Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Kan vi få lite update på hur det har gått för dig? :-)

 

Gar la bra :)

 

Sen juni..

 

Svs +5500 bbs

Boss +1300 bbs

Revolution +1100 bbs

Ftp/Stars: typ even

 

Far toppa med en ftopsvinst nu!!

 

Valde att hoppa av den stejken jag hade for 10/20-25/50 SEK och $£€2/4-3/6 idag. Det har varit valdigt kul och jag ar tacksam for att jag blev erbjuden att testa pa. Att spela hogre har okat min winrate pa de lagre nivarena med nastan 25% aven om resultaen pa stejknivarena tyvarr uteblivit. Det har gatt ganska mycket jojo, jag har inte hittat de momentum och stabiliteten jag vill ha samt att jag borjar jobba heltid om tre veckor. Kommer fa begransat med speltid da och de timmar jag sitter maste jag fa in hyffsad volym. Funkar icke att sitta o vanta 2h pa en hit n runner. Sen rullar det sa fa plo8-games pa de nivaerna anda och med en sapass hog winrate jag har pa low/nedre midstakes prioriterar jag den "sakra" timlonen och kunna vinna en extra manadslon online i manaden. Far vara lite nittig med kapitalet anda for lar behova tva-tre hundringar till lagenhetsinsats innan pask. Fast ser jag att det rullar fina games pa 10/20+ hoppas jag sjalvklart in anda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget Ftops igar. Tiden fanns helt enkelt inte.. Dock lyckades en i min plo8-grupp pa skype komma tre. Det gamla sngmonstret crazy logic som nu vunnit over $20k i plo8turrar senaste manaden. Jag kanske borde spela fler plo8turrar for det verkar ju valdigt eneklt.. :P

 

Haft ett bra dygn och lyckats vinna 12k senaste tva speldagarna mest tack vara studen pa stars. En riktigt galning kom in igar som opencompa 95% av sina bringins och 3-beta mina compleats konstant. Som tur va hit n runna han inte utan donerna 80BB tillslut efter att han va upp runt 40.

 

En studhand fran imorse. Maste alltid halla koll pa de branda korten! FI reppar triss nar de andra tiorna ar muckade redan? Inte bra.

 

 

PokerStars Hand #102732927194: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2013/08/14 13:41:02 CET [2013/08/14 7:41:02 ET]

Table 'Nembus IV' 8-max

Seat 1: L.V.K.777 ($104.50 in chips)

Seat 3: ottey ($125.67 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($212.78 in chips)

Seat 6: FoLiFoCJShsy ($77.79 in chips)

Seat 7: BELKINN300 ($132.48 in chips)

L.V.K.777: posts the ante $0.75

ottey: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

FoLiFoCJShsy: posts the ante $0.75

BELKINN300: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to L.V.K.777 10 of Hearts

Dealt to ottey 10 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts

Dealt to FoLiFoCJShsy Queen of Clubs

Dealt to BELKINN300 10 of Clubs

BELKINN300: brings in for $1.50

L.V.K.777: folds

ottey: raises $3.50 to $5

WTFseeB8: raises $5 to $10

FoLiFoCJShsy: folds

BELKINN300: folds

ottey: calls $5

*** 4th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of Spades

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts

ottey: bets $5

WTFseeB8: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of Spades

ottey: bets $10

WTFseeB8: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades

ottey: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

ottey: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs

ottey: checks

WTFseeB8: checks

*** SHOW DOWN ***

ottey: shows King of DiamondsQueen of Diamonds10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades8 of Hearts (HI: a pair of Tens)

WTFseeB8: shows King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs (HI: a pair of Kings)

WTFseeB8 collected $92.39 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $95.25 | Rake $2.86

Seat 1: L.V.K.777 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 3: ottey showed King of DiamondsQueen of Diamonds10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades8 of Hearts and lost with HI: a pair of Tens

Seat 4: WTFseeB8 showed King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs and won ($92.39) with HI: a pair of Kings

Seat 6: FoLiFoCJShsy folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 7: BELKINN300 folded on the 3rd Street

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inget stödprogram. Spelar ju mest HU och då behöver jag inte tänka på muckade dörrkort. Väljer jag att sitta kvar när bordet fylls eller att sätta mig i ett rullande fullring ser jag till att ha bordet så att det syns bra hela tiden och inte överlappas. Sen kollar jag ju bara hur levande handen är de gångerna jag har en bra hand :) Ska jag mucka kollar jag inte dörrkort såklart. Sen lär man sig ganska snabbt vad man skall titta efter :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget Ftops igar. Tiden fanns helt enkelt inte.. Dock lyckades en i min plo8-grupp pa skype komma tre. Det gamla sngmonstret crazy logic som nu vunnit over $20k i plo8turrar senaste manaden. Jag kanske borde spela fler plo8turrar for det verkar ju valdigt eneklt.. :P

 

Haft ett bra dygn och lyckats vinna 12k senaste tva speldagarna mest tack vara studen pa stars. En riktigt galning kom in igar som opencompa 95% av sina bringins och 3-beta mina compleats konstant. Som tur va hit n runna han inte utan donerna 80BB tillslut efter att han va upp runt 40.

 

En studhand fran imorse. Maste alltid halla koll pa de branda korten! FI reppar triss nar de andra tiorna ar muckade redan? Inte bra.

 

 

PokerStars Hand #102732927194: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2013/08/14 13:41:02 CET [2013/08/14 7:41:02 ET]

Table 'Nembus IV' 8-max

Seat 1: L.V.K.777 ($104.50 in chips)

Seat 3: ottey ($125.67 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($212.78 in chips)

Seat 6: FoLiFoCJShsy ($77.79 in chips)

Seat 7: BELKINN300 ($132.48 in chips)

L.V.K.777: posts the ante $0.75

ottey: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

FoLiFoCJShsy: posts the ante $0.75

BELKINN300: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to L.V.K.777 10 of Hearts

Dealt to ottey 10 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts

Dealt to FoLiFoCJShsy Queen of Clubs

Dealt to BELKINN300 10 of Clubs

BELKINN300: brings in for $1.50

L.V.K.777: folds

ottey: raises $3.50 to $5

WTFseeB8: raises $5 to $10

FoLiFoCJShsy: folds

BELKINN300: folds

ottey: calls $5

*** 4th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of Spades

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts

ottey: bets $5

WTFseeB8: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of Spades

ottey: bets $10

WTFseeB8: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to ottey 10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades

ottey: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

ottey: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs

ottey: checks

WTFseeB8: checks

*** SHOW DOWN ***

ottey: shows King of DiamondsQueen of Diamonds10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades8 of Hearts (HI: a pair of Tens)

WTFseeB8: shows King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs (HI: a pair of Kings)

WTFseeB8 collected $92.39 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $95.25 | Rake $2.86

Seat 1: L.V.K.777 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 3: ottey showed King of DiamondsQueen of Diamonds10 of Diamonds10 of SpadesJack of Clubs6 of Spades8 of Hearts and lost with HI: a pair of Tens

Seat 4: WTFseeB8 showed King of Clubs9 of SpadesKing of Hearts5 of Hearts4 of SpadesAce of Spades7 of Clubs and won ($92.39) with HI: a pair of Kings

Seat 6: FoLiFoCJShsy folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 7: BELKINN300 folded on the 3rd Street

 

Är ingen haj på stud men vart nyfiken på en sak.

Undrar hur dina tankebanor gick när du höjde på 6e gatan istället för 5e?

Om han återhöjer på 5e rädd för att vara slagen eller trodde du fick maximalt värde ur FI genom att spela som du gjorde eller satte du han på färg/stegdrag som innehöll en knekt? Ifall du gjorde det förstår jag inte höjningen. Låg för hen kan vi utesluta på 6e. Den andre kan inte ha så bra koll när tiorna är brända :P.

Tror du att du får FI till river om du höjer på 5e istället? Tror du att nån sätter dig på något slags drag när du visar 2hjärter och 2låga på 5e? Du är troligen i pos och kan checka bakom om du inte förbättrar dig eller är jag helt ute och cyklar nu:-D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen haj på stud men vart nyfiken på en sak.

Undrar hur dina tankebanor gick när du höjde på 6e gatan istället för 5e?

Om han återhöjer på 5e rädd för att vara slagen eller trodde du fick maximalt värde ur FI genom att spela som du gjorde eller satte du han på färg/stegdrag som innehöll en knekt? Ifall du gjorde det förstår jag inte höjningen. Låg för hen kan vi utesluta på 6e. Den andre kan inte ha så bra koll när tiorna är brända :P.

Tror du att du får FI till river om du höjer på 5e istället? Tror du att nån sätter dig på något slags drag när du visar 2hjärter och 2låga på 5e? Du är troligen i pos och kan checka bakom om du inte förbättrar dig eller är jag helt ute och cyklar nu:-D ?

 

Om vi ser handen fran mitt perspektiv.. FI hojer 3e gatan med en tia. Tva tior ar redan borta. Satter honom pa antingen par i halet, splittior eller trekortsfarg.

 

Jag aterhojer med K. Med de tva doda tiorna behover jag absolut inte ha par i kungar. Jag hade spelat en LL(K)-hand i hjarter pa samma satt. En hand som A4K i hjarter ar alltsa likaval i min range som XK(K).

 

Pa fjarde instabettar han. Har kan vi ju utesluta splittiorna direkt. Dock ar jag valdigt saker pa att FI inte lagt marka till att han inte kan ha triss och reppar en dod hand. Kvar ar da par i halet eller fargdrag.

 

Nar fargdraget blankar bada femte och sjatte samtidigt som min brada springer ut valdigt bra i linje med vad jag kan ha i halet kanns det safe att hoja 6e. I manga fall parar jag ju esset eller drar in en lag med just esset. Han agerar ju forst pa 7e och kommer checka 100% iom mitt hoj pa 6e. Forbattrar jag till tvapar bettar jag och blankar jag checkar jag ner. Pa sa satt kan jag kontrollerna satsningen pa 7e och fa in en bet till de ganger jag forbattrar. Med facit i hand hade han ju en mycket starkare hand an vad jag trodde. Kul att den stod iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ser handen fran mitt perspektiv.. FI hojer 3e gatan med en tia. Tva tior ar redan borta. Satter honom pa antingen par i halet, splittior eller trekortsfarg.

 

Jag aterhojer med K. Med de tva doda tiorna behover jag absolut inte ha par i kungar. Jag hade spelat en LL(K)-hand i hjarter pa samma satt. En hand som A4K i hjarter ar alltsa likaval i min range som XK(K).

 

Pa fjarde instabettar han. Har kan vi ju utesluta splittiorna direkt. Dock ar jag valdigt saker pa att FI inte lagt marka till att han inte kan ha triss och reppar en dod hand. Kvar ar da par i halet eller fargdrag.

 

Nar fargdraget blankar bada femte och sjatte samtidigt som min brada springer ut valdigt bra i linje med vad jag kan ha i halet kanns det safe att hoja 6e. I manga fall parar jag ju esset eller drar in en lag med just esset. Han agerar ju forst pa 7e och kommer checka 100% iom mitt hoj pa 6e. Forbattrar jag till tvapar bettar jag och blankar jag checkar jag ner. Pa sa satt kan jag kontrollerna satsningen pa 7e och fa in en bet till de ganger jag forbattrar. Med facit i hand hade han ju en mycket starkare hand an vad jag trodde. Kul att den stod iaf :)

 

Aha här lär man sig nya grejer =). Kör bara stud vid mixade spel, men det är mina sämsta spel så det finns utrymme till förbättring där.

När man tänker efter en gång till så berättar du en bättre historia vid en höjning på 6e, bluffar som good.

 

Är det många som satsar dubbelt vid visat par på 4e? I detta fall hade det inte gjort nån skillnad när tiorna är brända i guess? Om de inte hade varit brända hur hade vi gått tillväga då?

 

Hur tänks det generellt sett när de bettar dubbelt? Någon skillnad jämfört med en liten bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det många som satsar dubbelt vid visat par på 4e? I detta fall hade det inte gjort nån skillnad när tiorna är brända i guess? Om de inte hade varit brända hur hade vi gått tillväga då?

 

Hur tänks det generellt sett när de bettar dubbelt? Någon skillnad jämfört med en liten bet?

 

Det gar inte att dubbelbetta par pa 4e i Stud8. Den regeln galler bara i Stud hi. :)

 

Om inte tiorna hade vart doda hade jag troligtvis foldat 4e direkt. Mer ofta an sallan har dem faktiskt triss i stud8 nar ett hogt dorrkort parar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gar inte att dubbelbetta par pa 4e i Stud8. Den regeln galler bara i Stud hi. :)

 

Om inte tiorna hade vart doda hade jag troligtvis foldat 4e direkt. Mer ofta an sallan har dem faktiskt triss i stud8 nar ett hogt dorrkort parar.

 

Aha se på fan, sådan koll hade jag :D.

 

Skulle kunna tänka mig det när starthanden måste vara ännu starkare i stud8 när man tilldelas ett högt kort då det är ett splittspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha se på fan, sådan koll hade jag :D.

 

Skulle i tidig pos kunna tänka mig deSparsamarthanden måste vara ännu starkare i stud8 när man tilldelas ett högt kort då det är ett splittspel?

 

Haha, inte lätt att ha koll på allt!

 

Generellt sett bör ju alla dåliga höghänder spelas väldigt selektivt, speciellt i dålig pos. Att mucka splittknektar direkt efter bringin med både massa låga och något ess bakom dig tycker inte jag är ett misstag. Ofta är ju de flesta höghänder väldigt face up.

 

----

 

Ingen lycka i ftops denna serien heller :P Verkligen imponerand av dem som kör mtts dag ut och dag in! Sparsamt med spel idag. Förhoppningsvis blöt fest ikv. Vårt går man ut i Gbg nuförtiden för att slippa alla 18-åriga drägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämplar ut sommarjobbsgrinden nu. Det gick väl helt okej. Upp på samtliga sajter och haft en hyfsad timlön. Riktigt synd att revolution totaldog efter midsommar bara :/

 

Gjort en ganska stor genomgång av på vilka sajter/nivåer jag vinner mest och kommer uteslutande fokusera på att nöta dem nu i fortsättningen. Har haft riktigt fin winrate på stars stud8 hu-bord vilken jag inte reflekterat så mycket över innan. SvS lägre nivåer rullar på som vanligt och ser ingen anledning att spela högre där nu. På Boss blir det väl upp till pl $2-$4 vid värde som vanligt. Ftp är jag liten kluven med. Så jävla många som runnar där tyvärr. Får se hur jag gör med den sajten. Ett alternativ är ju att skita i ftp och spela mer stud8 fullring på stars för att jaga sn-bonusen på $5k. Får göra en ordentlig vpp/hand uträkning över ett större sample för att kunna uppskatta hur lång tid det kommer att ta samt vad för winrate som går att upprätthålla. Alla förmodade vinster kommer en tid framöver gå oavkortat till lägenhetskontot.

 

Hoppas verkligen att det kan börja bli lite action på borden snart igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Bra blogg! Har lirat NLO8 profitble ett tag nu, men tänkte börja spela det mer och mer, främst i turneringar och SNGs. Du kanske redan har besvarat detta tidigare i tråden men jag frågar ändå... Vad bör jag läsa för att komma igång med PLO8 / NLO8? Vilka böcker och artiklar? Och kanske till och med video material?

 

Keep crushin! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Bra blogg! Har lirat NLO8 profitble ett tag nu, men tänkte börja spela det mer och mer, främst i turneringar och SNGs. Du kanske redan har besvarat detta tidigare i tråden men jag frågar ändå... Vad bör jag läsa för att komma igång med PLO8 / NLO8? Vilka böcker och artiklar? Och kanske till och med video material?

 

Keep crushin! :-)

 

Tjena ozziwar,

 

Trevligt att du fastnat för hi/low ;). Det finns ganska begränsat med träningsmaterial i form av video/böcker för nl/plo8. De videos jag hittat är ofta väldigt nybörjaraktiga där det diskuteras kring hur en låg kvalificeras, väldigt generaliserat kring handvärden och innebörden av att bli kvartad.

 

2+2 lär ha det största publika forumet när det gäller hi/low. Där kan du alltid ställa frågor om både turneringar och SNGs. Eller så får du självklart posta någon hand här du vill diskutera kring :)

 

Tyvärr glömmer jag märka de fåtal intressanta händer som kommer upp och har ofta inte viljan att sitta och leta upp dem i hm efteråt för att posta här heller :P

 

I vilket fall, 2+2-forumet hittar du här: http://forumserver.twoplustwo.com/44/omaha-8/

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla baksidan efter ett serienummer eller dylikt så kan du kontakta movados kundservice för värdering.

 

Den borde nog vara värd ett femsiffrigt belopp om det är äkta guld och så pass gammal(bara en gissning utan ha allt för mycket kunskap).

 

Hade varit kul att veta vad den är värd om du vill berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla baksidan efter ett serienummer eller dylikt så kan du kontakta movados kundservice för värdering.

 

Den borde nog vara värd ett femsiffrigt belopp om det är äkta guld och så pass gammal(bara en gissning utan ha allt för mycket kunskap).

 

Hade varit kul att veta vad den är värd om du vill berätta.

 

Tack, skall kika pa de! :)

 

Ärvde du någon invigd eller ;D?

 

Fick den av mormor 8-) . De e ju en herrklocka och jag e enda killen i barnbarnsskaran pa mammas sida 8-) ez game.

 

---------

 

Rullat en del 2-4 dollar senaste dagarna som gatt kallt trots otroligt kundtata games. Kande av en liten tendens av scared money igar pa 2-4 euro :S Icke bra sa far jobba pa det. Riktigt javla illa att kanna att pengarna betyder ngt faktiskt :S...

 

Rullat lite ps svs senste dagarna iaf som gatt helt ok :) Pa svs skiter jag ju fullstandigt i pengarna utan forsoker bara spela sa bra jag kan och halla tryck pa dem andra regsen. Oppnat upp min 3betrange ganska mycket, kastar den svaga delen av min kallsynrange ist och ligger VPP/PFR ratio pa cirka 82 de senaste 50k handerna. Funkar mkt battre.

 

Hopppas detta e borjan pa rushen iaf :)

 

2d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade Snabba Cash 3 idag. Riktig riktigt bra tycker jag och rankar den hogre an bada ettan och den nagot samre tvaan.

 

Harligt tryck pa svsborden dar jag spelat sa bra jag kan och vunnit 3000bbs senaste tre dagarna :) Aven fatt in ett par hundra bbs pa boss ocksa!

 

Detta e bara borjan pa svs-rushen som kommer nu :)

 

3days.png

 

 

Detta ar ju dagens hand. Han anklaga mig for fusk (som vanligt) och gnallde i chatten i 15 min :)

 

Grabbed by Holdem Manager

Hi-Lo Omaha $4(BB) Replayer

SB ($660)

BB ($346)

UTG ($1,075)

Hero ($784)

BTN ($806)

 

Dealt to Hero 7:heart: A:spade: 2:diamond: 7:club:

 

fold, Hero raises to $11.50, BTN calls $11.50, fold, BB calls $7.50

 

FLOP ($36.50) J:club: 6:heart: 4:spade:

 

BB bets $4, Hero raises to $26.25, BTN calls $26.25, BB calls $22.25

 

TURN ($115) J:club: 6:heart: 4:spade: Q:diamond:

 

BB bets $24, Hero calls $24, BTN folds

 

RIVER ($163) J:club: 6:heart: 4:spade: Q:diamond: T:spade:

 

BB bets $163, Hero calls $163

 

Hero shows 7:heart: A:spade: 2:diamond: 7:club:

(Pre 58%, Flop 64.2%, Turn 78.8%)

 

BB shows 2:club: 7:spade: 5:club: 9:diamond:

(Pre 42%, Flop 35.8%, Turn 21.3%)

 

Hero wins $477

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...