Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Farsan hängde med mig nån timme och sa att Titanic var det sjukaste han sett. Så rolig han är. Ändå 3 h han satt och kollade. Sen konstaterade han vilket projekt det måste varit med båten. Jag skulle säga att kärleken är det bästa men pappa började analysera bygget. Otroligt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Markus800 :

Vet inte vad du stoppade in pness men var ett lås. Jag tjänade då en bra peng. Extra kul när du hakade på.

Haha, vann ändå ett gäng goa' vinflaskor och nån råbiff ;) 

Såg bara highlights från eventet pga snålhet. Måste nog gå över till team 800 och hålla på porier i fortsättningen på ev. rematcher mot conor. Svårt att inte sympatisera med killen. Känns som att det där kan ha varit slutet för conor, vettefan hur man ställer om till comeback när man redan har infinite cash på kontot och får en sån skada...

Kanske svårt att ge nått utlåtande om o'malley mtp motståndet, men tror vi fortsatt att han faller snart? Såg att han slog massa rekord för signifikanta slag etc men kan ändå inte låta bli att tro att han kommer få käka förlust då han matchas mot nån benhård jäkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Markus800 :

Sjuk bedömning imo. Jag hatar alla asiater och kommer vara skeptisk mot varenda litet småöga så fort dom är nära mig. Ska pf vara politiskt fördömande tycker du? Jag skrev nån liten detalj som var fel. Det tuggar jag i mig. Annars kan du suga min stora töm din ****.

 

Du är en av de sista jag hoppades och/eller trodde jag skulle behöva banna från forumet. Väldigt tråkigt Markus. Hoppas du finner stöd för vad du nu finner hjälpsamt och/eller nödvändigt och får ordning på saker och ting.

Edit: efter både en och två läsningar av TS inlägg sen den första avstängningen, så får det dessvärre bli en hel månads semester som följer. Jag önskar verkligen att han slapp, jag har alltid tyckt gott om Markus, men nog måste vara nog.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killgissar nu men skulle det finnas ett alkolås på pf så skulle nog Markus aldrig blivit bannad. Känns som den där sjukdomen ställer till det för honom, vilket han varit inne på själv.

Tråkigt med tanke på att den "riktiga" Markus verkar skön med många nyanser och färger på sin livspalett. Sen öppnas det en öl och så dränks allt i svart. 

 

 

 

Redigerad av Sparvöga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2021-07-11 kl 07:47, säger Folke Rosvall :

Vi kan naturligtvis inte räkna med att fotbollen ska vara lika ren som golfen, där en spelare kan bli avstängd ett helt år om han fuskat med scorekortet, men lite stramare regler skulle jag uppskatta.

Jag tittade på andra halvlek av fotbollsmatchen Sverige - Australien och jag måste säga att jag blev imponerad av hur schyst tjejerna spelade. Jag såg inte en enda filmning, inte en enda tröjdragning och bara en stämpling (hoppas Blackstenius inte blev allvarligt skadad).

Tänk om den manliga fotbollen kunde vara lika ren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2021-07-09 kl 13:50, säger Folke Rosvall :

Tack för vänliga ord.

Jo man spelar mot kollektivet. Det tråkiga är bara att ATG erbjuder så dåliga villkor. V75 var jättebra när man kunde spela ren V7. Då hade man alltid minst 65% återbetalning så länge man hade alla rätt. Men ett spel som ibland ger 26% är riktigt dåligt. Jag undrar hur många av V75-spelarna som känner till det.

Tänkte först. Var fan får du 26 % ifrån. Förstod sen att du multiplicerade med 40 % från 7 rättspotten. Nej, det är riktigt som du skriver. Inte många som känner till det. Även om de gjorde det, så skulle nog många inte bry sig så mycket. Även tipstidningar envisas med att spela favoritbetonat av den anledningen att de vill att sina läsare ska vinna så ofta som möjligt. V75 är ändå ett ganska komplext spel.

Jag hade gärna sett att de plockade bort 5 rättspotten och fördelade vinstpengarna jämnt mellan 7 och 6 rättspotten, men det lär inte ske inom den närmsta tiden.

Sak samma med stryktipset. Behövs där verkligen 4 vinstgrupper?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är att du plockar pengar från de som spelat idag, och ger dom till de som spelar någon anna gång (jackpotterna). Problemet ni beskriver skulle lösas dels om det inte var någon minimiutbetalning på 6 och 5 rätt. Det funkar ju om alla spelar på nätet, men inte hos ombuen...

Ett alternativ är då att ha som det är nu, men om femrättsutdelningen blir för låg, så fördela femrättspotten i stället på de som har 7 och 6 rätt. Och om även 6-rättsutdelningen blir för låg, så fördela slanten bland de som har 7 rätt. Nu har i alla fall rätt spelarkollektiv fått pengarna...

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Ett alternativ är då att ha som det är nu, men om femrättsutdelningen blir för låg, så fördela femrättspotten i stället på de som har 7 och 6 rätt. Och om även 6-rättsutdelningen blir för låg, så fördela slanten bland de som har 7 rätt. Nu har i alla fall rätt spelarkollektiv fått pengarna...

Absolut. Tror dock inte ATG skulle vara speciellt intresserade av att ha det på sin agenda. De diskuterar nog hellre när de planerar att ha sin nästa jackpott. Det var ingen tillfällighet att alla hingstlopp från derbykvalen fick plats på bongen i tisdags. Fina hästar dock, men 149 spänn fick man om man fixade sjuan + en dubbel jackpott på köpet. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger Lobo :

Tänkte först. Var fan får du 26 % ifrån. Förstod sen att du multiplicerade med 40 % från 7 rättspotten. Nej, det är riktigt som du skriver. Inte många som känner till det.

Bra att du förstår. Men eftersom det kan finnas andra som inte vet hur man räknar så ska jag ge en liten tabell.

7 rätt: 40% av 65% = 26%
6 rätt: 20% av 65% = 13%
5 rätt: 40% av 65% = 26%

Summa........................65%

Om alla vinstgrupperna finns kvar är återbetalningen 65%
Om femmorna faller är återbetalningen 65% - 26% = 39%
Om både femmorna och sexorna faller är återbetalningen 65% - 26% -13% = 26%

16 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Felet är att du plockar pengar från de som spelat idag, och ger dom till de som spelar någon anna gång (jackpotterna). Problemet ni beskriver skulle lösas dels om det inte var någon minimiutbetalning på 6 och 5 rätt. Det funkar ju om alla spelar på nätet, men inte hos ombuen...

Ett alternativ är då att ha som det är nu, men om femrättsutdelningen blir för låg, så fördela femrättspotten i stället på de som har 7 och 6 rätt. Och om även 6-rättsutdelningen blir för låg, så fördela slanten bland de som har 7 rätt. Nu har i alla fall rätt spelarkollektiv fått pengarna...

Du har helt rätt.

13 timmar sedan, säger Lobo :

Tror dock inte ATG skulle vara speciellt intresserade av att ha det på sin agenda. De diskuterar nog hellre när de planerar att ha sin nästa jackpott.

Som alla andra företag så strävar ATG efter att maximera sin omsättning och därmed vinst. Man vet att ordet "jackpott" lockar till ökat spel och därför vill man ha så många jackpottar som möjligt. Eftersom det är ganska sällan som sjuorna faller så blir det väldigt sällan som det blir "riktig" jackpott. Därför har man ordnat det så att pengar överförs "nerifrån".

Egentligen är det ganska konstigt att Spelinspektionen godkänner förfarandet. Spelinspektionens uppgift är ju att se till att spelbolagen inte lurar spelarna. Pengarna i varje omgång tillhör ju egentligen dom spelare som har satsat i just den omgången. I ett stort system handlar det ju inte om några småpengar utan det kan vara många hundralappar som borde utdelas.

På den tiden när det mesta spelet gick via ombud så kan man ha en viss förståelse för att man inte ville dela ut småpengar, men nuförtiden när fler och fler ombud lägger ner, eftersom spelarna spelar på egen mobil eller dator, så borde alla pengar delas ut direkt.

ATG lär aldrig frivilligt vilja slopa femrätts- eller sexrättsjackpotterna. Genom att ständigt höja gränserna (5 kr, 10 kr, 15 kr) skapar man jackpottar precis så ofta som man vill. Blir spelarna för duktiga så petar man upp gränserna ännu ett snäpp och vips så har man precis så många jackpottar som man vill.

Och Spelinspektionen lär aldrig ingripa. Som gammalt monopolföretag har ATG Spelinspektionens fulla stöd för vad som helst. Även om det är uppenbart ofördelaktigt för spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...