Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alternativet CostaRika kan knappast ge spelarna pengarna tillbaka och därmed är det nog kört

 

Nej inte per automatik. Men Full Tillt är fortfarande ett starkt varumärke, både inom och utanför pokerkretsar och med nya investorer och en ny hemvist så ............ ?

 

Om Full Tilt gör det som Cereus inte gjorde way back, d.v.s. en gigantisk pudel så borde det rimligen finnas goda möjligheter för dom att komma tillbaka med viss ära i behåll.

 

Det finns i.m.o. flera anledningar till varför Full Tilt är värt att rädda som jag ser det men dom pallar jag inte rada upp nu eftersom stranden väntar.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade visst ett inte i mitt inlägg men min poäng var väl att det kanske inte är lika mycket skandal om det står att de inte kommer att hålla pengarna åtskilda i den T&C som alla spelare godkänner. (Med reservation för att detta kan ha lagts till i T&C när som helst.)

 

Kan inte tänka mig att det gör någon större skillnad. Tror inte att folk har läst igenom T&C och, efter moget övervägande, tyckt att det ändå har varit OK att FTP använder deras pengar till marknadsföring, löner o s v. Folk har troligen satt in pengar där för att de förutsätter att man kan lite på de stora bolagen.

 

Och som du säger: T&C kan ändras när som helst, så det finns ingen riktig trygghet någonstans. Kan inte tänka mig annat än att detta blir den största skandalen i nätpokerns, eller för den del nätspelens, historia.

 

Minns att jag undrade i början varifrån FTP fick alla stålars till sin massiva marknadsföring. DET är i alla fall något man inte behöver fundera på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hittade förresten det här på AGCCs hemsida: Alderney Gambling Control Commission (AGCC) has today issued Hearing Notices under Regulation 46 of its Regulations to Vantage Ltd, Oxalic Ltd, Filco Ltd and Orinic Ltd, collectively trading as FULL TILT POKER.

 

Hade aldrig hört talas om Vantage, Oxalic och Orinic.

 

Hade inte jag heller. När jag googlade hittade jag i alla fall det här som jag inte tidigare sett. Lät betydligt annorlunda för en dryg månad sedan.

 

http://www.gamblingcontrol.org/userfiles/file/Vantage%20media%20statement%2020110516.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte per automatik. Men Full Tillt är fortfarande ett starkt varumärke, både inom och utanför pokerkretsar och med nya investorer och en ny hemvist så ............ ?

 

Har mycket svårt att se hur Full Tilt ska vara ett starkt varumärke. Investorer undrar man om det någonsin har funnits några. Det verkar mer troligt att det är spelarna som har investerat, utan att veta om det.

 

För att FTP ska ha någon chans att behålla sin trovärdighet måste deras frontfigurer, d v s proffsen, som en gång byggde varumärket, ställa sig upp och och gå i godo för att FTP är säkert. Tvivlar på att särskilt många av dem kommer göra det.

 

Plus att det bygger på att de faktiskt kan betala ut innestående medel till alla spelare som vill ha ut pengar. Annars är de GARANTERAT körda. Skulle hellre satsa min bankrulle på en bakdörrsfärg än att FTP kan betala ut de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte tänka mig att det gör någon större skillnad. Tror inte att folk har läst igenom T&C och, efter moget övervägande, tyckt att det ändå har varit OK att FTP använder deras pengar till marknadsföring, löner o s v. Folk har troligen satt in pengar där för att de förutsätter att man kan lite på de stora bolagen.

 

Och som du säger: T&C kan ändras när som helst, så det finns ingen riktig trygghet någonstans. Kan inte tänka mig annat än att detta blir den största skandalen i nätpokerns, eller för den del nätspelens, historia.

 

Minns att jag undrade i början varifrån FTP fick alla stålars till sin massiva marknadsföring. DET är i alla fall något man inte behöver fundera på mer.

 

Alltså, jag vill verkligen inte förminska det som händer nu utan ville mest påpeka att folk (kanske) ändå har ingått avtal med den innebörden.

 

Håller inte med.

Innan alla skandaler kändes de ungefär lika seriösa.

 

Efter alla skandaler känns pokerstars tusen gånger mer seriösa.

 

Jag har inte tyckt det men det har mest att göra med respektive sidas kundtjänst, där pokerstars har känts aningen mer seriös (typ svarar på mail och liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag vill verkligen inte förminska det som händer nu utan ville mest påpeka att folk (kanske) ändå har ingått avtal med den innebörden.

 

Ja, det är ju mycket möjligt att det är så, och det är inte ens säkert att det har begåtts något fel rent juridiskt, men jag tror ändå inte att det har någon betydelse alls för magnituden av skandalen.

 

Fy fan så illa det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mycket svårt att se hur Full Tilt ska vara ett starkt varumärke. Investorer undrar man om det någonsin har funnits några. Det verkar mer troligt att det är spelarna som har investerat, utan att veta om det.

 

Inom pokerkretsar känner ALLA till FT. Det är också inom dessa som FT har haft lite halvrisigt rykte sen tidigare och sedan black friday riktigt uselt rykte. Utanför pokerkretsar upplever jag numera att dom enda pokerbolagen som average joe känner till är PS, FT och i viss mån kanske Party.

 

Dessa tre skulle kunna jämföras med McD, BK och KFC.

 

Jag vidhåller att Full Tilt är ett starkt varumärke.

 

Och även om FT från början inte haft några regelrätta investorer så tror jag fortfarande att varumärket kan ha ett värde för ev. framtida investorer.

 

För att FTP ska ha någon chans att behålla sin trovärdighet måste deras frontfigurer, d v s proffsen, som en gång byggde varumärket, ställa sig upp och och gå i godo för att FTP är säkert. Tvivlar på att särskilt många av dem kommer göra det.

 

Absolut, och betydligt fler av dessa än vad som hittills framkommit är säkert inblandade i ägarstukturen av FT och förmodligen redan ordentligt insyltade. Och detta kommer förståss förr eller senare att komma ut till allmän kännedom. Även om dom inte är så sugna på att göra det så kommer därför flera av dom säkert vara tvungna, vare sig dom vill eller inte att ta en del heat.

 

Plus att det bygger på att de faktiskt kan betala ut innestående medel till alla spelare som vill ha ut pengar. Annars är de GARANTERAT körda. Skulle hellre satsa min bankrulle på en bakdörrsfärg än att FTP kan betala ut de pengarna.

 

I dagsläget så kan dom säkert inte betala ut nej. Med "garantier" i form av namnkunniga spelare, ev. investerare, ev. deal (och släppta pengar) med amerikanska myndigheter och ev. kommande licenssystem i USA så finns det ganska mycket att vinna för onlinepokern (och i förlängningen livepokern) i allmänhet genom att sopa rent framför egen dörr.

 

Mot detta talar förståss det faktum att en pokerspelare rimligen ser till sitt eget hus i första hand. Ligger ju i pokerns natur. Men i.a.f.

 

Mycket om, men och eventualiteter men fortfarande en inte helt omöjlig utveckling.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att FTP ska ha någon chans att behålla sin trovärdighet måste deras frontfigurer, d v s proffsen, som en gång byggde varumärket, ställa sig upp och och gå i godo för att FTP är säkert. Tvivlar på att särskilt många av dem kommer göra det.

 

Kan bara hålla med dig på den punkten. Jag har inte sett, läst eller hört ett dyft från någon av FTP:s galjonsfigurer. Ganska svagt, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The hearing date is four weeks away, making the best case scenario for Full Tilt not very good. Much of the reason Full Tilt’s traffic only fell about 50% since Black Friday despite all the problems is that they already had significant traffic. Players prefer to play where there is action. So even in the situation where Full Tilt is able to re-enter the market, it will be difficult to regain that traffic after a minimum of four weeks without lobby activity.

 

 

är inte säker på infon dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa innan World Series att han inte skulle spela så oddsen har varken sänkts eller höjts att han ska lira..

 

Japp, jag vet. Annars hade jag inte undrat. Tänkte att han kanske är mer sugen nu när han förmodligen(?) inte behöver sitta i Full Tilts kläder. Oddsen lär ju inte vara högre i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom pokerkretsar känner ALLA till FT. Det är också inom dessa som FT har haft lite halvrisigt rykte sen tidigare och sedan black friday riktigt uselt rykte. Utanför pokerkretsar upplever jag numera att dom enda pokerbolagen som average joe känner till är PS, FT och i viss mån kanske Party.

 

Dessa tre skulle kunna jämföras med McD, BK och KFC.

 

Jag vidhåller att Full Tilt är ett starkt varumärke.

 

Ja, fast det är inte nödvändigtvis så att det är bra att vara känd. Om svenska skulle räkna få räkna upp amerikanska investmentbanker är jag ganska säker på att Lehman Brothers skulle hamna på topp tre, för att göra en något drastisk men inte helt långsökt, liknelse.

 

Och även om FT från början inte haft några regelrätta investorer så tror jag fortfarande att varumärket kan ha ett värde för ev. framtida investorer.

 

Om det visar sig att de har byggt upp hela rörelsen med spelarnas pengar är jag mycket tveksam till det.

 

I dagsläget så kan dom säkert inte betala ut nej. Med "garantier" i form av namnkunniga spelare, ev. investerare, ev. deal (och släppta pengar) med amerikanska myndigheter och ev. kommande licenssystem i USA så finns det ganska mycket att vinna för onlinepokern (och i förlängningen livepokern) i allmänhet genom att sopa rent framför egen dörr.

 

Visst är det så. I fallet med Full Tilt är väl frågan närmast HUR MYCKET pengar som behöver skjutas till. Är det några procent av spelarnas pengar är det säkert lösbart, men ingen utanför bolaget lär han en aning om det, och det har säkert inte de flesta inom det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Eftersom det även förekommer frågor och funderingar om PokerStars här så svarar vi med följande officiella uttalande:

 

PokerStars' online gaming license is unchanged, and player funds are safe and completely unaffected by today's news.

 

Player cash outs continue at their normal processing times and will also not be impacted.

 

The Isle of Man regulators have today confirmed their earlier statement, that PokerStars remains fully compliant with all of its licensing obligations and that events unfolding in Alderney have no impact on that position. A formal press statement is forthcoming.

 

Se följande länk:

 

http://www.pokerstars.com/press/2011-06-29.html

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...