Gå till innehåll

Utveckla en fisk


f0rtress

Recommended Posts

:Kh:Ace of Spades
Potten var här 4,5. Villains bet eller 3bet var 12. Du kan använda dessa siffror på ett bra sätt för att någorlunda hålla koll på oddsen. Gångrar du Villains bet med 3 samt lägger till vad som stod i potten så får du en summa av 40,5. Om du vill att Villain ska få exakt 2:1 ska du alltså 4beta den summan. Vill du att han ska få 3:1 gångrar du 3beten med 2 samt lägger till halva potten.

:2s:2 of Clubs
Tror inte du är bäst tillräckligt ofta för att det ska vara profitabelt. :9y: höjer inte på river.

:Kh::Js:
Snyggt blockbet, speciellt om du ansåg att din equity var i förhållande till den summa du satt. En check hade blivit dyrare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering Mars:

Gula tänder:

  • Tappade 5-7tkr dag 1 och 2 vid NlHU-borden-
  • Spelade 2 sessioner denna månad där förutsättningarna inte fanns där att spela bra poker. Kostade mig 13B

Vita tänder:

  • Höll mig borta från HU-borden resten av månaden.
  • Spelade (förutom 2 sessioner), efter min förutsättning, bra poker med solid winrate på 5/6max-borden
  • Bra volym

Men trots bra 5/6max-spel så kunde jag inte riktigt hämta hem tappat från dag 1 och 2. Bokade tyvärr månaden på:

image.png.961d7134c2d4ea9d1e43d6cee6619fce.png

Hade lite oflyt / dåligt spring i några stora potter, men ska inte skylla för mycket på det. Finns ca 1,5 k händer som inte är med i grafen ( spelade på telefonen).

image.thumb.png.3bd1da331ae9a65055761b786d4322ad.png

 

Målen för Mars blir :

  • Noll händer spelade på NLHU-borden
  • Inte spela när förutsättningarna för bra spel inte finns där
  • 10k händer
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger f0rtress :

Menar du at jag förlorat mer pengar i längden att inte värdebetta?

Med tanke på att Villain bara synade så blev jag lite resultatorienterad i just denna hand. Annars gäller att du ska värdebetta om du leder över Villains calling/raise range såvida inget annat ger ett högre ev.

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger Lobo :

Vad hade dina kamrater i denna handen?

Det blir lite konstigt på SvS när det blir en 3vägs all-in med en shorstack. Kan ju tycka att MP i detta fall borde visat sin hand först. Men det är den senast ”höjaren” i huvudpotten som visar först och dom andra två  muckade sina händer. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-03-31 kl 22:42, säger f0rtress :

Ano bord. Har inte haft koll på FI. Men visst borde jag smeta in det?

Size på 4bet? Är ju ur OP, borde kanske 4 bettat större?

image.png.41cb4e90081e35475488443f6f6523e3.png

 

Den här kanske också är tveksam. Uppe mot två tomtar dock där han som donkar är 100% tom

image.png.57e2bb67277225162edff34a04b3e1cc.png

 

image.png.06df0cd6e4f7ac4ed9e1af16ae19ef2b.png

Jag förstår inte riktigt vad du sysslar med i händerna. 
Du verkar inte ha någon linje eller ens någon aning om vad FI sitter på.

Till exempel så är din bet-sizing helt off, och det känns bara som att allt sker på måfå.

Varför check synar du varje gång du träffar bra? 
I sista handen checksynar du flopp, och check/jätteraise när färgen sitter.
För att som du säger värdebeta river?

En sak som du kan ändra på direkt är att sluta slowspela så mycket, förstå att när du har nöten i en pott på 15bb inför rivern så blir det inga fina potter. 

Ber om ursäkt om jag är trist och gnällig, men jag menar väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Aahejvadcoolt :

Jag förstår inte riktigt vad du sysslar med i händerna. 
Du verkar inte ha någon linje eller ens någon aning om vad FI sitter på.

Till exempel så är din bet-sizing helt off, och det känns bara som att allt sker på måfå.

Varför check synar du varje gång du träffar bra? 
I sista handen checksynar du flopp, och check/jätteraise när färgen sitter.
För att som du säger värdebeta river?

En sak som du kan ändra på direkt är att sluta slowspela så mycket, förstå att när du har nöten i en pott på 15bb inför rivern så blir det inga fina potter. 

Ber om ursäkt om jag är trist och gnällig, men jag menar väl.

Hej,

 

Härligt att höra att du menar väl 😊

Din feedback anser jag dessvärre inte vara användbar eller relevant. 
Tror du med stor sannolikhet blandar ihop mina drag med motståndarnas ( har bla inte färgen i någon av de postade händerna). 

 

Men välkommen till PF och roligt att du tog dig tid att skriva en rad.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-04-04 kl 19:29, säger Lobo :

Vilken range checkraisar du med i AKo handen? Den checksynen är lite skum. Jag tror även att ditt ev blir högre om du bettar en större summa med KJo.
 

AKo-handen: Vilka händer 4bettar jag med här OP? JJ-AA, AK. För egen del gör jag det nog ibland med AQsuit och ngn enstaka bluff med ngn blocker. 
 

Är väl egentligen viktad åt en väldigt starkt handurval och borde väl vara få syn av riktigt starka händer om jag c/r. 
 Å andra sidan synar han en ganska liten 4bet pre IP, och betar tungt på turn. Tänker att FI kan ha starka draghänder eller vara ute på blufftåget. Om det är det senare borde jag ju således syna turn och låta FI panga igen på rivern. 
 

Så resonerar jag i efterhand. Under spelets gång c/r jag all in på turn och FI folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger f0rtress :

Är väl egentligen viktad åt en väldigt starkt handurval och borde väl vara få syn av riktigt starka händer om jag c/r. 
 Å andra sidan synar han en ganska liten 4bet pre IP, och betar tungt på turn. Tänker att FI kan ha starka draghänder eller vara ute på blufftåget. Om det är det senare borde jag ju således syna turn och låta FI panga igen på rivern. 

Du lämnar över iniativet i handen. Det finns en hyfsad risk att Villain checkar bakom på turn också. Det är bättre att de lägger sig för en checkraise än att de får se korten gratis. Om det nu är så att du bara får syn eller blir återhöjd av toppen på Villains range då borde du ju checkraisebluffa oftare.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det lätt att sitta här och bedöma andras spel, men jag blev nyfiken på AA-handen. Villain synar två gator och höjer dig all-in på river. Nu var ditt värdebet ganska litet på river i förhållandet till, vilket ökar bluffrekvensen något. Det får man också ta att beakta om man ska syna så klart. 

Denna range har du 33 % emot och det är breakeven med oddset för din syn. 
66,A5s,K5s,75s,65s,54s-53s,JdTd,Td9d,[33.3333]QQ[/33.3333]

Förutom stålet så finns det två bluffhänder i ruter och de händerna är mer än 10 % av rangen. Det finns en värdehöjning med QQ och den har jag dragit ner till 1 gång av 3. Då tror Villain att du skulle syna med en sämre kåk vilket är väl optimstiskt att tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen(AA) så fattar jag verkligen inte din size på turn o speciellt inte på river. Även fast ni är 200bb så har ju fler överpar. Jag  skulle gå typ minst pot på turn o sen jävligt stort på river. För att få hans jj-88 att spy lite. 

(1/3 på river kanske makear sense  om man vill splitta sin range o gå mindre size med TT-99 för nån anledning även fast man)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Hur har du lyckats få graf för svenska spel? Går det hämta alla händer efteråt eller något? Är ju ganska jobbigt som nu när man spelar så vet man inte ens om man vinner eller förlorar i olika format när man blandar allting  :((

Redigerad av Ostman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-04-19 kl 13:59, säger ölkaka :

Andra handen(AA) så fattar jag verkligen inte din size på turn o speciellt inte på river. Även fast ni är 200bb så har ju fler överpar. Jag  skulle gå typ minst pot på turn o sen jävligt stort på river. För att få hans jj-88 att spy lite. 

(1/3 på river kanske makear sense  om man vill splitta sin range o gå mindre size med TT-99 för nån anledning även fast man)

Håller med att jag borde gått hårdare på turn. River är min upplevelse att det kan förekomma en hyfsad hög grad av tomtespel när man leder ut en liten bet.

Nu blev ju jag tomten, men jag kan ärligt säga att jag aldrig foldar denna typ av händer 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-04-19 kl 13:28, säger Lobo :

Nu är det lätt att sitta här och bedöma andras spel, men jag blev nyfiken på AA-handen. Villain synar två gator och höjer dig all-in på river. Nu var ditt värdebet ganska litet på river i förhållandet till, vilket ökar bluffrekvensen något. Det får man också ta att beakta om man ska syna så klart. 

Denna range har du 33 % emot och det är breakeven med oddset för din syn. 
66,A5s,K5s,75s,65s,54s-53s,JdTd,Td9d,[33.3333]QQ[/33.3333]

Förutom stålet så finns det två bluffhänder i ruter och de händerna är mer än 10 % av rangen. Det finns en värdehöjning med QQ och den har jag dragit ner till 1 gång av 3. Då tror Villain att du skulle syna med en sämre kåk vilket är väl optimstiskt att tro.

Jag har väldigt svårt att tänka på allt det där när jag är uppe i en hand, förutom den sista meningen.

Som  jag skrev till ölkakan så är jag inte kapabel att folda dessa händer. Men med det sagt så kan jag också informera om att motståndarna dyker upp med mkt underliga händer när jag synar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...