Gå till innehåll

The Return of KlonkSteve at Mid-Stakes PLO!


KlonkSteve

Recommended Posts

Så, väljer att boka veckan. Ikväll blir det fantasydraft i NHL för hela slanten, så kommer inte hinna med ett pass då. Men har fått in dagens kvot i morse/eftermiddags så volymen satt iaf. 

Hunnit med ca 10k tassar(sen dagboksstarten då förstås), vilket jag är ganska nöjd med. 

Har disciplinerat kört mina 2 X 2h per dag, med något få undantag. Märker verkligen hur det gör under för det mentala. Både vad gäller kortsiktiga resultat, men också vad gäller pressen att få in volym. Jag gör mina tider, och känner aldrig av att jag får in otillräcklig volym eller liknande. För allt är planerat och schemalagt på förhand. 

Enda minuset i protokollet är att jag gärna hade fått in fler timmar med charten/OddsOracle. Har väl fått in 3-4 h sen i onsdags, hade gärna sett ett par timmar till iaf. 

Resultat kommer jag inte dela med mig av veckovis, utan tänker att det räcker i anslutning till månadsskiftet. 

Har på det stora hela varit skapligt nöjd med mitt spel. Märker att jag har en del att jobba på fortfarande, såklart. Men är ändå relativt få gånger som jag känt mig helt jävla clueless iaf. 

Planen är att hålla morgondagen off helt från spel, med fokus på att kika lite i databasen och gå igenom lite händer. Ska försöka göra en heldag av det. Sen är tanken att lira tisdag-söndag nästa vecka. Vill få in en 6dagars-vecka. 

Nu tar jag ledigt för dagen, GL till resten av er med söndagsgrinden!

 

giphy.gif

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffekannan preppad, idag blir det teori! 

Ska bli skönt med en hel dag off från spel. 

Har redan gått igenom hur jag de senaste sessionerna spelat SB vs BTN. En sån spot som jag i realtid kan vara lite osäker på. Men efter att ha kollat dbn så kan jag se att jag oftast lirar tassarna korrekt. 

Ska försöka ha som regel att fortsättningsvis gå igenom samma typer av spots kontinuerligt. För även om man den senaste tiden stämt av att man spelar en viss spot ok, är det bra att granska sig själv ändå. Dels så man har koll på att man inte trillar av vagnen och börjar spela ut på ett sätt som man inte ska, men också för att det känns skönt mentalt att faktiskt få bekräftelse på att man spelar en spot bra osv. 

Nu, KAFFE! ?

 

giphy.gif

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där kickade dagbokens första stopploss in. Rätt kasst spel kombinerat med största jävla runkspringet bäddade för en sesh rakt ner i hålet. 

Var ett tag sedan jag fått se så många ruuuhuuhuuunkturns på en och samma session. Fick smaka oändligt med uppercuts.

giphy.gif

Oh well, bara på det igen senare idag. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt jag ska köra lite mer volym nu under helgen. Vanligtvis har jag ju kört 2 x 2 h, no more, no less. 

Men då planen är att ta måndag-tisdag helt off från poker, tror jag att jag kan klara av att köra lite fler timmar nu under helgen. 

Viktiga är att se till att det inte blir en vana att köra alltför många timmar, samt för långa pass kontinuerligt. Är ju då jag märkt att jag tappat sug, blivit utmattad på poker osv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Tror faktiskt jag ska köra lite mer volym nu under helgen. Vanligtvis har jag ju kört 2 x 2 h, no more, no less. 

Men då planen är att ta måndag-tisdag helt off från poker, tror jag att jag kan klara av att köra lite fler timmar nu under helgen. 

Viktiga är att se till att det inte blir en vana att köra alltför många timmar, samt för långa pass kontinuerligt. Är ju då jag märkt att jag tappat sug, blivit utmattad på poker osv. 

Hur funkar det att köra strikta 2h-pass om poolen är fiskig för tillfället? Går du ifrån det vid extremt bra värde eller håller du tiden konsekvent?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger Pness :

Hur funkar det att köra strikta 2h-pass om poolen är fiskig för tillfället? Går du ifrån det vid extremt bra värde eller håller du tiden konsekvent?

Planen är att gå ifrån, och hålla strikt på det. Och sen jag startat dagboken har jag klarat det. 

Min plan är istället att om jag märker av att det på kvällstid är rätt fiskigt, ändå försöka hålla mig till 2-2.5h och istället lägga till ett pass. Så länge jag inte gör det till en daglig vana tror jag det är fine. 

Men då PLO200z är en nivå med rätt mkt recreational players, som runnar nästan dygnet runt så tänker jag mig att det är sundare - iaf för mig personligen - att verkligen vara strikt med tiderna. För det är det långsiktiga som spelar roll, och då känns det mer EV att vara noggrann med strukturen ist för att jaga EV spots. 

På SvS var det ju annorlunda, då spotsen för bra och många bord var mer begränsat. Då var man ju mer eller mindre tvungen att jaga sin fisk.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Planen är att gå ifrån, och hålla strikt på det. Och sen jag startat dagboken har jag klarat det. 

Min plan är istället att om jag märker av att det på kvällstid är rätt fiskigt, ändå försöka hålla mig till 2-2.5h och istället lägga till ett pass. Så länge jag inte gör det till en daglig vana tror jag det är fine. 

Men då PLO200z är en nivå med rätt mkt recreational players, som runnar nästan dygnet runt så tänker jag mig att det är sundare - iaf för mig personligen - att verkligen vara strikt med tiderna. För det är det långsiktiga som spelar roll, och då känns det mer EV att vara noggrann med strukturen ist för att jaga EV spots. 

På SvS var det ju annorlunda, då spotsen för bra och många bord var mer begränsat. Då var man ju mer eller mindre tvungen att jaga sin fisk.  

Då är jag med ? Låter som en grym approach. Känns ganska vanligt att annars hamna i längre pass än planerat genom att motivera att motståndet är så fiskigt att man inte vill kliva, speciellt i HU/Short. Lyckas man inte realisera värdet efter att ha suttit timmar längre än planerat så känns dagen oftast bortkastad. Tror starkt på din struktur-EV för long term win ?

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, säger tretjak :

Kör du bara stars? Inte partypoker? Eller är party inte skattefritt? 

Vad jag vet så är Party också skattefritt, så länge man kör på deras .se-klient. 

Anledningen till att jag kör Stars är att man kan reseta stackarna i deras Zoom-pool. Då jag till 95% kör shortstacking är det typ en nödvändighet. 

Redigerad av KlonkSteve
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Vad jag vet så är Party också skattefritt, så länge man kör på deras .se-klient. 

Anledningen till att jag kör Stars är att man kan reseta stackarna i deras Zoom-pool. Då jag till 95% kör shortstacking är det typ en nödvändighet. 

Hur går det till? Jag får t.o.m att jag måste köpa in en viss summa på vanliga bord trots det är nya om jag spelat staken frekvent under dagen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger GTOBåten :

Hur går det till? Jag får t.o.m att jag måste köpa in en viss summa på vanliga bord trots det är nya om jag spelat staken frekvent under dagen. 

Verkar som Stars har olika regler för regbord kontra Zoom. 

https://www.pokerstars.com/help/articles/ratholing-rules-ps/10608/

6 timmar sedan, säger Lundin89 :

Spelar du under svensk flagga? Om inte är det antagligen det.

Tror inte det är skillnad beroende på vilken nations-klient man spelar på. Om jag minns rätt kunde jag även göra detta på deras EU-klient. Och policyn ovan som undantar Zoom-gamsen måste ju vara en generell policy, oavsett vart man spelar från, tänker jag. Men kan ha fel såklart. 

 

5 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Lol , vad är min buyin ? 40bb ? Det här är sjukt bra för mig. 

50 bb är minimum. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Tror inte det är skillnad beroende på vilken nations-klient man spelar på. Om jag minns rätt kunde jag även göra detta på deras EU-klient. Och policyn ovan som undantar Zoom-gamsen måste ju vara en generell policy, oavsett vart man spelar från, tänker jag. Men kan ha fel såklart. 

Jag vet att jag upplevde samma sak som båten innan vi fick en separat klient iaf, att man inom ett 24-timmarsfönster fick göra åtta shortbuyins eller något, och sedan tvingades köpa in för det man drog med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Lundin89 :

Jag vet att jag upplevde samma sak som båten innan vi fick en separat klient iaf, att man inom ett 24-timmarsfönster fick göra åtta shortbuyins eller något, och sedan tvingades köpa in för det man drog med.

Ah, även i Zoom-gamsen? För isf låter det helt klart som att du har rätt. Kan vara att jag spelade så lite som short stack under EU-klienten att jag aldrig kom upp i 8 inköp på en dag, eller ngt åt det hållet. 

Nu på svenska klienten kan jag iaf köpa in short hur många gånger som helst iaf, har inte märkt av någon limit. 

Redigerad av KlonkSteve
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ca 6h igår, men lämnade tydligen NIKE-skorna i garderoben, hade fasansfullt spring. Tror knappt jag vann en flipp öht under dessa 6 h. Jaja, inget att grina över, sånt man får räkna med när man har valt AIDS-Bingo med 4 kort som format. 

Två dagars paus känns välkommet, dags att ladda om och vila ut sig inför månadens slutspurt. 

giphy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...