Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har fått in lite poker, men dåligt med studerande. Jag brukar studera på lunchen på jobbet, men det har varit så mycket på senaste att jag inte har haft tid att ta lunchraster. Lite HH-review och lite solver, men that's it.

Pokern går hyfsat i alla fall. Gårdagens session var lite märklig. Jag brukar inte kolla resultat medan jag spelar, men ändå ha ett hum om hur jag ligger till. Igår var jag övertygad om att jag var back och tänkte att det eventuellt var värre än jag trodde, men det visade sig att jag var upp lite drygt en tusenlapp. In game kändes det som att jag fick vika ner mig i potter och förlorade all ins, men det kompenserades tydligen av att jag hade en sticky 80/10 till höger om mig på ett bord.

SvS glitchade för mig i en pott också. Jag checkraisade turn med blockers och skulle potta river, men då funkade inte bet-knappen. Jag hamrade på betknappen, men inget hände så till slut fick jag checka. FI pottade river, men stackdjupet var för litet för att en raise skulle vara meningsfull så jag fick folda. Vem vet, jag kanske sparade en del pengar där men i stunden kändes det rätt surt.

• Like 1
Postad

Nu har jag spelat mot en från PF i alla fall. Jag tänkte att jag förr eller senare stöter på någon av er. Jag fyllde ut bord med /2 då det var rätt dåligt med action högre upp. Tyvärr sprang jag betydligt bättre på /2 än högre upp. Framförallt /10 var bedrövligt, så det blev ett hyfsat stort back för dagen. En del av backet var en set mot set som jag spelade dåligt. Lite småmissar också säklart. I övrigt var det mestadels situationer jag inte kunde undvika.

Postad
15 minuter sedan, säger slasknit :

Nu har jag spelat mot en från PF i alla fall. Jag tänkte att jag förr eller senare stöter på någon av er. Jag fyllde ut bord med /2 då det var rätt dåligt med action högre upp. Tyvärr sprang jag betydligt bättre på /2 än högre upp. Framförallt /10 var bedrövligt, så det blev ett hyfsat stort back för dagen. En del av backet var en set mot set som jag spelade dåligt. Lite småmissar också säklart. I övrigt var det mestadels situationer jag inte kunde undvika.

Samma fast fyller upp med omaha bord för att få gambla lite! Fantastiskt spel och man har ju alltid nån % när det åker in. Noll koll på hur man ligger itll procentmässigt osv, men den sista handen när vi alla åkte händer ju titt som tätt Hur ligger vi till procentmässigt? så får man se hur långt bort man är ifrån sin killgissning :D

Postad
6 timmar sedan, säger KINGVON :

Samma fast fyller upp med omaha bord för att få gambla lite! Fantastiskt spel och man har ju alltid nån % när det åker in. Noll koll på hur man ligger itll procentmässigt osv, men den sista handen när vi alla åkte händer ju titt som tätt Hur ligger vi till procentmässigt? så får man se hur långt bort man är ifrån sin killgissning :D

Jag fick ju in det rätt bra där. Jag har 48% att vinna, du har 14% att vinna och BB har 27%. Sen splittar du och jag potten 20% av gångerna. Jag har lite tur där med vilka händer ni har. Dels är mitt färgdrag levande och ni blockar det inte så mycket och dels dominerar mitt drag ditt. Jag räknade med att vara i bra skick med tanke på hur BB spelade generellt och vad jag tänker är din 3betsrange, men det där var bättre än förväntat.

Postad
1 timme sedan, säger slasknit :

Jag fick ju in det rätt bra där. Jag har 48% att vinna, du har 14% att vinna och BB har 27%. Sen splittar du och jag potten 20% av gångerna. Jag har lite tur där med vilka händer ni har. Dels är mitt färgdrag levande och ni blockar det inte så mycket och dels dominerar mitt drag ditt. Jag räknade med att vara i bra skick med tanke på hur BB spelade generellt och vad jag tänker är din 3betsrange, men det där var bättre än förväntat.

ty för svar! var väl ungefär vad jag tänkte max 20% när jag såg din hand, så var väl inte alltför off. Hahah såg nu att vi splittar på den stökiges pengar turn, trodde jag var död redan då. Går snabbt när man är ovan!

Vi lär säkert spela nån fler gång, lycka till vid borden!

• Like 1
Postad

Jag är rätt trött idag då det blev lite sömn i natt så jag tänkte inte spela, men spel blev det ändå. Det var ju värt för jag hämtade upp gårdagens back på den dryga timmen jag spelade. Poker är så lätt när man träffar floppar och folk foldar mot ens bluffar. Det var nog inte mitt bästa spel, men med självspelande händer behöver man heller inte spela så bra.

Tråkigt att man inte kan se vilka som spelar om man inte sitter vi bordet. Det var lite spel på /100 och jag blev nyfiken på vem som spelar det. I det stora hela är /100 inte så högt, men det är högsta nivån på SvS och jag gillar att raila så det är ändå intressant. Nu när high stakes har dött på GG är det bara Berri Sweet mot Sanitas man kan kolla på och det är på dagtid.

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Lasery :

hur menar du att du kan raila på svs?

Han skrev ju att man inte kan det.

Redigerad av Rhetoric
BERRISWEET-matchen får du kika på på PokerStars
Postad
4 timmar sedan, säger slasknit :

Jag är rätt trött idag då det blev lite sömn i natt så jag tänkte inte spela, men spel blev det ändå. Det var ju värt för jag hämtade upp gårdagens back på den dryga timmen jag spelade. Poker är så lätt när man träffar floppar och folk foldar mot ens bluffar. Det var nog inte mitt bästa spel, men med självspelande händer behöver man heller inte spela så bra.

Tråkigt att man inte kan se vilka som spelar om man inte sitter vi bordet. Det var lite spel på /100 och jag blev nyfiken på vem som spelar det. I det stora hela är /100 inte så högt, men det är högsta nivån på SvS och jag gillar att raila så det är ändå intressant. Nu när high stakes har dött på GG är det bara Berri Sweet mot Sanitas man kan kolla på och det är på dagtid.

Har rullat en 100k$ PLO turnering på stream i några dagar nu om du är intresserad kolla sånt Triton nånting. HUn blev just klar och nån finländare "Eelis Pärssinen" knep den och ett par miljoner dollar. Om man lyssnade på kommentatorerna så var han tydligen något superproffs och en av dom bästa i världen online, men har dålig koll på sånt.

Verkar vara några stopp per år och bara massa svindyra turneringar, var rätt intressant att kolla på iaf PLOn

Postad
5 timmar sedan, säger KINGVON :

Har rullat en 100k$ PLO turnering på stream i några dagar nu om du är intresserad kolla sånt Triton nånting. HUn blev just klar och nån finländare "Eelis Pärssinen" knep den och ett par miljoner dollar. Om man lyssnade på kommentatorerna så var han tydligen något superproffs och en av dom bästa i världen online, men har dålig koll på sånt.

Verkar vara några stopp per år och bara massa svindyra turneringar, var rätt intressant att kolla på iaf PLOn

Jag kollade lite på det igår kväll. Han som vann är en av dem som spelar high stakes PLO cash och det verkar ha varit fler sådana där också. Jag ska kolla lite mer när jag har tid. Triton är ju rätt kul att kolla på många av de bästa spelar.

Postad
14 minuter sedan, säger slasknit :

Jag kollade lite på det igår kväll. Han som vann är en av dem som spelar high stakes PLO cash och det verkar ha varit fler sådana där också. Jag ska kolla lite mer när jag har tid. Triton är ju rätt kul att kolla på många av de bästa spelar.

Jo dom har fått till det riktigt bra, först och främst blandat ifrån hela världen. Sen gamla rävar som Ivey, Antonius och dom, massa yngre onliners sen en drös med recs som verkar ha så mkt pengar så trots inköpen är det i princip playmoney.

Postad (redigerade)

Triton känns nuts underhållning. Är det nån svensk som deltar i Triton? Vad har @brusig1 för rolig take på Triton och andra livetours som det känns hamnat mer i rampljuset på senare?(PokerGO-PLO series) Något som intresserar er kanske? Upplever inte att det är svenskar så ofta där jag tittar, men tittar kanske inte så mycket och har ingen inside.

Känns fräscht iaf och kanske en gateway för nya spelare.

EDIT: Sorry för highjack.

Redigerad av bomanlol
Postad
3 timmar sedan, säger slasknit :

Ingen fara med hijack, bara kul att det skrivs.

Skattemässigt är det förmodligen en mardröm att spela den typen av turneringar om man är skriven i Sverige.

De flesta spelas utanför EU så detta är korrekt. Får inte göra avdrag mellan olika Triton-events om den ena är i Montenegro och den andra i Monaco till exempel. 

Elis är en online-legend, sannolikt den som spelat mest händer $25/50+ PLO genom tiderna. 

• Like 2
Postad
6 timmar sedan, säger slasknit :

Ingen fara med hijack, bara kul att det skrivs.

Skattemässigt är det förmodligen en mardröm att spela den typen av turneringar om man är skriven i Sverige.

Har svårt att se varför man fortsatt skulle vara skriven i Sverige om man har det kapitalet att kunna bo någon annanstans i världen.

Men verkar dock som många svenskar är bekväma och nöjer sig med mellanmjölk. 

• Like 1
Postad
10 timmar sedan, säger bomanlol :

Triton känns nuts underhållning. Är det nån svensk som deltar i Triton? Vad har @brusig1 för rolig take på Triton och andra livetours som det känns hamnat mer i rampljuset på senare?(PokerGO-PLO series) Något som intresserar er kanske? Upplever inte att det är svenskar så ofta där jag tittar, men tittar kanske inte så mycket och har ingen inside.

Robert Flink deltog i ett par events under 2019-2023. Hans senaste cash var för drygt 1 år sedan, sen dess har jag inte sett honom. 

Postad
Den 2024-11-15 kl 08:59, säger bomanlol :

Triton känns verkligen som cadillacen av turneringar. Har inte så mycket insikt i PokerGO, men tycker de verkar allmänt irriterande överlag. Har haft pieces i de och tycker de är jobbiga att följa / verkar allmänt risigt organiserat. Överlag känns inte livepoker och allt vad det innebär i usa så hett (regs, fiskar, organisationerna, locations). Finns säkert många som är mer erfarna än mig, men att spela livepoker i USA känns som en av de sista platserna jag hade velat åka till för att spela.

Postad
16 timmar sedan, säger RuoXuan :

Har svårt att se varför man fortsatt skulle vara skriven i Sverige om man har det kapitalet att kunna bo någon annanstans i världen.

Men verkar dock som många svenskar är bekväma och nöjer sig med mellanmjölk. 

Jag tänker att man kan vilja bo i Sverige av en massa anledning som exempelvis att man har familj och vänner här, men pokermässigt beror det nog på hur ens spelande ser ut. Kan man spela på bara en sajt så verkar det ändå vara hyfsat skattemässigt att bo i Sverige. Ta Berri Sweet som exempel. Jag har verkligen ingen aning om hur hans liv, spelande och ekonomi ser ut, men om man går på det som är allmänt känt så spelar han enbart på stars och från Sverige. Utöver sveriges konstiga regler kring insättningar så är förutsättningarna rätt bra. Spelet är skattefritt i och med licensen och de bonusar han går miste om lär i sammanhanget vara obetydliga då raken cappas på runt 0.01bb per hand.

Postad
17 timmar sedan, säger brusig1 :

Triton känns verkligen som cadillacen av turneringar. Har inte så mycket insikt i PokerGO, men tycker de verkar allmänt irriterande överlag. Har haft pieces i de och tycker de är jobbiga att följa / verkar allmänt risigt organiserat. Överlag känns inte livepoker och allt vad det innebär i usa så hett (regs, fiskar, organisationerna, locations). Finns säkert många som är mer erfarna än mig, men att spela livepoker i USA känns som en av de sista platserna jag hade velat åka till för att spela.

USA (specifikt Texas) är väl det bästa stället för en low/mid stakes live grinder att spela just nu, sett till action samt värde vid borden.

Höga insatser har jag ingen koll på, men känns spontant som allt högt livespel just nu är invite only, och jag antar att de största spelen sker i Macau?

Postad
2 timmar sedan, säger Tiburtius :

USA (specifikt Texas) är väl det bästa stället för en low/mid stakes live grinder att spela just nu, sett till action samt värde vid borden.

Höga insatser har jag ingen koll på, men känns spontant som allt högt livespel just nu är invite only, och jag antar att de största spelen sker i Macau?

Macau är det så vitt jag vet med. Har inte så bra koll på Texas, men visst det är nog allmänt i vegas främst följt av la och texas man kan ha mest tillgång till typ $10/20 till $25/50. Har aldrig varit i Texas, men Vegas eller LA hade jag personligen inte velat stanna i en längre period.

Postad

Det är kanske ett långskott, men är det någon här som har koll på hur stort problem bottar är på ipoker midstakes PLO?

Jag funderar på att komplettera med bord från ipoker lite på sikt. Från PLO200 och uppåt är raken okej och det verkar vara en del trafik. Det vore smidigt att kunna stanna kvar i samma klient som SvS. Jag vet att ipoker har haft en del problem med bottar tidigare, men jag vet inte hur det ser ut nu.

Postad

Dåligt drag vid borden ikväll. Jag spelade bara en kort session, för det kändes inte lönt. Inget över /5 igång och ett av de två /5-borden tvärdog när en fisk lämnade. 1 bord /5 och två bord /2 kändes lite väl klent...

Bjuder på dagens tramshand:

iPoker - kr2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3 : https://www.holdemmanager.com

UTG: SEK88.98 (44.5 bb)
MP: SEK463.33 (231.7 bb)
CO: SEK494.66 (247.3 bb)
Hero (BTN): SEK663.73 (331.9 bb)
SB: SEK231.64 (115.8 bb)
BB: SEK400.00 (200 bb)

SB posts SEK1.00, BB posts SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has Tc 8d Jd 6d
3 folds, Hero raises to SEK7.00, SB calls SEK6.00, fold

Flop: (SEK16.00, 2 players) 4h 7s Kc
SB checks, Hero bets SEK12.00, SB calls SEK12.00

Turn: (SEK40.00, 2 players) 5d
SB bets SEK2.00, Hero raises to SEK23.00, SB raises to SEK44.00, Hero raises to SEK65.00, SB raises to SEK212.64, Hero calls SEK147.64

River: (SEK465.28, 2 players) 8c

Results: SEK465.28 pot (SEK10.00 rake)
Final Board: 4h 7s Kc 5d 8c

Hero mucks Tc 8d Jd 6d: (Straight, Eight High)
(Pre 51%, Flop 46%, Turn 93%)

SB shows 6s Qs 9s 4d: (Straight, Nine High)
(Pre 49%, Flop 54%, Turn 8%)

SB wins SEK455.28