f0rtress Postad 22 April , 2023 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2023 Den 2023-04-20 kl 02:19, säger en_stor_keps : Hur ser tankegångarna ut här? Ett sånt där yvigt spel som jag alldeles för ofta gör. Tänker väl att turn är ett bra kort för mig att sätta lite press då jag blockar några av händerna som han kan tänkas bli hjälpt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 22 April , 2023 Rapport Share Postad 22 April , 2023 (redigerade) 1 timme sedan, säger f0rtress : Jag var ju lite semi-tilt efter AA-handen. Borde jag smetat in det när jag ändå får in holken? Ja ,vad raisar du på turn som inte kan gå för stacks på denna river? Redigerad 22 April , 2023 av ölkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 22 April , 2023 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2023 18 minuter sedan, säger ölkaka : Ja ,vad raisar du på turn som inte kan gå för stacks på denna river? Relevant fråga och kanske här jag många gånger tänker fel . Jag tänkte iaf tvärt om i denna hand.. typ vad synar FI med på turn som han betalar av all-in på river med. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 24 April , 2023 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2023 Tråkigt spel ikväll. Upp 1 BI efter 100 händer sen kom dom på rad: ( Tack kexet för att du startade raset) 1) BTN var i denna handen en sådan som ofta kör överbet på brädor där jag inte är viktad mot starka händer. Valde att gå ifrån min mall och syna först. Sen när kexet höjer tänker jag att jag får ett bra läge att "reppa" ett lågt pocket så testade. 2) Tveksam på bet-storleken i vanlig ordning. Kände att jag ville skydda min hand på turn iaf: 3) Tänker väl här att jag kan få in det mot 99, 1010 men kunde ju lika gärna varit slagen av en QQ+ också ( eller 10,9) 4) Visste att jag skulle förlora men huvudet var tappat: 5) Skämskudde på hela handen, men vafan: 6) Samma FI med överbet strat testade igen att underreppa: 7) Här var ju tror det eller ej fortfarande plus, blev nyfiken: 8 ) Totalt: 10,5 BI back. 6-7BI under EV. Rätt OK på 300 händer Smakar det så kostar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Babushka1 Postad 25 April , 2023 Rapport Share Postad 25 April , 2023 Hur smakade det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 25 April , 2023 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2023 2 timmar sedan, säger Babushka1 : Hur smakade det egentligen? Igår var det en tydlig beska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 1 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 UNDERBETYG på nya klienten! Glad i hågen slår man sig ner, nyfiken och med försiktig optimism. Tar 5 min sen har jag fått in det i en 3bettad pott på: K-KN-2 bräda ( 2 ruter) med KK. Smeten åkte in på flopp mott hålpipa och färgdrag. 1 min senare 4bettar jag All-in med AK ( låg 30 bb i potten och var ur poss) får blixtsyn av KQoff. 400 BB ner på 5 min. Ekosystemet intakt! Lite plåster på såren när jag upptäckte att det finns en spelare som nickar " fransmass". Helt uppenbart inte the real deal, men kul att någon försökt sno hans nick och dra nytta av renomméet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlonkSteve Postad 1 Maj , 2023 Rapport Share Postad 1 Maj , 2023 16 minuter sedan, säger f0rtress : 400 BB ner på 5 min. Ekosystemet intakt! Känner vi Shekarabi rätt har han väl sett till att klienten är synkad med Kronofogdens samt socialkontorens register. Har man skulder pga sms lån samt går på soc får man automatiskt medrigg i klassisk sosse-style! Måste värna dem som inte kan vinna för egen maskin, alla ska med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 4 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2023 Andra sessionen avklarad. Blev 40 min och 0,5 BI upp. Verkar ju vara mycket fler bord igång efter bytet? Kan väl vara att regs grindar fler bord, men känns ju roligt att slippa ägna dyrbar tid att vänta på bord. Såg fel på 8,6 och 8,8 i en hand. Upptäckte det redan på floppen iaf så blev inte så kostsamt. Ska leta fram monokeln tills nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 4 Maj , 2023 Rapport Share Postad 4 Maj , 2023 10 minuter sedan, säger f0rtress : Såg fel på 8,6 och 8,8 i en hand. Upptäckte det redan på floppen iaf så blev inte så kostsamt. Ska leta fram monokeln tills nästa gång. Du är inte ensam. Citat Den 2023-05-03 kl 17:54, säger Markus8000 : Riktigt äcklig klient. Såg fel på 86 och 88 fram till river i typ femte handen jag spelade. Mäktigt dock att någon hunnit tinga Markus800 så snabbt. 😂 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 4 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2023 11 minuter sedan, säger Lobo : Du är inte ensam. Aha du ser! 😊 Har du spelat på nya klienten Lobo? Vad tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 4 Maj , 2023 Rapport Share Postad 4 Maj , 2023 2 minuter sedan, säger f0rtress : Har du spelat på nya klienten Lobo? Vad tycker du? Nej, jag har inte spelat många händer på Svenska Spel. Spelar på Pokerstar om jag spelar vilket tyvärr inte är så ofta numera. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 5 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2023 650 händer idag och 300bb + Mycket tack vare denna hand dock: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 6 Maj , 2023 Rapport Share Postad 6 Maj , 2023 15 timmar sedan, säger f0rtress : 650 händer idag och 300bb + Mycket tack vare denna hand dock: känns lite onödigt att jamma turn du får ändå syn av vad FI kommer jamma som värde på typ alla rivers. Enda skillnaden är FI foldar sina bluffar som har rätt lite EQ mot din hand. Typ om fi hade haft AK så hade FI kanske skjutit på en brick o hade kanske gått för värde på denna river. Nu hade han bara foldat. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 6 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2023 20 minuter sedan, säger ölkaka : känns lite onödigt att jamma turn du får ändå syn av vad FI kommer jamma som värde på typ alla rivers. Enda skillnaden är FI foldar sina bluffar som har rätt lite EQ mot din hand. Typ om fi hade haft AK så hade FI kanske skjutit på en brick o hade kanske gått för värde på denna river. Nu hade han bara foldat. Det var klok feedback, tack! Du menar att jag borde gått call, sen check river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Harrypoker Postad 6 Maj , 2023 Rapport Share Postad 6 Maj , 2023 54 minuter sedan, säger ölkaka : känns lite onödigt att jamma turn du får ändå syn av vad FI kommer jamma som värde på typ alla rivers. Enda skillnaden är FI foldar sina bluffar som har rätt lite EQ mot din hand. Typ om fi hade haft AK så hade FI kanske skjutit på en brick o hade kanske gått för värde på denna river. Nu hade han bara foldat. Trevligt att ha QQ i sin checklast så man mer bekvämt kan pusha lite 87s och AKs å likn utan att behöva tänka för mkt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 6 Maj , 2023 Rapport Share Postad 6 Maj , 2023 (redigerade) 1 timme sedan, säger Harrypoker : Trevligt att ha QQ i sin checklast så man mer bekvämt kan pusha lite 87s och AKs å likn utan att behöva tänka för mkt. Asså i solvervärlden så spelar nog både QQ ,87s o AKs mix på turn. På blötare brädor så gillar jag shove mer mot dåliga regs så vi inte ger hans värde en chans att folda. Är väl bara 9 som typ Q som är dåliga kort för en nits range på river som bettat halvpot på flop o turn Redigerad 6 Maj , 2023 av ölkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 6 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2023 Gillar starkt att en kan välja att se stackar i BB. Inte lika roligt när man ska mysspela och jag noterar att saldot sinade lite väl snabbt. Hade råkat köpt in mig på fel nivå Hur som helst hittade jag 1,5 BI upp. Postar några händer från kvällen: Natti 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 13 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2023 (redigerade) @SantaFish-_- var vänlig att visa hur jag avaktiverade " run it twice". Fick variansen i ansiktet direkt som straff: Mot supertomte: Iskall syn Redigerad 13 Maj , 2023 av f0rtress 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 13 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2023 (redigerade) Blev en till kort session på kvällen. Slutade dagen på lillback. Kan skylla lite på dåligt spring men mkt tomtande också. Bjuder på lite av varje: Hand 1 )Brukade göra detta ganska genomskinliga spel med mina draghänder i HU tidigare. Har då ofta blivit nedsynad ( utspelad) Provade därför att göra det med en relativt stark hand. Hand 2) Mot tomte. Bestämmer mig att endast syna floppen, med vetskapen om att det kan bli "blundsyn" på resterande gator. Hand 3) FI avvek mot tidigare bettingmönster, blev för nyfiken och synade Hand 4) Siklöjan is back Hand 5) Siklöjan out! Nu blir det Eurovision, godis och folköl Redigerad 13 Maj , 2023 av f0rtress Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 15 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2023 Bra start på dagens minisession. Grön FI som jag stötte på i förra session. Borde kanske foldat pre, river ser läskig ut men inte mot just denna motståndare: 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lamern Postad 15 Maj , 2023 Rapport Share Postad 15 Maj , 2023 foldat pre? flop ser mer suspekt ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasery Postad 15 Maj , 2023 Rapport Share Postad 15 Maj , 2023 Pre är väl det enda som inte ser ut som att du har facerollat tangentbordet 😃 1 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 16 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2023 11 timmar sedan, säger Lasery : Pre är väl det enda som inte ser ut som att du har facerollat tangentbordet 😃 😃 Fy sjutton! Jag ska börja posta mina riktigt skeva händer här. Blir garanterat återkommande mardrömmar för många här! Sjukt ändå hur usel en kan vara på dessa nivåer och ändå vinna en slant. 3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f0rtress Postad 17 Maj , 2023 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2023 (redigerade) SvS just nu: Han tror att AQ är en bra bluffcatcher. Men har missat att han är uppe mot superfisk som förmodligen värdebettar river Ngr händer senare: Det är på riktigt regs som sitter och försöker bluffa honom mr VPIP 93% Redigerad 17 Maj , 2023 av f0rtress Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts