Gå till innehåll

Utveckla en fisk


f0rtress

Recommended Posts

Visste du på förhand att fi var grisfisk? Isf har du lite showdown-värde på river mot händer som A2, A3, 63, 73, 76, 86, AQ. Känns hetare att spela check eller jam som möjligen kan folda ut 9x eller sämre. Har svårt att se honom folda så många bättre händer mot block.

Redigerad av Bryggkaffe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Bryggkaffe :

Visste du på förhand att fi var grisfisk? Isf har du lite showdown-värde på river mot händer som A2, A3, 63, 73, 76, 86, AQ. Känns hetare att spela check eller jam som möjligen kan folda ut 9x eller sämre. Har svårt att se honom folda så många bättre händer mot block.

Nej var ett anonym bord och hade satt mig ganska nyligen. Jag förstår inte vad du menar? Hur  hittar du händerna du nämner i FIs  range? 

 

Följd frågan lyder också: Vad kan vi rimligen sätta FI på när han synar 3 B från BB ( med en levande bakom sig), och sen synar 4B.

 

Spelar ovan gick hur som helst på den sjukast solspringet jag skådat efter denna hand.  200BB till 1400BB på typ 40 min.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger f0rtress :

Nej var ett anonym bord och hade satt mig ganska nyligen.

Ok!

8 minuter sedan, säger f0rtress :

Jag förstår inte vad du menar? Hur  hittar du händerna du nämner i FIs  range? 

En spelare som gör så med J3o syns ganska tydligt menar jag, så ifall du hade spelat en stund och sett något liknande får du så klart även inkludera en dos av dessa helt random händer i hans range. Och en sån spelare kommer inte vika något som har en gutshot eller två överkort mot 33% bets på flop och turn. 

Jag menar inte att check är jättehett men det är inte värt noll mot en sprutfisk här. Block skulle jag i vilket fall aldrig välja som bluff ifall vi visste vilken spelartyp vi möter, men nu var du utan reads. 

8 minuter sedan, säger f0rtress :

Följd frågan lyder också: Vad kan vi rimligen sätta FI på när han synar 3 B från BB ( med en levande bakom sig), och sen synar 4B.

Regs antar jag mest fortsätter med 4bet från BB här. Recs eller fiskregs har nog vanligast typ 88-JJ och premium suited broadway som de vill se en flopp med djupt. Men sen en dos av allt spekulativt som floppar bra multiway djupt - diverse par, suited connectors, enstaka Axs. Vissa recs gillar att spela AK så. Ibland AQ. Enstaka traps med monster.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

En spelare som gör så med J3o syns ganska tydligt menar jag, så ifall du hade spelat en stund och sett något liknande får du så klart även inkludera en dos av dessa helt random händer i hans range.

Tack för förtydligandet. Jag får lite skylla mig själv då jag spelade på 4a stycken bord igår. Hade jag hållit mig till 2-3 st hade jag förmodligen redan noterat att han var crazy 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver lägga ned lite tid på dina sizingar, det ser ut som att du inte har någon aning om vilken bet-size du ska betta.

AK på 885Q förstår jag ingenting,varför en skulle vilja bomba där. Spaders borde vara ett kort du sizear väldigt litet på för att sätta press på 99-JJ utan ett flushdrag. Det är inte heller så att vi bara bombar AA-KK utan spader här och degar in skiten på en blank river utan att bränna pengar. Det är så liten del du vill spela en 600bb pott med så sizea ned turn helt enkelt.

Däremot i den där AK-handen slänger du ut supermärkliga sizingar. Flop lär vara whatever antar jag, men det är fortfarande diskuterbart att du sizear ned mindre på den här floppen än den första antar jag. Turn får anses som ett väldigt bra kort då i princip alla dina bluffar fortfarande har antingen 2 overs eller plockar upp en pipa parallellt med att dina överpar har mycket högre värde här. Till skillnad från spotten ovan så vill du antagligen inte betta svinbrett här då position har mycket högre värde på den här brädan när det finns drag och skit. Också till skillnad från spotten ovan så kan vi slänga in lite check/raises här antar jag vilket vi aldrig kommer göra på en så lockdownad bräda som den ovan. Större bet-size och lägre frekvens och antagligen kommer våra överpar ha möjligheten att spela för stacks.

A8-handen är nog bara extremt dåligt spelad på samtliga  gator, syn pre, antar vi borde checka flop som spelad, check turn som spelad.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger brusig1 :

 

Du behöver lägga ned lite tid på dina sizingar, det ser ut som att du inte har någon aning om vilken bet-size du ska betta.

 

Det är korrekt. Skjuter från höften i de allra flesta situationer. 
Vilka frågor bör jag ställa till mig själv när jag väljer size?

 Intressant med A8 handen. Jag tänkte när jag spelade den att den var bra spelad. Men tog med den här för jag jag brukar ha fel 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering för månaden:

Hade tänk skriva att jag spelat stabilt ur det perspektivet att jag helt saknat  tilt-tillfällen i Februari. 

Fram tills idag då.. Blev en rejält slungande vid HU- borden och slutade i 2100kr back :) Taxikenta och Toast stod för motståndet. Sprang helt sjukt dåligt mot Taxikenta och Springet idag var överlag uselt. 

image.thumb.png.6c388888b6de6f57233e46a0de39ea76.png

Grafen missade en 200 bb pott som jag också förlorade.

Lagunen på /4 måste ju för övrigt vara botten 5 på nivån.

 

Hade ju som mål idag att spränga 10k intervallen för månaden, men när man jagar går det såhär istället.

 

image.png.a2013bfc42b1ea488b30fe2df4ae01e1.png

image.png.081326edcf9ded1141993f6a85bd4487.png

Plus kanske 2-3k händer på telefonen som inte reggas

 

Snitt BB = 3. 

Så trots haveriet idag landar jag månaden på typ 16-17 BB/ 100 vilket jag är nöjd med ( nästan iaf).

Mitt usla spel räddas ofta av spelarpoolen som kryllar av tomtar och troll. Bluffar förmodligen dock för mycket vilket gör att jag get bort en hel del :D

PS: Välhängd har kallat mig "sopnit" så många  gånger vid det här laget att jag fan förmodligen  spelar lite tajtare/ bättre nu kontra Januari. För övrigt rätt sjukt om han är vinnande DS.

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger f0rtress :

Summering för månaden:

Hade tänk skriva att jag spelat stabilt ur det perspektivet att jag helt saknat  tilt-tillfällen i Februari. 

Fram tills idag då.. Blev en rejält slungande vid HU- borden och slutade i 2100kr back :) Taxikenta och Toast stod för motståndet. Sprang helt sjukt dåligt mot Taxikenta och Springet idag var överlag uselt. 

image.thumb.png.6c388888b6de6f57233e46a0de39ea76.png

Grafen missade en 200 bb pott som jag också förlorade.

Lagunen på /4 måste ju för övrigt vara botten 5 på nivån.

 

Hade ju som mål idag att spränga 10k intervallen för månaden, men när man jagar går det såhär istället.

 

image.png.a2013bfc42b1ea488b30fe2df4ae01e1.png

image.png.081326edcf9ded1141993f6a85bd4487.png

Plus kanske 2-3k händer på telefonen som inte reggas

 

Snitt BB = 3. 

Så trots haveriet idag landar jag månaden på typ 16-17 BB/ 100 vilket jag är nöjd med ( nästan iaf).

Mitt usla spel räddas ofta av spelarpoolen som kryllar av tomtar och troll. Bluffar förmodligen dock för mycket vilket gör att jag get bort en hel del :D

PS: Välhängd har kallat mig "sopnit" så många  gånger vid det här laget att jag fan förmodligen  spelar lite tajtare/ bättre nu kontra Januari. För övrigt rätt sjukt om han är vinnande DS.

 

 

 

Powerranking???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör en levande power ranking som du uppdaterar istället - fortress top 5 of the week och framförallt en fortress top retards of the week. den senare baserat på helt fria kriterer som dåligt spel. chattiltar som ovan eller vad som helst. lite som tv4 sportens kanon och kalkon. 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Input på denna:

 

 

Pre: Funderade på att flatsyna pga position. Är dock uppe mot en regg som är betydligt bättre än jag själv. Väljer att 4 betta.

Turn: Bör ju vara ett bra kort för mig. Hade Brusigs ord i huvudet om sizeing och valde en liten

 

image.png.a7360c1092a8fd77a2d818f105429835.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får tänka på vad som är bäst ev-mässigt i varje unik situation. Storleken på din c-bet ingår även i detta. På floppen får Villain c:a 5:1. Det är svårt att lägga sig med draghänder när det finns direkta odds för syn även om du också kan sitta på en riktigt bra hand. Vet Villain ditt bettingmönster postflop blir det också lättare för honom med besluten både pre och-postflop. Stackdjupen påverkan också såklart. Turn förändrar ingenting. Villain hade säkert en plan. Hade du bettat hårdare på floppen hade han kanske lagt sig redan där, men då hade du inte tjänat några pengar.😒

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det en feg/dålig check på rivern? Inte mycket historik på FI mer än att jag  tycker det luktar fisk.

Tycker det är lite obekvämt att värdebetta denna spot då han har 100BBs bakom, samtidigt som 4H inte borde ha hjälpt honom.

 

image.png.5ca03b93aea844f8186c5c21a945f151.png

 

Size på riverbet i denna?:

image.png.08d3611f56d5c60a5a5237454c9713eb.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...