Gå till innehåll

Utveckla en fisk


f0rtress

Recommended Posts

50 minuter sedan, säger f0rtress :

Har du ngt tankar kring A4 handen?

Spelar inte Heads-up

22 timmar sedan, säger f0rtress :

Sidofråga: Ngn som vet varför mina HHs konverteras fel när jag försöker posta de här?

Programmet verkar inte kunna omvandla koden. Man får ändra manuellt i HH om man vill få det rätt.

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter blanda och ge ( mest ge). Nästan 900 händer denna session och  spelade som en åsna i ett 10 tal.  Tyvärr prickade jag in några riktiga sjukhus-moves i skottet på /2. 

Låg 456dollar  back ett tag, men hittade tillbaka till 12 dollar plus :) 

Nedan följer en rad av händer jag är mindre nöjd med + några som är lite roliga. Håll till godo:

image.png.6cbd53958dc560eb28a9598de8a7c585.png

image.png.94e068fcb71ffec5e8776558bd359356.pngimage.thumb.png.b8275b2fdb1d36b934fdc60d7505b953.png

image.thumb.png.45fd84bc0020dbfdc589688ca95134ba.png

image.png.583e07c8411d76a8a8a8fbb8b6d4e3f0.png

image.png.e44960e53b61032323d17e6a6b5a04e6.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.c45232aad3ab681f2e3eef2873eb49a9.png

Skulle raisa större pre mellan 11-13bb. Oftast cbetta denna flopp. Din combo tror jag är en av dom som checkar oftare eftersom vi bara blockar Qs bdfd o A3s som han antagligen callar mot din 3b size.  X/c eller x/r funkar nog både mot hans lilla size. Gillar typ lead på turn eftersom många av dina Ax kommer fortsätta flopp mot b33% , men x/c eller x/r är oxå fine såklart. River gillar jag , dock vill man såklart helst ha liten read att villain ens kan göra det här med bluff.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Utöver handen som ölkaka påpekade så borde du garanterat folda ATs mot 3/4 på flopp. Och instämmer ang 3b-sizingen, kidsen hävdar 11-12.5 ish är GTO. Borde antagligen minimum var 11 då du spelar väldigt högt rakeade games så tar man gärna ned potten preflop.

Intressant! Är anledningen att jag borde 3betta större för att sätta mer press post-flopp? Eller är det för att jag är OP ( i exemplet ovan) eller rent generellt? 
 

Angående rake:n så har jag noterat att den är hög. Borde jag vara mer kräsen ( än på SvS) vilka händer jag öppnar med då?  Eller det kanske inte har så stor påverkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger f0rtress :

Intressant! Är anledningen att jag borde 3betta större för att sätta mer press post-flopp? Eller är det för att jag är OP ( i exemplet ovan) eller rent generellt? 
 

Angående rake:n så har jag noterat att den är hög. Borde jag vara mer kräsen ( än på SvS) vilka händer jag öppnar med då?  Eller det kanske inte har så stor påverkan

Stämmer du kan spela lösare på svs än 8orna

Det är mer att du sätter press preflop att du sizear upp och att du är OOP. Du vill inte göra det så billigt så han kan syna massor IP. Sen vill du tvinga honom att committa en awkward mängd för att 4b bluffa dig.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger brusig1 :

Stämmer du kan spela lösare på svs än 8orna

Det är mer att du sätter press preflop att du sizear upp och att du är OOP. Du vill inte göra det så billigt så han kan syna massor IP. Sen vill du tvinga honom att committa en awkward mängd för att 4b bluffa dig.

Tack. Tar med mig det vidare.

Bör jag resonerar liknande kring size IP? Alltså om CO leder ut och jag 3b från knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger f0rtress :

Tack. Tar med mig det vidare.

Bör jag resonerar liknande kring size IP? Alltså om CO leder ut och jag 3b från knappen?

Nej då du är i poss spelar det mindre roll om du blir syn eller blir 3bettad. Det är också problematiskt att committa mer av din stack när det finns tre levande ranger bakom, kontra en.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den handen får mig att minnas TexasLimitKing ?

$500 – $1000 Limit Hold’em

Seat 1: eastsideslim (big blind)

Seat 2: TexasLimitKing (small blind)

TexasLimitKing raises to $1,000

eastsideslim calls $500

FLOP: Queen of Clubs:2d: – :6h:

eastsideslim checks

TexasLimitKing bets $500

eastsideslim raises to $1,000

TexasLimitKing calls $500

TURN: Queen of Clubs:2d: – :6h: - :Qs:

eastsideslim bets $1,000

TexasLimitKing calls $1,000

RIVER : Queen of Clubs:2d: – :6h: - :Qs: - :6d:

eastsideslim bets $1,000

TexasLimitKing calls $1,000

SHOW DOWN:

eastsideslim shows :3s:  :3d: (two pair, Queens and Sixes)

TexasLimitKing shows :4d: :4c: (two pair, Queens and Sixes)

TexasLimitKing wins the pot ($7,999.50) with two pair, Queens and Sixes

Redigerad av SantaFish-_-
  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...