Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Fått in 7800 händer redan iår och lyckats vinna 2240 big blinds innan rakeback. Fin start alltså :)

 

Här är en hand jag tycker är lite intressant. Speciellt i jämförelse med standardlinjen dem flesta på nivån tar.

 

Omaha Hi/Lo - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 2:spade: 2:heart: 6:diamond: A:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to 3 BB, BB calls 2 BB

 

Flop: (6 BB, 2 players) 7:diamond: T:diamond: 6:spade:

Hero bets 4 BB, BB raises to 10 BB, Hero calls 6 BB

 

Turn: (26 BB, 2 players) 5:heart:

Hero checks, BB bets 15 BB, Hero calls 15 BB

 

River: (56 BB, 2 players) 4:diamond:

Hero bets 56 BB, fold

 

Hero wins 53.2 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt ibland :)

 

iPoker - (2 max) - Omaha Hi/Lo - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): 103.5 BB

SB: 91.5 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:spade: 3:diamond: 5:diamond: 8:diamond:

 

SB raises to 2 BB, Hero calls 1 BB

 

Flop: (4 BB, 2 players) 6:diamond: A:club: 4:diamond:

Hero checks, SB bets 2.8 BB, Hero calls 2.8 BB

 

Turn: (9.6 BB, 2 players) 7:diamond:

Hero bets 7 BB, SB raises to 30.6 BB, Hero calls 23.6 BB

 

River: (70.8 BB, 2 players) 2:club:

Hero bets 66 BB, SB calls 56.1 BB

 

Hero shows 8:spade: 3:diamond: 5:diamond: 8:diamond: (High: Straight Flush, Eight High, Low: 5432A)

SB shows A:spade: 2:spade: 9:club: 3:club: (High: Two Pair, Aces and Twos, Low: 6432A)

Hero wins 181 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var tyvärr julledigheten slut. Imorgon är det tillbaka till kontoret och snabbt boka in lite mätjobb innan marken fryser. Vågade inte boka dem innan julen då det kanske skulle komma massa snö o skit. Ett är troligtvis ganska enkelt om jag hittar de gamla gränserna (tror dock dem är bortsprängda). Det andra är mer komplicerat i skogsterräng som helst skall ansluta mot en gammal stenmur som inte finns längre (verkar det som). Jag bad snällt gubben att leta efter stenmuren i skogen för det kostar 2000kr/tim när vi gör det. Skall även jaga lite banker och andra tomtar. Testar med att jobba längre dagar två dagar i veckan, dessa dagarna blire ingen grind. De andra tre kör jag korta jobbdagar och ordentliga grindsessioner. Måste fortsätta spela ut sessionerna som jag gjort nu under julen. Ledighetsresultatet blev iaf trevligt med 24000 händer och 3950bb plus innan rakeback. Vann även lite i Sngs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZzzZzzzzseegt att jobba idag. Mycke gäspande imorse. Körde långt pass idag och nu ikväll finslipar jag på exjobbet som skall in om två veckor och redovisas om tre. Glädjer mig dock oerhört att jag inte sett ett enda H/L-bord rulla ikväll. Imorgon blir det kort jobbpass, en löprunda och 5-6h grind. Ska spela mer från ipoker iår, tuffa men utvecklande games. Har Elite-status där så borde utnyttja den rakebacken mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba är bra segt ibland. Särskilt när man varit ledig ett tag och har något hundratal mail som väntar..

 

Hänvisar mejlen och telefonen. Vid brådskande ärenden får dem ringa journumret. Jag svarar som regel bara på mejl på morgonen och eftermiddagen. Finns inget som suger så mkt som att bli vidarebeford massa skräpmejl som inte påverkar mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt ganska bra tryck på borden. Får in ett par hundra händer i timmen nu och igår hann jag inte med alla bord heller, vilket är bra. Då finns lite utrymme för att table selecta. Dock... Vid uppstartsfasen av sessionerna är jag fortfarande seg och ibland känns det som att jag bara stirrar genom skärmen.

 

Har ni någon uppvärmningsrutin? Hur ser den ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick vi äntligen besked om hur det kommer bli med kontoret. Som väntat flyttar vi in och ihop med gbg till deras helt nybyggda lokaler typ mitt i centrum. Tror det kommer bli jävligt nice. Mitt lägenhetsletande blir så mkt enklare nu för kan ju kolla typ hela gbg och komma undan med okej pendlingstid (15-20min) enkel väg. Området jag framförallt kikar på nu är bagaregården och omkring 1.5M +/- 10% typ. Vi flyttar efter semestern till sommarn så det är dags att ta tag i letandet ordentligt!

 

Efter några veckor lägre ner körde jag igång ett par €$1/2 dollar idag. Va stundtals skrämmande låg kvalite på spelet och jag trodde seriöst det va 1/2 SEK på svs jag satt på :). Jag va kortkall och en stabil polack fick 15 inköp. Kul för honom. Hoppas det håller i sig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det suger väldigt hårt att IPN skall lägga ner. Efter SvS är det de nätverket jag vunnit mest på och alltid loggat så mycket volym som möjligt. Haft fin rakeback där också när jag horat så många depositbonusar, rakerace osv. Rakebacken har snittat 80% med rekord 104% en månad :). På mina grindnivåer har det vart helt okej med action där och Hu-sngsen kan nog en apa bli vinnande i. Får pumpa på in i det sista och försöka suga ut så mkt som det bara går innan dem slår igen.

 

Blir ju till att leta en ny sajt nu då. Ipoker ligger närmast till hands. Där är det ganska mkt action även om gamsen är nittiga. Hört på omvägar att winning network skall vara okej också. Annars vettefan. Stars är ju ett alternativ men rakebacken e kass under 500k vpp och gamsen e väääldigt dåliga. 888 strular när jag försöker installera de :S Annars verker ju det ju va lite rullians där om man kollar pokerscout. Har någon ett bra sajttips får ni gärna PMa de :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På väg hem från Norrland nu. Vart här uppe på blixtvisit för att redovisa examensjobbet. Gick la sådär. Presentationen höll ju som väntat hög klass men arbetets innehåll lämnade väl lite att önska (tyckte examinatorn). Inte så jävla konstigt tänkte jag som i princip skrivit halva arbetet på en månad nu vid sidan av heltidjobb, socialt umgänge, 80h poker och en hel del träning. Min opponering och "affish" som jag snickra ihop lite väl snabbt klaga han dock inte på (puuh). Räknar med att i runda slängar kunna lösa alla kompletteringar på 40 timmar. Kommer planera in kvällar om 4h-pass att slutföra skiten på. Blir ett pass mitt i veckan och ett på helgen.

 

Pokermässigt har månaden rullat på bra. Jag planerar in speldagar nu och ser till att jag kan ha sessionerna omkring 4-5h. Väldigt skönt att inte känna känslan att av jag måste spela varje dag utan kunna fokusera på annat och ändå få in volymen. Kört med en ordentlig uppvärmningsrutin och stängt ner ner huvudet inte orkar mer. Resultatet ligger på + 5600 big blinds över 80h vilket jag tycker är bra med tanke på hur regfyllt det ändå är och att jag mestadels spelar efter jobb och träning med 5h sömn som standard.

 

Gjort lite förändringar när det kommer till sömnen också. Innan ställde jag klockan på 15-20min innan jag va tvungen att gå upp och hade mobilen i sovrummet. Nu har jag ingen mobil i sovrummet, plockar fram kläderna jag skall ha nästa dag och ställer klockan på exakt den tiden jag måste gå upp. Sett många fördelar, framförallt somnar jag in snabbare och lägger den snoozetiden i djupsömnen istället.

 

Helgen är uppbokat på St jörgen spa i gbg. Hört mkt bra om det så vi tog övernattning/sparitual/3rätters och två behandlingar var. Jag boka nån killermassage (stel som fan) och något oljebad-nånting som såg intressant ut. Hon tog nån ansiktsgrej och någon annan avslappningssak. Tyvärr hade dom inga parbehandlingar som vi hade på Sture i sthlm. Deras parbehandlingar kan jag verkligen reka :)

 

Kör igång första 4h-passet med kompletteringar redan nu på tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt grön på allt som gäller betting men tänkte ta ett skott nu under mellon. YOHIO topp två i första rundan ger (guld?)odds 1.45. Går allin med hela mellorullen direkt.. #Bankrollmanagment

 

 

edit: TILT kan bara betta 1k per singel på svs. Blir till att gå runt till ombuden i stan.

 

Edit2: Gränsen va tydligen en kaka per dag och spel. Hinner alltså få in lite omsättning innan lördag. Frågan är dock om det är lika bra att börja spela Sanna N redan nu? Så folkkär hon är kan hon ju inte komma annat än top 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari slut och dags för någon slags summering. Har huserat på de flesta nätverk för att få in hyfsad volym. 92h blev det tillslut med varav 20h vart rena dötimmar i väntan på action. Resultatet inkl rakeback slutade på +6000 snitt-bigblinds. Väldigt nöjd med det.

 

Några saker jag tar med mig från januari

 

-Uppvärmningsrutinen

-Spela på schema. Längre och färre sessioner är så mycket bättre än många och korta, imo

-Att kunna stänga ner bord de få gånger det blir för mycket.

-Checka bb mot de som limpar konstant på hu-borden.

 

Februari

Min vision är fortsätta utveckla uppvärmningsrutinen och på så sätt va alert från början och genom alla 75h poker jag tänkte spela. Ska lägga mer tid på PT-analyser också.

 

 

Glöm nu inte gå in och ge en slant till Pokerinsamlingen 2014. Om 50 spänn är för mycket så ge 20. http://www.barncancerfonden.se/1309356354/#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumpa och Mello?

 

Dom visa tyvärr inte mellon på resturangen igår. Höll mig smått uppdaterad genom ABs liverapportering. Hade 5k på Yohio top2 till 1.4. Tyvärr gjorde jag (rookiemisstaget?) och blev lite girig efter genrepet då Helenas odds sjönk rejält. Satte en kaka på yohio+H till final till 3.9 och hade sedan tidigare en femhunka på H till 2.5. Blev lillplus tot ändå, men tar lärdom till nästa deltävling att bara skjuta på favoriten :)

 

Nu ska jag ner och köra en sparitual innan helkroppsmassage kl14. Måste va mjuk i kroppen inför lockdown-feb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanna Nielsen gjorde ju sitt jobb igår till 1.38. Det tackar jag för. Pokerfronten har börjat lite sämre. Torska en herrans massa hu-sngs i veckan så roin har droppat till 10%. Cashgamsen har över lag vart ganska nittiga med sporadiska inslag av total aggro-hjärndödhet. Hade en rolig hand där FI va väldigt skjutglad. På rivern bettar han pott 107 bigblinds, jag ställer min stack för 110 bigblinds varpå han blixtfoldar. 3bb till i en pott på 330bb är inga dåliga pottodds, men tydligen inte bra nog.

 

Börjat gå på en del lägenhetsvisningar och prickat in området jag kan tänka mig att köpa i. Ska kika lite mer under feb-mars och slå till snart. Snackat med de flesta bankerna men dom e inte jättepigga på att öppna plånkan så mycket jag ber om. Som ensamsökande på ett lån är det inte lätt. Måste ju ha X kronor kvar varje månad efter boendekostnaderna. Även om jag kan vinna 2X i månaden online känns det ju inte som ett alternativ att fråga typ... "-Ehhh, ursäkta, vart kan jag bifoga ett PT-utdrag?? Fattaru vilket värde de e online lr?! Ge mig 500kakor till ffs!!"

 

Skall börja med lite research till Mellon nästa v. Borde nästan skjutit lite på Dansa Pausa-gruppen igår. Ganska uppenbart att dom går till final med facit i hand. Hade dock ingen koll på att det va dom när jag läste startfältet :P

 

Blir mycket grind i veckan så hoppas på mycket action och bra spring! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt svårtippad omgång nu på lördag. Outtrigger är favvo enligt SvS till 1.6 tätt följd av Oscar Zia till 1.7. State of Drama gick ju direkt till final förra året och skulle mycket väl kunna göra det igen. För final ger dom 4,15 och för andra chansen 2,90. Så bettar man en lax på varje blir det ju garanterat vinst. Har man riktig jävla otur kommer dom femma till 5,10 men då får man la gardera.

 

Mitt spel blir...

 

1 unit att dom går till final @ 4.15 (möjlig vinst 0.6 unit)

1.75 unit att dom går till andra chansen @ 2.9 (möjlig vinst 1.575 unit)

0.75 unit att dom kommer femma @ 5.1 (möjlig vinst 0.325 unit)

 

Om någon orkar justera satsningarna för bästa EV så gör gärna de :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...