra smak om lite skivtips eller tips på hela artister osv...

 

1) Avgudar Pixies, kom därav in på Breeders, men har bara hört axplock lite här och var, vilka skivor är de bästa med Breeders? Var blir det naturligt att söka sig sen, Frank Blacks solostuff eller helt enkelt nåt helt annat som bara låter ungefär lika nice?

 

2) Gillar mycket av de engelska 70- och 80-talen, typ Smiths, Joy Division och Buzzcocks samt förstås Clash, vad borde jag gilla då?

 

3) Blues är en sån genre som tilltalar mig starkt, men jag har aldrig riktigt hittat "in i den". Jag menar, jag hör emellanåt väldigt bra blues, men vet aldrig var jag ska leta för att hitta mer. Förslag på artister uppskattas djupt. Såväl deltablues som musik (60-tal?) som ligger till grund för Aretha, Stevie, Marvin och annan soul.

 

4) Några av historiens stora och omtyckta band har jag pinsamt dålig koll på, skivtips på band som Kinks, Who och Velvet Underground?

 

5) Är inte sådär jätteinne på elektronisk musik, men Knife och Air diggar jag som fan, även en del Kraftwerk, några trevliga tips där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina skivtips pa bra grejjer just nu:

 

Ed Harcourt: Underbar singer songwriter, fortsatter lite dar Jeff Buckley la av, fast anda lite mer lattillgangligt. Kanske ett mellanting mellan Buckley och Nick Drake. Nya skivan Strangers ar grymt rekommenderad

 

Modest Mouse: Nya skivan "Good News For People Who Like Bad News" och den innan "Antarctitica and the Moon" ar tva ENORMT BRA SKIVOR. Klassiker. Alternativ rock

 

M83: Lite Sigur Ros moter mellow elektronika. Ingen sang. Bara lugn och vacker elektronisk musik. Kanske ett lugnare Air. Vad galler elektronisk, testa Boards of Canada, ladda ner 1969.

 

Interpols nya ar ok

 

Gamla saker som Velvet ar ju den med bananen (Velvet Underground o Nico). Riktigt bra skiva, trots hypen.

 

nar det galler smiths sa har du ju housemartins. samma era, bra musik. Belle & Sebastian (fast de har du nog redan kolla pa)

 

Sen vill jag passa pa att pusha for en annan personlig favorit: Tom Waits. Killen gor mkt svara saker som ar svarsmalta, men nar man val kommit in i hans musik sa ar det underbart. Lite mer lattsmalta latar som du maste ladda ner o lyssna pa ar: "Martha", "Hold On", "I Don't Wanna Grow Up", "Goin' Out West".

 

det var mina 50 cent for denna gangen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara slå ett slag för det softaste bandet som finns..Lambchop!

 

Annars så lyssnar jag på en sjuk blandning av massa olika stilar..allt som är bra :)

 

Jeff Buckley hade nog kunnat göra en hel drös med bra skivor om han inte varit så kass på att simma... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KUBO!!! YOU THA MAN!!! Mkt bra musiksmak

Ojoj, nu blir jag nästan lite rörd. :D

 

Alltid lika roligt att träffa på någon annan med utsökt smak. M83 känner jag inte till. Får kolla upp dem, precis som ditt radioprogram, nästa gång jag har möjlighet.

 

Modest Mouse - Float on kan mycket väl vara årets låt, och Give up med Postal Service är en av mina absoluta favoritskivor från detta årtusende. Men har du hört Junior Boys? De låter som en ödslig ökenversion av Postal Service. Väldigt bra.

 

Och Family Guy - ja, det är ju dubbelt så roligt som Simpsons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Postal Service

Death Cab For Cutie

Belle and Sebastian

Elliot Smith

Modest Mouse

The Killers

David and the Citizens

Beulah

The Radio Dept

Velvet Underground

Pipas

Pavement

Neutral Milk Hotel

El Perro Del Mar

Mates of State

Suburban Kids With Biblical Names

 

Listan kan göras längre, men ovanstående artister/band borde i alla fall ge en hint om min musiksmak :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Postal Service

Death Cab For Cutie

Belle and Sebastian

Elliot Smith

Modest Mouse

The Killers

David and the Citizens

Beulah

The Radio Dept

Velvet Underground

Pipas

Pavement

Neutral Milk Hotel

El Perro Del Mar

Mates of State

Suburban Kids With Biblical Names

 

Listan kan göras längre, men ovanstående artister/band borde i alla fall ge en hint om min musiksmak :).

 

Mycket bra musiksmak! Gillar stenhårt de som jag highlightat. Resten har jag dålig eller ingen koll på. Radio Dept har gjort bästa skivan på flera år, och Velvet Undergorund är legender och nästintill husgudar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

livar upp tråden igen med en ordentlig lista på bra band/artister som jag lyssnar på. Och det är såklart hårdrock/metal jag pratar om.

 

Metallica - 80tals plattorna står sig grymt högt

Judas Priest - Painkiller, Sad Wings of destiny grymma plattor

Blind Guardian

Guns N Roses

Kingdom Come

DIO

Overkill

Testament

Exodus - Senaste plattan va oväntat bra

Iron Maiden

Rainbow

Mercyful Fate - Sold my soul, Is that you Melissa. guldlåtar!

Skid Row

Alice Cooper

Accept

Tankard

Scorpions

Slayer

 

Där har ni ett urval på riktigt bra musik!

Antar att det finns ett antal likasinnade på detta eminenta forum. 8-)

 

mvh

------------------------------------------------------------------------------

P.S

 

Avskyr? - kommersiell pop och annan smörja som spelas på radion.

 

D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min playlist just.nu

 

Edguy

Sonata Arctica

Rhapsody

Pantera

Blind Guardian

Helloween

Maiden.

 

Sen har vi förståss James Brown - It's A Man's World

Akeboshi - Wind (Slutlåten i Naruto för de första avsnitten, för er som vet vad det är för serie)

 

Även en Techno version av gamla tetris låten finns i min playlist ju nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min playlist just.nu

 

Edguy

Sonata Arctica

Rhapsody

Pantera

Blind Guardian

Helloween

Maiden.

 

Sen har vi förståss James Brown - It's A Man's World

Akeboshi - Wind (Slutlåten i Naruto för de första avsnitten, för er som vet vad det är för serie)

 

Även en Techno version av gamla tetris låten finns i min playlist ju nu.

 

Jaså du... massa power metal ;)

 

Jag lyssnade en del på bl.a sonata arctica och edguy förr. Men jag måste säga att man tröttnar ju ganska fort på mallenlig power metal. Dock funkar Sonata's ballader och Full moon (Runaway Runaway Runaway!!!!) rätt bra fortfarande.

 

Men om du gillar Sonata och Edguy så kan jag rekomendera Lost Horizon, om du inte hört dom. Vilken Röst. lungor av stål!!

 

Yes precis förbi 1k!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnar som så många andra på väldigt mycket...yada, yada yada.

 

Men en grupp/artist som jag särskilt skulle vilja pusha för är den, enligt mig, i särklass mest briljanta låtskrivare tillika textförfattare vår tid har fostrat fram.

 

Jag talar naturligtvis om Conor Oberst/bright eyes.

 

Maken till begåvning finner man förmodligen endast i vår egen pastor Bob, och jag är rätt villig att satsa stora pengar (nåja) på att han kommer axla Dylans mantel, som vår tids störste.

 

I min skivhylla har han, likt ett pansarskepp i en ask messmör, trängt undan storheter som Waits, Springsteen, Cave, Hussey, Reed, Harcourt, Sexsmith, Young och nyss nämnda Dylan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...