Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Hej igen Metaddict. Tack för din spekulation. Kanske är en dum fråga, men är det för att dom har hårdare och mer stryktåliga kroppsdelar eller är det för att gemene man inte har beredskap i benstrukturen för att hantera kraften som blir vid ett knytnävsslag?

 

Jag vet inte svaret på frågan men tror det även handlar om att man vänjer sig. Såg någon dokumentär om thaiboxning från thailand där fick ungarna sparka 1000 sparkar på ett bananträd för att bli av med känsligheten och göra så att benet växte sig starkare. Länge sen jag såg det men minns att de stod o sparkade sjukt länge på ett träd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte svaret på frågan men tror det även handlar om att man vänjer sig. Såg någon dokumentär om thaiboxning från thailand där fick ungarna sparka 1000 sparkar på ett bananträd för att bli av med känsligheten och göra så att benet växte sig starkare. Länge sen jag såg det men minns att de stod o sparkade sjukt länge på ett träd :)

 

Hej Kolle11 och välkommen till dagboken. Tack för att du skriver. Det låter på något sätt logiskt. Går ju att relatera till för oss som spelat mycket fotboll, där en riktig smalbensspark gjorde betydligt ondare i yngre åldrar jämfört med nuvarande tids karriär. Det är naturligtvis en lindrigare form men ändock något som ändå minner om det du beskriver.

 

Tänker också att det känns ganska hårt att uppmana små juniorer att sparka på träd men det är ju en annan diskussion. Handlar nog mest bara om vitt skilda varianter av uppfostran jämfört med vad man själv kommit i kontakt med såväl hemma som i idrottsvärlden. Misstänker att det skulle kunna bli ramaskri om yngre grabbar uppmanades till något sådant i Sverige.

 

---

 

Spelfritt igår och idag men från och med i morgon blir det rejält med lir några dagar framöver hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portugal i två avgörande, kan bli tufft. Från min soffpotatisamatörtyckarvy tror jag dock definitivt att Sverige kan fixa det. Nyckeln blir så klart att orka hålla tätt på bortaplan, speciellt första halvtimmen. Misstänker att ju längre Sverige håller nollan, desto mer panik kommer Portugal få, vilket i sin tur öppnar för omställningar.

 

Sverige har också ett vapen i sina fasta situationer. Är själv inte så förtjust i Källström. Vet inte varför, det har bara blivit så, men denna match känns det som att han måste få speltid då ingen kan jämföra sig med hans frisparksfot. Så fort det blir en frispark på offensiv planhalva är det bara flytta upp mittbackar och försöka kötta in bollen. Det ger också en naturlig möjlighet att sänka tempot och hindra Portugal att hitta rytmen. Varje sådan situation måste dock avslutas och det med livet som insats eftersom Portugal har världens överlägset bästa omställningsspelare på planen.

 

Det är iaf läge för en bragd och det kombinerat med kvalsammanhang brukar borga för Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi har chans att ta Portugal helt klart, de har ju inte imponerat i VM-kvalet direkt, 2st kryss mot israel o sen ett annat kryss mot en annan blåbärsnation.

 

 

Och vi alla som följt Portugal vet att Ronaldo inte har varit lika vass i landslaget som i klubblagen. Vilket är bra!

 

De vi måste få stopp på är joao coutinho och Ronaldo framåt först o främst.

 

Och bakåt har de ju Pepe som är världens bästa filmare dock, men också en mycket kompetent back.

Sen har de ju lite andra bra spelare som Nani osv. Men får vi stopp på dem 2 som jag sa så finns chansen helt klart. Gäller bara att få med sig 1 eller 2 mål på bortaplan vilket kan vara helt avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi slänger oss med ordet bragd lite väl frekvent. Det är absolut ingen bragd att vinna över Portugal i ett kval.

 

Tar vi däremot medalj i VM så visst.

Hej igen schumme. Tack för dina synpunkter. Jag är beredd att hålla med dig om att begreppet som sådant överanvänds en del. Däremot vidhåller jag att det i mina ögon skulle vara en bragd att Sverige, i vad som väl är världens största sport, vinner mot en mer väletablerad fotbollsnation som Portugal i direkt avgörande utslagsmatcher. Just definitionen ligger nog idag en hel del i betraktarens öga, men vi kan nog i alla fall enas om att det skulle vara en fantastisk prestation.

 

Tror vi har chans att ta Portugal helt klart, de har ju inte imponerat i VM-kvalet direkt, 2st kryss mot israel o sen ett annat kryss mot en annan blåbärsnation.

 

 

Och vi alla som följt Portugal vet att Ronaldo inte har varit lika vass i landslaget som i klubblagen. Vilket är bra!

 

De vi måste få stopp på är joao coutinho och Ronaldo framåt först o främst.

 

Och bakåt har de ju Pepe som är världens bästa filmare dock, men också en mycket kompetent back.

Sen har de ju lite andra bra spelare som Nani osv. Men får vi stopp på dem 2 som jag sa så finns chansen helt klart. Gäller bara att få med sig 1 eller 2 mål på bortaplan vilket kan vara helt avgörande.

 

Hej igen Dr_Anonymous. Tack för att du skriver och för lite mer kött på benen kring Portugal. Har själv ganska dålig koll på dem. Förutsätter dock att vi är rejält underlägsna på ett individuellt fotbollstekniskt plan. Ett mål på bortaplan skulle vara grymt, helst genom att ta ledningen i första halvlek på en riktigt grisig fast situation a la Petter Hansson som väl gjort ett av de fulaste svenska målen i modern tid. Tror det var mot Grekland efter Zlatans drömskott.

 

---

 

Såg lite klipp igår från när Jamie Gold vann wsop. Ganska fantastiskt egentligen hur en sådan till synes otillräcklig spelare kunde leka hem allt mot ett sånt där startfält. Misstänker ändå att det inte skulle kunna hända idag, nästan oavsett vilket flyt han haft. Känns som att det hänt så mycket i utvecklingen kring betstorlekar och hänsynstagande till olika spelares stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma tankar fick jag för övrigt även efter att ha kollat finalbordet när Jerry Yang vann. Är naturligtvis jättelätt att som åskådare hitta brister i spelen, men jag menar: Lee Childs öppnar preflop med QQ till 725 och blir 3 betad av Yang som har JJ till 2.5 mille (!). Childs donkar 3 mille på 742-flopp och viker för ca 4 mille till. Var bara ett av några exempel på märkliga spel.

 

Var även en dansk som jag tror hette Helm som tappade fokus ganska ordentligt.

 

---

 

Undrar egentligen vem som var föregångare när betstorlekarna förändrades till det mindre. För turneringspoker i synnerhet men även för cash game har det ju hänt en hel del senaste åren. Jag själv känner att mycket i mitt spel bara härmar saker som jag sett storfräsarna göra utan att egentligen fullt ut förstå varför jag gör det. Gissar att det för turneringspokern handlar om att kunna spela ut ett större register med mindre procentuell risk, men finns säkert andra mer viktiga saker som ligger bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren 11 % 3bet från bb, men i övrigt ganska passiv. Har ingen djupare uppfattning om postflopspelet.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,001)

BB ($954)

UTG ($947)

CO ($985)

Hero ($1,051)

 

Dealt to Hero 6:diamond: 5:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $11.25, fold, BB raises to $42.50, Hero calls $31.25

 

FLOP ($87.50) 7:club: 9:diamond: 2:diamond:

 

BB checks, Hero bets $50, BB calls $50

 

TURN ($187) 7:club: 9:diamond: 2:diamond: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $105, BB calls $105

 

RIVER ($397) 7:club: 9:diamond: 2:diamond: 2:club: 8:heart:

 

BB checks, Hero bets $198, BB raises to $756 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren 11 % 3bet från bb, men i övrigt ganska passiv. Har ingen djupare uppfattning om postflopspelet.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($2,001)

BB ($954)

UTG ($947)

CO ($985)

Hero ($1,051)

 

Dealt to Hero 6:diamond: 5:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $11.25, fold, BB raises to $42.50, Hero calls $31.25

 

FLOP ($87.50) 7:club: 9:diamond: 2:diamond:

 

BB checks, Hero bets $50, BB calls $50

 

TURN ($187) 7:club: 9:diamond: 2:diamond: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $105, BB calls $105

 

RIVER ($397) 7:club: 9:diamond: 2:diamond: 2:club: 8:heart:

 

BB checks, Hero bets $198, BB raises to $756 (AI), Hero

 

Snappar såklart av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur mycket air han har för att det ska vara värt att syna.

 

Är det en fisk som bara värderaisar slår vi ingenting.

edit: står att han är "ganska passiv", alltså bör det dyka upp nuts här rätt ofta. Tänker mig konstigt spelade 77/88/99 och ett par TJ som floatar. Även konstiga 2p med 7x, 87, 9x osv som vi slår.

 

Därmed sagt att jag i princip alltid synar här och ta en note.

 

blev ett par edits. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snappar såklart av...

 

Måste vara en väldigt snabb syn på den.

 

Frågan är hur mycket air han har för att det ska vara värt att syna.

 

Är det en fisk som bara värderaisar slår vi ingenting.

edit: står att han är "ganska passiv", alltså bör det dyka upp nuts här rätt ofta. Tänker mig konstigt spelade 77/88/99 och ett par TJ som floatar. Även konstiga 2p med 7x, 87, 9x osv som vi slår.

 

Därmed sagt att jag i princip alltid synar här och ta en note.

 

blev ett par edits. :D

 

Hej igen Metaddict, calibrat och krmjaow. Tack för era analyser. Så här i efterhand är jag lite osäker hur jag tänkte. För min riverranges skull och för att inte bli sönderexploaterad får jag så klart betsyna här. Är nog mest för att jag förlorade handen som jag började fundera. Det är också en extremt ovanlig linje för regs att ta så det ringde väl varningsklockor bara därför. Förlorade i alla fall mot 88 som ju lugnt sagt blev ett avgörande kort i denna hand.

 

---

 

Fortsätter trycka in för mig bra volym. Tror det är en bit över 20 k händer sen jag började spela i stake. Roligt är det i alla fall och jag tycker att mitt spel fortsätter utvecklas till det bättre. Får hoppas att jag snabbt kommer upp i nivå så att det finns ännu bättre motiv till att bättre på rangerna och täppa till uppenbara luckor som jag och min tränare diskuterat. Har i alla fall skickat alla mina händer för analys. Ska bli mycket spännande att se om de räcker till för att peka på några dåliga vanor som jag garanterat dras med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återanknyta till gårdagens funderingar kring turneringspoker så kollade jag igår lite fler filmer. Var mest från en stor turnering i London.

 

 

VARNING FÖR RESULTATVISNING FÖR DIG SOM INTE SETT

 

På finalbordet spelade en grek som väl minst sagt hade en okonventionell spelstil. Han krigade i jämförelsevis väldigt många händer, slog öppningshöjningar 5 gånger big blind och 3betade också väldigt stort. Även om han inte vann så får jag nog äta upp mina ord om att spelare i stil med Jamie Gold är chanslös oavsett graden av ljuvlig varians.

 

Hursom så vann en svensk som jag tyckte spelade jättebra, ganska konservativt spel. Finalbordet finns att följa i sin helhet på pokertube.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tog upp turneringen från London! Tror faktiskt inte att det är många här på forumet som känner till att den spelas ens och sedan att en svensk gick och vann.... Det vet nog ingen!

 

Tänk om han hade haft en db här på PF! Tänk vad guld! Riktigt skrattretande att vi inte har ett sådant proffs här på PF!

Inho (INmy Honest Opinion) så borde vi tvinga honom att skapa konto här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tog upp turneringen från London! Tror faktiskt inte att det är många här på forumet som känner till att den spelas ens och sedan att en svensk gick och vann.... Det vet nog ingen!

 

Tänk om han hade haft en db här på PF! Tänk vad guld! Riktigt skrattretande att vi inte har ett sådant proffs här på PF!

Inho (INmy Honest Opinion) så borde vi tvinga honom att skapa konto här!

 

Hehe, i en drömvärld hade det så klart varit perfekt. Har dock full förståelse för att de riktiga pokersherifferna inte vill dela med sig av sina tankar publikt eftersom det säkerligen ligger så oerhört mycket arbete bakom framgången. Det som för mig ser ut som standard är för dem standard av en noggrant uträknad anledning. Så förutsätter jag att det är i alla fall. Håller dock helt med dig om att analyser från såna proffs skulle vara roligt att läsa!

 

Håller med om att det var riktigt roligt att en svensk vann. Det ger alltid en viss extra motivation att ha förebilder som man kan se upp till och försöka efterlikna. Snyggt jobbat av Robin Ylitalo! Tack för att du skriver minibiff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, i en drömvärld hade det så klart varit perfekt. Har dock full förståelse för att de riktiga pokersherifferna inte vill dela med sig av sina tankar publikt eftersom det säkerligen ligger så oerhört mycket arbete bakom framgången. Det som för mig ser ut som standard är för dem standard av en noggrant uträknad anledning. Så förutsätter jag att det är i alla fall. Håller dock helt med dig om att analyser från såna proffs skulle vara roligt att läsa!

 

Håller med om att det var riktigt roligt att en svensk vann. Det ger alltid en viss extra motivation att ha förebilder som man kan se upp till och försöka efterlikna. Snyggt jobbat av Robin Ylitalo! Tack för att du skriver minibiff.

 

Grädden på moset vore ju om det skedde någon typ av intervju med honom! Typ en ganska känd pokerprofil typ flyttar in hos Robin och de diskuterar allt möjligt.

 

Typ en variant av "Carina Berg flyttar in" som brukar gå på tv. "pokerprofil flyttar in hos Robin Ylitalo!

 

Men jag antar att vissa saker hör endast hemma i sina drömmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grädden på moset vore ju om det skedde någon typ av intervju med honom! Typ en ganska känd pokerprofil typ flyttar in hos Robin och de diskuterar allt möjligt.

 

Typ en variant av "Carina Berg flyttar in" som brukar gå på tv. "pokerprofil flyttar in hos Robin Ylitalo!

 

Men jag antar att vissa saker hör endast hemma i sina drömmar :)

 

Det finns segerintervju! Ska se om jag lyckas få in den från mobiltelefonen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma tankar fick jag för övrigt även efter att ha kollat finalbordet när Jerry Yang vann. Är naturligtvis jättelätt att som åskådare hitta brister i spelen, men jag menar: Lee Childs öppnar preflop med QQ till 725 och blir 3 betad av Yang som har JJ till 2.5 mille (!). Childs donkar 3 mille på 742-flopp och viker för ca 4 mille till. Var bara ett av några exempel på märkliga spel.

 

Var även en dansk som jag tror hette Helm som tappade fokus ganska ordentligt.

 

---

 

Undrar egentligen vem som var föregångare när betstorlekarna förändrades till det mindre. För turneringspoker i synnerhet men även för cash game har det ju hänt en hel del senaste åren. Jag själv känner att mycket i mitt spel bara härmar saker som jag sett storfräsarna göra utan att egentligen fullt ut förstå varför jag gör det. Gissar att det för turneringspokern handlar om att kunna spela ut ett större register med mindre procentuell risk, men finns säkert andra mer viktiga saker som ligger bakom.

 

 

Kollade Jerry Yang-ft för någon månad sen och det var verkligen så magiskt som man kom ihåg. En riktigt läcker hand är ju när Jerry som chipptvåa öppnar 2,5M på 120/240 och danska cl flattar i blindsen med KQo samt synar svinstor cb på ATx. Vackert var det! En av toppkommentarerna var "I dont always call a 10bb open, but when I do Im out of position". Jävlar vilken dåre ftp-proffsets (kommer inte ihåg namn) fru verkar vara. Rekommenderar alla att kolla.

 

Minibiff: grattis till de två töntigaste och mest meningslösa inläggen i db'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade Jerry Yang-ft för någon månad sen och det var verkligen så magiskt som man kom ihåg. En riktigt läcker hand är ju när Jerry som chipptvåa öppnar 2,5M på 120/240 och danska cl flattar i blindsen med KQo samt synar svinstor cb på ATx. Vackert var det! En av toppkommentarerna var "I dont always call a 10bb open, but when I do Im out of position". Jävlar vilken dåre ftp-proffsets (kommer inte ihåg namn) fru verkar vara. Rekommenderar alla att kolla.

 

Minibiff: grattis till de två töntigaste och mest meningslösa inläggen i db'n.

Hahaha, helt underbart! Hade glömt galenpannan till fruga men det är ju naturligtvis en riktig höjdpunkt. Med all respekt för hennes tro och huruvida den hjälper till vid pokerborden, men för mig som åskådare påminde det om en sån där fanatiker som bland annat visas i Borat-filmen där dom ska driva ut demoner. Tillägget just för detta och att jag finner henne liten galen är just att i alla fall jag fått intrycket av att en konservativ kristen tro väl knappast ser spel och dobbel som något bibliskt yrke direkt.

 

Bedöm själva:

 

 

Tack för inlägget och påminnelsen Antisk!

Nästa år är det du Mackan som står där och blir intervjuad :)

Haha, snacka om en riktig dröm jimenez. Kan i alla fall föreställa mig den bubblande glädjen Robin fick känna. Både titeln och pengarna skulle verkligen vara en sådan ynnest att få uppleva, men jag är nog inte ensam om att ha den drömmen så bara ställa sig i kön :)

 

Klingan krigar på. Ett mål och en assist senast. Han leder också kategorin för ramträffar med sju stycken. En poängmässig torka för Mange J och rejäl utdelning för John så är vi på gång jimenez! Tack för inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp följer endast shl lite sporadiskt. Räknar ju dock med att han kommer igång ordentligt snart så det börjar hända lite grejer... kan bli en fin bonusslant framåt vårkanten :)

 

Exakt jimenez. Vi håller tummarna för det!

 

---

 

Apropå mitt filmklippstittande igår känns det som att jag vill dela med mig av några riktiga juveler till klipp. Jag var jättetrött nät jag såg dem och de kanske är gamla som gatan men jag skrattade så att jag nästan grät i alla fall.

 

 

För oss som älskar poker kan ju jämförelsen dras med att man sitter med någon katastrofdålig hand på river, man har ingen aning om varför man tagit sig dit men det finns ingen annan utväg än att slutföra bluffen rakt in i någon synvillor spelare som spelat skjortan av dig hela kvällen, när någon i ens omedelbara närhet pockar på uppmärksamhet. Alltså en stressig situation man själv satt sig i och man som bäst funderar på tänkbara lösningar när tankebanorna blir avbrutna av något vardagligt. Jag tror nog dock det blir en lång pokerpaus den dagen man have to do something ON THE COMPUTER!

 

 

För att fortsätta liknelser med mitt pokerspelande känns det som att modellens promenad är ett av mina många bluffäventyr och nyhetsankaret är min tränare som tittar live när jag spelar.

 

 

Egentligen samma sak här där mitt preflopspel representeras av att reportern ändå gör ett ok outro även om hon inte är helt bekväm i situationen, men hur det sedan skenar iväg postflop. Just hur hon verkligen med en dåres envishet nästan bara gasar mer när fyrhjulingen är på väg upp efter väggen är extra hög igenkänningsfaktor när jag gör dåliga flopp- och turnbet men lik förbannat ska skicka en tredje kula bara för att göra eländet ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte faktiskt han var lite smårolig för en gångs skull :mrgreen:

 

Hej igen Metaddict och tack för att du skriver. Förstår inte så bra av något kring detta, men minibiff har ju en historik med massa roliga texter så bara att hålla med. +1 alltså :)

 

---

 

Ikväll blir det livelir. Ska försöka spela så många händer som möjligt och hålla tummarna därefter. Tror det kommer vara många som gillar att kriga så då vill man ju inte vara sämre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in och körde en snabb session på ca 50 minuter. Hann förlora med A-stege mot 6-stege i 4betad pott på 23475 och blöda extremt i övrigt också. Ibland kommer man verkligen snett in överallt, fy tusan. La ner efter ett par dryga inköp ner. Noterbart är att JLRB är inne på 2.5/5 nu så funderar naturligtvis på att göra det enda rätta och ta en pokerpaus tills han kliver upp på 5/10+. Här är ett litet exempel på hur det brukar se ut när jag spelar mot honom.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,544)

BB ($1,838)

UTG ($1,295)

CO ($299)

Hero ($1,059)

 

Dealt to Hero 6:club: 5:club:

 

UTG raises to $14.37, fold, Hero calls $14.37, SB calls $11.87, fold

 

FLOP ($48.11) 3:club: T:spade: 4:diamond:

 

SB checks, UTG bets $35, Hero calls $35, SB calls $35

 

TURN ($153) 3:club: T:spade: 4:diamond: A:club:

 

SB checks, UTG checks, Hero bets $85, SB folds, UTG calls $85

 

RIVER ($323) 3:club: T:spade: 4:diamond: A:club: 9:heart:

 

UTG checks, Hero bets $285, UTG calls $285

 

UTG shows A:diamond: T:diamond:

(Pre 60%, Flop 64.9%, Turn 68.2%)

 

Hero shows 6:club: 5:club:

(Pre 40%, Flop 35.1%, Turn 31.8%)

 

UTG wins $878

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...