Gå till innehåll

För trög för att ge upp:Snake911's ambitioner står kvar.


Snake911

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Någon här som har erfarenhet av internet i Thailand(Koh Samui) Vad är bästa alternativet? Koppla upp sig på hotspots,internetcafe,simkort eller wifi..Vill helst inte använda min mobil roaming när jag är där nere(kostar satan i det) :) 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Snake911 :

Någon här som har erfarenhet av internet i Thailand(Koh Samui) Vad är bästa alternativet? Koppla upp sig på hotspots,internetcafe,simkort eller wifi..Vill helst inte använda min mobil roaming när jag är där nere(kostar satan i det) :) 

Skulle tippa på att ett lokalt simkort till en telefon du sen delar internet igenom ger dig den bästa uppkopplingen, dagens 3g / 4g är väldigt stabilt och är mer än tillräckligt för att lira poker på. Denna lösningen brukar iaf jag köra när jag är nere i Kroatien för att ha internet :)

 

Allt gott

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit på Koh Samui själv, men min erfarenhet av u-länder är att man skaffar ett lokalt simkort som back up och kör på sitt egna wifi. Skulle inte rekommendera som Bolmee säger att köra på din svenska operatör utomlands. Det är i princip en scam imo, mr need2klonk körde det när vi var i Rio och det var så våldsamt dåligt. Han hade i princip aldrig täckning och minns inte riktigt vad det kostade, men har väldigt svårt att se att det skulle vara billigare än att skaffa ett lokalt.  Han har varit på resande fot efter det och minns att det iaf minst varit en eller två länder där han har sagt att  det funkar apdåligt.

Då känns det också som att tropiska öar borde vara betydligt svårare att få täckning än en storstad som rio, men vad vet jag.

Redigerad av brusig1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Har inte varit på Koh Samui själv, men min erfarenhet av u-länder är att man skaffar ett lokalt simkort som back up och kör på sitt egna wifi. Skulle inte rekommendera som Bolmee säger att köra på din svenska operatör utomlands. Det är i princip en scam imo, mr need2klonk körde det när vi var i Rio och det var så våldsamt dåligt. Han hade i princip aldrig täckning och minns inte riktigt vad det kostade, men har väldigt svårt att se att det skulle vara billigare än att skaffa ett lokalt.  Han har varit på resande fot efter det och minns att det iaf minst varit en eller två länder där han har sagt att  det funkar apdåligt.

Då känns det också som att tropiska öar borde vara betydligt svårare att få täckning än en storstad som rio, men vad vet jag.

Fast Telenor (kanske några andra) har så det ingår fri surf i Thailand. 
Funkade utan problem att grinda på det.

Bör väl dock ha en back-up alltid

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tackar ödmjukast för alla svar. Jag tänkte att jag testar ett sim-kort till en början :) 

Några dagar sedan jag uppdaterade. Har varit mycket reflektioner om mitt spel och så klart har jag spelat under tiden också.Ändrat mycket av min approach och ändrat tankesätt runt omkring spelet. Markerar händer jag har problem med,runnar sims och försöker vara mer kritisk i mitt tänkande. Tilt kommer inte hjälpa utveckling. Irritation och stress frigör kortisol(i dålig mängd), vilket minskar frontal lobens aktivitet.vilket gör att jag inte kan tänka klart för fem öre.Det har själv visat sig.

På lördag bär det av till Thailand,men tills dess kommer jag lägga in mycket tid på pokern. Grinda så mycket jag kan, för att sen ta en break i 3 dagar.  Väl nere i Thailand har jag ett mål att nå 400nl.

Fortsättning följer! 








 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger Snake911 :

Jag tackar ödmjukast för alla svar. Jag tänkte att jag testar ett sim-kort till en början :) 

Några dagar sedan jag uppdaterade. Har varit mycket reflektioner om mitt spel och så klart har jag spelat under tiden också.Ändrat mycket av min approach och ändrat tankesätt runt omkring spelet. Markerar händer jag har problem med,runnar sims och försöker vara mer kritisk i mitt tänkande. Tilt kommer inte hjälpa utveckling. Irritation och stress frigör kortisol(i dålig mängd), vilket minskar frontal lobens aktivitet.vilket gör att jag inte kan tänka klart för fem öre.Det har själv visat sig.

På lördag bär det av till Thailand,men tills dess kommer jag lägga in mycket tid på pokern. Grinda så mycket jag kan, för att sen ta en break i 3 dagar.  Väl nere i Thailand har jag ett mål att nå 400nl.

Fortsättning följer! 

GL HF MANNEN






 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Då har man varit i Thailand snart i 2 veckor. Sorry for The delay. Sen jag kom hit har jag utforskat ön som är Koh Samui. Kört moped runt i trafik som är en dödsfälla,men tänkte att dör jag, så dör jag. Lika bra o testa. Höll också denna saken. Första o sista gången jag blir hustlad på denna ön. 

IMG_20190701_150159.thumb.jpg.bfb920050604bbc6f459fbd5499ace88.jpg

Annars har det blivit massa träning på Super PRO, som är riktigt fint

IMG_20190712_094131.thumb.jpg.da6773cdad81b7c864062e1f6c9b00ad.jpg

Sen har jag grindat en del. Har inte gått så värsta bra de senaste dagarna. Men det är som det är. Har är min grind hörna. De har jävligt bra internet nere i restaurangen. Så sitter där nere ibland. Annars fungerade 4gperfekt. Försöker få in 4-5 timmars grind per dag.

JPEG_20190705_213442.thumb.jpg.b8ddbd5999e879d42a0e88ec036e8ed1.jpg

 

Ska käka lite mat nu. Sen sätta igång o grinda lite mer

Redigerad av Snake911
  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Grindade en del igår. Har som sagt gått så där den senaste tiden. Ligger inne i en 15bi downswing. Inte första gången det händer. Har fått in 1 timme än så länge idag. Gick inget vidare den sessionen heller. Sitter nu på en restaurang i BoPhut och ska käka. Är här för att tjej kompisen ska tatuera sig.

 

 

IMG_20190713_144058.jpg

IMG_20190713_144109.jpg

IMG_20190713_144112.jpg

received_471077230124971.jpeg

Redigerad av Snake911
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-07-13 kl 09:50, säger Snake911 :

 

IMG_20190713_144058.jpg

 

 

received_471077230124971.jpeg

Ser riktigt härligt ut! Med den omgivningen är det inte svårt att skaka av sig några badbeats

Edit: älskar kaoset i elledningarna eller vafan det nu är i stolparna i de här länderna ?

Redigerad av bearhund
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite mer än bad Beats antar jag :). Har förmodligen använt fel sizingar i vissa situationer samt inte foldat i vissa spots, där jag ska folda, men som du sa. Den omgivningen är som plåster på såren :)

Sitter just nu i chaweng o ska käka lite innan jag drar tillbaka till hotellet och grindar lite mer. Fått undanstökat 2 timmar idag och ska få in 2 timmar till idag. Fokuserar förtillfället på att göra så bra beslut jag kan. Hamna i fällan innan att försöka trycka för mycket volym. Vilket resulterar i att jag tilltar mer än nödvändigt. Kvalité före kvantitet. 

Du har rätt om elledningarna också bear. De är fan tiltdelux på de där?

 

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-06-24 kl 17:24, säger GTOBåten :

Köp ett externt nätverkskort. 

Tanka Speedify. 

Koppla ihop mobil och lokalt wifi. 

Done. 

Grymt det ska jag prova!

Ska jag alltså använda det inbyggda nätverkskortet till att ansluta till wifi, det externa till att ansluta en gång till till samma wifi och sen dela internet från min mobil och då ha 3 anslutningar att koppla ihop med speedify?

Eller har jag missuppfattat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger magico :

Grymt det ska jag prova!

Ska jag alltså använda det inbyggda nätverkskortet till att ansluta till wifi, det externa till att ansluta en gång till till samma wifi och sen dela internet från min mobil och då ha 3 anslutningar att koppla ihop med speedify?

Eller har jag missuppfattat?

Inbyggda till normala linan. Externa nätverkskortet till internet från din mobil och koppla samman med Speedify. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta prata så negativt om dig och dina resultat. Att kalla 15bi en downswing är typ lika destruktivt som att kalla sig själv för fetto för man väger 2-3 kg för mycket.

15bi är en eller två dåliga sessioner (oavsett nivå). 25bi är gränsfall att det är en downswing, men det är väldigt fair att anta att det hade inte varit 25 bi om du hade kunnat undvika kalla det för downswing vid 15bi. Försök vara mindre emotionellt investerat, 15bi back ska hända jämt och ständigt så det är verkligen inget att haka upp sig över.

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger killerwolf2 :

lol när jag ögnade lite snabbt så trodde jag andra bilden var ett dataspel/tvspel, alltså att fönstret/uteplatsinramningen var en gigantisk tv-ram.

Ja.Min tjejkompis som tog den bilden. Hon är grym! :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart 1 vecka kvar i Thailand bara.Tiden går snabbt som fan.Har gjort förändringar i min approach till downswings.Vilket har resulterat i att jag tightat upp min bankroll management och kommer hålla mig till det. Resterande veckan i thailand kommer spenderas med att grinda en hel del och ladda upp inför augusti. Är sjukt taggad inför resterande året. Kommer bli mycket poker grind och ska försöka att nå mitt mål som är 5/10.Fast med mycket bättre br management och bättre mentalitet.

 

Förutom det,så kommer tjej kompisen gå en thai match här nere den 23 juli. Stenhård är hon,så det kommer gå bra som fan!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen match för min tjejkompis.De kunde inte matcha henne. Är både lättad och besviken för hennes skull. Lättad för att hon bibehåller sin hälsa. Besviken över att hon inte fick göra det hon ville.

Nu har jag snart 4 dagar kvar här i Thailand. En sak är säker.Jag kommer ALDRIG åka till Koh samui igen för träning. Säger inte att all thaiboxning här är ancient i sin approach till träning . Då där är bra gym som Tiger Muay Thai(Vad jag hört) och sen har jag varit på AKA i Phuket 2014.  Men deras sätt här att träna på är ancient. De har inte utvecklat sitt träningsätt. Va extremt besviken på MMAn här för det priset de la på. Första träningen,va det jag själv med tränaren(som är lilabälte i BJJ och kan typ inget annat än marken. 0 MMA game alltså)  BJJn va väl ok.Gick igenom lite små detaljer på marken som jag inte tänkt på. Kortsagt, mycket är kommersiellt BS. Får bättre träning hemma för 389kr i månaden än 640kr i veckan..Har därför bestämt mig för att bara ta det isigt denna veckan och träna 2 gånger tills jag åker hem.Resan har varit slöseri med pengar mer eller mindre. Men nu har man gjort det och blivit en erfarenhet rikare.  Har gjort en mental utveckling där jag lyckats att dela rum med en kvinna i 1 månad utan att totalt hamna på psyket, vilket jag är stolt över! 

Förutom det har det varit roligt.Många goda skratt, men också bisarra grejer som gjort att jag måste nog ändra lite umgänge när jag kommer hem.

Poker mässigt så går det fortfarande lite trögt. Månaden är inte över ännu.Men håller tummarna att augusti månad blir bättre!  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar thai lite när jag läser här, min första tripp trill Thailand var till just Koh Samui och var där sex-sju veckor eller så. Blev många roliga kvällar på först Ark Bar och sen Mango :)

Saken blir inte bättre av att polarn styrt fin trevåningskåk med pool på taket och grejer med riktigt fint läge i Phuket. Synd man har så mycket annat för sig. Hoppas du allt som allt haft en riktigt trevlig resa!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...