Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

Frågar här då det verkar vara mest trafik här! Börjar eran klient sega också efter man varit inloggad och spelat i många timmar? Eller äre datan som börjar bli utdaterad.

Sen hur länge måste man köpa in med samma stack på borden? Lite halvdrygt när man är short och kmr tillbaka 2h senare och måste köpa in med samma stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger KINGVON :

Frågar här då det verkar vara mest trafik här! Börjar eran klient sega också efter man varit inloggad och spelat i många timmar? Eller äre datan som börjar bli utdaterad.

Tycker det verkar bero på tid på dygnet och hur mycket trafik det är, gick otroligt segt i klienten för några timmar sen... Nu var det bättre innan jag la ner för natten.

Vet ej hur lång tid det är faktiskt innan det blir reset på stacken. Men det är ett bra tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger aml :

Jag kan ju också folda den pre eventuellt syna. Men ruo öppnar wide så nja.

image.thumb.png.49ebe89725fbe98fda6bec7bd2c6e9d9.png

Att överväga fold pre är kriminellt av uppenbara anledningar. Det är väl det jag kan bjuda på utan att vara facit på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger aml :

Jag kan ju inte prata för Ruo, men jag tror ju han definitivt slår om med fler händer än bara Sets på denna floppen. 56s,67s,A5s,A2s och kanske random Qs samt mellan par med låg frekvens också.

Det är svårt att styra vad andra spelare grejar med. Jag är själv tveksam till att ha någon flopraiserange öht i din motspelares sits där, men precis som Steven med klonken skriver så rensar donkbeten bort i princip alla händer du skriver in ovan.

 

En bra idé borde vara att kika på vilka fler händer du kommer till turn med i denna situation och anpassa spelet därefter. Då ser du att fold pre och betfold flopp kommer vara nedprioriterade alternativ. Checksyn turn och checkbestäm river lär vara facit.

 

Jag som gammal dinosaurie var mest nyfiken på om ca 2008-2012-spannets inforaise återaktualiserats angående mellanparen där. Ser och gör även själv sjuka saker varje gång jag spelar så inget skulle förvåna.

Redigerad av Markus8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solvern tycker dock om min Donkbet turn med händer som AQ,AA,KK,A4s,55,56s (med låg frekvens dock), och jag tror inte det är nått större problem med den. Och använder exakt samma sizing också. Den använder också min sizing på flop (20%) eller 33% primärt.

Där solvern inte approvar om mitt spel är river. Där den vill att jag antingen checkar eller lägger en blockbet på riv.
Går dock inte att få upp exakt samma scenario då Vi hade en Rec med i handen ( men han räknar jag typ bort då han spelade 54% av händerna) och kall synar 3b.

Jag tycker fortfarande river spelet är det stora problemet från min sida. Jag levlar mig själv lite för att det är just Ruo. Jag vet han är duktig och tricky. Och just där och då tänkte jag väl att han kunde göra nån sjuk hero call riv. ( Jag hade dessutom precis förlorat en ganska stor pot mot honom, så jag tänkte att det skulle se lite tilty ut också )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger aml :

Solvern tycker dock om min Donkbet turn med händer som AQ,AA,KK,A4s,55,56s (med låg frekvens dock), och jag tror inte det är nått större problem med den. Och använder exakt samma sizing också. Den använder också min sizing på flop (20%) eller 33% primärt.

Där solvern inte approvar om mitt spel är river. Där den vill att jag antingen checkar eller lägger en blockbet på riv.
Går dock inte att få upp exakt samma scenario då Vi hade en Rec med i handen ( men han räknar jag typ bort då han spelade 54% av händerna) och kall synar 3b.

Jag tycker fortfarande river spelet är det stora problemet från min sida. Jag levlar mig själv lite för att det är just Ruo. Jag vet han är duktig och tricky. Och just där och då tänkte jag väl att han kunde göra nån sjuk hero call riv. ( Jag hade dessutom precis förlorat en ganska stor pot mot honom, så jag tänkte att det skulle se lite tilty ut också )

Fast att solvern gör det bygger väl på att motståndaren(solvern dvs) raisar mer mergat på flopp och inte så polariserat som jag tycker vi kan anta att folk på dessa nivåer gör?

Har svårt att se att villain dyker upp med tillräckligt mycket mid/low range från flopp i sin raise för att rättfärdiga en donk turn ändå. 

Sure, har villain en markant bredare range fylld med lågt SD-värde skräp som den gör om till bluff på flopp så visst, då har väl solvern rätt, men jag tror ju inte folk spelar så IRL(i synnerhet inte på svs micros).  

Sen det faktum att det är ett lågfrekvens-spel enligt solvern bör väl vara en varning i sig imo. Känns som att det är ganska lätt att rättfärdiga linjer med reelt noll/minus EV med att "solvern gör det 10% av gångerna så då är det fajn", när tendenserna på borden inte rättfärdigar det. 

Just en sån här spot, där tycker jag nog det är bättre att kolla databasen hur populationen spelar med raises, snarare än att följa en solver. Mest pga att jag nog tror att populationen avviker rejält från solvern i hur mkt de raisar. 

Men men, spekulerar bara/tänker högt, min erfarenhet med solvers är begränsad, så vad vet jag. :P 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är det någon som vet vad det är för fel på GalnaAnlag? Spelar 23/16/8 och gör alla möjliga random spewmoves.image.png.60ba01b1a3e04f420acbddca9d9e3e9a.png

Sen spelar han ju mot mig, så då är det bara att få in det. Fyfan va knullad jag blir idag. Sämsta jävla bögregen någonsin. Han vill inte se en flopp med 22, nänä, tror han att det är en turering eller?

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, säger massive :

Hittade din gamla dagbok igår.

Stor underhållning à la socialrealism :) 

Jag fortsatte ju bara på min gamla dagbok med en ny titel.

Varför ny bok och konto? Bara för att man e nyfiken :)

Kommer knappt ihåg vad jag skrev om. Men kul att du tyckte den var kul! 

Den dagboken är låst tror jag. Sen kommer jag inte ihåg login för min gamla användare haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Puh, räddade i alla fall dagen i sista sessionen. Spelat 7 timmar idag hfhf. Veckan har gått rätt kasst, eller jag envisades med att spela hu på /2 mot någon som jag garanterat inte hade edge mot och tappade rätt mycket där. Hade jag bara gett fan i /2 hade det varit en fin vecka.

image.png.cf136ee5b582a596bf4180608b1b3197.png

image.thumb.png.2d9ad2f8a30228d1ca36407309125fd2.png

image.thumb.png.0a2f8328a25ad950f6fd696ac9de476b.png

 

Den enda giraffen som ser fin ut är min /0.5-giraff :(

image.thumb.png.57f9b1a2b251860ca43c071aefef8b6a.png

Aja, är väl bara på't igen nästa vecka. Har insett att jag är så pass pank att jag förmodligen måste sälja det enda jag har kvar som är värt något, min kära vinylsamling. :S Säkert lagt 200k på den, men lär väl inte få ens hälften av det. Orkar inte släpa så många skivor heller, så blir kanske att jag försöker sälja de värdefulla plattorna först och se hur långt det tar mig. :(🤢

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger kukbajs :

Kommer knappt ihåg vad jag skrev om. Men kul att du tyckte den var kul! 

Den dagboken är låst tror jag. Sen kommer jag inte ihåg login för min gamla användare haha.

Det är bara att begära ett nytt lösenord eller du kommer inte ihåg din E-postadress heller?😜

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...