Gå till innehåll

Utveckla en fisk


f0rtress

Recommended Posts

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger degenstein :

Hand 1 snapsyn mot superfisk, WP reg

Den handen blir ju komisk för att han råkade ha 3an. Hade ju kunnat vara tom. 
 

Gillar dock inte spelat ändå mot en superfisk. Dyker upp så många enklare spots.

Redigerad av f0rtress
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger lamern :

ingen kan påstå att du försöker hålla nere potten med dina "bra men inte nöt"-händer i varje fall 😂

Tror på riktigt folk har svårt att veta när jag värdebettar eller bluffar 😃

Tyvärr även jag själv.👀

Två av händer ovan var i direkt anslutning till varandra mot samma FI och jag försökte väl överspela för att reppa en klassiskt tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Skrev ett lång inlägg tidigare ( men hittade ej svaraknappen). Nu blir det ett kortare.

Har svårt att få in ngn imponerande volym pga livet. På plussidan får jag in sessioner när jag faktiskt har tid/fokus att spela, vilket verkar hjälpa kvalitén på mitt spel. Tycker att spelet är softare/lättare efter klientbytet men kanske springer sjukt bra.

Min första instinkt i beslutsfattandet brukar ju allt som oftast vara felaktig därför har jag börjat ifrågasätta mer. Leder till att jag vågar skjuta en tredje gata oftare, när jag tidigare kanske hade hissat vit-flagg och checkat ner. Blir många små- och medelstora-potter som jag tar hem. Ibland står jag där med skägget i brevlådan såklart, men överlag verkar det fungera.

Har ju även en förkärlek till att överspela mina "bra men inte nöthänder", vilket leder till en del svings i grafen. Kan jag importera händer från andra sessioner och posta? Fram tills dess kan jag bjuda på några från dagens korta session mot en favvo-reg som jag tycker är lättläst. 

image.png.3139a8f90d6af94fc1a37050c7d7a38e.pngimage.png.53a4789a82df8cce6b1d4287e90331b9.png

Även 1 mot sitens favorittomte på /2:

image.png.ca2581deeac4fa8a89d2a2388662ef45.png

 

Avslutningsvis två händer mot min nemesis. Tror inte jag har vunnit 1 hand ännu mot FI:

image.png.feaf9c9d182d21f1c950b8108499bddd.png

image.png.b381cb238348eb8cc294a8b7cf0a06e3.png

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med fin resultat och lite händer!

Tycker du spela de rimligt men  turn synen med JT bränner nog mycket pengar.

Sen 77 handen hade makeat sense om du typ var i BB där du kan ha T7,57 och då vill man raisa all in här. Nu när ni är UTG vs MP i 3b pot så finns det inga  T7,75 o. Så 77orna blockar typ bara bluffar som konstigt spelade 7x o inget direkt värde. Om du hade varit BB så hade blockat lite bluffcatchs ( par + 7) som skulle kunna vilja syna med sina blockers. 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med importera, menar du att leta upp händer från tidigare sessioner? i så fall, det finns säkert bättre sätt men jag går till results-tabben, väljer att visa tabellen efter date och dubbelklickar på ett datum.

power ranking bland regs på dina nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger ölkaka :

Kul med fin resultat och lite händer!

Tycker du spela de rimligt men  turn synen med JT bränner nog mycket pengar.

Sen 77 handen hade makeat sense om du typ var i BB där du kan ha T7,57 och då vill man raisa all in här. Nu när ni är UTG vs MP i 3b pot så finns det inga  T7,75 o. Så 77orna blockar typ bara bluffar som konstigt spelade 7x o inget direkt värde. Om du hade varit BB så hade blockat lite bluffcatchs ( par + 7) som skulle kunna vilja syna med sina blockers. 

Tack för feedback! 
77an borde jag till och med ha foldat pre?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
20 timmar sedan, säger lamern :

med importera, menar du att leta upp händer från tidigare sessioner? i så fall, det finns säkert bättre sätt men jag går till results-tabben, väljer att visa tabellen efter date och dubbelklickar på ett datum.

power ranking bland regs på dina nivåer?

Tack! Funkade fint, då kan jag iaf snabbt hitta händer jag markerat :)

Angående ranking så har jag typ 11k händer på nya klienten,  så känns lite skevt att ranka så tidigt. Fick ju även gå ner en nivå till /2  efter en vild session i slutet av maj, Men har precis fått rulle att  mixa in lite / 5 igen

image.thumb.png.480bef4219a8017a904764ab36f2ad4c.png

Redigerad av f0rtress
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Miniback denna session. Var upp 3 BI men tomtade lite.

Denna hand var lite rolig mot en  väldigt tight reg.  

Edit: Eller jag vette sjutton vad som klassas som tight. Fi hade iaf 17VPIP.

Noterade även att jag själv har 31 där, så lite tightare än mig iaf :)

 

image.png.1c748a3e1b1eec0ffe604c062458dfa0.png

Redigerad av f0rtress
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en till liten session idag!

Postar några händer jag markerade:

Hand 1. Funderade på att check floppen, men går för en rätt liten CB -bet. Linjen kändes dålig i efterhand.

FI har tendens att syna både 3bet och 4 bet tunt preflopp

image.png.b46bdca6a7e066d6909fd7aabe6f4b76.png

 

Nöjd med denna då FI har många spekulativa händer i sin range:

image.png.5fcc0e65864727e9da709e0b6f4babb1.png

 

Klassisk siklöjan: Var dock sjukt osäker på om ruter hjälpte honom.

image.png.49fa646b0264865a0d50d9a9126fca35.png

 

Osäker på tankegång, men känslan sa check så gick för ny kula:

image.png.ceed3b0c5be3c308440108a84ab0487c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget jättefan av spelen men jag är ingen nik airball så ta det med en nypa salt. om jag betat på 454-floppen hade jag åtminstone gått halvpott. K2s hade jag gett upp flopp och KJo vet jag inte riktigt vad som händer i.

edit: tycker det är kul att du postar händer 

Redigerad av lamern
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger lamern :

inget jättefan av spelen men jag är ingen nik airball så ta det med en nypa salt. om jag betat på 454-floppen hade jag åtminstone gått halvpott. K2s hade jag gett upp flopp och KJo vet jag inte riktigt vad som händer i.

edit: tycker det är kul att du postar händer 

K2s gillar jag att betta 😊 så kan man panga en till gatan vid överkort. Sen slutade den komiskt, men utelämnade att FI är en jättegrön reg.

66: varför vill man betta mer? Har svårt för dessa spots, men tänker väl att om jag bettar större är jag än mer viktad åt starkare händer och får som enda alternativ att folda vid raise. 
Men är förmodligen en tankevurpa från min sida. Tycker handen är svår 

 

KJo är  dystopiskt, förmodligen för att det är fold pre 😃 Nu spelar jag på tok för mkt händer och då blir det såhär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag checkar ganska mycket på den brädan och oftast 66 också. att beta litet känns som att sockra potten och dels ge motspelaren odds att syna med det mesta och sen sitta jag ur position på turn i en större pott där nästan alla kort är jobbiga för dina sexor. att du får som enda alternativ att folda vid raise är bra och gör det lättspelat

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Behöver 800 händer till för att nå månadsmålet på 10k händer.

Förlorade först en AA mot JJ mot FI. Sen dubblar jag mot bordsgrannen 3 händer efter när jag floppade set mot AK på Kxx flopp i 3bet.

 

Sen kommer den här mot samma FI som i hand 1. Bra känsla:

image.png.99c5785d652abb452af430d51731c781.png

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...