Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Den 2025-12-24 kl 14:51, säger Lobo :

Förtjänar man att vinna egentligen om man lägger tusen kronor på en Harry Boy-chans? En av de tre spikarna var streckad på 2%. Det är väl sin sak om det hade varit Spik-Harry.

Själv spelade jag en Harry Boy-chans för en hundring igår. En av spikarna var Macho Cabrio B.B., som var streckad på 1 %. Jag vet inte om detta var sämre än att köpa en Bingolotto för samma pris bara för en sketen uppesittarkväll.

Helt klart hade det gett en skönare känsla om chans-systemet varit ett 96-raders.

• Like 1
Postad

Börjat läsa på lite inför morgondagens klassiska travomgång. Det är verkligen kul att Bergh är tillbaka som en slags maktfaktor när man försöker analysera loppen. Jag har många gånger tyckt att han kör omdömeslöst, men det är så himla uppfriskande med någon som tar initiativ. Jag tycker också denna gång att han har på pappret ganska intressanta uppgifter.

Vad gäller omgången i sig så har värdet av en jackpot redan devalverats, två dryga månader djupt med v85. 90 miljoner extra är inte så anmärkningsvärt längre. Nu kommer jag ändå spela för betydligt större belopp än vanligt då förutsättningarna i övrigt är goda för hög utdelning, men tror ATG har en rejäl utmaning framför sig i att hålla denna skuta till sjöss.

Som extra spänning finns ju även detaljen i fall systemet över huvud taget ska kunna lämnas in. Man skulle rent hypotetiskt kunna skaffa sig en edge genom att lägga sitt spel vid 14-tiden och hoppas nåt brakar. Problemet med det är att man då känner sig rejält blåst när Matteus samlar in nåt avgörande 20 min innan start och man inte kan ändra.

• Like 1