Gå till innehåll

King, Queen and Jack


Folke Rosvall

Recommended Posts

Jag har länge väntat på att någon feminist skall protestera mot att King rankas högre än Queen. Nu har en holländsk tjej som heter Indy Mellink föreslagit att King, Queen och Jack ska ersättas med Gold, Silver och Bronze.

Gold, Silver, and Bronze to Replace Kings, Queens, and Jacks? (pokerlistings.com)

Jaha.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har hon ju inte föreslagit något, utan bara skapat en "könsneutral kortlek" som man kan spela med om man tycker sånt här är viktigt.

Citat

Indy hopes this change will make people more aware of what she called “subtle inequalities” that women often have to face. So in purchasing and playing with a deck of cards like this, you’re supporting this concept of equality. 

Sett ett par ladies-only turneringar där man spelar med Queen's rules, det vill säga där damen slår kungen. Tycker det är ett kul koncept!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Tiburtius :

Nu har hon ju inte föreslagit något, utan bara skapat en "könsneutral kortlek" som man kan spela med om man tycker sånt här är viktigt.

Sett ett par ladies-only turneringar där man spelar med Queen's rules, det vill säga där damen slår kungen. Tycker det är ett kul koncept!

 

Vad är det för kul med det? Då kan man lika bra bestämma att hockeyklubbor är bättre än snögubbar. Det blir ju ingen förändring i spelet. Då förmodar jag att även att en kåk med tre damer slår en annan kåk med tre kungar?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Lobo :

Vad är det för kul med det? Då kan man lika bra bestämma att hockeyklubbor är bättre än snögubbar. Det blir ju ingen förändring i spelet. Då förmodar jag att även att en kåk med tre damer slår en annan kåk med tre kungar?

alla par är värda lika mycket 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Lobo :

Vad är det för kul med det? Då kan man lika bra bestämma att hockeyklubbor är bättre än snögubbar. Det blir ju ingen förändring i spelet. Då förmodar jag att även att en kåk med tre damer slår en annan kåk med tre kungar?

Ja, precis så. Det påverkar inte spelet alls, så det blir bara som en "kul grej".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...