Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad
10 timmar sedan, säger kukbajs :

Och mot alla short stackar blir det såhär:

shortstack.thumb.png.03e0e6b64b237f07a363ddee869da984.png

Snapcallade mig, för jag kan ju inte ha ett A.

Med tanke på hur short ponysilly är hade jag föredragit 8bb flop stab över 13,74bb då jag tror de åstadkommer samma sak. 

Turn har jag svårt att se att villain ens foldar QT eller KT för egen stegdrag men det är liksom en liten portion av allt skräp som han synar av med och som leder vs dig. Kan absolut se honom syna och visa skit som T9 haha, är trots allt en 40bb stack på svs microstakes. Med det sagt, xb turn. 

Brickar vi river och villain klickar check är min plan att timebanka 15 sekunder eller nåt och sen betta typ 2,5bb och hoppas han tröttnat och klicka i "fold to any bet" haha. Får du syn tar du en notering på linje och hand 🤣

• Like 1
Postad
10 timmar sedan, säger kukbajs :

Givetvis limpar man in med QQ, visst är det bra spelat? Givetvis turar han till sig en set up, han spelar ju mot mig liksom, så vad annars.

sjlvfallet.thumb.png.aba67603c694d1ed4bf3506e5d83cb22.png

Jag visste att jag inte skulle ha rejsat, men 55/11 stackar väl av med sämre händer ändå ... om han inte hade spelat mot mig, det vill säga.

Vill poängtera att villain inte limpar utan postar bb direkt istället för att vänta. Med tanke på det hade jag förutsatt att han med rejält mycket högre frekvens är fish än om han väntat på bb. Med det sagt anser åtminstone jag att han potentiellt sett kan ha any two här, det hade liksom inte chockat nån på de nivåerna.

X flop och b80 turn känns som rimlig linje.

River b95 eller vad det blir känns okej men tror att du med fördel kan ta i rejält här. Har du read på att han är val kan du lika gärna b200-400 då du slår alla hans icke-kåkade 2X som A2, K2, J2 etc (han postade ju bb rakt ut så han har alla 2X i sin range).

Jag skulle aldrig b/f river vs en autopostande maestro på såhär låga stakes och tror du att han synar in med 2x eller klassiska slowrolled KK, AA så klicka all-in med gott samvete 👍

Generellt är nog b/c bäst vs nån du inte har read på dock.

Postad

De lägsta nivåerna är tuffa pga hög rake. Särskilt /0,2 är en fälla med rake cap på 25bb.

Jag tänker att det är bättre att spara ihop typ 20-50 tusen på ett jobb och spela /5 sek. Förstår dock att det är svårt för dig för för tillfället. Svårt att bygga rulle på dessa nivåer när du behöver ta ut pengar!

Det låter som att du har skills för högre nivåer, så lider med dig att du är fast i denna situation. Önskar dig lycka till!

Postad

Fan va jag gnällde igår! :P Ska bara göra lite på den jävla gruppuppgiften, som i praktiken är en solouppgift för ingen kan någonting. Nästan fascinerande hur man kan vara så clueless efter att man har kört 8h/dag i snart fem månader. Liksom sade till en kille att han kunde göra ett registreringsformulär för vår auth-funktionalitet, vi gjorde databasen tillsammans och jag skrev vilka fält han behöver ha med i formuläret. Ändå har han bara med fält för mejladress och lösenord. Jag skrev att han skulle validera formuläret med zod, det ignorerade han helt och hållet. Vi har liksom gjort alla dessa saker på lektioner redan, så det är bara att gå tillbaka och kolla på koden som lärarna har laddat upp ... Bläh, vad detta stör mig asså ...

• Haha 2
Postad
5 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

Med tanke på hur short ponysilly är hade jag föredragit 8bb flop stab över 13,74bb då jag tror de åstadkommer samma sak. 

Turn har jag svårt att se att villain ens foldar QT eller KT för egen stegdrag men det är liksom en liten portion av allt skräp som han synar av med och som leder vs dig. Kan absolut se honom syna och visa skit som T9 haha, är trots allt en 40bb stack på svs microstakes. Med det sagt, xb turn. 

Brickar vi river och villain klickar check är min plan att timebanka 15 sekunder eller nåt och sen betta typ 2,5bb och hoppas han tröttnat och klicka i "fold to any bet" haha. Får du syn tar du en notering på linje och hand 🤣

Ah, ja, jag kanske skvätter in för lätt mot short stackar. Brukar typ bara tänka "äsch, han har bara 20bb kvar, inte fan kan jag check/folda nu *all-in*". Fast ibland viker de fan när de har stoppat in typ 75% av sin stack.

4 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

Vill poängtera att villain inte limpar utan postar bb direkt istället för att vänta. Med tanke på det hade jag förutsatt att han med rejält mycket högre frekvens är fish än om han väntat på bb. Med det sagt anser åtminstone jag att han potentiellt sett kan ha any two här, det hade liksom inte chockat nån på de nivåerna.

X flop och b80 turn känns som rimlig linje.

River b95 eller vad det blir känns okej men tror att du med fördel kan ta i rejält här. Har du read på att han är val kan du lika gärna b200-400 då du slår alla hans icke-kåkade 2X som A2, K2, J2 etc (han postade ju bb rakt ut så han har alla 2X i sin range).

Jag skulle aldrig b/f river vs en autopostande maestro på såhär låga stakes och tror du att han synar in med 2x eller klassiska slowrolled KK, AA så klicka all-in med gott samvete 👍

Generellt är nog b/c bäst vs nån du inte har read på dock.

Ah, my bad. Janä, jag håller med om att det är bet/call. Jag ville mest bara gnälla. :P 

2 timmar sedan, säger robbull :

De lägsta nivåerna är tuffa pga hög rake. Särskilt /0,2 är en fälla med rake cap på 25bb.

Jag tänker att det är bättre att spara ihop typ 20-50 tusen på ett jobb och spela /5 sek. Förstår dock att det är svårt för dig för för tillfället. Svårt att bygga rulle på dessa nivåer när du behöver ta ut pengar!

Det låter som att du har skills för högre nivåer, så lider med dig att du är fast i denna situation. Önskar dig lycka till!

Det hade varit najs! Jag har reggat /5, men det var typ 2019/2020. Vet inte om spelarna har utvecklats mycket sen dess. Rejken har jag inte tänkt så mkt på, men det är klart att det är ett problem ... Det går att vinna pengar ändå, har +65k på /0,5 senaste året. Allting är fett svårt för mig nu, med kronis och den här jävla aktivitetsersättningen som blir lägre och lägre hela tiden. Hur fan tänker de att man ska klara sig på 6k? Det är fan under existensminimum. Men jag ska köra klart utbildningen i alla fall. Sökte två IT-jobb som jag verkligen skulle vilja ha på förmiddagen nu. Lade ner flera timmar på det, så hoppas hoppas hoppas ...

• Like 1