Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

En reklamsnutt från Ullared va allt som behövdes för att tända shoppingbejäret i henne. Jag hotade med det mesta men fick se mig slagen tillslut. En kul utflykt skulle det bli. Så igår åkte vi den relativt korta biten dit. Ungefär i höjd med Varberg på 120-sträckan kände jag att bilen börja tappa ork. Det blåser nog jävligt kraftig motvind tänkte jag, för min bil borde klättra upp för backarna utan problem. På vägen hem skulle jag ut på motorvägen igen och fick inte ens upp bilen i 110 och det rök som in i helvete från avgasröret. Det va blå ton på röken så tänkte att det är nog olja. Körde i snigelfart hem och ännu långsammare till verkstaden idag. Det va turbon som pajat och det skulle kosta 17k att fixa :( tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17.4 kakor skulle mekanikern ha för turbobytet och genomgång av diverse grejer. Den drog 20% mindre idag efter servicen så ska inte gnälla för mycket..Slött så in i helvete med action det senaste på plo8 så har börjat damma av stud8 hu lite. Kört lite repetition av delar av Mental Game of Poker för att inte hamna i slentrian och betala av så himla mycket i onödan. Lätt att bara slaska in betsen i limit o jaga som en dåre :) Rullar på finfint och har på 5k händer fått ihop 150 snitt-bigbets. Kört en hel del sngs också med helt okej resultat. Kommer definitivt fortsätta pumpa på med stud, speciellt nu när Boss försvinner i månadsskiftet. Ett mål som alltid legat i bakhuvudet är att komma upp och bli reg i stars 30/60 som rullar dagligen. Är väl dags att göra de målet till verklighet nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen Sunbird88!

 

Jag snackade tidigare med dig angående flm-yrket osv. Undrar om det endast var du som blev kallad till göteborg på en andra intervju/anställningsintervju eller om det var fler personer som gick vidare till kontoret från första intervjun i gävle? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen Sunbird88!

 

Jag snackade tidigare med dig angående flm-yrket osv. Undrar om det endast var du som blev kallad till göteborg på en andra intervju/anställningsintervju eller om det var fler personer som gick vidare till kontoret från första intervjun i gävle? :-)

 

Tja!

Jag vet inte hur många som blev kallade. Det jag vet är att 50 pers hade sökt till Gbg. Sen i vilken rangordning alla haft gbg vet jag inte. Hur gick det då? Samma arbetsprov som förra året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Jag vet inte hur många som blev kallade. Det jag vet är att 50 pers hade sökt till Gbg. Sen i vilken rangordning alla haft gbg vet jag inte. Hur gick det då? Samma arbetsprov som förra året?

 

Okej, tänkte om det endast var du som fick komma på intervju till kontoret eller om ni var några stycken :P

Kändes helt okej och var nöjd när jag gick där ifrån. Var ett liknande, man hade lovat ett pris för en förrättning sen blev man tvungen att göra någon mer utredning vilket gjorde förrättningen dyrare = sakägarna var arga! Tackar för hjälpen jag fick av dig ändå, var rätt likt! :D

Har fått mail om att jag är välkommen på anställningsintervju till ett kontor (tänker inte nämna vilket), därför jag tänkte fråga dig om du vet hur många som får komma på det ;) Sen undrar jag även om du började direkt innan sommaren eller efter sommaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tänkte om det endast var du som fick komma på intervju till kontoret eller om ni var några stycken :P

Kändes helt okej och var nöjd när jag gick där ifrån. Var ett liknande, man hade lovat ett pris för en förrättning sen blev man tvungen att göra någon mer utredning vilket gjorde förrättningen dyrare = sakägarna var arga! Tackar för hjälpen jag fick av dig ändå, var rätt likt! :D

Har fått mail om att jag är välkommen på anställningsintervju till ett kontor (tänker inte nämna vilket), därför jag tänkte fråga dig om du vet hur många som får komma på det ;) Sen undrar jag även om du började direkt innan sommaren eller efter sommaren?

 

Tror det va ett par stycken..

 

Okej, gött! Ja, det är inte ovanligt att dom gnäller över priset. Senast idag skicka jag en räkning på 50k för en avstyckning som från början såg ut att kosta 30-35. Svårt o veta vad som dyker upp under resans gång.

 

Man börjar efter sommarn och hoppar in i akademin i mitten av sept. Vill du börja tidigare går väl det säkert att lösa också, såvida ditt kontor kan lösa handledare osv :)

 

GL på intervjun!!

 

-------

 

Bokat april månad nu. Blev ett helt okej plus tillslut. Även spelat min sista session på Boss :( :( :( Vid sidan av SvS har Boss vart en stabil pjäs i den dagliga grinden och i år e jag upp 40k där, så riktigt synd att dom lägger ner. Börjat damma av studen ordentligt och får faktiskt ganska mycket action på Stars. Vunnit ungefär $2k senaste två veckorna på 3/6 o 5/10 limit. 5/10 är ju tyvärr högsta nivån på Stars och ftps stud8 e ganska död. Hade velat haft lite högre bord på Stars för att få upp en snittbet till en hundring, men det får gå ändå!

 

Sätter ett mål i maj på 75h poker med minsta sessionslängd 2h och vara noga med uppvärmning/nedvarvning efter varje session. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det va ett par stycken..

 

Okej, gött! Ja, det är inte ovanligt att dom gnäller över priset. Senast idag skicka jag en räkning på 50k för en avstyckning som från början såg ut att kosta 30-35. Svårt o veta vad som dyker upp under resans gång.

 

Man börjar efter sommarn och hoppar in i akademin i mitten av sept. Vill du börja tidigare går väl det säkert att lösa också, såvida ditt kontor kan lösa handledare osv :)

 

GL på intervjun!!

 

Okej då är det bara att tagga till och vara på tå sen får man hoppas på det bästa! något jag bör tänka på innan jag åker på intervjun? ett sista tips tänkte jag ;D

 

känns välidgt svårt att veta från början, därför man kanske inte borde ge någon exakt siffra innan förrättningar m.m, hur gör du? ger du ett cirka pris typ? :P Skulle helst vilja börja efter sommaren faktiskt så det låter kanon egentligen :D

 

TACK!! och lycka till med pokern, det verkar gå finemang! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då är det bara att tagga till och vara på tå sen får man hoppas på det bästa! något jag bör tänka på innan jag åker på intervjun? ett sista tips tänkte jag ;D

 

känns välidgt svårt att veta från början, därför man kanske inte borde ge någon exakt siffra innan förrättningar m.m, hur gör du? ger du ett cirka pris typ? :P Skulle helst vilja börja efter sommaren faktiskt så det låter kanon egentligen :D

 

TACK!! och lycka till med pokern, det verkar gå finemang! 8-)

 

Finns en lathund på cirkapriser, så jag kollar på den o lägger på lite, så har jag marginal. Väldigt tydlig med att jag tar 1300/h så dom vet det från början. Det kan alltid dyka upp massa oförutsett. En klassiker är att en outredd samfällighet som ligger i vägen och du måste kalla med kungörelse, ha sammanträde osv. Då drar kostnaden iväg. Eller väldigt komplicerade mätningsförhållanden.

 

Min bild av intervjuerna förra året va att första intervjun var en "allmän" anställningsintervju men ganska standardiserade / förutsägbara frågor.

 

Andra intervjun (för mig) va mycket mer yrkesspecifik. Mycket fler frågor på moment som uppkommer i det dagliga arbetet. Exempel:

-Du upptäcker vid granskning att en kollega har gjort ett mindre/mellan/större juridisk fel. Vad gör du?

-Vid fältarbete vänder sakägaren bara sig till din äldre mer erfarna kollega. Vad gör du?

-Du är ensam på kontoret och kör fast totalt. Vad gör du?

-På ett sammanträde får du en fråga du inte kan svaret på. Hur hanterar du de?

 

Tack, gl med pokern du också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letat skinnjacka ganska länge och aldrig riktigt träffat rätt. Tycker dom flesta är lite väl tighta/små och bara dyra. Hitta en från BLK DMN för typ 2v som satt fint. Den va lite bredare över axlarna och längre i armarna. Helt perfa mao. Har ändå vart tveksam. Vakna imorse och tänkte skit samma, jag köper den. Riktigt nöjd nu iaf :)

 

Haft som rutin att läsa 7-10 sidor ur MGoP varje dag det senaste och reflektera ordentligt över vad Jared skriver. Väldigt väldigt bra tycker jag och rekommenderar den starkt till alla som spelar. Jag tror jag kommer ha grymt stor nytta av de i speciellt stud8. Vääldigt lätt att bara slaksa med 2-3 bets bara för att alla andra gör de. Vid uppstartsfasen av sessionen blir det inte sällan 5 hu-bord på 5 olika sajter också vilket (såklart) gör mitt spel väldigt maskinellt. Skall sluta med det.

 

För min egen del tror jag att om jag fokuserar på att först täppa till läckorna i mitt mentala game innan jag lägger till nya speltekniska manövrar så kommer min winrate öka marknat. Bör kunna slå nuvarande grindnivåer för någonstans 350-400kr/h vid konstant A/A-/B-game. Haft ett underliggande mål att min nettoinkomst (jobb+poker) skall motsvara en arbetares bruttolön på en miljon iår. Med aprilreslutatet är jag i fas med en 700k-lön så måste upp ganska mycket i fortsättningen. Bara att mata på och spela så bra jag kan i guess.

 

Ikv blir det dubbla 25-års fester! :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra intervjun (för mig) va mycket mer yrkesspecifik. Mycket fler frågor på moment som uppkommer i det dagliga arbetet. Exempel:

-Du upptäcker vid granskning att en kollega har gjort ett mindre/mellan/större juridisk fel. Vad gör du?

-Vid fältarbete vänder sakägaren bara sig till din äldre mer erfarna kollega. Vad gör du?

-Du är ensam på kontoret och kör fast totalt. Vad gör du?

-På ett sammanträde får du en fråga du inte kan svaret på. Hur hanterar du de?

 

Tack för ditt svar! känns som jag har en bättre bild av vad jag kan förvänta mig nu! Som du säger var första intervjun väldigt personlig och handlade egentigen bara om att beskriva sig själv m.m. Det borde väl komma liknande frågor nu för mig skulle jag tro. När jag blev kallad stod det "anställningsintervju där du träffar två chefer" så dom lär väl grilla en på frågor ;)

Hur hade du svarat (kortfattat) på dina frågor du skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två goa händer från ikv :)

 

PokerStars Hand #116047166295: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2014/05/11 22:08:50 CET [2014/05/11 16:08:50 ET]

Table 'Pomona III' 8-max

Seat 4: WTFseeB8 ($131.24 in chips)

Seat 5: NAR74 ($133.02 in chips)

Seat 6: NorskPoker ($167.54 in chips)

WTFseeB8: posts the ante $0.75

NAR74: posts the ante $0.75

NorskPoker: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to WTFseeB8 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds

Dealt to NAR74 Queen of Spades

Dealt to NorskPoker Ace of Diamonds

WTFseeB8: brings in for $1.50

NAR74: raises $3.50 to $5

NorskPoker: raises $5 to $10

WTFseeB8: calls $8.50

NAR74: calls $5

*** 4th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts

Dealt to NAR74 Queen of Spades4 of Spades

Dealt to NorskPoker Ace of Diamonds2 of Clubs

NorskPoker: bets $5

WTFseeB8: raises $5 to $10

NAR74: calls $10

NorskPoker: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts4 of Hearts

Dealt to NAR74 Queen of Spades4 of Spades5 of Clubs

Dealt to NorskPoker Ace of Diamonds2 of Clubs3 of Hearts

NorskPoker: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

NAR74: calls $20

NorskPoker: raises $10 to $30

WTFseeB8: calls $10

NAR74: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to WTFseeB8 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts4 of HeartsQueen of Hearts

Dealt to NAR74 Queen of Spades4 of Spades5 of Clubs10 of Hearts

Dealt to NorskPoker Ace of Diamonds2 of Clubs3 of HeartsKing of Hearts

NorskPoker: bets $10

WTFseeB8: raises $10 to $20

NAR74: calls $20

NorskPoker: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts4 of HeartsQueen of Hearts2 of Hearts

NorskPoker: checks

WTFseeB8: bets $10

NAR74: calls $10

NorskPoker: calls $10

*** SHOW DOWN ***

WTFseeB8: shows 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts4 of HeartsQueen of Hearts2 of Hearts (HI: a flush, Ace high; LO: 6,5,4,2,A)

NAR74: mucks hand

NorskPoker: mucks hand

WTFseeB8 collected $120.13 from pot

WTFseeB8 collected $120.12 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $242.25 | Rake $2

Seat 4: WTFseeB8 showed 6 of HeartsAce of Hearts5 of Diamonds8 of Hearts4 of HeartsQueen of Hearts2 of Hearts and won ($240.25) with HI: a flush, Ace high; LO: 6,5,4,2,A

Seat 5: NAR74 mucked 8 of SpadesQueen of ClubsQueen of Spades4 of Spades5 of Clubs10 of HeartsKing of Clubs

Seat 6: NorskPoker mucked 4 of DiamondsKing of SpadesAce of Diamonds2 of Clubs3 of HeartsKing of Hearts3 of Diamonds

 

 

PokerStars Hand #116049804659: 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($5/$10 USD) - 2014/05/11 22:53:54 CET [2014/05/11 16:53:54 ET]

Table 'Pomona III' 8-max

Seat 1: josijonathan ($191.23 in chips)

Seat 2: oiwptoq ($400 in chips)

Seat 3: QuimQuim ($111.93 in chips)

Seat 4: WTFseeB8 ($401.35 in chips)

Seat 5: NAR74 ($309.81 in chips)

Seat 6: NorskPoker ($214.86 in chips)

Seat 7: Herbert761 ($241.06 in chips)

Seat 8: Dart Serg ($9.75 in chips)

josijonathan: posts the ante $0.75

oiwptoq: posts the ante $0.75

QuimQuim: posts the ante $0.75

WTFseeB8: posts the ante $0.75

NAR74: posts the ante $0.75

NorskPoker: posts the ante $0.75

Herbert761: posts the ante $0.75

Dart Serg: posts the ante $0.75

*** 3rd STREET ***

Dealt to josijonathan Ace of Hearts

Dealt to oiwptoq 6 of Hearts

Dealt to QuimQuim Jack of Spades

Dealt to WTFseeB8 4 of Spades5 of Spades8 of Spades

Dealt to NAR74 3 of Diamonds

Dealt to NorskPoker 10 of Spades

Dealt to Herbert761 4 of Diamonds

Dealt to Dart Serg 3 of Hearts

NAR74: brings in for $1.50

NorskPoker: folds

Herbert761: folds

Dart Serg: raises $3.50 to $5

josijonathan: raises $5 to $10

oiwptoq: calls $10

QuimQuim: folds

WTFseeB8: raises $5 to $15

NAR74: folds

Dart Serg: calls $4 and is all-in

josijonathan: raises $5 to $20

Betting is capped

oiwptoq: calls $10

WTFseeB8: calls $5

*** 4th STREET ***

Dealt to josijonathan Ace of Hearts6 of Diamonds

Dealt to oiwptoq 6 of Hearts5 of Diamonds

Dealt to WTFseeB8 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades

Dealt to Dart Serg 3 of Hearts9 of Diamonds

josijonathan: checks

oiwptoq: bets $5

WTFseeB8: raises $5 to $10

josijonathan: calls $10

oiwptoq: calls $5

*** 5th STREET ***

Dealt to josijonathan Ace of Hearts6 of Diamonds10 of Clubs

Dealt to oiwptoq 6 of Hearts5 of DiamondsQueen of Spades

Dealt to WTFseeB8 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades3 of Spades

Dealt to Dart Serg 3 of Hearts9 of Diamonds6 of Spades

josijonathan: checks

oiwptoq: checks

WTFseeB8: bets $10

josijonathan: folds

oiwptoq: calls $10

*** 6th STREET ***

Dealt to oiwptoq 6 of Hearts5 of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs

Dealt to WTFseeB8 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades3 of SpadesAce of Diamonds

Dealt to Dart Serg 3 of Hearts9 of Diamonds6 of Spades10 of Hearts

WTFseeB8: bets $10

oiwptoq: calls $10

*** RIVER ***

Dealt to WTFseeB8 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades3 of SpadesAce of Diamonds8 of Diamonds

WTFseeB8: bets $10

oiwptoq: calls $10

*** SHOW DOWN ***

WTFseeB8: shows 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades3 of SpadesAce of Diamonds8 of Diamonds (HI: a flush, Eight high; LO: 7,5,4,3,A)

oiwptoq: mucks hand

WTFseeB8 collected $60.65 from side pot

WTFseeB8 collected $60.65 from side pot

Dart Serg: mucks hand

WTFseeB8 collected $21.10 from main pot

WTFseeB8 collected $21.10 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $166.50 Main pot $42.20. Side pot $121.30. | Rake $3

Seat 1: josijonathan folded on the 5th Street

Seat 2: oiwptoq mucked 2 of Diamonds5 of Hearts6 of Hearts5 of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs9 of Spades

Seat 3: QuimQuim folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 4: WTFseeB8 showed 4 of Spades5 of Spades8 of Spades7 of Spades3 of SpadesAce of Diamonds8 of Diamonds and won ($163.50) with HI: a flush, Eight high; LO: 7,5,4,3,A

Seat 5: NAR74 folded on the 3rd Street

Seat 6: NorskPoker folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 7: Herbert761 folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 8: Dart Serg mucked 4 of HeartsJack of Hearts3 of Hearts9 of Diamonds6 of Spades10 of HeartsAce of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde låg/mellan Stud8 scoop nyss. Hände inget spännande alls. Återigen, eloge till de som orkar spela turrar dag in och dag ut. En turre varannan månad är vad jag orkar med...Gick bättre i kvällens cg. Va ner 1000 bigblinds men höll ut o vann tillbaka 1700 bigblinds sista två timmarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra krigat där, har suttit i samma båt ett tag. Var ner iaf en 500bb+ innan det äntligen vände och man fick sluta ca 500bb upp istället efter att ha grävt in på natten. Nu kan det ju bara vara jag, men jag tycker det känns som det är löningsvärde stundtals trots att det är två veckor kvar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är väldigt bra games atm. Inte överdrivet mycket action med det finns i stort sätt alltid ett eller två riktigt bra spots på varje bord. Gäller både plo8 och stud8. Och på tal om studen, känns verkligen som någon släppt lös ett gäng pundare från psyket som spelar med förbundna ögon. Verkligen brutalt låg kvalité som stundtals varvas med kineser o ryssar som lirar som matematiska robotar.

 

Hittills fått in 66h speltid i maj och siktar på 12-15 till kommande dagarna då jag kommer boka månaden tidigt. Får tillträde till lägenheten snart och ska dra igång de projektet direkt. Ska renovera samtliga tre rum samt hitta någon som kan göra om hela badrummet. Siktar på att ha allt klart i mitten av augusti lagom tills vi flyttar kontoret och semestern e slut. Sen går ju 30-31 bort för summerburst. Blir nog jävligt sköj då i princip alla verkar ha köpt premiumbiljetter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bokar maj nu. Statistisk sett så har maj vart min bästa pokermånad de senaste tre åren så va inställd på storartade grejer. Orkade tyvärr inte riktigt om januariresultatet och slutar ändå på 5000 bb+ som jag är nöjd med. Vart väldigt lite action så min bb/100 har troligtvis vart ganska hög. Ska kolla upp och sammanställa händerna från laptopen och desktopen senare.

 

Det som iaf har vart tacksamt är att många spelat katastrofalt dåligt och när jag inte spelar på topp spelar dom ännu sämre alt utnyttjar inte att jag är ur balans. Har kör mkt med "injecting logic" under sessionerna som funkar bra och de fåtal gånger jag hamnar ur balans har egentligen inget med variansen att göra utan snarare att jag inte vart 100 spelsugen eller inte värmt upp ordentligt inför sessionen och har tankarna på något annat.

 

En stor skillnad med denna månaden mot tidigare är att Boss stängde ner och jag sluta spela på Ongame. På Boss rulla ofta två bord och Ongame va ofta ett hu som rulla mot ngn shortstack. Pga det kan jag ägna mkt mer tankeverksamhet åt de borden som går och hålla högre winrate. Väldigt basic simple shit men jag har ändå blundat för det tidigare.

 

Junimålet sätter jag på 50h poker. Skall renovera en lägenhet och hinna jobba också :/ Ingredienserna för junis pokerkakor blir:

Svs - plo8 hu/5manna/10manna/HuSnG

iPoker - plo8 hu cash

Stars - Stud8 hu cash & stud8 hu turbo sng

Ftp - Samma som stars

 

Tvådagarns Summerburst i gbg nu! Ska bli riktigt kul! Tydligen står ju minibiff i baren och den mannen verkar ju gilla action. Får se hur många öl jag kan hustla honom på haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...