Gå till innehåll

Allt om Dan Glimne!


Nidson

Recommended Posts

Läs handen han beskriver från årets WSOP. Skönt att han är grymt nöjd med sig själv för att han lyckats "trappa" fisken som floppat mellanset. Om han inte avgett sina falska tells hade fi säkerligen lagt sig.

:D

 

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,693340,00.html

 

Mer humor är ju att han dessutom verkar mest rädd för just JJ och inte händer som QTs och AQs.

 

(Rubrikpill och flytt - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det där är humor :). Han hade fått in alla pengar hur han än hade spelat. Men han tror att det var hans grymma move som gjorde att han fick in dom. Enda händerna han kunde få syn på efter ett sånt move var just mellan- eller bottenset (och kanske topp-tvåpar)

 

Men men, man vill ju att motståndaren ska betala för att dra till fyrtalet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag gapade också när jag läste den artikeln. Det är också ganska lustigt att han skriver "Du är i ett enormt överläge här, med minst 20 mot 1; det bästa han kan ha på handen är J-J." Bästa möjliga handen förutom kungarna just nu ja, men knappast den bästa handen att ha mot Glimnes kungar.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.130 secs 7,615 games/sec

 

Board: Kh Jc 6s

Dead:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Hand 1: 72.4242 % [ 00.72 00.00 ] { KsKd }

Hand 2: 27.5758 % [ 00.28 00.00 ] { QcTc }

 

Minst sju mot tre överläge borde han ha skrivit. Det är också ganska sjukt att han inte ens nämner en hand som QT när han förklarar varför han tycker att man ska gå all in.

 

Nån som vet hur handen som Glimne åkte ut på såg ut? Den skulle förmodligen vara intressantare att analysera än denna deterministiska hand (degen in hur som helst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju grymmt svårt att lägga JJ i det läget, lägger man ner den handen så gör man ju en kanonläggning.

Hade varit lite lättare att avgöra om man visste hur stora blindsen var, och hur PF spelet såg ut.

 

Nej, med största sannolikhet gör man en riktigt dålig läggning. Om det inte är så att man har en sjuk read på den gode Dan, typ att han alltid öppnar sina näsborrar på vid gavel när han har KK på hand, men inte AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja verkligen, jag funderade på samma sak.

Glimnes KK mot slumpad mot ståndare med den floppen vinner Glimne 96,3% eller 1.030.476 ggr av 1.070.190.

Glimnes KK mot JJ med den floppen vinner 95,7% dvs 947 av 990 ggr.

Glimnes KK mot QTs vinner han 72,4% (717 av 990).

 

Problemet (?) för Glimne är att han har begränsat utrymme att skriva på i AB och att han ska skriva så att de flesta förstår. Han kan inte krångla till det för mycket för 'Svensson'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja verkligen, jag funderade på samma sak.

Glimnes KK mot slumpad mot ståndare med den floppen vinner Glimne 96,3% eller 1.030.476 ggr av 1.070.190.

Glimnes KK mot JJ med den floppen vinner 95,7% dvs 947 av 990 ggr.

Glimnes KK mot QTs vinner han 72,4% (717 av 990).

 

Problemet (?) för Glimne är att han har begränsat utrymme att skriva på i AB och att han ska skriva så att de flesta förstår. Han kan inte krångla till det för mycket för 'Svensson'.

 

Han hade väl kunnat skriva att man bör vara rädd för ett stegdrag på den floppen, och därför bör höja för att skydda sin hand? Han hade också kunnat nämna att i de fall ett mellanset möter ett överset utan att det ligger färg- och stegmöjligheter på bordet så kan det i princip bara gå på ett sätt, och då handlar det inte om att någon är bättre än den andra. Jag tror att 'Svensson' inte skulle haft några större problem med att förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet (?) för Glimne är att han har begränsat utrymme att skriva på i AB och att han ska skriva så att de flesta förstår. Han kan inte krångla till det för mycket för 'Svensson'.

 

Problemet för Glimne är att han inte är så bra/kan så mycket som han och folk tror. Hans mängder med tabbar som kommentator till Pokermiljonen gör det rätt uppenbart att han inte ens kan läsa av en flopp.

 

OM det skulle vara så som du skriver, att han lider av utrymmesbegränsing på AB finns det ju mängder med smidigare sätt att skriva det på än "Du är i ett enormt överläge här, med minst 20 mot 1" som är helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se att det är en utrymmesbegränsning i nätdelen - pappersupplagan kanjag förstå, men då kanman väl ha en djupare analys "på nätet".

 

Så hade i alla fall jag gjort om jag hade velat ha en kosrbefruktning mellan pappersblaskan och nätblaskan. I papperstidningen så had ejag haft "för en komplett analys, se nätet", och på nätet hade jag haft "vill du läsa mer om WSOP - se pappret", där jag hade liknande men ändå olika artiklar.

 

Men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den spelare som lyckas lägga mellantrissen på en sådan bräda i en tävling fuskar på ett eller annat sätt.

 

Kniven hävdade iofs att han foldade TT på flop QTx med flushdrag i just wsop mainevent.. Den andra visade J9s för strass- å flutschdrag om jag inte missminner mig helt.. Vi som fick höra det tyckte det var helsjukt! :shock:

 

Vilket skämt, lägga nästnöten när han leder. Om han inte var nära bubblan eller liknande.

 

Glimne är också ett skämt. Det fanns ju ingenting intressant i hans "spektakulära hand". Förövrigt var det ju en EV=0 situation (fel uttryck kanske). Det fanns inget värde i den, kan bara sluta på ett sätt oavsett vem som har vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste ge Glimne lite cred! Utan det där kyliga spelet innan all in movet skulle han aldrig vunnit :P

 

Det vill säga att han akjfasfaopighpåsdå! Sorry tänkte på Glimne bara, killen är för .......... :lol:

 

 

"ska upp och spela med dom stora grabbarna"

 

Avdelning: Per efter ha vunnit en pot på .5 E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har jättemycket tid över kan du ju starta "Allt om varför nisse bryr sig om vad folk säger om Dan Glimne".

 

:D:D HAHA Det där var faktiskt riktigt kul! Nej jag är inte sarkastisk. Eftersom jag fick ett gott skaratt ska jag ta mig tid att svara ;) Jag tycker helt enkelt att detta hat mot DG är fruktansvärt överdrivet och jag undrar om det beror på genuint hat eller om det bara är ett sätt för folk att bli poppis.

Och detta inlägg kom ju som en sjänk från ovan:

 

Ni måste ge Glimne lite cred! Utan det där kyliga spelet innan all in movet skulle han aldrig vunnit

 

Det vill säga att han akjfasfaopighpåsdå! Sorry tänkte på Glimne bara, killen är för ..........

 

 

"ska upp och spela med dom stora grabbarna"

 

Avdelning: Per efter ha vunnit en pot på .5 E

 

Här är en ny stjärna på pokerforum-himmeln och han har redan fattat vad som funkar. Observera att detta var hans första inlägg och att det inte är jag som har fejkat det. PATETISKT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en tråd om allas hatobjekt nummer 1. Hade jag inte haft något bättre för mig kunde jag startat en tråd med namnet "Varför hatar alla Dan Glimne".

 

Du skriver i den, bäste herr hult.

 

Eller kanske ännu bättre "Varför tror alla att dom blir populära av att kritisera Dan Glimne"

 

Tror inte att det har ett smack med saken att göra. Glimne är av populärmedia ansedd som en av Sveriges främsta pokerexperter och han själv verkar inte invända. Diskrepansen mellan detta, min gode herr hult, och hur kunnig Glimne faktiskt är, är orsaken till ogillandet, tror jag. Sedan är vi nog många som inte tycker att det gör saken bättre att han har STULIT en massa texter och publicerat under eget namn i Pokerhandboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker helt enkelt att detta hat mot DG är fruktansvärt överdrivet och jag undrar om det beror på genuint hat eller om det bara är ett sätt för folk att bli poppis.

 

Hat? Genuint hat? Är det inte du som överdriver här? Lite skämtsam kritik skulle jag snarare kalla det. De flesta inlägg innan ditt handlade ju om hans gyllene handanalys, och inte om Glimne själv. Det är klart att han får kritik när han som expert missar uppenbara saker som stegdraget. Jag tycker själv både analysen och tråden är skitkul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...