Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Bjuder på en hand för ovanlighetens skull. De va kamikazepoker rakt igenom hela sessionen med denna herren på bordet. Längesedan 2p står för scoop på den brädan :)

 

GTECH G2 (Boss) - kr10 PL Hi/Lo (5 max) - Omaha Hi/Lo - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k3,677.52

BB: k3,553.11

 

Hero posts SB k5.00, BB posts BB k10.00

 

Pre Flop: (pot: k15.00) Hero has A:heart: 2:club: 6:spade: T:club:

 

Hero raises to k25.00, BB raises to k75.00, Hero calls k50.00

 

Flop: (k150.00, 2 players) T:heart: 3:club: J:spade:

BB bets k150.00, Hero calls k150.00

 

Turn: (k450.00, 2 players) 6:club:

BB bets k450.00, Hero raises to k1,800.00, BB calls k1,350.00

 

River: (k4050.00, 2 players) 2:spade:

BB bets k1,528.11 and is all-in, Hero calls k1,528.11

 

Hero shows A:heart: 2:club: 6:spade: T:club: (Two Pair, Tens and Sixes) (Pre 62%, Flop 54%, Turn 86%)

BB shows Q:heart: K:spade: 8:spade: 2:heart: (One Pair, Twos) (Pre 38%, Flop 46%, Turn 14%)

Hero wins k7,091.22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst igenom större delen av Ray Zees Stud8-bok igen. Ska bli en stammis i stars $10-20 stud8 fullring när inget annat games går. Så tips på bakgrunder/Stars-layouter som inte är totalt outhärdliga efter en timmes spel i den klienten uppskattas :lol:

 

Gärna ganska stilrena och std-kortleken är ett måste. Helst matta/halvmatta färger så att inte bakgrunden "lyser" mycket. Får fan inte till de som jag vill :/

 

Går ju klippa in egna bakgrunder på stars, så jag har snott svenska spels ljusa trägolv. Mkt behagligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man ställa en handfråga. Är inte superrutinerad H/L'are så lite osäker på hur jag ska spela denna. Helt ok att kalla mig tomte :D

 

Minihöjer A332s utg och får syn av utg+1 och bb. Flopp QJ5 alla checkar.

Turn 3. Här bettar jag och får syn av båda. I detta läget är jag säker på att set står för hög + nötlåg drag.

River är 8. Hur spela? BB checkade jag bettade, utg+1 slog om och bb kallsynar all in. utg+1 har mer kvar. Finns det värde i att ställa? Har ju nötlåg så min tanke var att jag eventuellt har värde att få in hela stacken. Om båda har T9xx så scoopar jag låg och dom får dela på hög. Finns även risk att båda har sämre låg (A4xx) och någon form av tvåpar hand eller liknande dom hoppas ska stå för hög? Alla tankar uppskattas =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju klippa in egna bakgrunder på stars, så jag har snott svenska spels ljusa trägolv. Mkt behagligt :)

 

Ah märkte de! :-D

Fick till det hyffsat nu iaf. Blev en grå/svart/röd animerad bild. De ljusa trägolven är fina men slår inte SvS helgråa layout :-P

 

 

Får man ställa en handfråga. Är inte superrutinerad H/L'are så lite osäker på hur jag ska spela denna. Helt ok att kalla mig tomte :D

 

Minihöjer A332s utg och får syn av utg+1 och bb. Flopp QJ5 alla checkar.

Turn 3. Här bettar jag och får syn av båda. I detta läget är jag säker på att set står för hög + nötlåg drag.

River är 8. Hur spela? BB checkade jag bettade, utg+1 slog om och bb kallsynar all in. utg+1 har mer kvar. Finns det värde i att ställa? Har ju nötlåg så min tanke var att jag eventuellt har värde att få in hela stacken. Om båda har T9xx så scoopar jag låg och dom får dela på hög. Finns även risk att båda har sämre låg (A4xx) och någon form av tvåpar hand eller liknande dom hoppas ska stå för hög? Alla tankar uppskattas =)

 

Klart du får ställa en fråga! Kul med aktivitet här bara :-)

 

Hade krävts otroligt mycket för att jag inte skulle ställa. Lite lättare att analysera med stackdjup/stakes/reads etc, men jag tror inte att utg+1 har stegen. Då hade han säkert försökt sno potten med stegdrag på flopp i position. Jag sätter honom på en A2JX, kanske t.o.m A28x som han tror kvartar dig. Bara att lasta in all smet o hoppas på att kvarta utg+1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste va helt nybyggt här på Arlanda Terminal 4. Mycket fräsht iaf. Innan höll ju denna flygplatsen jämförbar standard med Tegel i Berlin. Men dom verkar ha missat att sätta in eluttag vid gaterna...Ehh.. sikken tabbe! Ingen PS-app-grind i väntan på flyget alltså :((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade krävts otroligt mycket för att jag inte skulle ställa. Lite lättare att analysera med stackdjup/stakes/reads etc, men jag tror inte att utg+1 har stegen. Då hade han säkert försökt sno potten med stegdrag på flopp i position. Jag sätter honom på en A2JX, kanske t.o.m A28x som han tror kvartar dig. Bara att lasta in all smet o hoppas på att kvarta utg+1 :)

 

Tack för svar =) Då var jag inte helt ute och cyklade då :D "Facit" var att jag synade bara (tight:P) och dom hade båda stege. UTG+1 AJT9ds och bb T982s. Sa ju inte att det var en turnering heller vilket såklart också påverkar beslutet. Hur ofta blir det en low hand? Är det "kallt" att spela händer som ATJ9ds som bara kan bilda high händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta blir det en low hand?

 

Vet faktiskt inte. Menar du varje gång brädan möjliggör en låghand? Eller varje gång potten faktiskt splittas?

Fast spelar ju ingen roll. Vet inte ändå :-)

 

Är det "kallt" att spela händer som ATJ9ds som bara kan bilda high händer?

 

Både och. Ofta är det ganska kallt tycker jag. Men det finns dom klarar av det galant. Mycket lättare att spela dessa händer HU än i 3/4-handat :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite volym på SvS tyvärr men lyckats kravla mig upp 10.000bb hittills iår. Jobbar hårt med att hålla fokus under hela sessionerna samt fortsätta förbättra redlinen (och spelet generellt). Går långsamt framåt så får se vid 150k händer hur det utvecklar sig. Inga planer på att offra den blålinjen bara för att ha en snygg röd just nu heller.

 

bbb.png

 

 

Suttit en hel del på stars Stud8 hu-bord bara för att få in lite volym i stud8 hu bredvid Fulltilt och sngs. Lite action som fan tyvärrrrr men va e de för gubbar som kommer in egentligen :lol: . Det är raka motsatsen mot de som lirar i fullringborden. Fått otroligt många som väljar att köra en complete istället för bringin :-? . Synd att 5-10 FL är högsta nivån, hade gärna kört 10-20 också.

 

pssto.png

 

Som sagt, liten sample. Ftp och Ps stud bör kunna generera en 18-20 extra i månaden så dumt o sitta iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön tajming ibland. Kändes mest som jag satt och stirrade igenom skärmarna idag. Hittade verkligen inte ett sätt att fokusera och -1.5k tänkte jag precis stänga ner. Slutar ju alltid med ett minst -5 kakor annars. Preciiiiis stängt ner sista bordet och tänker dra bort mot Statoil för att hyra en rulle eller whatever. Precis i samma sekund ringer snyggbruden i klassen o frågar om vi ska ner på stan o ta lite vin för hon känner sig så positiv. Karma<3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic från hi/low här då.

 

Vid sidan om poker är träning ett stort intresse. Alltid kört gym 3 ggr i veckan och innebandy/löpning/simning 1-2ggr. Aldrig varit ett freak dock och inte mätt/vägt mat o sådär, utan mest kört på känsla. Försökt hålla högt proteinintag genom maten, alltid kört intensiva pass med enbart basövningar på runt en timma och aldrig tagit något tillskott alls. Det är lite det som driver mig, att hålla jämna steg med gym-regsen som tar diverse grejer som finns att köpa i hälsokostbutik osv.

 

Va o handla förut och snubbla över en matvåg. Så tänkte vafan, jag köper den och kör ordentligt nu. Har inga resor inplanerade närmaste månaden, så kan hålla en bra diet ganska enkelt. Har INGA hålltider heller nu med examensarbetet, så kan planera typ varje minut av dygnet precis som jag vill.

 

Vissa källor förespråkar ju morgonpromenader medans andra ratar det så det finns ju helt klart blandade åsikter om hur man bäst går tillväga. Gemensamt är väl att kaloriintaget måste ner iaf.

 

Slog upp ngn kaloriräknare på nätet och fick min dagliga förbrukning till runt 3600. Är 198cm/107kg/25 år så det kan nog stämma.. Tänker väl lägga mig runt 3000 per dag nu.

 

Finns säkert mängder med personer som kör någon form av komma-i-form-innan-sommarn-hets nu och tänkte väl att ni gärna kan flika in här. Vilken metod kör ni och varför? Tidigare erfarenheter?

 

Skulle vilja droppa ner till 101-102kg vilket säkert kommer ta två månader (lagom till juli/aug :lol:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic från hi/low här då.

 

Vid sidan om poker är träning ett stort intresse. Alltid kört gym 3 ggr i veckan och innebandy/löpning/simning 1-2ggr. Aldrig varit ett freak dock och inte mätt/vägt mat o sådär, utan mest kört på känsla. Försökt hålla högt proteinintag genom maten, alltid kört intensiva pass med enbart basövningar på runt en timma och aldrig tagit något tillskott alls. Det är lite det som driver mig, att hålla jämna steg med gym-regsen som tar diverse grejer som finns att köpa i hälsokostbutik osv.

 

Va o handla förut och snubbla över en matvåg. Så tänkte vafan, jag köper den och kör ordentligt nu. Har inga resor inplanerade närmaste månaden, så kan hålla en bra diet ganska enkelt. Har INGA hålltider heller nu med examensarbetet, så kan planera typ varje minut av dygnet precis som jag vill.

 

Vissa källor förespråkar ju morgonpromenader medans andra ratar det så det finns ju helt klart blandade åsikter om hur man bäst går tillväga. Gemensamt är väl att kaloriintaget måste ner iaf.

 

Slog upp ngn kaloriräknare på nätet och fick min dagliga förbrukning till runt 3600. Är 198cm/107kg/25 år så det kan nog stämma.. Tänker väl lägga mig runt 3000 per dag nu.

 

Finns säkert mängder med personer som kör någon form av komma-i-form-innan-sommarn-hets nu och tänkte väl att ni gärna kan flika in här. Vilken metod kör ni och varför? Tidigare erfarenheter?

 

Skulle vilja droppa ner till 101-102kg vilket säkert kommer ta två månader (lagom till juli/aug :lol:)

.

Jag tycker det här med att vara i form är överskattat. Jag tror brudarna däremot gillar om du spelar 2/4+ hi lo! Det är fan det alla tycker är coolt :)

 

Haha :lol: Får börja droppa lite mer pokerorienterat om stejks/$$$ osv i krogkön i fortsättningen och flytta upp några nivåer då :)

 

En halvkul anekdot som passar rätt bra i sammanhanget..

 

En brud i klassen va över en kväll för typ ett år sedan. När hon såg skärmarna, markerna på skrivbordet och Vegas-souvenirer fråga hon om jag gillar poker... Visst visst, sa jag och vi snackade lite smått om de.

 

Hon hade varit i London på weekend typ en månad innan men en polare och dem hade träffat två svenska killar ute som tydligen bodde i London då. Efter lite tjöt o dricka följde dom med killarna hem på efterfest i deras lägenhet.

Tydligen hade killarna sagt att dom "spela poker"... Visst visst, säkert, hade hon sagt och hånat dom lite :lol:.. Tills hon kom hem och såg på AB om "miljardsvensken" som ju uppenbart var samme snubbe som ägde lägenheten.. Hon blev jävligt chockad när hon såg Viktor på AB och ångrade sig lite att hon inte utnyttjad tillfället bättre :lol:.

Tydligen var deras lägenhet inredd med "Datorer, soffa och en säng"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört ganska strikt 2-4/5-10kr senaste för att försöka täppa igen luckor och få mer aggesivitet i spelet innan jag tänkte fortsätta uppåt igen. Grafen är sedan 1a april. 23k händer 2/4-5/10 på svs @ 22.63 bb/100. Både hu/5max..

 

Grova problem med redlinen och vet inte vart jag skall börja... Gått igenom PT ganska grundligt och i stort sett varenda reg har en negativ redline över ett mätbart sample. Jag vet ju att det finns de med positiv redline så jag är ju inte dummare än att inse att det finns jävligt mycket mer att hämta. Inte många vet riktigt hur bara.

 

Inte jättepigg på att offra bluelinen heller. På högre nivåer kommer ju troligtvis bluelinen sjuka och då måste den röde vara mycket bättre än vad den är nu, annars blir det dyrt.

 

Otroligt svårt att bara skjuta bort sig när låghänder är möjliga också. Det funkar inte. Att stjäla mer halvstora potter på ganska torra brädor är ju helt klart en nyckel, men det är så mycket lättare att säga än att göra.

 

Sååå vart fan börjar jag??

 

Inte jättepigg på att posta stats heller just nu. Känt att jag trots allt har haft ganska bra kontroll på borden det senaste och spelat lite annorlunda (läs bättre) än vad jag har gjort tidigare. Så tänker inte ge bort stats bara sådär :P

redline.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic från hi/low här då.

 

Vid sidan om poker är träning ett stort intresse. Alltid kört gym 3 ggr i veckan och innebandy/löpning/simning 1-2ggr. Aldrig varit ett freak dock och inte mätt/vägt mat o sådär, utan mest kört på känsla. Försökt hålla högt proteinintag genom maten, alltid kört intensiva pass med enbart basövningar på runt en timma och aldrig tagit något tillskott alls. Det är lite det som driver mig, att hålla jämna steg med gym-regsen som tar diverse grejer som finns att köpa i hälsokostbutik osv.

 

Va o handla förut och snubbla över en matvåg. Så tänkte vafan, jag köper den och kör ordentligt nu. Har inga resor inplanerade närmaste månaden, så kan hålla en bra diet ganska enkelt. Har INGA hålltider heller nu med examensarbetet, så kan planera typ varje minut av dygnet precis som jag vill.

 

Vissa källor förespråkar ju morgonpromenader medans andra ratar det så det finns ju helt klart blandade åsikter om hur man bäst går tillväga. Gemensamt är väl att kaloriintaget måste ner iaf.

 

Slog upp ngn kaloriräknare på nätet och fick min dagliga förbrukning till runt 3600. Är 198cm/107kg/25 år så det kan nog stämma.. Tänker väl lägga mig runt 3000 per dag nu.

 

Finns säkert mängder med personer som kör någon form av komma-i-form-innan-sommarn-hets nu och tänkte väl att ni gärna kan flika in här. Vilken metod kör ni och varför? Tidigare erfarenheter?

 

Skulle vilja droppa ner till 101-102kg vilket säkert kommer ta två månader (lagom till juli/aug :lol:)

 

Ser inte hållbarheten i argumentet att aldrig ta tillskott.

Kostnadsmässigt kan jag förstå om man skiter i det pga kr/nytta men att i sig välja bort något som kan ha en positiv inverkan på något man försöker uppnå till samma utgående ansträngning är imo orimligt.

 

Ang morgonpromenader så är det väl relativt klarlagt att vilken form energin du använder är oväsentlig i ett längre perspektiv. Att gå promenad på morgonen har varit populärt eftersom det är den form av träning som per bränd kalori använder mest fett. Men i det längre perspektivet är de enkom din energibalans som inverkar på din viktnedgång och kompositionen av vad som försvinner påverkar inte på om du går på kvällen eller morgonen.

 

Enklast är såklart att äta mindre, träning är rätt ineffektivt för att bli smal tbh.

Din beräkning ser lite off ut men det är nog för att jag som utgångspunkt går på basalförbränningen och slänger på vad jag bränner i aktivitet för att sedan dra av de underskott jag vill ha.

Enligt dina stats bränner du knappa 2.4k kcal om dagen om du är sängliggande. Släng på din träning + vardagsmotion och dra bort 500kcal så kmr du gå ner ett halvkilo i veckan i snitt och ha en hälsosam takt på nedgången som inte offrar allt för mkt muskelmassa.

 

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte hållbarheten i argumentet att aldrig ta tillskott.

Kostnadsmässigt kan jag förstå om man skiter i det pga kr/nytta men att i sig välja bort något som kan ha en positiv inverkan på något man försöker uppnå till samma utgående ansträngning är imo orimligt.

 

Ang morgonpromenader så är det väl relativt klarlagt att vilken form energin du använder är oväsentlig i ett längre perspektiv. Att gå promenad på morgonen har varit populärt eftersom det är den form av träning som per bränd kalori använder mest fett. Men i det längre perspektivet är de enkom din energibalans som inverkar på din viktnedgång och kompositionen av vad som försvinner påverkar inte på om du går på kvällen eller morgonen.

 

Enklast är såklart att äta mindre, träning är rätt ineffektivt för att bli smal tbh.

Din beräkning ser lite off ut men det är nog för att jag som utgångspunkt går på basalförbränningen och slänger på vad jag bränner i aktivitet för att sedan dra av de underskott jag vill ha.

Enligt dina stats bränner du knappa 2.4k kcal om dagen om du är sängliggande. Släng på din träning + vardagsmotion och dra bort 500kcal så kmr du gå ner ett halvkilo i veckan i snitt och ha en hälsosam takt på nedgången som inte offrar allt för mkt muskelmassa.

 

 

GL!

 

Tackar för svaret!

 

Ang tillskott har det inget med ekonomi att göra. Det är något med det som inte tilltalar mig alls bara. Äter gladligen en burk tonfisk och ett paket keso extra om dagen istället, vilket säkert blir dyrare än tillskott (mer kcal också iofs). Om vi nu snackar som komplement till proteinpulver.

 

Slängde in mina variabler i en formel jag hitta online för att få fram kaloriförbrukning. Vet inte alls om det stämmer eller inte. Har du någon bra riktlinjesformel?

 

Men som du säger, helt klart lättare att strypa kaloriintag än att öka förbrukningen. Det är ju det där fettet precis under naveln som täcker nedre magmuskelaturen som jag vill ha bort, resten är fine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känslan när chefen ringer och erbjuder mig jobbet slår fan att vinna en turre med hästlängder. Vart två intervjuer och ett arbetsprov. Va runt 25pers som sökte de förrättningslantmätarjobbet, så att bli den utvalde känns braaaaaaa! Börjar i slutet av augusti. Hela sommarn ledig mao :-D

 

Fyllde 25 nu för ett par dagar sedan, så en riktigt fin present! Tanken är ju nu att börja på Lantmäteriet, pumpa så så in i helvete i deras akademi, komplettera med ytterligare fastighetsrätt. Sen om en tio år (när jag är 35) blir jag juridiskt ombud i de allra mest komplicerade tvisterna gällande fastigheter och konsultar med egna firma.

 

Ang mitt pokerspel så kommer jag fortsätta pumpa på där med. Och ha pokern där jag vill ha den, på en balaserad hobbyseriös nivå och "typ dra in" en extra månadslön den vägen. Så fokuserar inte övermycket på min lön på jobbet. Nån tusing hit eller dit är skit samma!

 

Jävla välförtjänt iaf. Har aldrig vart varken en plugghäst eller smörare utan de flesta har nog sett mig som ganska lat i klassen. Även om jag har avg+ i betyg och presterar alltid som bäst när det gäller. Dem föll helt klart för min ärlighet, pondus och optimism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för akademisk bakgrund?

 

Treårig högskoleutbildning från Förrättningslantmätarprogrammet i Gävle.

 

 

Grattis mannen! Låter tvärnajs :-)

 

Tack!!! :-)

 

 

Så om någon har en lägenhet att hyra ut i andra hand en längre tidsperiod i Göteborg är jag väldigt intresserad!! Helst en 2a/3a :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Vart softa 1/2-games på ftp senaste. Fick mig ett gott skratt nu på morgonen :lol: Inte ofta man drar in en sån flopp och sen torskar mot de servetterna!

 

 

Full Tilt Poker Game #32672543886: Table Universe - PL Omaha H/L - $1/$2 - 04:18:59 ET - 2013/05/18

Seat 4: anglegabe ($133.05)

Seat 5: WTFseeB8 ($249.60)

Seat 6: Vyach80 ($88.10)

Vyach80 posts the small blind of $1

anglegabe posts the big blind of $2

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to WTFseeB8 2 of HeartsAce of Clubs3 of SpadesAce of Hearts

WTFseeB8 raises to $5

Vyach80 calls $4

anglegabe raises to $20

WTFseeB8 raises to $65

Vyach80 raises to $88.10, and is all in

anglegabe raises to $133.05, and is all in

WTFseeB8 calls $68.05

anglegabe shows 4 of HeartsKing of Clubs7 of DiamondsKing of Spades

WTFseeB8 shows 2 of HeartsAce of Clubs3 of SpadesAce of Hearts

Vyach80 shows 3 of Hearts8 of SpadesAce of DiamondsJack of Spades

*** FLOP *** 5 of HeartsQueen of Clubs6 of Hearts (Total Pot: $354.20, 3 Players, 2 All-In)

*** TURN *** 5 of HeartsQueen of Clubs6 of Hearts10 of Spades (Total Pot: $354.20, 3 Players, 2 All-In)

*** RIVER *** 5 of HeartsQueen of Clubs6 of Hearts10 of Spades9 of Diamonds (Total Pot: $354.20, 3 Players, 2 All-In)

anglegabe shows a pair of Kings, for high

WTFseeB8 shows a pair of Aces, for high

WTFseeB8 wins the side pot ($89.90) with a pair of Aces

Vyach80 shows a straight, Queen high, for high

Vyach80 wins the main pot ($263.30) with a straight, Queen high

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $354.20 Main pot $264.30. Side pot $89.90. | Rake $1

Board: 5 of HeartsQueen of Clubs6 of Hearts10 of Spades9 of Diamonds

Seat 4: anglegabe (big blind) showed 4 of HeartsKing of Clubs7 of DiamondsKing of Spades and lost with HI: a pair of Kings

Seat 5: WTFseeB8 (button) showed 2 of HeartsAce of Clubs3 of SpadesAce of Hearts and won ($89.90) with HI: a pair of Aces

Seat 6: Vyach80 (small blind) showed 3 of Hearts8 of SpadesAce of DiamondsJack of Spades and won ($263.30) with HI: a straight, Queen high

 

 

 

 

 

ProPokerTools Omaha Hi/Lo Simulation

666 trials (Exhaustive)

board: 5:heart: 6:heart: Q:club:

Ace of Hearts2 of HeartsAce of Clubs3 of Spades81.79% (423 scoops, 513 wins hi, 0 ties hi, 330 wins lo, 105 ties lo)

Jack of Spades8 of SpadesAce of Diamonds3 of Hearts5.89% (13 scoops, 13 wins hi, 0 ties hi, 0 wins lo, 105 ties lo)

King of ClubsKing of Spades4 of Hearts7 of Diamonds12.31% (24 scoops, 140 wins hi, 0 ties hi, 0 wins lo, 0 ties lo)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lösa lite intervjuer för exjobbet nu. Om någon jobbar bank (eller annat institut som är borgenär för fastighetspantsättning) och har erfarenhet av att handlägga de förfrågningar som Lantmäteriet gör vid fastighetsbildning av inteckningsfria avstyckningar enligt FBL 10:8 a. Säg till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem raka backdagar på SvS. Det fina här är att summan är i sammanhanget väldigt liten och alla som har fått lite momentum och träffat bra händer springer så fort dem är lite plus! Riktig tydligt vilka som spelar för att inte förlora och vilka som spelar för att vinna. Vinner ju tillbaka allt i en bra session så alles lugnt. Förhoppningsvis blir det redan imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När SvS sviker kan jag glädje mig åt att det va 50 pers som sökte det jobbet jag fick. Sett ansökningsspridningen nu och 50 blev kallade på första urvalsintervju+arbetsprov. Icke illa att spika den tjänsten då mtp att jag har varken praktik eller fulat mig in genom massa kontakter. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriga på i scoopen :)

 

En fråga bara, om du spelar ett 8-mannabord i stud och mot förmodan att alla spelar skulle vara kvar i given på sistarundan, vad händer då ? ;P

 

Tyty! Riktigt tunt med marker nu tyvärr!

 

Då lägger man ett gemensamt kort på bordet som alla får använda som sin 7e gata ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...