Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Den 2018-06-07 kl 20:13, säger Jag och mina mig :

Plats 1 : betil1 (265.66)
Plats 2 : FRAEEN (112.34)
Plats 3 : Yeah baby (345.71)
Plats 4 : Nimrod63 (200.00)
Plats 5 : Hjälte (230.70) Är givare

betil1 > LM 0.50
FRAEEN > SM 1.00
Nimrod63 > SM 1.00

Hjälte :Ab::Jb:
Yeah baby > Lägger sig
Nimrod63 > Höj 3.00
Hjälte > Höj 9.00

21mu3di.jpg
betil1 > Lägger sig
FRAEEN > Lägger sig
Nimrod63 > Syna 9.00

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs

Nimrod63 > Passa
Hjälte > Satsa 9.75
Nimrod63 > Syna 9.75

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs10 of Spades

åh, stege detta vinner vi nog!

giphy.gif

Nimrod63 > Passa
Hjälte > Satsa 23.00
Nimrod63 > Höj 46.00

någonting känns

giphy.gif

Hjälte > Syna 46.00

okej nu blire väl åka av vare sig vi vill eller ej

giphy.gif

King of SpadesQueen of SpadesKing of Clubs10 of Spades7 of Diamonds

lugn å fin nu, lugn å fin mr nimrod

giphy.gif

Nimrod63 > All-in 135.25

giphy.gif

 

giphy.gif

giphy.gif

giphy.gif

2bszfd.jpg

giphy.gif

Hjälte > Syna 135.25

giphy.gif

giphy.gif

Nimrod63 King of SpadesKing of ClubsQueen of Spades10 of Spades7 of Diamonds :D

giphy.gif

giphy.gif

 

giphy.gif


Hjälte Ace of DiamondsKing of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds10 of Spades
Stege till Ess
Vinst: 390.65

Va en av många händer, men tar så jefla lång tid när jag väl börjar gå loss med mitt gif-gejm haha, ska lira mer nu

bumpar den här tills vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu orkar jag ej mer. Har gått fett trögt idag, men har ändå överlag spelat rätt stabilt. Mkt bättre än igår då jag höll på att spewa å hade mig. Har väl hittat ett drygt bajs in idag :S trots alla händer spelade haha. Oh well, man kan inte göra mer än å spela sitt bästa å det tkr jag ändå jag gjort. Ska äntligen belöna mig med att läsa lite istället för å glo på skärmen lol. Sry för massa onödiga updates. Gnatt. ❤️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger hampulito :

Varför spelar du så lågt?

no ofence....

Orkar du förklara?

Jag åkte till Rom och brände mer pengar än tänkt och har fixat ett eget plejs som kostar 5,7k/mån. Hann aldrig med att bygga upp nån rulle efter resan och sen kom hyran och det också. Har typ 8,2k i kassan nu dock och allt är betalt, så ska nog kunna lira /2 snart igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger hampulito :

Varför spelar du så lågt?

no ofence....

Orkar du förklara?

För att han har en seriös inställning till spelet. Han förstår uppenbarligen sina begränsningar både kunskapsmässigt och ekonomiskt. Han vill försöka överleva och göra pengar över tid. Inte binka en turre och gula rullen på highstakes inom ett dygn, för att sedan välja mellan att snatta eller sälja tjack för att överleva.

Kan ärligt säga att jag inte sympatiserar med allt i ditt liv och hur du levt "Jag och mina mig". 

Just därför hyser jag extremt stor respekt för dig när det kommer till ditt tänk gällande rullen och impulskontroll överlag. Det är ett fåtal som klarar det inom pokern och ditt tidigare leverne gör att man tror att du kanske inte är den som har bäst förutsättningar att lyckas. Men jag är grymt imponerad och hoppas verkligen att du kan göra några tusenlappar så att livet går runt. Det är du verkligen värd om man ser till hur du hanterar pokern!

Redigerad av Cyril
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, inte gulat sen jag satte in de enda 1000 kr jag ägde på psyket. Förvånad själv faktiskt lol. Blivit typ 65k av dem. Men grindar jobbsökande som en tok atm, så man förhoppningsvis kan få lite stålar över också och slippa existensminimum. Går långsamt framåt från när jag ballade ur i vintras i alla fall och tror helt ärligt jag inte kommer tillåta mig att flippa ur så där igen haha.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Cyril :

För att han har en seriös inställning till spelet. Han förstår uppenbarligen sina begränsningar både kunskapsmässigt och ekonomiskt. Han vill försöka överleva och göra pengar över tid. Inte binka en turre och gula rullen på highstakes inom ett dygn, för att sedan välja mellan att snatta eller sälja tjack för att överleva.

Kan ärligt säga att jag inte sympatiserar med allt i ditt liv och hur du levt "Jag och mina mig". 

Just därför hyser jag extremt stor respekt för dig när det kommer till ditt tänk gällande rullen och impulskontroll överlag. Det är ett fåtal som klarar det inom pokern och ditt tidigare leverne gör att man tror att du kanske inte är den som har bäst förutsättningar att lyckas. Men jag är grymt imponerad och hoppas verkligen att du kan göra några tusenlappar så att livet går runt. Det är du verkligen värd om man ser till hur du hanterar pokern!

Jag ville bara ha en recap. Har inte varit inne på länge och funderade på om han hade gått upp till 2-4 men såg att han var nere på /1

Trots att han är tillräckligt bra för att spela högre.

Förstår ju givetvis att det är för att rullen inte tillåter mer.

Undrade hur det blivit så, utan att lägga några värderingar i vilken nivå som spelas för tillfället

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger hampulito :

Jag ville bara ha en recap. Har inte varit inne på länge och funderade på om han hade gått upp till 2-4 men såg att han var nere på /1

Trots att han är tillräckligt bra för att spela högre.

Förstår ju givetvis att det är för att rullen inte tillåter mer.

Undrade hur det blivit så, utan att lägga några värderingar i vilken nivå som spelas för tillfället

 

Jag fattade, ingen fara ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tbk till att spela bra. Eller iaf okej. Borde prbly ha vikt KK mot utg open som aldrig 3b förut och jag 5b till 60 kr å han tankar å jamar lol obv AA, men hade spelat så jävla aggro vid bordet, så tänkte det kunde finnas nåt mer än AA där men kanske inte. En annan hand jag spela dåligt va AA mot en fisk som limpsynar varje pott betar alla gator på 337xx och blir klickbackad på river lol där jag gjorde typ en perfekt sliiightly above halvpott som han skulle kunna syna med lite allt möjligt skit, synade klickbacken för tänkte lite hoppfullt det kunde finnas tvåpar jag slår, han hade 77. Aja, ciggpaus å sen nya tag. Förbättring från första sessionen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar ni den här? Backstoryn är att FloWerAces aldrig viker mot mig.

HANDINFORMATION
Hand: 55366928.hand.44
Session ID: TBL_857818
Regulator ID: TCSH_11646626
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anna 1391
Handen påbörjades: 2018/06/09 17:20:29
Handen avslutades: 2018/06/09 17:22:23
Blinds: 0.50 / 1.00 SEK
Pott: 149.84
Satsa: 74.50
Vinst/förlust: -74.50
SPELARINFORMATION
Plats 1 : Dajmat (196.72)
Plats 2 : Carina256 (109.69)
Plats 3 : FloWerAces (198.50) Är givare
Plats 4 : berra08 (150.24)
Plats 5 : Hjälte (270.26)
BLINDS
berra08 > LM 0.50
Hjälte > SM 1.00
GIV
berra08 BKBK
Hjälte QDKC
Dajmat BKBK
Carina256 BKBK
FloWerAces BKBK
INSATSRUNDA 1

Dajmat > Lägger sig
Carina256 > Syna 1.00
FloWerAces > Höj 4.00
berra08 > Syna 4.00
Hjälte > Höj 16.00
Carina256 > Lägger sig
FloWerAces > Syna 16.00
berra08 > Lägger sig
FLOPP
Sammanlagt 36.00 Huvud 36.00 Rake 1.00
3C5D9C
INSATSRUNDA 2

Hjälte > Satsa 18.50
FloWerAces > Syna 18.50
TURN
Sammanlagt 72.00 Huvud 72.00 Rake 2.00
3C5D9CAS
INSATSRUNDA 3

Hjälte > Satsa 40.00
FloWerAces > Syna 40.00
RIVER
Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16
3C5D9CASQH
INSATSRUNDA 4

Hjälte > Passa
FloWerAces > All-in 124.00
Hjälte > Lägger sig
FloWerAces > justerades för all-in 0.00
VISNING
Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16
FloWerAces BKBKBKBKBK
Kasta
Vinst: 149.84

Är ju antagligen en bluff alltså för tror inte han jamar typ AJ och sånt, skulle antagligen bara checka ner det. Jaja, du vann 70 kr då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten. Ska ta ciggpaus.

Plats 1 : Carina256 (162.18) Är givare
Plats 2 : FloWerAces (209.46)
Plats 3 : El_matador (80.80)
Plats 4 : Hjälte (264.47)
Plats 5 : RickDick (532.30)
Plats 6 : vintusk (191.00)


FloWerAces > LM 0.50
El_matador > SM 1.00

Hjälte King of DiamondsKing of Spades

Hjälte > Höj 3.00
RickDick > Syna 3.00
vintusk > Höj 9.00

Carina256 > Syna 9.00

2bx8zn.jpg
FloWerAces > Lägger sig
El_matador > Syna 9.00
Hjälte > Höj 35.00

giphy.gif

RickDick > Lägger sig
vintusk > Syna 35.00

Carina256 > Lägger sig
El_matador > Lägger sig


8 of Diamonds7 of Diamonds5 of Diamonds

2bx954.jpg

Hjälte > Satsa 40.00
vintusk > Syna 40.00


8 of Diamonds7 of Diamonds5 of Diamonds6 of Diamonds
 

åh fuck han har väl 9x9d å

royal-flush_o_2478613.webp

Hjälte > Passa
vintusk > Passa

8 of Diamonds7 of Diamonds5 of Diamonds6 of DiamondsJack of Spades

giphy.gif

borde inte ha Ad, kan ha strejt frush
Hjälte > All-in 189.47
vintusk > All-in 116.00
Hjälte Färg till Kung Vinst: 392.60
giphy.gif

giphy.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

Synar ni den här? Backstoryn är att FloWerAces aldrig viker mot mig.

HANDINFORMATION
Hand: 55366928.hand.44
Session ID: TBL_857818
Regulator ID: TCSH_11646626
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anna 1391
Handen påbörjades: 2018/06/09 17:20:29
Handen avslutades: 2018/06/09 17:22:23
Blinds: 0.50 / 1.00 SEK
Pott: 149.84
Satsa: 74.50
Vinst/förlust: -74.50
SPELARINFORMATION
Plats 1 : Dajmat (196.72)
Plats 2 : Carina256 (109.69)
Plats 3 : FloWerAces (198.50) Är givare
Plats 4 : berra08 (150.24)
Plats 5 : Hjälte (270.26)
BLINDS
berra08 > LM 0.50
Hjälte > SM 1.00
GIV
berra08 BKBK
Hjälte QDKC
Dajmat BKBK
Carina256 BKBK
FloWerAces BKBK
INSATSRUNDA 1

Dajmat > Lägger sig
Carina256 > Syna 1.00
FloWerAces > Höj 4.00
berra08 > Syna 4.00
Hjälte > Höj 16.00
Carina256 > Lägger sig
FloWerAces > Syna 16.00
berra08 > Lägger sig
FLOPP
Sammanlagt 36.00 Huvud 36.00 Rake 1.00
3C5D9C
INSATSRUNDA 2

Hjälte > Satsa 18.50
FloWerAces > Syna 18.50
TURN
Sammanlagt 72.00 Huvud 72.00 Rake 2.00
3C5D9CAS
INSATSRUNDA 3

Hjälte > Satsa 40.00
FloWerAces > Syna 40.00
RIVER
Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16
3C5D9CASQH
INSATSRUNDA 4

Hjälte > Passa
FloWerAces > All-in 124.00
Hjälte > Lägger sig
FloWerAces > justerades för all-in 0.00
VISNING
Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16
FloWerAces BKBKBKBKBK
Kasta
Vinst: 149.84

Är ju antagligen en bluff alltså för tror inte han jamar typ AJ och sånt, skulle antagligen bara checka ner det. Jaja, du vann 70 kr då.

 

Jag har svårt att se tillräckligt med bluffar för att du ska kunna syna här.

Vet inte hur många färgdrag som höjer floppen men några är det ju i alla fall, dessutom har du Kc och blockar hans mest troliga bluffcombos typ K9cc, KTcc, KJcc.

Han måste göra om massa spewiga turnsynar till bluffar på river för att du ska kunna fantisera ihop en syn här, tror jag i alla fall.

 

Vet inte om jag gillar bet turn när det inte finns några kort du kan dundra river på. Här spekulerar jag vilt, det kan lika väl vara helt fel men man kanske kan checka turn och beta river om han checkar bak.

Han borde ju beta många av sina A höga floatar  på turn men det är ganska många händer som synar flop med sd värde som inte borde beta turn om du checkar och dessa händer får svårt att syna river efter att ha checkat turn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 minuter sedan, säger hampulito :

Jag har svårt att se tillräckligt med bluffar för att du ska kunna syna här.

Vet inte hur många färgdrag som höjer floppen men några är det ju i alla fall, dessutom har du Kc och blockar hans mest troliga bluffcombos typ K9cc, KTcc, KJcc.

 Han måste göra om massa spewiga turnsynar till bluffar på river för att du ska kunna fantisera ihop en syn här, tror jag i alla fall.

 

Vet inte om jag gillar bet turn när det inte finns några kort du kan dundra river på. Här spekulerar jag vilt, det kan lika väl vara helt fel men man kanske kan checka turn och beta river om han checkar bak.

Han borde ju beta många av sina A höga floatar  på turn men det är ganska många händer som synar flop med sd värde som inte borde beta turn om du checkar och dessa händer får svårt att syna river efter att ha checkat turn.

 

Nä, blir nog också lite osäker på turn cb, men om jag checkar måste jag nog ge upp handen väldigt ofta pga ur pos. Men ja, fold river låter nog vettigt ändå. Ville bara syna så mkt haha, men sen är man ju synfisk också. :D

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte ge upp för att du checkar turn.

Han släpper ju alla par under q utan att blinka på river om det går check check på turn.

Det blir en ganska stor portion av hans range på river om handen går så.

Orkar inte räkna fram exakt antal kombos just nu men en bet på 36kr på river behöver funka 34% av gångerna för att det ska vara bra.

Tror han har någon form av par under q här tillräckligt ofta för att det ska vara bra.

Kommer bli synad av massa A höga floats som checkat bak turn men det borde inte vara tillräckligt många för att det ska bli dåligt att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaah optimal tilt. Lirat massa mot geniet TA1977 som bara limpar pre och nu har han börjat limp och sen höja random flopper med typ 99 på Qxx. Han min rejsar mig när alla rpecis har hgått (första gången ljushuvvet rejsar pre) jag 3b JJ, han gör clickback, jag 5b han jamar och har såklart AA bajs bajs bajs bajs vrf synar jag för åååååhhhöhötör allt plöss borta. Ofc drar han direkt från bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...