Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Nu har du väl allt snurrat till det lite?

Det finns en utmärkelse som delas ut varje år och 2013 var det min tur tydligen. Det står mer på startsidan när man öppnar pokeforum.nu

Epic autocowreck ;)

 

Haha, det där får min Iphone ta på sitt samvete :)

 

---

 

Ska gå en promenad för att hämta en laddare till datorn. Är helt plötsligt cigarettsugen. cigaretter är för mig ett intressant fenomen. Det är förvisso ganska gott men mest av allt är det ju coolt. Tänk Jonny Depp i en vattenkammad, tight frissa med en cigg i munnen. Nog satan är det så vi alla vill se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigering: här står det att jag är årets forumit!

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1779531#1779531

 

Och här kommer en bild på mig med en cigg i mungipan, eftersom detkom upp. Ingen Jonny Depp, men ändå det fränaste jag kan vara:

 

http://Www.Imageshack.com/dansarmedvargar [med vargar] link

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sitta och levla i all ära men nu är de ju bara överdrivet : )

Hej igen diazo. Bara att hålla med dig där. Tack för din synpunkt.

Nu har du druckit nog för idag Markus, sitt.

Hej igen brrr. Nog har jag suttit alltid. Mest som en konsekvens av mitt livs kanske envisaste förkylning, men också för att samla tankar och kraft inför fortsatt grind och dagbokande. Tack för tipset i alla fall.

Bra surr idag Markus! Men tyvärr har du inte vunnit den utmärkelsen ännu,läs om-läs rätt. Är en s.k omröstning som pågår där du är med..

Hej igen eddor och tack för att du uppmärksammar mig om vad som gäller.

 

c8wn.jpg

Hej Slaktavfall och välkommen till dagboken. Tjejen känns bekant på något vis men jag lyckas inte placera henne riktigt.

haha fan vilket jävla debacle om du blir årets forumit. Nästan så att cyntax vore ett bättre alternativ. :shock:

Hej bluffsyn. Tycker att det var taskigt skrivet eftersom jag förstått saken som att användaren cyntax lurat medspelare på pengar. Lite svårt för mig att förstå hur humor - låt vara en bisarrt dålig sådan - kan provocera på samma sätt som rent tjuveri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Slaktavfall och välkommen till dagboken. Tjejen känns bekant på något vis men jag lyckas inte placera henne riktigt.

 

Hej Markus och tack för att du svarar, tjejen heter Stoya och är en av mina imaginära flickvänner. Här läser hon Necrophilia Variations. Klippet kombinerar alltså två av mina mest intensiva intressen.

 

 

 

mvh

 

Jeffrey Dahmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus och tack för att du svarar, tjejen heter Stoya och är en av mina imaginära flickvänner. Här läser hon Necrophilia Variations. Klippet kombinerar alltså två av mina mest intensiva intressen.

 

 

 

mvh

 

Jeffrey Dahmer

 

det var jag som satt under bordet :oops:

 

edit: vill inte förstöra nån fantasi slaktis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus och tack för att du svarar, tjejen heter Stoya och är en av mina imaginära flickvänner. Här läser hon Necrophilia Variations. Klippet kombinerar alltså två av mina mest intensiva intressen.

 

 

mvh

 

Jeffrey Dahmer

Hej igen Slaktavfall. Tack för tack och för informationen om tjejen i fråga. Jag förstår inte riktigt innehållet i klippet. Är tanken att hon blir så där pass tillfredsställd av att läsa innehållet i boken eller är det som ViktorH insinuerar att någon kör sin grej under bordet? En direktöversättning av titeln tillsammans med Dahmer-signaturen antyder att det skulle ha något med nekrofili att göra, vilket för mig och säkerligen många andra är ett helt outforskat område.

 

Gillar tanken på imaginära partners eftersom det sannolikt hjälper många som känner sig ensamma här i världen. Att Jeffrey Dahmer skulle välja en tjej för det ändamålet känns överraskande även om det huvudsakliga kanske ändå är det gemensamma intresset för en kontakt med andra sidan eller hur man nu ska säga.

 

Apropå Dahmer så fascineras jag av seriemördares historia. Misstänker att det beror på ett inbyggt filter där man inte till fullo kan sätta sig in i sjukheten han och liknande psykopater utsatte sina offer för, men intressanta är dom lika fullt.

 

Tror också att populärkulturella milstolpar kan ha ett stort inflytande i det fallet. Första gången jag såg När lammen tystnar var en av de där få gångerna man satt hänförd efter en film. Karaktären Dr Lecter lär ju vara en av de allra bästa filmkaraktärerna någonsin. Intelligent och överlägsen på ett subtilt sätt men samtidigt riktigt, riktigt störd. Patrik Bateman hade också sina poänger även om hans auktoritet inte alls kan mäta sig med Lecter.

 

det var jag som satt under bordet :oops:

 

edit: vill inte förstöra nån fantasi slaktis.

Hej igen ViktorH. Ja, jag undrar om det egentligen ska föreställa att någon är under bordet eller inte. Tror på inte. Om tvärtom, lär ju den under bordet känna sig som femte hjulet, ungefär på samma sätt som Miggs om vi ska fortsätta När lammen tystnar-referenserna. Tack för att du skriver.

Hemskt att se så många bittra/gnälliga personer här som gnäller att det trollas och inte är roligt längre osv.. Läs något annat i stället.

 

 

 

 

Underbar dagbok Markus!

Härligt att läsa beercreek. Jag håller förvisso med om att svamlet tagit sig för stort utrymme, men att det provocerar så till den milda grad var inget som jag kunde föreställa mig. Min förhoppning är dock att alla som läser och skriver också fortsätter med det. Tack för ditt inlägg!

Fantastiskt bra!

Helt klart intressant. Språkförbistringen tillåter mig dock inte att förstå det fullt ut. Tack för ditt inlägg NipSlip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus, Jag lyssnade inte på vad hon läste heller men gillade upplägget..

 

Hej igen NipSlip och tack för tydliggörandet. Jag hoppas bara att utveckling av nekrofilerotik stannar vid bokläsning framför kameran.

 

---

 

För att fortsätta mördartemat så är det i eftermiddag dags för tingsrätten att redogöra för resultatet av sin överläggning i det, här i norr, väldigt uppmärksammade styckmordet på Vatchareeya Bangsuan. Jag har följt fallet, främst via flashback, och det finns onekligen en hel del detaljer som stör det som i många ögon är en självklar utgång. Att den åtalade har någon form av inblandning känns självklart, men hur allt har gått till är verkligen inte lätt att förstå.

 

Flashback har väl som jag förstått saken ett ganska dåligt rykte, men några av skribenterna är extremt vassa. Har följt trådar där vid andra uppmärksammade fall och aldrig blivit besviken. En användare vid namn Hamillkar är ju bara så frän. Jag får intrycket av att han kan ungefär allt, från juridik till DNA-analys och så vidare. Jag funderar bara vad en sån kung gör på ett forum i stället för att tjäna massa deg med en ärkehäftig arbetstitel.

 

Vem skulle ni säga är pokerforums Hamillkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen NipSlip och tack för tydliggörandet. Jag hoppas bara att utveckling av nekrofilerotik stannar vid bokläsning framför kameran.

 

---

 

För att fortsätta mördartemat så är det i eftermiddag dags för tingsrätten att redogöra för resultatet av sin överläggning i det, här i norr, väldigt uppmärksammade styckmordet på Vatchareeya Bangsuan. Jag har följt fallet, främst via flashback, och det finns onekligen en hel del detaljer som stör det som i många ögon är en självklar utgång. Att den åtalade har någon form av inblandning känns självklart, men hur allt har gått till är verkligen inte lätt att förstå.

 

Flashback har väl som jag förstått saken ett ganska dåligt rykte, men några av skribenterna är extremt vassa. Har följt trådar där vid andra uppmärksammade fall och aldrig blivit besviken. En användare vid namn Hamillkar är ju bara så frän. Jag får intrycket av att han kan ungefär allt, från juridik till DNA-analys och så vidare. Jag funderar bara vad en sån kung gör på ett forum i stället för att tjäna massa deg med en ärkehäftig arbetstitel.

Vem skulle ni säga är pokerforums Hamillkar?

 

Blir ju utan tvekan Cyntax isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju utan tvekan Cyntax isåfall.

 

Hej igen ViktorH och tack för din gissning. Antar att det beror på att båda kan anses vara mångfacetterade och där finns så klart en poäng. Min syn av Flashback-varianten är ju dock att han imponerar vad det än gäller och där väl cyntax åtminstone svikit när det kommer till karaktär och ärlighet om man får tro på tråden angående varningsutfärdandet. Gissar att man nog hittar otaliga aspiranter i heltok-tråden på startsidan, men har som tidigare skrivits inte hängt med där.

 

---

 

Den åtalade 22-åringen åkte i alla fall dit så till vida att han får skaka galler även fortsättningsvis. De erfarna skribenterna på flashback hävdar att det säkerställer att han bedöms skyldig. Inte direkt överraskande men jag hade så gärna tagit del av diskussionen och hur bedömningen kring outrättade frågetecken sett ut. Det är en inte helt avundsvärd situation för de som ska ta denna typ av beslut. Ett felsteg så kan det ju för att slå in öppna dörrar få väldigt ödesdigra konsekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska ta några luriga händer från i helgen.

 

Mot reg som spelar 29/23/1.8 där det sista är aggression. Han 3betar 13 % från btn och ligger på 10 % i 4bet.

 

Får ju in det pre ungefär upp till 250 bb djupa skulle jag tro.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($995)

BB ($1,089)

Hero ($1,931)

CO ($804)

BTN ($1,980)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:spade:

 

Hero raises to $14.37, fold, BTN raises to $45, fold, fold, Hero raises to $120, BTN raises to $251, Hero calls $130

 

FLOP ($510) 6:spade: 8:spade: 3:club:

 

Hero checks, BTN bets $265, Hero calls $265

 

TURN ($1,040) 6:spade: 8:spade: 3:club: 6:heart:

 

Hero checks, BTN bets $355, Hero

 

---

 

Mot samma reg

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,212)

BB ($192)

Hero ($1,602)

 

Dealt to Hero 4:diamond: 4:club:

 

Hero raises to $11.25, SB raises to $42.50, fold, Hero calls $31.25

 

FLOP ($90) J:heart: 4:spade: Q:heart:

 

SB bets $67.50, Hero calls $67.50

 

TURN ($225) J:heart: 4:spade: Q:heart: 9:diamond:

 

SB bets $168, Hero calls $168

 

RIVER ($562) J:heart: 4:spade: Q:heart: 9:diamond: A:club:

 

SB bets $295, Hero raises to $1,323 (AI)

 

---

 

Knappen är reg. Sb är ny bekantskap.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,014)

BB ($193)

Hero ($1,500)

CO ($820)

BTN ($1,414)

 

Dealt to Hero K:heart: K:club:

 

Hero raises to $14.37, fold, BTN calls $14.37, SB calls $11.87, BB calls $9.37

 

FLOP ($57.48) Q:heart: 5:heart: 3:diamond:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $43.11, BTN raises to $131, SB calls $131, BB folds, Hero calls $88.11

 

TURN ($451) Q:heart: 5:heart: 3:diamond: 8:diamond:

 

SB bets $225, Hero

 

---

 

Utan reads mot denna spelare.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($979)

BB ($4,354)

UTG ($2,079)

CO ($1,134)

Hero ($2,298)

 

Dealt to Hero Q:heart: A:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $22.50, SB raises to $70, fold, Hero calls $47.50

 

FLOP ($150) 5:heart: 6:heart: 9:heart:

 

SB bets $75, Hero calls $75

 

TURN ($300) 5:heart: 6:heart: 9:heart: Q:spade:

 

SB bets $225, Hero calls $225

 

RIVER ($750) 5:heart: 6:heart: 9:heart: Q:spade: 3:spade:

 

SB bets $609 (AI), Hero

 

---

 

42/1/0.9

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($194)

BB ($1,714)

Hero ($2,024)

BTN ($613)

 

Dealt to Hero 3:club: A:club:

 

Hero raises to $11.50, BTN calls $11.50, fold, fold

 

FLOP ($29) 5:heart: 9:spade: 5:club:

 

Hero bets $21.75, BTN calls $21.75

 

TURN ($72.50) 5:heart: 9:spade: 5:club: J:club:

 

Hero bets $44, BTN calls $44

 

RIVER ($160) 5:heart: 9:spade: 5:club: J:club: 6:club:

 

Hero bets $120, BTN raises to $536 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland ovanstående händer klurar jag mest på den sista. Vad har en spelare med 0.9 i aggression för range på river?

 

Tycker också 44-handen är intressant ur ett balansperspektiv. Isolerad mot denna reg är min all in något tvivelaktiv, men det är ju ett väldigt roligt kort och läge att bluffa med samma riverspel och då funderar jag på om det inte är ett måste att spela alla mina pengar på river.

 

---

 

Match ikväll. Jag förutspår snabbt ledningsmål för Portugal och grind från ca klockan 21.10. Hoppas vid gudarna att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Match ikväll. Jag förutspår snabbt ledningsmål för Portugal och grind från ca klockan 21.10. Hoppas vid gudarna att jag har fel.

 

Blev ju inte helt långt från sanningen. Är ju lätt att vara efterklok men hade gärna sett en mer kontrollerad offensiv när Sverige väl började vädra optimism vid 2-1. När alla anspänningar släppte så försvann också allt organisatoriskt tänk och att man faktiskt hade världens bästa omställningsspelare i motståndarlaget. Är väl säkert svårt för Hamrén att få ut sina direktiv under matchens gång men kan nog tänka mig att han grämer sig idag. Blev lite som att Sverige dubblade upp 20 bb till en spelbar stack på finalbord, men i ivern att gå för seger lik förbannat öppnade Q8 off från utg. Resten är som man säger historia.

 

Sådan brutal besvikelse och avsmak att följa mästerskap utan svenskt deltagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är överraskad o imponerad av att vi faktiskt lyckades vända till 2-1. Vet inte om Sverige skulle varit kyligare eller vad man ska säga, kändes som att Portugal var lite nervigt o skakat av att det plötsligt bara var ett mål från ett fiasko för deras del, och då är det ju smart att ligga på och utnyttja det "flow" som uppstod. Sen är det väl grundproblemet som avgör, det vill säga att Ronaldo är otroligt bra, och våra backar inte tillräckligt bra för att fixa en sån spelare. Känns som att problemet snarast är att de får möjlighet att slå dessa fantastiska passningar till honom, det var väl Moutinho som gjorde det om jag minns rätt vid två av tillfällena. Det är ju ingen överraskning att han är bra heller, men det borde ju vara enklare att skava honom rejält på hälsenorna än att stoppa en Ronaldo med fart och ytor.

Sen kan jag liiiite fundera på varför man inte är kyligare med att försöka ställa offside, kändes som att det fanns läge för att försöka det, när man ändå är på efterkälken så jämrans mycket. Tycker det kändes som att det blivit Offside, om inte Martin Olsson hängt med Ronaldo exvis.

 

Även om det känns otroligt jobbigt att missa VM, så är det ju ändå så att Portugal var bättre, så det känns ju inte som att man blev rånad av ett sämre lag.

 

För att fortsätta pokerliknelsen som du var inne på med Q8, så känns ju lottningen med först tyskland i gruppen, och sen portugal i kvalet, som att ha gått allin pre med KK, och på floppen se enfärgad A Q J i en färg man själv inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är överraskad o imponerad av att vi faktiskt lyckades vända till 2-1. Vet inte om Sverige skulle varit kyligare eller vad man ska säga, kändes som att Portugal var lite nervigt o skakat av att det plötsligt bara var ett mål från ett fiasko för deras del, och då är det ju smart att ligga på och utnyttja det "flow" som uppstod. Sen är det väl grundproblemet som avgör, det vill säga att Ronaldo är otroligt bra, och våra backar inte tillräckligt bra för att fixa en sån spelare. Känns som att problemet snarast är att de får möjlighet att slå dessa fantastiska passningar till honom, det var väl Moutinho som gjorde det om jag minns rätt vid två av tillfällena. Det är ju ingen överraskning att han är bra heller, men det borde ju vara enklare att skava honom rejält på hälsenorna än att stoppa en Ronaldo med fart och ytor.

Sen kan jag liiiite fundera på varför man inte är kyligare med att försöka ställa offside, kändes som att det fanns läge för att försöka det, när man ändå är på efterkälken så jämrans mycket. Tycker det kändes som att det blivit Offside, om inte Martin Olsson hängt med Ronaldo exvis.

 

Även om det känns otroligt jobbigt att missa VM, så är det ju ändå så att Portugal var bättre, så det känns ju inte som att man blev rånad av ett sämre lag.

 

För att fortsätta pokerliknelsen som du var inne på med Q8, så känns ju lottningen med först tyskland i gruppen, och sen portugal i kvalet, som att ha gått allin pre med KK, och på floppen se enfärgad A Q J i en färg man själv inte har.

 

Hej gnurfen och tack för att du skriver. Jag håller med angående Moutinho. Det är den spelare som väl har störst kapacitet att hitta avgörande passningar i Portugal, vilket garanterat inte var någon överraskning för Sverige. Passningen till sista målet är ju millimeterprecision på. Han har också fått spela felvänd i matcherna mot Sverige så länge det organisatoriska tänket funnits med. Det är naturligtvis vanligt att bara ösa på när det vädras morgonluft, men det är enligt mig där tränarens roll blir viktig så att det finns någon form av kontroll i det hela. Om jag inte missminner mig var det väl ändå ca 18 minuter kvar efter 2-1-målet. Ganska gott om tid med tanke på matchens utveckling.

 

Vad gäller backlinjens arbete så tycker jag även det ligger på Hamréns ansvar. Att en spelare väljer att ta duellen i djupledslöpningen medan en annan väljer att ställa offside är ju inget annat än ett organisatoriskt självmål och enligt mig någonting som man extremt sällan såg under Lagerbäcks ledning. Det har förvisso inte funnits samma kontinuitet i spelaralternativen, men även det ligger ju till viss del på tränarens ansvar.

 

Nu tycker jag ändå att Hamrén är ett ok alternativ även för fortsättningen. Hans idéer bör ges en ordentlig chans + han har ju faktiskt etablerat en bra relation till Zlatan vad det verkar, vilket ju lär vara en oerhört viktig parameter i urvalet.

Imo jobbade vi upp en enoutare till en flip lr mer där vi floppar topset med äggen och slänger korten i mucken efter att ha fått in degen på flop..

 

Det momentumet, det skärrade Portugalnet. Fy fan också.

 

Hej igen boman. Jag håller med, det såg väldigt skärrat ut i Portugal. Fantastiskt intressant att se vad som hade hänt om det fått stå 2-1 ett tag.

 

---

 

Fin gårdagkväll med chili i härligt sällskap till middag, lite snabbgrind, premiärsmak av AC/DC-öl från bolaget (fanns ingenting i smaken som motiverade prislappen), och sedan avslut med glass och en av mina favoritfilmer - National Treasure 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...