Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

okey lyckats installera pt, konverterat min svenska spel historik på ca 150tusen händer,

VAD använder jag nu för program för att få upp info om mina spelare på bordet jag spelar så jag slipper sitta och kolla i databasen?

 

läste nåt om gametime+ men fick de inte att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hjälp needed.... köpte PT... började importera från min 150mb fil från unibet....

 

när den stått o tuggat i 15 min lr så kommer felmedelandet

 

"Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported."

 

 

Går in dit och på ALLA händer står det:

 

"Error chip count not a valid number for player XXXXXXXXXXXXX for game #1350716573."

 

 

typ...

 

vad är felet?

 

 

Jag brukar bara ignorera det. Funkar bra ändå tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man PT att funka på ss? Boss media finns inte med som alternativ bland valmöjligheterna. Och vilken livetracker kör ni med?

MVH

HHConverter konverterar Svenska spels händer till ett format som PT läser, sen kan man köra på som vanligt.

 

Hur ställer man in så att när man öppnar statistiken för ring games att mitt alias visas på en gång utan att man behöver söka

 

Välj fliken Preferences och längst ner fyll i ditt nick under Automatically display my stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur får man PT att importera händer från betfred (ingår i ongame-nätverket) och så undrar jag om poker ace hud funkar på deras miniview bord

 

Betfred är väl Ipoker ändå? Bara tryck på knappen och hitta mappen (rim!). Miniviewborden vet jag inte men PAHUD funkar inte på Ipoker. Tror GT+ funkar även på miniview.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får exakt samma fel.. väldigt störande då jag precis fixxat poker tracker, o nu kan jag inte använda det :/

 

spelar på partypoker f.ö.

 

:edit:

 

Det löste sig när jag lät pokertracker ändra mina "regional settings" som programmet fårgar om varje gång man startar det, så pröva det du med Matte

 

Jag har samma problem, kör XP, låter PT ändra inställningarna men får fortfarande samma fel på ett stort antal händer när jag försöker importera. Någon som vet?

 

Felet ifråga är alltså: "Error chip count not a valid number for player **** for game #****"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på crypto och har använt nån version äldre PT fram tills nu för nån vecka sen. Nu har jag nyaste (2.16.02b). Till min fråga då, jag har enbart streck ( --- ) i rutan med "PF AF". beror detta på crypto, att jag använt en äldre version innan, nått annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har precis köpt PT men har inte kommit underfund med hur man gör grafer över sitt spel. Har fått fram en graf genom att trycka på det lilla "g"t men då får jag bara ett diagram över vinst på respektive hand. Skulle vilja göra diagram över ett visst intervall av händer, som postat ofta på forumet.

 

Undrar också om man kan dra ihop sina stats på fullring och 6-max på något sätt. De är ju redovisade separat nu.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har precis köpt PT men har inte kommit underfund med hur man gör grafer över sitt spel. Har fått fram en graf genom att trycka på det lilla "g"t men då får jag bara ett diagram över vinst på respektive hand. Skulle vilja göra diagram över ett visst intervall av händer, som postat ofta på forumet.

 

Undrar också om man kan dra ihop sina stats på fullring och 6-max på något sätt. De är ju redovisade separat nu.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gör man om man vill betala pt genom poker stars? gjorde de förut men har glömt bort hur jag gjorde.

 

Jag mailade honom och fick detta svaret. Fick koden efter nån timma.

 

"Hello,

 

Please transfer $55 to: pji64 (city name will says "Mars")

 

After you make the transfer, please reply with your PokerStars screen name (so I know who the payment is from) AND the product id from the Help/About Poker Tracker window and I will send the reg. code.

 

Thank You

 

Pat Isaac "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade honom och fick detta svaret. Fick koden efter nån timma.

 

"Hello,

 

Please transfer $55 to: pji64 (city name will says "Mars")

 

After you make the transfer, please reply with your PokerStars screen name (so I know who the payment is from) AND the product id from the Help/About Poker Tracker window and I will send the reg. code.

 

Thank You

 

Pat Isaac "

 

 

 

aha ok vilken mail va de du skickade till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session hos en kompis idag. Requestade händerna från dom senaste 10h på PokerStars och fick alla händer mejlade till mig. Så långt går allt bra. Jag kopierar ner allt i ett .txt dokument och använder import hand histories funktionen i PT. Får dock felmeddelande: Unable to get the game date(2)... 2007/05/08.... Hur ska jag göra?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HHConverter konverterar Svenska spels händer till ett format som PT läser, sen kan man köra på som vanligt.

 

Välj fliken Preferences och längst ner fyll i ditt nick under Automatically display my stats.

 

Jag har samma problem, kör XP, låter PT ändra inställningarna men får fortfarande samma fel på ett stort antal händer när jag försöker importera. Någon som vet?

 

Felet ifråga är alltså: "Error chip count not a valid number for player **** for game #****"

 

Problemet som uppstog när PT ändrade inställningarna var att sek blev till $ i PT. 5/10 sek på SvS blev 5/10$ i PT. Någon som vet varför och hur jag ska ändra tillbaka?

 

Dessutom får jag följande felmeddelande när jag ska gå igenom spelet i en MTT:

PLEASE NOTE: You have imported hand histories for at least one tournament without also loading the corresponding summary for that tournament.

Någon som vet vad jag ska göra? Eller få tag i corresponding summary.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade till 2.16.03b idag för att kunna inportera bosshänder, men nu kan jag inte importera nåt. Blir bara Database error hela tiden.

Nån som vet vad jag gjort för fel?

 

Ingen annan än jag som fått problem efter uppgradering?

Kan inte ens importera partyhänder längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...