Gå till innehåll

Vilken musikstil lyssnar ni på?


Milo

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag började min musiklyssnande som hårdrockare, sen blev det hip hop. Tröttnade på hip hop när 'gangstarappen' började bli för jobbig. Sen dess har jag hunnit med att smittats av funken genom min funktokiga polare.

 

Bäst just nu är

Neurotica - hårdrock

Zero 7 - vet inte hur jag ska beskriva deras musik men ganska laidback funk/soul med ambient inslag

Helt Off - reggae på svenska, helt otroligt bra!

Damn! - blandar funk, electro, salsa på en och samma platta, otroligt begåvade musiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort verkar vettig ;)

Här kommer en ungefärlig listning på de artister som känns mest spännande just nu...in no particular order

 

Beatles

Pixies

Smiths

Streets

Johnny Cash

Neil Young

Stevie Wonder

The Knife

Concretes

Suede

Manics

Aretha Franklin

Rolling Stones

Le Tigre

Marit Bergman

Jakob Hellman

Dead Kennedys

Ramones

U2

Tracy Chapman

Hives

Buzzcocks

Sophie Zelmani

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag recencerar hårdrock (death/grind/thrash mest, och absolut ingen power) för Slavestate (http://www.slavestate.se), men när jag inte lyssnar på det så blir det en del country (Johnny Cash, Waylon Jennings, Mike Ness, Eddie Spaghetti, The Coffinshakers, Jimbob Convoy m.fler) och en del rock n roll/blues (Kungen, Jim Ford och alla andra klassiska favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska bred musiksmak här också men hatar det mesta som spelas på MTV och reklamradio. Eftersom jag spelat flertalet instrument själv och gitarr rätt frekvent nu anser jag ju att musik ska spelas av musiker och inte bara att knycka en massa databeats och loopar och göra texter till.

 

Band värda att nämnas

 

Dream Theater

Shadow Gallery

Ayreon

Iced Earth

In Flames

Judas Priest

Symphony X

Queensryche

Dire Straits

 

Sen är ju en livekonsert på Ullevi med Iron Maiden eller Metallica inte helt fel heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började lyssna på Jakob Hellman -89. Det gör jag fortfarande. Allt annat är bara som tomma substitut, även om Winnerbäck, John Holm, Sundström, Nationalteatern, Kjell Höglund, Wilmer Pitt, Ebba Grön, Eldkvarn, Imperiet, KSMB, ... kommer en bra bit på vägen.

 

Utländsk musik? Ja jag har väl en Oasis-skiva här någonstans, som ett gammalt ex lämnade kvar, bland mina runt 200 skivor på modersmålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, lyssnar på lite allt möjligt bara det är elektronisk musik.. Mestadels Trance som jag oxå mixar själv som hobbydj. Lite som jag lyssnar på är bl.a. Ferry Corsten, Marco V, Dj Tiësto och ett hundratal andra artister som ingen känner till :)

 

Smyglyssnar även på mina gamla punkfavoriter som charta 77, radioaktiva räkor, ebba grön, KSMB osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

With no particular order...

 

Radio Dept

The Jesus And Mary Chain

Essex Green

White Stripes

Bright Eyes

Belle And Sebastian

Hidden Cameras

Yeah Yeah Yeahs

Mogwai

Gun Club

The Kills

U.N.P.O.C.

 

Och sen massa 60-tal, förutom Beatles och Stones har vi ju Doors, The Mamas and The Papas, Creedence, Kinks, Bob Dylan. Kan ju räkna upp hur många som helst. Och så har ju ju 70-talet där Ramones, Clash och Bowie måste nämnas.

 

Ska det vara på modersmålet kan jag nästan kopiera gdailys lista. Ebba, Nationalteatern, KSMB, Stefan Sundström. Men ska man lyfta fram någon får det bli Kjell Höglund, och sen en grupp som inte fanns på listan: Cirkus Miramar!

 

Gillar väl det mesta, men tycker mainsteam-media gör väldigt konstiga prioriteringar när de väljer att lyfta fram mycket skitmusik. Finns ju massor bra musik som aldrig spelas på radio eller TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha... när jag spelar framför datorn blir det mycke sinatra... nu på senare har det blivit div filmmusik... lost in translation är ett grymt soundtrack... annars är det dödsrock och solhjul som gäller... thin lizzy för fan... håll käften!

 

Kan du klargöra det där sista? Är det elakt eller snällt mot Thin Lizzy?

Är det elakt vill jag inte vara din kompis längre :P

 

Thin Lizzy är mina husgudar skulle man kunna säga. Jag lyssnar på nästan all musik utom dansband och euro-disco *brrrrrr*, men Thin Lizzy återkommer jag alltid till.

 

Annars:

 

Slayer

Morrissey (nya plattan är GUUUUULD)

The Streets

Deicide

Metallica

In Flames

The Darkness (;) @ matteprof)

Ramones

The Clash

Saxon

The Cardigans

 

och många, många fler.

 

Sammanfattningsvis, som ni säkert ser, väldigt brett men med en tyngdpunkt på hårdare metal.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...