Gå till innehåll

Tv-serier 2023


Markus8000

Recommended Posts

Finns det nån som kanske vill ge nåt tips om serier man bör se? Tiden är ju begränsad så att starta en serie påminner om en slags relation. Från början är det lite flipprigt med andra som pockar på uppmärksamheten men sen med några avsnitt investerade så tar det emot att lägga ner. Därför önskar jag tips om serier som verkligen varit bra. Motivering obligatoriskt.

 

Jag ska tipsa om tre stycken från senaste månaden:

 

- Ice vikings (viaplay): väldigt amerikansk produktion med massa återupprepande, men likväl en uppvisning hur det funkar att fiska i vintermiljö. Sen sker det ju i nån form av kommersiellt syfte för personerna i dokumentären, men ju mer oroligt det blir i världen - desto större behov av att faktiskt behärska.

 

- Schitts’s creek (Viaplay): satir om livet i en obskyr småstad. Helt suverän dialog och sådär lagom underfundig humor. Bara sett en dryg säsong men hittills mycket bra.

 

- The White lotus: även detta nån form av mörk humor om livet på ett exklusivt strandhotell. Intressanta relationer, driv med överklassen och snygga miljöer. Sett fem avsnitt och tycker den varit väldigt bra hittills.

 

Bubblare är Love & Death, dels för att det var ett sjukt intressant rättsfall, dels för att Elizabeth Olsen är väldigt vacker och bra i den.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kom att tänka på hur suverän läsning CDS dagbok är. Läser ju massa böcker och tidningar men den dagboken var något utöver det vanliga. Avsnittet när han skapade en användare med nicket ST Tropez och bara manglade på är så jävla roligt. Hoppas Carl har det bra och lever med vetskapen att han åtminstone gjort mitt liv roligare.

 

Även hur han skrapade ihop 100 K eller vad det nu var genom att limpa 100 % och smasha in 200 bb med nöten och det fanns dårar som synade. Fullständigt elektrisk läsning.

Redigerad av Markus8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag uppskattade dagboken av halvfinnen som spårade ur i tallinn och kommunicerade från lokala häktet till dagboken via meddelanden genom UD till en annan forumanvändare. tror han halvt rev turneringslokalen, tog sig till flygplanet, satte sig tillrätta och sen: 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Ony6yA/pokerproffs-fick-frispel-i-flygplanet

edit: hittade 

 

Redigerad av lamern
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger degenstein :

Topp 5 dagböcker?

Man får väl säga Brusig och Båten är bäst. Finns ju absolut noll värde för dom att skriva. Om jag skulle lista annars så blir det:

 

1. CDS. 
2. Leeeo

3. Min första

 

Det finns så mycket guld att gräva i dessa dagböcker. Speciellt ilskan är ovärderligt rolig. Kan skratta till tårar när nån är arg.

47 minuter sedan, säger lamern :

jag uppskattade dagboken av halvfinnen som spårade ur i tallinn och kommunicerade från lokala häktet till dagboken via meddelanden genom UD till en annan forumanvändare. tror han halvt rev turneringslokalen, tog sig till flygplanet, satte sig tillrätta och sen: 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Ony6yA/pokerproffs-fick-frispel-i-flygplanet

edit: hittade 

 

Haha den var riktigt kul

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag går off topic i min egen off topic-tråd men gillar HEAT väldigt mycket. Tuffa män.

 

Testade stjäla en kexchoklad när jag var liten. Cyklade så småbenen höll på att gå av hem till mamma. Jag brukade exakt aldrig komma hem under dagen så hon förstod naturligtvis att nåt jävligt hänt. Så stod man med blåa smalben, blodig näsa och sa man hade stulit en kexchoklad. Då var det bara räkna ihop saker tillsammans. Måste ha sagt ”men” 100 gånger. Fick ändå ringa och be om ursäkt för att jag stal den där jävla kexchokladen. Kontentan är att man ger fan i att stjäla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden spårade ju ur som vanligt med allt jag gör.

 

Heltoks dagbok var bra av Killerwolf2. Inte så himla rolig dock.
 

De roligaste är ju med mycket ilska. När man riktigt kan föreställa sig nåt fetto sitta och koka framför skärmen. Det är fan tamej det roligaste som finns. Var ju nån galning som ringde till CDS farsa. Det är så roligt att man inte kan skapa det. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Lobo :

Om ni gillade filmen Alive (miraklet i Anderna) så fungerar Yellowjackets på SkyShowtime. Man vet vad som ska hända, men det tar tid innan det händer (typ 2 säsonger). Näst sista avsnittet av säsong 2 var väldigt destruktivt. Kommer en tredje säsong också.

Alive är ju en semiklassiker mtp att det ändå hänt. Rätt talande för vilka gränser gemene man är beredd att överskrida för att överleva. Vill minnas att jag läst en lista i nån tidning på mest sjuka saker folk gjort för att överleva. Nån som känner igen det och läst någonstans på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fortfarande sjuk och har ätit laxermedel för att doktor ska kolla om jag har cancer. Ser exorcisten i väntan på undersökning. Suverän film i all sin enkelhet. Tror själv på gud och därmed på satan och det är så skrämmande scener. Typ 40 år sen den skapades så tummen upp för kreativiteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger lamern :

följ upp med the omen och lycka till på läkarundersökningen.

Den är mycket bra. Tänker du på den med han som spelade en enforcer i en serie med ca 8 säsonger? Kommer inte ihåg vad han heter. Mörkt som tusan när en unge slaktar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar budorden och gamla testamentet. Så bra värderingar. Man bara blir slaktad om man inte följer guds lära. Tycker det är så helt rimligt. Gör bra saker enligt kristen tro. Förstår verkligen inte hur nån tycker annorlunda.

 

Undersökning genomförd. Noll cancer men en hårt ansträngd lever.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Markus8000 :

Den är mycket bra. Tänker du på den med han som spelade en enforcer i en serie med ca 8 säsonger? Kommer inte ihåg vad han heter. Mörkt som tusan när en unge slaktar.

den med gregory peck från sent 70-tal. jag är svag för skräckisar med religiöst tema som inte bygger på jump scares. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus8000 :

Kollade bara flygkraschen då nån i Aftonbladet tyckte den var så suverän. Inte alls så bra enligt min mening. Tar originalet 100 av 100. Gillade du den kW?

Originalet är bättre men gillade denna också, var lite annorlunda. Inte lika mycket ljusglimtar som när dom kom åkandes ned i originalet så tjoa och tjimmade alla och var glada, alla fick vara kids för en stund. Inte alls samma vibe i uppföljaren med den scenen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...