Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Mördad av fyror idag :lol:

Allt detta är under 25 händer :)

 

PokerStars Hand #98986850916: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2013/05/23 14:26:03 CET [2013/05/23 8:26:03 ET]

Table 'Slavia IV' 8-max

Seat 3: xing1999 ($96.80 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($143.58 in chips)

Seat 6: chininho13 ($156.47 in chips)

xing1999: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

chininho13: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to xing1999 9 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs

Dealt to chininho13 Jack of Clubs

WTFseeB8: brings in for $1.50

chininho13: raises $3.50 to $5

xing1999: folds

WTFseeB8: raises $5 to $10

chininho13: raises $5 to $15

WTFseeB8: calls $5

*** 4th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades

Dealt to chininho13 Jack of ClubsJack of Spades

chininho13: bets $5

WTFseeB8: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades4 of Spades

Dealt to chininho13 Jack of ClubsJack of Spades10 of Hearts

chininho13: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

chininho13: raises $10 to $30

WTFseeB8: raises $10 to $40

Betting is capped

chininho13: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades4 of Spades9 of Hearts

Dealt to chininho13 Jack of ClubsJack of Spades10 of Hearts7 of Hearts

chininho13: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

chininho13: raises $10 to $30

WTFseeB8: raises $10 to $40

Betting is capped

chininho13: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades4 of Spades9 of Hearts8 of Clubs

chininho13: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

chininho13: raises $10 to $30

WTFseeB8: raises $10 to $40

Betting is capped

chininho13: calls $10

*** SHOW DOWN ***

WTFseeB8: shows 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades4 of Spades9 of Hearts8 of Clubs (HI: four of a kind, Fours)

chininho13: shows Jack of HeartsJack of DiamondsJack of ClubsJack of Spades10 of Hearts7 of Hearts5 of Hearts (HI: four of a kind, Jacks)

chininho13 collected $280.25 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $282.25 | Rake $2

Seat 3: xing1999 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 4: WTFseeB8 showed 4 of Hearts4 of Diamonds4 of Clubs7 of Spades4 of Spades9 of Hearts8 of Clubs and lost with HI: four of a kind, Fours

Seat 6: chininho13 showed Jack of HeartsJack of DiamondsJack of ClubsJack of Spades10 of Hearts7 of Hearts5 of Hearts and won ($280.25) with HI: four of a kind, Jacks

 

 

PokerStars Hand #98986959663: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2013/05/23 14:29:27 CET [2013/05/23 8:29:27 ET]

Table 'Slavia IV' 8-max

Seat 3: xing1999 ($105.05 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($118.79 in chips)

Seat 6: chininho13 ($296.36 in chips)

xing1999: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

chininho13: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to xing1999 2 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 Jack of SpadesKing of Spades5 of Spades

Dealt to chininho13 Jack of Clubs

xing1999: brings in for $1.50

WTFseeB8: raises $3.50 to $5

chininho13: folds

xing1999: calls $3.50

*** 4th STREET ***

Dealt to xing1999 2 of Diamonds4 of Clubs

Dealt to WTFseeB8 Jack of SpadesKing of Spades5 of SpadesAce of Spades

WTFseeB8: bets $5

xing1999: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to xing1999 2 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades

Dealt to WTFseeB8 Jack of SpadesKing of Spades5 of SpadesAce of SpadesAce of Clubs

WTFseeB8: bets $10

xing1999: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to xing1999 2 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades6 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 Jack of SpadesKing of Spades5 of SpadesAce of SpadesAce of ClubsKing of Hearts

WTFseeB8: bets $10

xing1999: raises $10 to $20

WTFseeB8: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 Jack of SpadesKing of Spades5 of SpadesAce of SpadesAce of ClubsKing of Hearts8 of Diamonds

WTFseeB8: checks

xing1999: bets $10

WTFseeB8: calls $10

*** SHOW DOWN ***

xing1999: shows 7 of Diamonds3 of Clubs2 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades6 of Diamonds4 of Diamonds (HI: three of a kind, Fours; LO: 7,6,4,3,2)

WTFseeB8: mucks hand

xing1999 collected $50.13 from pot

xing1999 collected $50.12 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $102.25 | Rake $2

Seat 3: xing1999 showed 7 of Diamonds3 of Clubs2 of Diamonds4 of Clubs4 of Spades6 of Diamonds4 of Diamonds and won ($100.25) with HI: three of a kind, Fours; LO: 7,6,4,3,2

Seat 4: WTFseeB8 mucked Jack of SpadesKing of Spades5 of SpadesAce of SpadesAce of ClubsKing of Hearts8 of Diamonds

Seat 6: chininho13 folded on the 3rd Street (didn't bet)

 

PokerStars Hand #98986916559: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2013/05/23 14:28:06 CET [2013/05/23 8:28:06 ET]

Table 'Lederle IV' 8-max

Seat 2: DaisonOnly ($124.26 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($472.81 in chips)

Seat 5: chininho13 ($214.70 in chips)

Seat 6: BELKINN300 ($100 in chips)

Seat 7: anabella2008 ($131.65 in chips)

DaisonOnly: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

chininho13: posts the ante $0.75

BELKINN300: posts the ante $0.75

anabella2008: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to DaisonOnly 6 of Clubs

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Spades4 of Clubs

Dealt to chininho13 Ace of Spades

Dealt to BELKINN300 8 of Clubs

Dealt to anabella2008 King of Clubs

WTFseeB8: brings in for $1.50

chininho13: folds

BELKINN300: calls $1.50

anabella2008: folds

DaisonOnly: folds

*** 4th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Spades4 of ClubsJack of Diamonds

Dealt to BELKINN300 8 of Clubs8 of Diamonds

BELKINN300: bets $5

WTFseeB8: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Hearts4 of Spades4 of ClubsJack of Diamonds6 of Spades

Dealt to BELKINN300 8 of Clubs8 of Diamonds8 of Hearts

BELKINN300: bets $10

WTFseeB8: folds 4 of Hearts4 of Spades4 of ClubsJack of Diamonds6 of Spades

Uncalled bet ($10) returned to BELKINN300

BELKINN300 collected $16.25 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $16.75 | Rake $0.50

Seat 2: DaisonOnly folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 4: WTFseeB8 folded on the 5th Street

Seat 5: chininho13 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 6: BELKINN300 collected ($16.25)

Seat 7: anabella2008 folded on the 3rd Street (didn't bet)

 

Tappa väl 50-60 bigbets på en halvtimme :P Gläds åt att det trots allt är 0.85vpp/hand. Borde ju vara uppemot 1.5/hand på 10-20 då. Lär väl bli en del 10-20 ikv så jag blir even :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del revolution också det senaste. Eventuellt är väl de saldot där monopolpengar men jag chansar och kör på. Upptäckte att jag hade ett par hundra dollar liggande där för ett tag sedan. Lyckades dubbla dom och requesta ett uttag på $500 så att jag bara lirar för pluset nu :P Lär få vänta ett tag dock... Såg en på 2+2 som fick sitt uttag nu efter 7.5 månader :lol: Mitt har ju forfarande bara status "pending" efter 4 veckor! :)

 

Har runt $2k där nu i spel, så lite väl mycket att vaska. Ska försöka få upp dem till över $5k och casha ut maxlimit så fort mitt uttag går igenom nu. Hoppas!

 

Hittade även detta tråden. Denna gubben har jag lirat med många ggr :lol:

http://forumserver.twoplustwo.com/44/omaha-8/megadisgruntled-questioned-accused-about-cheating-revolution-network-other-issues-1335964/

 

Riktigt stabilt nätverk!!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har ju en facebookgrej där man kan rösta fram spelarnas val. Ofta blir de ju ngn NL donkem-turre med clownstruktur som vinner.

 

Har vid upprepade tillfällen bett om en plo8-turre med hyffsat inköp. Men får alltid nobben. Plus att dem bara tog bort mina sngs de tomtarna. Tänkte nu lösa de på eget initiativ istället.

 

Förra veckans vinnare hade i slutomgången 31 röster. Det borde vi väl kunna slå?

 

Har lagt upp en 1000kr hi/low-turre i tråden nu. Så till att börja med kan vi väl rösta in den till slutomröstningen sen bara se till att den vinner? Sen ser vi bara till att den vinner varje vecka :lol:

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand från ftp nyss. Funderar på om det bara va sjukt dåligt, genialiskt eller standard... Spelas kanske på ett annat sätt om det är plo high. Nu har vi ju en 3bets range som inte borde träffa den floppen för ofta vilket bör introducera en hel del floats.

 

Gillar att han skriver "8 10" :lol:

 

Full Tilt Poker Game #32735780075: Table Indio - PL Omaha H/L - $1/$2 - 07:17:24 ET - 2013/05/29

Seat 5: WTFseeB8 ($194.40)

Seat 6: SaNu4_ViN ($217.10)

SaNu4_ViN posts the small blind of $1

WTFseeB8 posts the big blind of $2

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to WTFseeB8 3 of DiamondsJack of HeartsKing of DiamondsAce of Diamonds

SaNu4_ViN raises to $4

WTFseeB8 raises to $12

SaNu4_ViN calls $8

*** FLOP *** 3 of Hearts9 of SpadesJack of Diamonds (Total Pot: $24, 2 Players)

WTFseeB8 bets $12

SaNu4_ViN calls $12

*** TURN *** 3 of Hearts9 of SpadesJack of Diamonds7 of Hearts (Total Pot: $48, 2 Players)

WTFseeB8 checks

SaNu4_ViN bets $30

WTFseeB8 raises to $138

SaNu4_ViN calls $108

*** RIVER *** 3 of Hearts9 of SpadesJack of Diamonds7 of HeartsQueen of Spades (Total Pot: $324, 2 Players)

WTFseeB8 bets $32.40, and is all in

SaNu4_ViN: 8 10

SaNu4_ViN has 15 seconds left to act

SaNu4_ViN: K 10???

SaNu4_ViN folds

SaNu4_ViN adds $142.90

Uncalled bet of $32.40 returned to WTFseeB8

WTFseeB8 mucks

WTFseeB8 wins the pot ($323.50)

*** SUMMARY ***

Total pot $324 | Rake $0.50

Board: 3 of Hearts9 of SpadesJack of Diamonds7 of HeartsQueen of Spades

Seat 5: WTFseeB8 (big blind) collected ($323.50), mucked

Seat 6: SaNu4_ViN (small blind) folded on the River

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgår från att handen ovan var genialisk då, precis som denna!

 

Fick ett $200-buyin av honom handen efter också :lol:

 

Revolution Gaming Network - $2 PL Hi/Lo (6 max) - Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: $46.70

UTG: $144.86

Hero (CO): $212.76

BTN: $179.99

SB: $201.17

 

SB posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has T:heart: 4:club: A:club: 3:spade:

 

fold, Hero raises to $5.34, fold, SB raises to $13.80, fold, Hero calls $8.46

 

Flop: ($29.60, 2 players) 5:club: Q:spade: 4:heart:

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($29.60, 2 players) T:club:

SB bets $19.74, Hero raises to $88.82, SB calls $69.08

 

River: ($207.24, 2 players) 5:diamond:

SB raises to $98.55 and is all-in, Hero calls $98.55

 

Hero shows T:heart: 4:club: A:club: 3:spade: (Two Pair, Tens and Fives) (Pre 58%, Flop 68%, Turn 71%)

SB shows 8:heart: T:diamond: J:spade: 7:diamond: (Two Pair, Tens and Fives) (Pre 42%, Flop 32%, Turn 29%)

Hero wins $401.34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och mejlar dykfirmor runt Split i Kroatien nu. Min tyska skönhet till polare föreslog en dykvecka i juli. Hon är bra mycket bättre än mig dock. Min enda erfarenhet är ett drop-in-dyk i barriärrevet när vi härja där nere 2009.

 

Så någon som har varit runt och dykt i området runt Split? Eller har varit där öht? Bra eller anus?

 

Kollade snabbt på kartan och verkar ju finnas en del öar omkring där. Har ju inga direkta krav på att se speciella fiskar eller så. Hade nog egentligen nöjt mig med snorkel och cyklop :lol:

 

Tips är mycket välkommet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite summering här då... Såhär såg ju målen ut:

Glömde ju lägga till fylla 25 som ett mål. Hehe... fjärdedels sekel vafan... Gammal nu :lol:

Mål i Maj:

 

125h poker under kvällstid CHECK 138h spelat

125h skola under dagtid FAIL Inte lagt ner mycke timmar här. Kanske 50-60

25 träningspass FAIL Körde 23 pass. Klart godkänt ändå :)

 

 

Skolan och exjobbet sluta jag stressa med när jag blev erbjuden jobbet. Min examen ger 1k extra i månadlön fr.o.m september. Innan dess är den inte värde mycke. Har inte jättemycket kvar dock. Men är ju helt ledig hela juni-aug så kommer pilla med då ist.. Bättre så!

 

Pokern har rullat på bra. Uteslutande hållt mig till de nivåer där jag spelar för eget kapital denna månaden. Började bra med mycke action på svs och gick fint i stöten på ps. Rullade en del plo8 på ftp som gick hyffsat också och var upp 40 under de första 15 dagarna... Sen kom raset där jag tappa 15 under nästkommande veckan. Fick chansen att spela Scoop $2100 Stöt8 tack vare att jag sålde en stor bit action. Återgigen tack alla som investerande!!! :-D Va riktigt namnkunnigt fält med 96 pers. Kände mig aldrig överkörd eller att jag låg efter dem andra så kunde gått vilken håll som helst. Blev en 43e plats tillslut iaf...

 

Fick igång lite bra games nu sista tio dagarna så slutar upp 51 i cashgames och -8 i turrar för +43k. Helnöjd faktiskt och har sedan jag började anteckna resultat haft två backmånader på tre år :-)

 

Kommer försöka logga så mycket timmar jag bara orkar under sommarn. Kommer nog inte spela på schema utan köra efter vädret och sociala omständigheter mest. Hoppas på att få in mycke kvällspass i vilket fall. Överlägset bättre timlön då med mycke fler bord som rullar. Det samlade sommarmålet blir att vinna sexsiffrigt. Egentligen är det ju kass att ha pengamål men vafan, skiter jag i att ta ett sommarjobb måste jag ändå vinna tillräckligt för att väga upp de :lol:

 

Vart lite nytt folk på svs denna månaden faktiskt. Men det skadar inte med ett par till så kom in o lira :-)

 

Grafer o annan sörja kanske kommer imon. PT krånglar utav bara fan. Speciellt med ftp-händer... Fattar inte vad felet är :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen på sommarjobbet avklarat. Helt slut :) Stuck en hel del i början men det ordnade upp sig tillslut! Vissas förmåga att syna en 4bet med piss och floppa triss skulle jag vilja besitta.

 

PT har nu stått i 30h och uppdaterad min databas... Den ser ut att jobba vilket är sjukt. Stod att min db va på 5984MB :S Suger så hårt på datorer, program osv så låter den tugga på o se vad som händer. Har ju HM som backup om det fuckar ur totalt som tur är.

 

Slött med games på SvS. Är ju så jävla många Svs-dagböcker här så kom in o kööör lite hilow! Det är icke farligt och mycke roligare än både holdem och omaha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång ftp-händerna i HM nu :) Här är större delen av majreslutatet.. Stöten och turrarna gick typ jämnt upp.. Blev några lax i rb också

 

1maj.png

 

Börjat ok första två arbetspassen denna månaden. Hoppas jag kan sluta tappa 5-600bb under första timmen i fortsättningen bara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite väl mycket skrämselinlägg i denna tråden http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/juicy-stakes-cashout-thread-1253969/ avbröt jag min $500 cashout som vart pending i en månad och drog ut rubbet med bank transfer. Började närma mig maxgräns för uttag så lika bra o annullera en liten xfer för att öka chansen att få en stor :) Hoppas dem kommer innan jul iaf :lol:

 

Är ju kanonvärde på $1-2 plo8 på revolution så öppnar nog ett intertopskonto senare idag. Tydligen verkar dem med en annan licens än juicy/lock. Uttagen där verkar gå smidigt plus att det är skattefritt! Får en depbonus på en dollarlax också, alltid ngt!

 

Stämplar väl in vid 19.30-tiden idag i vanlig ordning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick öppnat ett konto på Intertops. Va tvungen att verifiera det innan jag kunde spela för mer än 200 dollar. Gick en del 1/2 idag också men kändes ganska ovärt att köra med ett inköp :)

 

Verkligen viktigt att mobiliserade konton på flera siter. Ibland rullar games på svs som fan, sen är det dött i två dagar, sen kommer de igång igen osv. Sammantaget brukar det slumpa sig så att det totalt rullar ett par bord varje kväll iaf. Hoppas kunna snitta 400 händer / timme på kvällarna med en snittbb på tio riksdaler. Då kan det bli en bra sommar :)

 

Sparsamt med lir imon. Avslutning med klassen... Känns lite wierd ändå. Gått tre år tillsammans så blir med all säkerhet en blöt tillställning. Drar igång vid 18-snåret så poker är typ uteslutet.

 

Hoppas även få mina båda Metal Game of Poker imorgon! Adlibris skicka dem igår så borde ju haft dem idag redan.... Har väl hyffsat koll på huvudet under sessionerna men det finns såklart mycket att jobba på. Speciellt i studen där det i stort sett alla fall är fel att ta ett kort på 4e gatan när motståndaren träffar bra. Ibland är det svårt att hålla sig även om jag vet att det är fel! Så jävla illa verkligen, men kanske står ngt i den boken hur jag får bukt på de. Överlag ganska enkelt att slentrianmässigt bara syna med i studen bara för att alla andra gör de, bara för att alla gör en sak betyder det ju inte heller att det är rätt.

 

Ska verkligen lägga ner tid och jobba på gamet under sommarn nu. Både stöten och plo8 skall bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra fest igår! Lagom blött och känningarna har suttit i större delen av dagen. Börjar ordna upp sig nu och tänkte stämpla in vid 20-tiden. Skall för första gången någonsin testa PartyPoker. Blir i huvudsak spel på $2/$4.

 

Blev ju inget spel igår. Hittills loggat 28h denna månaden enligt SvS-klienten. Nöjd med det och spelet har överlag känts bra. Är strikt med att inte ha igång fb, play eller liknande under sessionerna. Undantaget är skype där det alltid är någon plo8-spelare online att fråga.

 

Hoppas på böckerna imorgon. Verkligen sjukt nyfiken på vad som står i dem! Hade ju vart så ultimat att bara kunna gå in i zonen när det är grinddags, spela A-game timme in och timme ut sen bara sluta och inte fundera mer på de :)

 

Hoppas även det står något om hur jag kopplar bort pokertankar när jag inte spelar. Ibland när jag kollar tex en film kommer ofta tankarna kring vilket värde jag missar nu när jag inte spelar. Tänkt om X sitter där nu och bara bombar bort inköp... Hade vart skönt att ha en av/på-knapp liksom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är intressant hur spelet skiljer sig mellan sajterna. Speciellt hu. Just nu på de flesta dollarsajter spelar FI sjukt mycket limp från knappen. Innan så irriterande jag mig på de och började slå upp de bara för att. Nu kör jag konsekvent 100% check från BB när dem limpar. Donkar ut typ de flesta floppar och dem viker jämt? Sen viker de otroligt mkt mot minraise när jag är knappen. Sjukt mkt småpotter men låg varians och det känns omöjligt att torska.

 

Motsatsen är ju vårt älskade SvS där de flesta bombar som aldrig förr. Gärna med massa mindre bra händer som passar bättre som toapapper eller servetter. Helst helt utan tanke bakom också. Då är det bara att rulla ut strypsnaran och låta dem hänga sig själva.

 

Jag vet inte varför det är så påtagliga skillnader. Tror det har att göra med personligheter och att det möjligtvis är så många unga spelare på SvS som tycker det är coolt att bluffa?

 

Blir ett pass ikväll i vanlig ordning runt 20-tiden. Hoppas på mycket action både från de skjutglada kidsen på svs och de veka asiaterna på revolution :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du säga det största misstaget orutinerade gör i stud8? :) Spelade lite 10-game för något år sedan och jag tyckte stud8 var ett av de softaste spelen trots att jag nätt o jämnt kunde reglerna. :) GL!

 

Det största misstaget är otvivelaktigt att ta ett kort på 4e gatan när din motståndare träffar bra. Jag citerar Ray Zees Hi/low-bok s.44

 

"In general, the biggest mistake you can make in stud eight-or-better is to call frequently on fourth street when you catch a bad card - especially if you are going low and your opponents catch a second good low card. This is because that second low card must help them in one way or another. (If it dosen´t improve their hand, it pairs them.)"

 

Det är så jävla sant också. Vet inte hur många gånger nyfikenheten har tagit över och jag blir stuck i en hand till 7e gatan som jag vet att jag borde kastat redan på fjärde. Sen sitter jag där med ett kasst 2par, potten har blivit 20 big bets och är "tvungen" att betala av.

 

Med det sagt så är games där typ ingen dumpar sina händer på 4e helt fantastiskt bra. Det kanske var det som var fallet i ditt game? :D

 

Tack, GL du också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med det sagt så är games där typ ingen dumpar sina händer på 4e helt fantastiskt bra. Det kanske var det som var fallet i ditt game? :D

 

Tack, GL du också! :)

 

Det är nog jävligt sant :) ja, speciellt i en rotation av spel där man bara får sex händer av varje, många som inte vill folda när de väl får spela spelet tror jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämplar ut tidigt idag. Verkligen helt död i huvudet. Har spelat 8 av 9 dagar denna månaden och loggat 53h. Mycket nöjd med volymen och räknar med 35h minimun nästa vecka.

 

Lyckats vinna lite också, vet inte hur mycket dock. Ingen intresse av att kolla de förrän månaden är slut heller :)

 

Skall nu traska ut i regnet och hyra en film. Vettefan vad det blir. Utbudet har inte förändrats så mycket de tre åren jag bott här och jag har väl sett hälften av de filmerna dem har :lol: Tycker helt klart att hyra bluray slår alla playtjänster med hästlängder och langar nöjt från videoklubbenkortet varje gång :)

 

Lägger till 7.5/15 till mina egen nivåer imorgon. Hoppas dem borden kan rulle lite i fortsättningen på SvS!

 

På återseende imon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått Mental Game of Poker 1&2 nu. Dags att inta läsarställning på balkongen och börja nöta. Har stora förväntningar på böckerna och hoppas att dem kan väcka en extra växel inom mig att vilja klättra högre, högre och ännu högre, samtidigt som jag kan bibehålla en viss njutning av att spela och inte bli mentalt rubbad. Stora förväntningar alltså.

 

Stämplar i vanligt ordning in vid 20-snåret ikväll. Känner mig nöjd att jag klev av tidigt igår när huvudet började segna. Blev tillslut att jag hyrde Django (Stod mellan den o Bilbo). Mycket mycket bra film!! Men alla har väl sett den för ett halvår sedan typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två händer från gårdagens session som jag tycker kan vara värda någon form av input. De står listade som high, men det är hilow på svs. Det är samma FI i båda. Ganska tight med små blufftendenser. Vad gör ni i hand ett respektive två?

 

Började läsa Mental Game 1 igår. Verkar ju ganska bra men den kräver nog mer arbete/eftertanke än jag först räknade med. Hann inte så många sidor på en timme. Ingen tävling iofs så får ta den tid det tar!

 

 

1) Party Poker $500 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 2233565

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $1542.02

BTN/SB: $1017.08

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is BB with K :club: A :heart: J :heart: 2 :club:

BTN/SB raises to $10, Hero raises to $32.50, BTN/SB calls $22.50

 

Flop: ($65.00) 2 :spade: J :club: T :club:(2 players)

Hero bets $56.25, BTN/SB raises to $196.87, Hero ??

 

-----------

 

2) Party Poker $500 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 2233566

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $1018.07

Hero (BB): $1000.00

CO: $2099.50

BTN: $992.50

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is BB with 4 :spade: 2 :diamond: A :diamond: 7 :club:

CO raises to $17.50, 2 folds, Hero raises to $45, CO calls $27.50

 

Flop: ($90.00) J :diamond: 5 :diamond: A :spade:(2 players)

Hero bets $70, CO calls $70

 

Turn: ($230.00) K :spade:(2 players)

Hero bets $160, CO calls $160

 

River: ($550.00) 2 :heart:(2 players)

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två händer från gårdagens session som jag tycker kan vara värda någon form av input. De står listade som high, men det är hilow på svs. Det är samma FI i båda. Ganska tight med små blufftendenser. Vad gör ni i hand ett respektive två?

 

Började läsa Mental Game 1 igår. Verkar ju ganska bra men den kräver nog mer arbete/eftertanke än jag först räknade med. Hann inte så många sidor på en timme. Ingen tävling iofs så får ta den tid det tar!

 

 

1) Party Poker $500 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 2233565

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $1542.02

BTN/SB: $1017.08

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is BB with K :club: A :heart: J :heart: 2 :club:

BTN/SB raises to $10, Hero raises to $32.50, BTN/SB calls $22.50

 

Flop: ($65.00) 2 :spade: J :club: T :club:(2 players)

Hero bets $56.25, BTN/SB raises to $196.87, Hero ??

 

-----------

 

2) Party Poker $500 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 2233566

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $1018.07

Hero (BB): $1000.00

CO: $2099.50

BTN: $992.50

 

Pre Flop: ($0.00) Hero is BB with 4 :spade: 2 :diamond: A :diamond: 7 :club:

CO raises to $17.50, 2 folds, Hero raises to $45, CO calls $27.50

 

Flop: ($90.00) J :diamond: 5 :diamond: A :spade:(2 players)

Hero bets $70, CO calls $70

 

Turn: ($230.00) K :spade:(2 players)

Hero bets $160, CO calls $160

 

River: ($550.00) 2 :heart:(2 players)

Hero ??

 

 

Intressant hand den första. Syn är helt klart det sämsta alternativet när handen kan vara dominerad på alla sätt + att vi sitter ur pos och inte heller har chans till ett eventuellt lågdrag som man skulle kunna utvärdera ifall det hade dykt upp på turn. Trycka in degen eller folda är alternativen. Handen ser vacker ut men ack så sårbar den kan vara. Mot en supertight spelare hade det varit en ganska enkel fold. Det som gör det klurigt är att FI verkar vara något mittemellan . FI har connectat med floppen på något sätt, det är jag rätt säker på.

Hade troligen foldat och svurit lite för mig själv :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand den första. Syn är helt klart det sämsta alternativet när handen kan vara dominerad på alla sätt + att vi sitter ur pos och inte heller har chans till ett eventuellt lågdrag som man skulle kunna utvärdera ifall det hade dykt upp på turn. Trycka in degen eller folda är alternativen. Handen ser vacker ut men ack så sårbar den kan vara. Mot en supertight spelare hade det varit en ganska enkel fold. Det som gör det klurigt är att FI verkar vara något mittemellan . FI har connectat med floppen på något sätt, det är jag rätt säker på.

Hade troligen foldat och svurit lite för mig själv :D.

 

Bra analys. Svårt för mig att gör en icke-resultatorienterad analys när jag vet vad som hände. Har kört en hög med simulationer utifrån möjliga händer FI kan höja oss med. Vi ligger kasst till mot typ allt utom KQ98o, vilken egentligen ingen potthöjer med där. Borde därför ha muckat handen. Valde istället att lasta in all smet och blev snapcallad av toppset :)

 

Det intressanta som kan uppstå är om vi spelar mot en FI som är väl medveten om att JcTc2s inte bör träffa vår 3betsrange hårt och kommer ha en del bluffar i sina höjningar. Eller mot dem som såsar alla par+fd där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de flesta åkt härifrån. Jag drar på söndag. Fram till söndag kommer det självklart bli i stort sett enbart träning och poker. Siktar på att få in minst 20h. Helst ännu mer! :)

 

Gick och våndades över att behöva flyttstäda tills jag kom på att det finns ju faktiskt företag som sysslar med sådant :lol: Har nu köpt den tjänsten av en lokal förmåga som gör jobbet för "under 1750".. Känns riktigt värt :)

 

Ska försöka komma igång runt 17.30 idag och spela två seesioner. 17.30-21 och 21.30-02. Hoppas på bra action!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...