Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Förutom att jag bluffade bort typ 120bb mot en fisk som hade synat KK pre å gjorde min rejs på turn cb på TTx och jag fick för mig att jag kunde få honom att vika så gick det bra i den där sessionen. Sämst jävla spot att bluffa fiskar på parade bräden, förstår inte va jag tänkte med. Och mtp att han tydligen trodde KK va nöten på TTx så kunde jag nog tagit på mig ett mindre omöjligt uppdrag. JBörjar känna mig rätt trött ... Totalt hittat drygt två bajs in so far idag. Ska ta cigg å se om jag kanske orkar med en kort session till hfhf, så fiskiga bord atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bleh, inte marginalerna på min sida i den där sessionen. Fick in 99 på Q97 mot QQ ofc lol. Sen lira jag en hand mot Bill där jag floppa ett set å han pangade alla gator ofc och synade min rejs på river å sen på ett annat bord så bara jamade han in 200bb pre sådär som han brukar göra när han förlorar en hand och blir tilt, jag kollade ner på TT och synade, han hade AK å binkade men han hade lika gärna kunna haft 52o. Ciggpaus å nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger killerwolf2 :

Superintressant Wall of text, får mig vilja lära mig poesi ?

Haha, kör på säger jag! Det där med syntetisk läsning var verkligen en aha-upplevelse för mig. Jag upplever det som att många oinvigda människor (jag var också så först) blir rädda när de läser poesi för att de inte "förstår", men man behöver inte förstå! Man behöver bara uppleva, som när man kollar på en film eller är på konstutställning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Och att lära sig skriva poesi är inte svårare än att läsa en massa och efterapa de man gillar och så småningom utvecklar man sin egna stil. :) Finns också många bra communities (om än lite töntiga) på internet för att visa upp sina dikter och så. Jag lärde mig mycket av internet när jag var yngre. Sen började jag ju hänga i litteraturkretsar på unu å så å kom in på *fancy smancy författarskola (EDIT: vågar ej nämna namn lol)* Det som är så najs är ju - lite som jag va inne på i wall of text-texten - att man redan har alla redskap man behöver för att sätta igång! Man "kan" redan ett språk, papper och penna är billigt, böcker är gratis på bibblan för inspiration etc. Sen är väl det faktum att det är så "simpelt" också det som gör det svårt.

Åh holy fuck nu har jag QQ bbl

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lista några favoritkapningar i metaforvis du har kommit på själv som jag kan sno av dig till något bra tillfälle. 

 ett exempel; var hemma hos en polare i ungdomen vars farsa är en riktig skogsmurvel, jägare och allmänt kantig. Han satt med en gång  när polarn berätta om något.. typ hade klanta sig ordentligt och så sa jägarhasse som han ”heter” ;  ”nä nu har du kastat yxan i sjön” och då visste man att han var riktigt arg. Han sa inte mer, eller höjde rösten men det behövdes inte.

Yxan är i princip det viktigaste redskapet i skogen. Och för en sån gubbe så det var hans sätt att uttrycka sig hur sjukt besviken han var. 

 

 

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
44 minuter sedan, säger killerwolf2 :

Lista några favoritkapningar i metaforvis du har kommit på själv som jag kan sno av dig till något bra tillfälle. 

 ett exempel; var hemma hos en polare i ungdomen vars farsa är en riktig skogsmurvel, jägare och allmänt kantig. Han satt med en gång  när polarn berätta om något.. typ hade klanta sig ordentligt och så sa jägarhasse som han ”heter” ;  ”nä nu har du kastat yxan i sjön” och då visste man att han var riktigt arg. Han sa inte mer, eller höjde rösten men det behövdes inte.

Yxan är i princip det viktigaste redskapet i skogen. Och för en sån gubbe så det var hans sätt att uttrycka sig hur sjukt besviken han var. 

 

 

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats 1 : betil1 (265.66)
Plats 2 : FRAEEN (112.34)
Plats 3 : Yeah baby (345.71)
Plats 4 : Nimrod63 (200.00)
Plats 5 : Hjälte (230.70) Är givare

betil1 > LM 0.50
FRAEEN > SM 1.00
Nimrod63 > SM 1.00

Hjälte :Ab::Jb:
Yeah baby > Lägger sig
Nimrod63 > Höj 3.00
Hjälte > Höj 9.00

21mu3di.jpg
betil1 > Lägger sig
FRAEEN > Lägger sig
Nimrod63 > Syna 9.00

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs

Nimrod63 > Passa
Hjälte > Satsa 9.75
Nimrod63 > Syna 9.75

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs10 of Spades

åh, stege detta vinner vi nog!

giphy.gif

Nimrod63 > Passa
Hjälte > Satsa 23.00
Nimrod63 > Höj 46.00

någonting känns

giphy.gif

Hjälte > Syna 46.00

okej nu blire väl åka av vare sig vi vill eller ej

giphy.gif

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs10 of Spades7 of Diamonds

lugn å fin nu, lugn å fin mr nimrod

giphy.gif

Nimrod63 > All-in 135.25

giphy.gif

 

giphy.gif

giphy.gif

giphy.gif

2bszfd.jpg

giphy.gif

Hjälte > Syna 135.25

giphy.gif

giphy.gif

Nimrod63 King of SpadesKing of ClubsQueen of Spades10 of Spades7 of Diamonds :D

giphy.gif

giphy.gif

 

giphy.gif


Hjälte Ace of DiamondsKing of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds10 of Spades
Stege till Ess
Vinst: 390.65

Va en av många händer, men tar så jefla lång tid när jag väl börjar gå loss med mitt gif-gejm haha, ska lira mer nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Åh, fyfan va dåligt jag spela i den där sessionen. Synade ner en fisk som overbetjamade i en 3b pott när jag hade QQ på xxxfdK checkade på turn och han beta halvpott å sen smetade in allt på river lol, är sån jävla synfisk. Han hade ett set. Försökte få FloWerAces att vika i två händer, men det vet jag ju redan inte går och att man bara ska satsa på att vbeta honom. Ena handen öppna han KK utg å checksynade ner alla gator på xxxAx lol wp. Ciggpaus å mer lir, är fan inte nöjd såhär.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...