Gå till innehåll

Allt om Dan Glimne!


Nidson

Recommended Posts

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

EDIT: Jag gillar förövrigt Glimne starkt, tycker han har skrivit en mycket bra pokerbok på svenska och han verkligen växt in till en bra kommentator denna andra säsong av pokermiljonen...

Jag håller med "Tryck in keramiken"

 

Skrivit och skrivit, vissa stycken är rakt av översatta från tex ToP utan att detta näms vilket är en anledning till att folk tycker illa om Glimne.

Om du leter lite i tråden hittar du några exempel på kopierade stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ska man höra...

 

Enligt Poker Magazine så kommer pokerhandboken med Dan Glimne på DVD till jul.

 

Karl är ju inte riktigt klok.

 

http://www.pokermagazine.se

 

Kommer att bli årets Julklapp!

 

Måste ju säga att Glimne ser omåttligt cool ut på omslaget med sina solbrillor och tjejen brevid säg... Men varför håller han kort i handen ? vad har hänt med hans solfjäder?

 

Han hade då iaf solfjädern med i Amsterdam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser Glimne lite som pokerns motsvarighet till supermodellen Fabio.

 

Ingen tycker egentligen att Fabio är det minsta snygg, ändå lyckas han vara supermodell på ngt underligt jävla vänster.

 

Glimne verkar (med tanke på de många felräkningarna i pokermiljonen, samt den generella uppfattningen här på PF) inte vara så duktig på poker, lik förbannat lyckas han leva på det :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som pokerexpert borde man väl ha hyffsad koll på oddsen:

 

"Han plockade upp ess-tio på handen och gick, efter lite tuppfäktning med store ledaren Abdul Aziz Khodr, all in. Libanesen satt på dam-knekt.

– När jag såg korten var det inte mig emot. Jag hade överläge två mot en, säger Glimne"

 

Inte ens A10s mot QJo är 2 mot 1. snarare 60-40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som pokerexpert borde man väl ha hyffsad koll på oddsen:

 

"Han plockade upp ess-tio på handen och gick, efter lite tuppfäktning med store ledaren Abdul Aziz Khodr, all in. Libanesen satt på dam-knekt.

– När jag såg korten var det inte mig emot. Jag hade överläge två mot en, säger Glimne"

 

Inte ens A10s mot QJo är 2 mot 1. snarare 60-40.

 

Japp, och på nästa uppslag står allt om BigBrother Stinas senaste Naken Cup......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg ett Simpsonsavsnitt idag där Homer börjar jobba åt Alec Baldwin och Kim Basinger. Homer lovar att inte berätta att dessa kändisar bor där men det löftet kan han självklart inte hålla.

En stor folkmassa samlas utanför dessa kändisars hus med plakat som "We love celebrities" och "You give our life meaning". Dom hurrar och står i.

Längst fram i ledet står "serietidningsnörden". En tjock kille med för liten tshirt som äger en serietidningsaffär och går på StarTrekmöten. En väldigt väldigt nördig och tragisk (och därför komisk) figur.

Han viftar inte med ett plakat.

Istället har han ett manus i handen och säger:

"I made a list of all the technical errors in your latest movie Alec!!"

 

Visst är igenkänningshumor ganska skojigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att Glimne skulle vara ryss kan man kolla in följande länk:

 

http://www.sloperama.com/WCMJ/prelim.html

 

Han tävlade alltså ihop med två ryssar i ett svenskt/ryskt-lag, vilket kan förklara varför den ryska flaggan skulle vara framför Glimnes namn.

 

Eller kom det fram någon riktig förklaring på detta fenomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne verkar (med tanke på de många felräkningarna i pokermiljonen, samt den generella uppfattningen här på PF) inte vara så duktig på poker, lik förbannat lyckas han leva på det :-o

 

Var har du sett att han är bra nog att leva på sitt pokerspel? Överallt jag har läst har han inte velat kommentera hur mycket han vinner/förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens A10s mot QJo är 2 mot 1. snarare 60-40.
:roll:

 

AT vs. QJ är i så fall lika mycket 2 mot 1 (67%/33%) som t.ex. AK vs. QQ är 50/50. Och eftersom man kan säga att QQ vs. AK är en coinflip utan större mothugg så måste väl herr Glimne komma undan här? Eller hur exakt skall han behöva vara? Ända in på milleprocenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens A10s mot QJo är 2 mot 1. snarare 60-40.
:roll:

 

AT vs. QJ är i så fall lika mycket 2 mot 1 (67%/33%) som t.ex. AK vs. QQ är 50/50. Och eftersom man kan säga att QQ vs. AK är en coinflip utan större mothugg så måste väl herr Glimne komma undan här? Eller hur exakt skall han behöva vara? Ända in på milleprocenten?

 

ATo mot QJo är 59/41 och därmed ganska långt ifrån 2/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens A10s mot QJo är 2 mot 1. snarare 60-40.
:roll:

 

AT vs. QJ är i så fall lika mycket 2 mot 1 (67%/33%) som t.ex. AK vs. QQ är 50/50. Och eftersom man kan säga att QQ vs. AK är en coinflip utan större mothugg så måste väl herr Glimne komma undan här? Eller hur exakt skall han behöva vara? Ända in på milleprocenten?

 

ATo mot QJo är 59/41 och därmed ganska långt ifrån 2/1.

:As::Kh: vs :Qc::Qd: är 42.835% - 57.165%

Det vill säga cirka 7% från det "vanliga" coinflip (50/50)

 

:As::Td: vs :Qs::Jh: är 59.089% - 40.911%

Det vill säga cirka 8% från Glimne:s 2 mot 1 (67/33)

 

Med andra ord är det i princip samma skillnad mellan de två händerna, men visst för att vara lite närmare sanningen skulle man ju använda 3 mot 2 (60/40) i båda fallen får att vara närmare sanningen. Så ifall man klagar på Glimnes 2 mot 1, får man också klaga på den "klassiska" coin-flipen AK vs. QQ.

 

Som sagt jag säger inte att ATo vs QJo är en 2 mot 1 situation. Jag tycker bara att man inte behöver reta sig på att Glimne sa att det var en 2 mot 1 situation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir så trött. Allt tjat om att Glimne plagierat det här och att han har plagierat det där. Låt bli att läsa hans böcker då. Sen läste jag också något om att "Glimne borde åtalas". Haha, vad ska man säga egentligen? Löjligt.

 

Låta bli att läsa tråden ;) Haha, vad ska man säga egentligen? Löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...