Gå till innehåll

Allt om Dan Glimne!


Nidson

Recommended Posts

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara jag som tänker att Glimnes motståndare sitter på JJ eller något annat par? Annars skulle väl knappast motståndaren ha höjt innan floppen? Vem höjer på Q10? Hm, kanske AQs vem vafan, jag hade lätt tänkt att jag har bästa handen där i Glimnes situation. Jag är iofs bara en nybörjare inom poker men ändå hehe...

 

eh kom på att det här har inte så jävla mycket med tråden att göra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan Glimne är sämst, jag väntar fortfarande på den dagen han säger, "Här kan bara spelare X vinna om det kommer en dam på rivern" sen skall bordet para sig så att spelare X vinner med sitt tvåpar eller liknande. Då äntligen kanske han fattar att han inte kan reglerna och äntligen slutar kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne". Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Haha, ligger du med hans dotter?

 

Slappna av och garva åt vilken otroligt skicklig spelare Glimne måste vara som klarar av att sätta sin motståndare på exakt JJ vilket antagligen var en utav väldigt få händer som var beredda att syna en all in direkt på floppen. Jag antar att han inte använt handen som exempel om snubben foldat AK och visat honom korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne". Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Måste hålla med.

Det är lite av de gamla mobbartendenserna från grundskolan som kommer fram igen. Skönt at ge sig på och sparka på en som ligger och är ett lätt byte.

 

De med riktig stake ger sig istället på starka självständiga personer som inte är allas hatobjekt, men då får de inte lika mycket klappar i ryggen och kan t.o.m riskera att få en känga tillbaka själva. Och det är otäckt.

 

Varför diskuteras tex inte Daniels Bergsdorf(?) All-in på 23o i Pokermiljonen lite hånfullt av er som så gärna hånar Glimne om han råkar fälla en kommentar fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne". Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Måste hålla med.

Det är lite av de gamla mobbartendenserna från grundskolan som kommer fram igen. Skönt at ge sig på och sparka på en som ligger och är ett lätt byte.

 

De med riktig stake ger sig istället på starka självständiga personer som inte är allas hatobjekt, men då får de inte lika mycket klappar i ryggen och kan t.o.m riskera att få en känga tillbaka själva. Och det är otäckt.

 

Varför diskuteras tex inte Daniels Bergsdorf(?) All-in på 23o i Pokermiljonen lite hånfullt av er som så gärna hånar Glimne om han råkar fälla en kommentar fel?

 

Jag kan hålla med i det avseende att det är väldigt enkelt att göra sig lustig över Glimne just eftersom han är en parodi på sig själv. Men han rankas ju som hela Sveriges pokerguru och därför tycker jag att man kan gå hårdare åt honom än en slumpmässig Jeppe som är ny på poker.

 

På samma sätt som jag tycker att man borde kritisera Göran Persson om han ständigt slängde ur sig megagrodor (i stil med "va, är inte Norge med i EU" och "Vem är sveriges statschef?") tycker jag att man ska kritisera Glimne. Det ska han dessutom tåla som pokerexpert på landets största tidning, annars bör han dra sig bort från rampljuset (vilket jag tycker att han borde eftersom han är såpass okunnig).

 

För övrigt så handlar inte grodorna som Glimne skriver och säger om otur eller nåt han "råkar" säga i stridens hetta, de uppkommer p.g.a. ren okunskap från hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc du verkar verkligen förstått poängen. Ge du dig på Daniel Bergsdorf, för bluffa det kan man ju inte göra i poker? Du kanske skall ge dig på Ivey med när han under finalbordet ställde Helpi med noll och ingenting.

 

Du måste ju förstå att vi som älskar poker blir smått irriterade när Glimne inte ens kan reglerna. Jag antar att många fotbollsfantaster skulle bli måttligt road om Hegerfors sitter och påstår att straff det blir det minsann om du råker skjuta mot domarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc du verkar verkligen förstått poängen. Ge du dig på Daniel Bergsdorf, för bluffa det kan man ju inte göra i poker? Du kanske skall ge dig på Ivey med när han under finalbordet ställde Helpi med noll och ingenting.

 

Du måste ju förstå att vi som älskar poker blir smått irriterade när Glimne inte ens kan reglerna. Jag antar att många fotbollsfantaster skulle bli måttligt road om Hegerfors sitter och påstår att straff det blir det minsann om du råker skjuta mot domarn.

 

Jag förstår precis att man kan bli irriterad över allt och alla, men tycker ändå inte om den mobbningsmentalitet som gäller för tex Glimne. Han är bara en männsika och gör sitt bästa för Pokern och har gjort en stor insats för att popularisera Poker i Sverige. Att sen ständigt bli hånad på Sveriges största Pokerforum kan inte kännas speciellt trevligt.

 

Jag tar inte så mycket ställning i sak. Jag tycker mest att det är en obehaglig mobbningsmentalitet som råder i Glimne-fallet, och jag ser dessutom väldigt lite diskussioner och kritik när det gäller andra mer svårfjällade pokerprofiler.

 

Jag säger inte att tex Daniel Bergsdorf spelade fel. Det är jag för okunnig i ämnet för att helt säkert uttala mig om, men jag skulle verkligen uppskatta om ni "mobbare" någon gång kunde våga diskutera/håna andra personer där ni sticker ut hakan själva lite. Då får ni min respekt. Idag är det bara pöbeln som är framme och sparkar lite på den som redan ligger, på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne". Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Måste hålla med.

Det är lite av de gamla mobbartendenserna från grundskolan som kommer fram igen. Skönt at ge sig på och sparka på en som ligger och är ett lätt byte.

 

De med riktig stake ger sig istället på starka självständiga personer som inte är allas hatobjekt, men då får de inte lika mycket klappar i ryggen och kan t.o.m riskera att få en känga tillbaka själva. Och det är otäckt.

 

Varför diskuteras tex inte Daniels Bergsdorf(?) All-in på 23o i Pokermiljonen lite hånfullt av er som så gärna hånar Glimne om han råkar fälla en kommentar fel?

 

Om det är nån som ligger så är det inte Dan Glimne. Om du vill dra paralleller med grundskolan så är det här ungefär som om rektorn skulle kommas på med att inte veta vilken huvudstaden är i Finland. Att skratta åt det vore knappast att sparka nedåt, lika lite som detta. Vill man anses kunnig på ett område måste man kunna bevisa detta och stå ut med lite kritik utan att nån ska komma och ropa "mobbing!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne". Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Måste hålla med.

Det är lite av de gamla mobbartendenserna från grundskolan som kommer fram igen. Skönt at ge sig på och sparka på en som ligger och är ett lätt byte.

 

De med riktig stake ger sig istället på starka självständiga personer som inte är allas hatobjekt, men då får de inte lika mycket klappar i ryggen och kan t.o.m riskera att få en känga tillbaka själva. Och det är otäckt.

 

Varför diskuteras tex inte Daniels Bergsdorf(?) All-in på 23o i Pokermiljonen lite hånfullt av er som så gärna hånar Glimne om han råkar fälla en kommentar fel?

 

Huuhh... Jag minns din typ från grundskolan. Du var den fan som skulle lägga dig i när man hade som roligast, och sen envisades med att gola till fröken när man "förklarat läget" för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan Glimne är sämst, jag väntar fortfarande på den dagen han säger, "Här kan bara spelare X vinna om det kommer en dam på rivern" sen skall bordet para sig så att spelare X vinner med sitt tvåpar eller liknande. Då äntligen kanske han fattar att han inte kan reglerna och äntligen slutar kommentera.

 

Det kommer vi tyvärr aldrig få uppleva då han är utsatt för redigering i efterhand nu. Alla gör fel, vissa gör bara fler än andra.

 

Tråkigt för pokern att inte ha en kunnig expertkommentator. Jag tror att det är extra viktigt så här i inledningsskedet av svenska pokersändningar. Kunskapsnivån hos gemene man är för låg för att bedömma vad som är "rätt och fel" och behöver en bättre guide helt enkelt. I poker är det ju så att det lär bli få som kan bli experter efter sin egen karriär, mer under en pågående i så fall! Men om tittarsiffror osv ökar så kan kanske folk med ordentlig kunskap kan ta lite betalt för sin medverkan och då får vi förhoppningsvis ett helt annat resultat.

 

Tänk på alla "kepsnissar" det kommer att finnas framför TV:n även inom poker om några år, iofs i en lägre ålderskategori än de man ser/hör på fotbollsläktarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är å andra sidan helt grön när det gäller Holdem och läser för tillfället just DG bok. Tycker den är helt ok.

 

Som jag fattar hans analys är det inte att han satte motståndaren på JJ utan att hans bästa möjliga hand är JJJK6.

 

Vet inte om det är det ni menar i era svar, jag hänger inte med på allt men det är kul att läsa! :D

 

Sedan får jag hålla med om att det hackas lite väl hårt på DG. Han gör som alla andra, gör så gott han kan. Han livnär sig på poker, både som spelare och medialt. Om han nu har "snott" från andra böcker verkar inte dessa författare ha opponerat sig (kan man ha copyright på "tips" för pokerspelande?) och om de inte gör det kan det väl inte göra något eftersom de flesta anser dessa författare har rätt...

Dessutom verkar det inte finnas allt för mycket pokerböcker översatta till mitt modersmål (ännu iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT kanske...

Om han nu har "snott" från andra böcker verkar inte dessa författare ha opponerat sig (kan man ha copyright på "tips" för pokerspelande?)
Kanske inte vet om att en man vid namn Dan Glimne från det stora landet sverige har direktöversatt vissa stycken ur deras böcker och tryckt in i sin bok. Ungefär som jag gjorde på vissa hemtentor under studietiden... Och nej, pokertips kan du knappast ha copyright på men det är en väldig skillnad från att skriva om starthandskrav (som inte brukar diffa så mycket) till att kopiera längre stycken rätt av och publicera smo sitt eget... ajja bajja...
och om de inte gör det kan det väl inte göra något eftersom de flesta anser dessa författare har rätt...
copyright, copyright, copyright...
Dessutom verkar det inte finnas allt för mycket pokerböcker översatta till mitt modersmål (ännu iaf).
Nej, det gör det inte. Men det rättfärdigar inte ett sådant tilltag...

 

/TF [/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stilla undran: Läser Dan Glimne på det här forumet?

Om han gör det vore det trevligt att höra hans syn på saker och ting.

Om han inte gör det är det ju lite meningslöst att kritisera honom, plus att jag tycker det är lite märkligt att han inte läser här eftersom detta trots allt är sveriges största pokerforum och därmed faktiskt nån sorts centrum för poker i sverige just nu.

Per. (som skrev en onödigt lång mening här ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite av de gamla mobbartendenserna från grundskolan som kommer fram igen. Skönt at ge sig på och sparka på en som ligger och är ett lätt byte.

 

De med riktig stake ger sig istället på starka självständiga personer som inte är allas hatobjekt, men då får de inte lika mycket klappar i ryggen och kan t.o.m riskera att få en känga tillbaka själva. Och det är otäckt.

 

Varför diskuteras tex inte Daniels Bergsdorf(?) All-in på 23o i Pokermiljonen lite hånfullt av er som så gärna hånar Glimne om han råkar fälla en kommentar fel?

 

1. Han ligger väl inte? Han har en krönika i sveriges största tidning och är expert i två TV-program. Han har dessutom gett ut sveriges mest sålda pokerbok. Ligger? Han suger, han ligger inte.

 

2. Bergsdorffs kassa spel med 23 har åtminstone jag kommenterat och säkert flera med mig. Skillnaden är att Bergsdorff inte gör sken av att vara något han inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT kanske...

Kanske inte vet om att en man vid namn Dan Glimne från det stora landet sverige har direktöversatt vissa stycken ur deras böcker och tryckt in i sin bok. Ungefär som jag gjorde på vissa hemtentor under studietiden... väldig skillnad från att skriva om starthandskrav (som inte brukar diffa så mycket) till att kopiera längre stycken rätt av och publicera smo sitt eget... ajja bajja... /TF [/OT]

 

Jag förstår, han borde pekat på källan till sitt material. Men så länge inte någon stämmer honom för så har han inte gjort något juridiskt fel. Sedan att nu varenda kotte förstår (tom jag efter din förklaring) att han har snott rakt av så spelar det ingen roll.

JO! Om ni spelar sämre poker spelar det roll, för då kanske tom jag har chans att spela skjortan av er :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan är det väl inte Glimne själv som sökt till jobbet som kommentator och skribent?

 

Sen tror jag gemene man som ser pokermiljonen som ett vanligt underhållningsprogram och inte har så stor koll inte reagerar på Glimnes kommentarer (och nu ett program sänt har han inte ens gjort bort sej imo). Alla proffs kan dessutom känna sej överlägsna någon som utnämnts till pokerexpert, och har massor att klaga över (för man har ju inte hur många bad beat-historier som helst att berätta), alla vinner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...