Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
41 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove :

Tack för länkarna. 

En intressant och lite obehaglig del var att dödsdömda får mer resurser och noggrannare granskning. Därför upptäcks fler felaktiga domar bland dem, men när någon får sitt dödsstraff omvandlat till livstid minskar ofta granskningen kraftigt. Då kan en person som fortfarande är oskyldig få sämre möjligheter att få sin oskuld upptäckt.

Postad (redigerade)

Oddsen just nu på spelmarknaderna för USA-valet (Demokraterna först)

Senaten: 1.50 - 2.50

Representanthuset: 1.06 - 8.00

Sjukt nöjd med mina spel från februari, 2.50 och 2.75  på Demokraterna i Senaten och 1.22 i Representanthuset. Oavsett hur det går så har oddsen flyttats i min favör.

Men Trump hittar väl ett sätt att ogiltigförklara valet. Det är den stora risken.

Redigerad av Ola Brandborn
Postad

Jag har principiellt inget emot dödsstraff men det skall vara ytterst klart i skuldfrågan, och brottet skall vara riktigt extremt. Typ Breivik. Inte att en jury vitingar dömer mot en random svart person som någon redneckscheriff plockat upp från gatan i USA. 

Postad
3 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Oddsen just nu på spelmarknaderna för USA-valet (Demokraterna först)

Senaten: 1.50 - 2.50

Representanthuset: 1.06 - 8.00

Sjukt nöjd med mina spel från februari, 2.50 och 2.75  på Demokraterna i Senaten och 1.22 i Representanthuset. Oavsett hur det går så har oddsen flyttats i min favör.

Men Trump hittar väl ett sätt att ogiltigförklara valet. Det är den stora risken.

Det ser ju bra ut.

Men jag har funderat på en sak. Varför är oddset för demokratisk seger så mycket lägre i representanthuset än i senaten?

Postad
5 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Jag har principiellt inget emot dödsstraff men det skall vara ytterst klart i skuldfrågan, och brottet skall vara riktigt extremt. Typ Breivik. Inte att en jury vitingar dömer mot en random svart person som någon redneckscheriff plockat upp från gatan i USA. 

Intressant tagning. Vad avgör vad som är extremt?

Postad
4 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Han skrev typ Breivik. Alltså massmord.

Precis, då kunde det ändå vara intressant och höra vad han tycker om den senaste avrättningen jag länkade till. Det var extremt, men inget Breivik (massmord). Ska han bara dömas till livstid eller förtjänade han dödsstraff? 

Postad

I morgon har Solvalla årets näst finaste tävlingdag. Kriteriet har 2 miljoner i förstapris och Oaks har 1.5 miljoner. Jag ska inte dit, men jag tittar gärna på TV.

Jag vet inget om hästarna men ser att favoriterna körs av M A Djuse och Kihlström. Dom vinner kanske. Förresten favoriten i Oaks heter Nightbird. Kommer ni ihåg Shakataks fina låt Nightbirds som spelades in för 40 år sedan? Men det finns en mycket bättre remix gjord av japanen Kadomatsu. Den lyssnar jag hellre på. Favoriten i Kriteriet heter Kodiak Zet, men det namnet ger mej inga associationer.

• Like 1
Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

I morgon har Solvalla årets näst finaste tävlingdag. Kriteriet har 2 miljoner i förstapris och Oaks har 1.5 miljoner. Jag ska inte dit, men jag tittar gärna på TV.

Jag vet inget om hästarna men ser att favoriterna körs av M A Djuse och Kihlström. Dom vinner kanske. Förresten favoriten i Oaks heter Nightbird. Kommer ni ihåg Shakataks fina låt Nightbirds som spelades in för 40 år sedan? Men det finns en mycket bättre remix gjord av japanen Kadomatsu. Den lyssnar jag hellre på. Favoriten i Kriteriet heter Kodiak Zet, men det namnet ger mej inga associationer.

Snyggt och ämneskategoriskt rätt kasta in lite sväng en fredagkväll. Jag hade inte hört låten förut och tyckte den var medioker. Måste vara nåt sånt här som ligger till grund för musiken man hör medan man väntar på telefonsupport. 

Vad gäller travet blir det kul se var Intro hamnar till slut. Var på 4 % i mitten av veckan, sen drar kuskens val i sig i gång en cirkus, plus att kusken själv är väldigt offensiv i sin förhandstaktik, vilket också är en strategi. Plus då utrustningsförändringar. Ja, det kan vara mycket att analysera i trav, men finns också en del vinning i att tänka GTO, vilket kanske de tidiga spelarna gör.

• Like 1
Postad
38 minuter sedan, säger Markus80000 :

Vad gäller travet blir det kul se var Intro hamnar till slut. Var på 4 % i mitten av veckan, sen drar kuskens val i sig i gång en cirkus, plus att kusken själv är väldigt offensiv i sin förhandstaktik, vilket också är en strategi. Plus då utrustningsförändringar. Ja, det kan vara mycket att analysera i trav, men finns också en del vinning i att tänka GTO, vilket kanske de tidiga spelarna gör.

Barfota runt om nu också. Hade ett drag att bjuda på, Gosa Gosing, till just nu, 6%. Den lär stiga, för infon är inte så dold. Jag läste dock att det kan bli skor runt om, då är den inte aktuell om den stiger. Först stod det skor runt om, sen ändrades det till barfota runt om. 

Jag håller en tumme för både Global Halo och Thai Medina i Oaks, den sistnämnda är en fin liten rackare.

• Like 1
Postad
1 minut sedan, säger Lobo :

Barfota runt om nu också. Hade ett drag att bjuda på, Gosa Gosing, till just nu, 6%. Den lär stiga, för infon är inte så dold. Jag läste dock att det kan bli skor runt om, då är den inte aktuell om den stiger. Först stod det skor runt om, sen ändrades det till barfota runt om. 

Jag håller en tumme för både Global Halo och Thai Medina i Oaks, den sistnämnda är en fin liten rackare.

Det är ju storm och regn idag i Stockholm. Då brukar jag tänka mer hårdaste hästarna vinner snarare än balettdansöserna som åker iväg på sommarbana.

Gillar därför extra din spaning på Gosa Gosing. Är det nåt Katja Melko kan så är det att träna styrka. Problemet är väl att Clarissa är monstret i klassen och någonstans ska tronskiftet ske. Kanske är smart spela utgång på Clarissa och ta med GG beroende på procent?

Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Jag slänger också in en låt. Det är med Slade, från 1974 - Far far away. Detta är riktigt bra, och det är 10 år före deras största hit my oh my.

Om jag vore Commudus så är det tumme ner, men älskar trådens elasticitet. Från dödsstraff till lite lätt rock. Och så Folkes bakgrundsmusik som spänner över allt. Det som behövs är lite mer offensiv så om Nebbis (bäst någonsin), CarlDenStore, brusig, båten eller stoffereimy kommer in så är vi hemma.