Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar ju bara handla om US players...? :-(

 

Om det är sant kommer det givetvis gälla alla. Helt meningslöst annars.

 

Men vem vågar köpa FTP? Lär ju INTE vara lätt att ta reda på exakt hur mycket pengar som behövs, och kan man inte betala ALLT är det bara pengar i sjön.

:-P

Kul för proffsen med ägande i bolaget om det blir sålt. Då kan det bli en fin slant för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att handla FullTilt... Inte så säker på att man kan friskriva sig mot ev lik i garderoben. Bättre o vänta på KK.

 

Äh vafan, ny "styrelse" och säkrare pengahantering så kommer det bli bra igen i framtiden. Är osäker på vilka som har starkast marknadsvärde av stars och ftp men både är ju right up there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Google Translate kan ju alltid användas. Blir såklart inte helt korrekt :-), men ändå :

 

I ett samtal med en anställd vid Pocket Kings Limited avslöjade att PokerOlymp viss inblick i den aktuella situationen med Tilt Full.

 

Personalen var chockad över upprepad underlåtenhet av den totala ledningen av företaget och förklarade att han hade fått sig väl sedan indragning av licensen finns ingen officiell information från övre sängen och visste inte om och hur problemet kommer att behandlas för tillfället.

 

Han sade att det hade funnits sedan Black Friday (15 april) endast ett meddelande från ledningsnivå av Ray Bitar. I detta Bitar hade tackade bara för ytterligare samarbete i dessa svåra tider. Specifik information om den aktuella vattennivån lämnade inte ledningsnivå. Det finns bara inte om viktiga budgetar har minskat till noll.

 

Solid, kritiserade han CFO (Chief Financial Officer) i företaget och sa att han inte hålla honom kvalificerad att förbise denna situation för att ens börja att klara av eller att göra. Ray Bitar var också påverkas avsevärt, även om han var en älskvärd människa, men frågan om vad det skulle vara ett möte efter middagen att ockupera honom mer än själva innehållet i mötet.

Kommunikation svaghet, är Full Tilt under en lång tid att visa utsidan också i fickan kungar Limited uttalad. Så det vore nästan omöjligt sedan 2010 att genomföra ett projekt, eftersom stämpel eller avvisande av ledningen brukar ta två månader och nästan aldrig en direkt kommunikation framgångar.

 

Också pekade på de anställda som har spelat en del anställda i bolaget och även under arbetstid på Full Tilt medan normala spelare inte har lättillgänglig information som används till sin fördel. Företaget han beskrev som "ruttna torpederad, fartyg" med en katastrofal kurs.

 

Framtiden för Full Tilt Poker, kan han se mycket dåligt. Med den nu förstörda förtroende skulle Full Tilt, även i omedelbar återuppta det ögonblicket förlorar ca 90% av sina användare skulle behöva och arbeta dig under en lång period av noll. Se till att saker och ting skulle vara en strimma av hopp, omedelbart skulle bytas ut och hela hanteringen är äntligen kommunicerar öppet och ärligt med spelarna.

 

Den anställde som vill vara anonym, är i pocket kungar Limited anställd i flera år och ansvarar för den europeiska delen av Full Tilt. PokerOlymp kan inte gå i god för sanningshalten i de uttalanden och påståenden, men har i många år för att kontakta denna person och klassificerar hans vittnesmål - även från sina egna erfarenheter med bolagets pocket kungar - som de rika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vem vågar köpa FTP?

2+2-tråden säger att det är Party/BWIN. Jag har ingen aning om det är sant. Jag har heller ingen aning om det skulle vara bra. USA-spelarna tycker att det låter bra eftersom de börjar (något naivt) att tänka att "nu kommer poker snart att vara lagligt här och då kommer Party Poker tillbaka till USA-marknaden med Full Tilts programvara och med all fisk som fanns där 2006".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske borde nämnt att jag är turneringsspelare.. Raken på Svenska spel är ju hela tiden 20 + 2, 30 + 3, 40 + 4 osv..

På Full tilt är raken där jag spelar 11+1, 12+1, 24 + 2 osv så raken är både lägre + att man får bonusar och rakeback.

 

BTW, har de ens flerbords SnGs? Jag brukade nämligen 16tabla de vilket jag gärna skulle fortsätta med. Isåfall, hur ofta fyller en 90manna upp på SvS med 3000 spelare på siten istället för 80 000 som det var på Full Tilt? 45 min eller?

 

 

Inget snack om att jag blir tvungen att flytta till Stars nu.

 

Då förstår jag ditt beslut helt och hållet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta med all skit som kommer fram är att ett antal riggtomtar har haft en poäng, och fått ta oförtjänt kritik genom åren med undermåliga argument av typen: ingen pokersajt kan tänkas fuska, de har för mycket att förlora ...

 

Stämmer och efter FTP är man beredd på att vad som helst kan komma fram. Huvudargumenten för antirigg-folket har varit att siterna absolut inte kan ha något fuffens alls för sig eftersom det skulle förstöra ryktet och businessen.

Har själv aldrig lyckats göra mig av med övertygelsen att många av programvarorna har inbyggda action-riggar som kan kontrolleras av den "innersta kretsen". Ska börja spela mer live för att se om alla alltid sitter med nuts där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP-proffsen verkar inte ha mycket att säga. Kan det ha att göra med att de mycket väl vet vad de gått med på som att exempelvis spela med låtsaspengar på de TV-sända high stakes turneringarna? Har alltid förvånats över när de slänger in 50k $ i potten utan att röra en enda nerv. Undantaget Helmuth som säkert varit mobbad och tvingats spela med riktiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP-proffsen verkar inte ha mycket att säga. Kan det ha att göra med att de mycket väl vet vad de gått med på som att exempelvis spela med låtsaspengar på de TV-sända high stakes turneringarna? Har alltid förvånats över när de slänger in 50k $ i potten utan att röra en enda nerv. Undantaget Helmuth som säkert varit mobbad och tvingats spela med riktiga pengar.

 

Hahah tack för dagens garv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP-proffsen verkar inte ha mycket att säga. Kan det ha att göra med att de mycket väl vet vad de gått med på som att exempelvis spela med låtsaspengar på de TV-sända high stakes turneringarna? Har alltid förvånats över när de slänger in 50k $ i potten utan att röra en enda nerv. Undantaget Helmuth som säkert varit mobbad och tvingats spela med riktiga pengar.

 

 

 

Meanwhile at OPs house...

 

Foilhat_tin-foil_hats.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP-proffsen verkar inte ha mycket att säga. Kan det ha att göra med att de mycket väl vet vad de gått med på som att exempelvis spela med låtsaspengar på de TV-sända high stakes turneringarna? Har alltid förvånats över när de slänger in 50k $ i potten utan att röra en enda nerv. Undantaget Helmuth som säkert varit mobbad och tvingats spela med riktiga pengar.

 

Rofl :mrgreen: Signaturmaterial, den snor jag!

 

Annars så tror jag faktiskt inte det är korrekt i.o.m. att Hellmuth varit ärkeskojarna UB's posterboy. Han har säkert gått på provision och fakturerat duktigt för varje wine och spydighet han kunnat klämma fram.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer och efter FTP är man beredd på att vad som helst kan komma fram. Huvudargumenten för antirigg-folket har varit att siterna absolut inte kan ha något fuffens alls för sig eftersom det skulle förstöra ryktet och businessen.

Har själv aldrig lyckats göra mig av med övertygelsen att många av programvarorna har inbyggda action-riggar som kan kontrolleras av den "innersta kretsen". Ska börja spela mer live för att se om alla alltid sitter med nuts där också.

 

Live is the shit!!!! Tomte fyllda bord vågar jag lova!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ärligt säga att jag inte har någon aning om vad den exakta motiveringen är, men vi har faktiskt viss moral oavsett vad en del tror. Så jag kan mycket väl tänka mig att det är av etiska skäl. Den enda andra rimliga anledningen är väl att Full Tilt inte kan betala längre. Men som sagt: jag har inte insyn i det och gissar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...