Folke Rosvall Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger Lobo : Jag var nog också bland de första att upptäcka onlinepoker, sidan hette kort och gott 'Pokerroom' och jag tänkte vad fan är det, men det såg väldigt inspirerande ut. När var det? Första gången jag spelade poker på Internet var år 2004 (Party Poker), efter att jag hade börjat spela live-poker på Cosmopol. Min erfarenhet är att framför allt nybörjare har en närmast "romantisk" syn på hur mycket skicklighet det finns i poker. Dom tror ofta att ett proffs är enormt mycket duktigare än vanliga spelare och att det bara behövs några enstaka händer för att mer eller mindre krossa motståndaren. Så är det inte alls. Turfaktorn är mycket hög och även enkla spelare kan vinna stora turneringar. Chris Moneymaker t. ex. I morse spelade jag en hand med AA mot QQ. Efter diverse höjningar blev det all in före floppen. Jag vann. Men bara några händer senare fick jag KK. Motståndaren hade AA. Då blev det också all in efter diverse höjningar och hela min stack inklusive föregående dubblering försvann. Ja, poker är poker. Redigerad 4 timmar sedan av Folke Rosvall Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan (redigerade) 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : När var det? Första gången jag spelade poker på Internet var år 2004 (Party Poker), efter att jag hade börjat spela live-poker på Cosmopol. Min erfarenhet är att framför allt nybörjare har en närmast "romantisk" syn på hur mycket skicklighet det finns i poker. Dom tror ofta att ett proffs är enormt mycket duktigare än vanliga spelare och att det bara behövs några enstaka händer för att mer eller mindre krossa motståndaren. Så är det inte alls. Turfaktorn är mycket hög och även enkla spelare kan vinna stora turneringar. Chris Moneymaker t. ex. I morse spelade jag en hand med AA mot QQ. Efter diverse höjningar blev det all in före floppen. Jag vann. Men bara några händer senare fick jag KK. Motståndaren hade AA. Då blev det också all in efter diverse höjningar och hela min stack inklusive föregående dubblering försvann. Ja, poker är poker. Jag kommer inte riktigt ihåg, men forskade lite och läste att sajten grundades 1999, men så tidigt upptäckte inte jag dom. Spelarkåren blir bättre ju högre man spelar, men någonstans planar det ut. Vem har råd att spela high stakes poker? BR begränsar också många bra spelare, de spelar lägre än sin teoretiska nivå. Det finns fisk på alla nivåer. Det du beskriver kan bli mentalt tungt. Det är en av anledningarna till att jag köper in max. Du ska kanske byta bord när du har dubblat upp? Redigerad 1 timme sedan av Lobo Citera
Recommended Posts