Gå till innehåll

Vilken musikstil lyssnar ni på?


Milo

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blandat. Några exempel på artister jag brukar gilla:

 

autechre, aphex twin, plaid, boards of canada, augustus pablo, king tubby, black sabbath, kool keith, gangstarr, gunshot, gza, arsonists, qbert, the go team, dopplerefekt, drexcyia, legowelt, push button objetcs, anders ilar, soundtrack of our lives, bo hansson, jimi tenor, velvet underground, death cab, sage francis, squarepusher, the gladiators etc etc etc etc.

 

Allt från knepigt elektroniskt till rock alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips till den som lyssnar på allt möjligt. Kolla in http://www.radioparadise.com

Själv lyssnar jag på det mesta. Just nu: Vast, Death cab for cutie, Goran Kajfes, Underworld, SVEK-samlingarna mm mm

The Bays! Kolla in dem. Har inte släppt några skivor, men man kan ladda hem spelningar från deras hemsida. http://www.thebays.com

Nu blir det poker o D&B. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har tråkigt så kollade igenom lite olika trådar, hittade denna och till min stora förtvivlan så är det ingen som nämner världens bästa band enligt mig!

 

Korn - första plattorna är så otroligt bra så det finns inte :)

 

några andra band

 

Nonpoint

In Flames

RATM

SOAD

deftones ( som jag även såg den gode kubo nämna)

Rammstein

Cypress Hill

Finch

Slipknot (även där var dom äldre plattorna bättre)

Incubus

Limp Bizkit (har några sköna låtar)

Linkin Park

Muse

The used

 

Är några av dom band som jag lyssnar mest på, men ibland kan det bli lite allt möjligt. allt från Klassisk musik så som verdi till Bruce till Sonata=)

 

tack för mig:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof har uppenbarligen bästa musiksmaken i den här tråden, även om jag själv ligger lite mer åt goth-hållet :twisted:

 

Nightwish

Sonata Arctica

Within Temptation

Sirenia

After Forever

 

och för att ge en sjudjävla kontrast, även:

 

Sarah Brightman

Enigma

Enya

och Lisa Gerrard.

 

Hehe, det var verkligen en sjudjävla kontrast. Skillnaden är ungefär lika markant som den mellan Plopp och Center. Samma innehåll, annan förpackning. ;-)

 

Jag hör då ingen skillnad på Nightwish och Enya. :P

 

Tar man en dos Enya, blandar med en nypa av Andrew Lloyd Webbers mest bombastiskt iställsamma verk och kryddar med lite Aqua (det fräna konceptet med mörk röst kontra ljus röst), har man Nightwish.

 

Bättre:

Entombed

Black Sabbath

MESHUGGAH

Kraftwerk

Primus

Iron Maiden

NIN

The Haunted

At the Gates

Twisted Sister

Vader

Amon Amarth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När inte Smurfhits går varm i spelaren så blir det mest:

 

Depeche - för Gahans röst...

 

Kasey Chambers - australiensk sångerska med kämpigt bra röst - ladda hem The Captain och njut...

 

B. Bragg - lite politisk gitarrpop är aldrig fel...

 

Madrugada - ser ut som stryk men sjunger förbannat bra...

 

Sen gillar jag det där *ching-ching* när markerna rasslar till min hand

 

:lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad lyssnar ni på när ni spelar poker? Lite halvglad britpop funkar bäst enligt mig.

 

Ärligt talat så lyssnar jag inte på musik när jag lirar...

 

Har de flesta säsonger av Futurama, Scrubs, Seinfeld o Vänner som går om och om och om och om och om igen i playlisten. Man förlorar inte så mkt i koncentration som man ksulle kunna tro :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandat som alla andra men iaf:

 

Beatles - lungt bäst genom tiderna

Beach Boys - gjort bästa albumet

Velvet Underground

Bob Dylan

Weezer

Ozma

Jimi Hendrix

Rolling Stones

Nada Surf

José Gonzales

Kent

The Knifes

Ebba Grön

Clash

Ed Hartcourt och på tal om singer/songwriters även Ryan Adams och den enligt mig bäste, Ben Kweller

Blondie

Jefferson Airplane

Soundtrack Of Our Lives

Hives

Her Majesty

Kinks

Pixies

The Cure

Morissey

Sahara Hotnights - gjort årets kanske bästa album

Lars Winnerbäck

Tenacious D

Quickspace

Elvis

Jay-Z

Metallica

White Stripes

The Thrills

Oasis

Niel Young

Mott the Hoople

Moneybrother

 

plus en del klassiskt

 

EDIT: shit vad långt, tyckte inte att det verkade så mycket när jag skrev :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den här listan skulle jag kunna göra väldigt lång, men i brist på synth hittills i tråden, så skriver jag ner det jag lyssnat mest på den senaste tiden, vilket råkar vara synth, electro, och ebm.

 

In Strict Confidence, VNV Nation, Apoptygma Berzerk, Iris, Die Krupps, Suicide Commando, Absurd Minds, Melotron, Digital Factor, Assemblage 23, Code 64, Covenant, Siste Mannen På Jorden och This Fish Needs A Bike.

 

(och som alltid Springsteen, Paradise Lost och Marillion)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dozer, Sparta, Give up the Ghost, Turbonegro, Tiger Army, The Killing Tree, Kyuss, The Clash, Converge, Tool, Dropkick Murphys, Dillinger Escape Plan, Flogging Molly, Danzig, At the gates, Misfits, Johnny Cash, At the Drive In, Tom Waits, HORSE The Band, The Haunted, Raised Fist, Rise Against, Danzig, Breach, Yahadanai, Groundation, Abu the great, Abja, Helt Off, Slo Burn, Kris Kristoffersson, Pogues, MC5, Leonard Cohen, QOTSA, Björk, Bob Dylan, Nick Cave, Muse, Macabre, Elias and the Whizzkids mm. mm.

 

Grymt svårt att minnas allt bra så här på rak arm men det är iaf några fina band.

 

För övrigt så måste jag bara tips dom som listade David and the citizens att ni borde köpa deras split 7" med min goda vän Elias + the whizzkids, går också att lyssna på http://www.eliasonemanband.tk !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...