Gå till innehåll

Kommer jag någonsin bli vinnande? Borde jag lägga av?


sommarpeng

Recommended Posts

Jag kan vara lite likadan som du. Spelar helt klart bättre när jag är fokuserad. Och fokuserad är jag endast när jag tycker det är kul. Varför ska du sluta med pokern? Det är GRINDEN du bör sluta med. Spela lite live, mixa med några andra spel och spela på nivån så du ser på det som en hobby. Och spela kortare stunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast det är inte själva spelet jag tröttnar på. Jag uttryckte mig kanske lite fel, men det jag egentligen menar är att efter en stunds spelande så börjar jag fokusera på annat. Jag öppnar webbläsaren. Jag öppnar dokument jag håller på att skriva på, osv osv. Om jag i stället skulle stänga ner pokern när jag känner bristande koncentration tror jag att det hela skulle gå mycket bättre.

 

Det låter som du bara spelar på ett bord är det rätt?

Jag hade lite av samma problem när jag bara spelade ett bord, svårt med koncentrationen hittade oxå på en massa grejer under tiden ja spelade.Prova med flera bord så du inte hinner med andra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tips:

Spela inte poker oavsett humör.

Köp inga flera pokerböcker.

Lägg ner PF.

Lyssna inte på de som ger dig råd om att fortsätta spela.

Köp inga pokertidningar.

Umgås med folk som gör annat än spelar poker.

Skaffa en ny hobby.

 

Det låter som du bara spelar på ett bord är det rätt?

Prova med noll bord så du hinner med andra grejer.

 

 

FYP

 

Inser obv ironin i att säga åt förlorande spelare att lägga ner men är väl ett mänskligt fenomen att empati endast växer fram när vi ser konkreta fall som berör?

 

Själv kör jag en klockren förnekelse-approach och intalar mig själv att det är 100% högavlönade nöjespelare som finansierar mitt nolltaxerande. Har självklart aldrig gulat någon spelmissbrukare.

 

Med risk för att bli tjatig, lägg ner pokern och lev livet sommarpeng, glgl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för att jag inte är Läkare, men det låter som du något tex Adhd/damp?

 

Vad är det för idiotkommentar? Jag har inte minsta tillstymmelse till några koncentrationssvårigheter, men jag tror inte jag är ensam om att kunna tappa fokus på en uppgift eller liknande efter en tid när det börjar bli lite händelsefattaigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

Inser obv ironin i att säga åt förlorande spelare att lägga ner men är väl ett mänskligt fenomen att empati endast växer fram när vi ser konkreta fall som berör?

 

Själv kör jag en klockren förnekelse-approach och intalar mig själv att det är 100% högavlönade nöjespelare som finansierar mitt nolltaxerande. Har självklart aldrig gulat någon spelmissbrukare.

 

Med risk för att bli tjatig, lägg ner pokern och lev livet sommarpeng, glgl!

 

Antar att det föll bort ett "inte" i "...att säga åt förlorande spelare att (inte) lägga ner."

 

Och ja, det var lite lättare att tänka sig att lägga av när alla var så enade. Nu börjar jag snegla på ikonen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det föll bort ett "inte" i "...att säga åt förlorande spelare att (inte) lägga ner."

 

Och ja, det var lite lättare att tänka sig att lägga av när alla var så enade. Nu börjar jag snegla på ikonen igen.

 

Föll inte bort några ord.

Läs igen.

 

Av med silkesvantarna då.

Är 100% säker på att poker inte är något för dig (om du vill vinna pengar).

Vill du nöjesspela och fortsätta förlora, go for it.

 

Kolla postningshistoriken bland de som svarat så hajar du nog snabbt vilka som svarat seriöst och/eller vet vad de snackar om.

 

 

Allt du skrivit hittills i denna och andra trådar tyder på att du i princip saknar ALLT som krävs för att bli vinnande. Dina teoretiska resonemang suger ofta och du saknar dessutom totalt självkontroll/disciplin. Den ultimata fisken imo.

 

 

De som ändå uppmuntrar dig ändå att spela sammanfattas ungefär såhär:

 

1. Har noll koll

2. Kan inte relatera till dina dina problem och tror att de som gäller för dem också gäller för dig

3. Driver med dig i jakt på ego-boost

4. Är bottom-feeders i behov av nya fisk-regs på microstakes.

 

 

Antar du startade denna tråd för att hitta en ursäkt för en ny deposit som du oundvikligen gular förr eller senare. Jag klagar egentligen inte om det kommer in nya pengar i pokerekonomin. Försökte ge ett seriöst svar eftersom du ändå startade denna tråd istället för att ta fram VISA-kortet ännu en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för idiotkommentar? Jag har inte minsta tillstymmelse till några koncentrationssvårigheter, men jag tror inte jag är ensam om att kunna tappa fokus på en uppgift eller liknande efter en tid när det börjar bli lite händelsefattaigt.

 

I rest my Case :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det föll bort ett "inte" i "...att säga åt förlorande spelare att (inte) lägga ner."

 

Och ja, det var lite lättare att tänka sig att lägga av när alla var så enade. Nu börjar jag snegla på ikonen igen.

 

LOL! Förvånande att du skulle hitta argument för att fortsätta ändå.

 

Kollade igenom några av dina gamla poster och hitta denna:

 

http://pokerforum.nu/forum/1606347-post46.html

 

Säger en del.

 

Enligt den posten uppfattar du det tydligen som en helt normal session att vinna 120 BB på en timme, och det verkar stämma bra överens med din generella syn på poker. Tror inte att du riktigt har hajat av poker går ut på.

 

Finns någon som har citatet "Att plussa 50 $ på ett NL200 bord har jag inga problem med tycker jag, så pass mkt behärskar jag spelet" som signatur. Vittnar om en oerhört djup okunskap om spelet och är väldigt, väldigt roligt. Känns som något du hade kunnat skriva.

 

Kul också att du vann en 5 av dina 6 dollars på en hand där du limpar KJo fullring, synar två gator helt jävla tom, rivrar en J på brädan 9922J, höjer och på något osannolikt sätt lyckas få betalt av en sämre hand. Såg att någon som kommenterade handen skrev att det går att spela den sämre. Jag är tveksam till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spela på cash game bord där det redan sitter minst fem andra uppenbara multi table grinders kan vara ett sätt att få bättre resultat. Inte en chans att vinna något i den konkurrensen.

 

Att det ofta går bra första halvtimmen känner jag också igen. Koncentrationen och disciplin att gå bort från bordet de gånger man ligger hyfsat på plus kan ha stor betydelse långsiktigt.

 

Och att ett års tid är tillräckligt för att avgöra om man kan lära sig bemästra poker eller inte?? Var det inte en klassiker som sade "poker takes a minute to learn and a life time to master"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyssna på mr_tight. Den enda som är genuint ärlig i denna tråd och vill dig väl.

Antar att han likaså jag envisas med att svara så bra som möjligt i såna här trådar för att vi känner att det kan vara nice med lite +kharma då man gör sig påmind att det är såna som OP's pengar man förmodligen skor sig på för de mesta.

 

total förnekelse ftw, feta rika nöjesspelare <3 Brukar lägga en peng i rädda barnen byssan också på ica och springa hem och rida på medriggen. :)

 

 

 

mer till OP: Du och många andra som smådrömmer lite lätt om att krossa i pokern, du kommer inte vakna en dag och rusha som näste isildur1 i FTP-dagarna. Gör som mina bröder och alla andra vars drömmar blev krossade och ändå inte bara kan sluta för att det är "så kul". Inse era begränsningar, sätt spelgränser på svs och spela endast där på micronivåer för 100-200 kr i veckan. Runnar ni upp en rulle, kul ni fick en trevlig sista minuten resa för er hobby eller två, inte många som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Jag tackar dom som skrivit något vettigt, men lika många skriver idiotsaker som bara är tråkiga att läsa. Visst, jag har förstått att jag inte är gjord för poker - och det kan jag finna mig i. Kan du inte skriva det på ett bra sätt - skriv inget alls.

Jag spelade poker för att jag tyckte att det var kul. Jag hade inte som mål att resten av mitt liv försörja mig genom spelet. Men med det är det inte sagt att det inte hade varit kul att gå plus, som jag hoppas att de flesta här förstår.

Men när folk går OP och säger saker som att dom hoppas att mitt liv kommer ordna sig (med myndigheters hjälp) och att jag eventuellt lider av någon bokstavskombination blir jag bara förbannad. Det är såklart inget att ta åt sig av, men kan lik förbannat inte låta bli när helt ovetandes människor försöker göra sig lustiga och direkt hackar på någon som "visar sig svag" genom att be om hjälp.

Just nu befinner jag mig sedan 3 månader tillbaka i Tyskland för studier, och i höst börjar jag en 5-årig utbildning hemma i Sverige. Så ja, jag tror inte att jag behöver några lyckoönskningar om att mitt liv ska ordna sig.

 

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP är nog inte samma kille som richthofen/softish/riggdevil/Ray-ban etc.

 

Saknar episka uttyck som "bättre fly en illa fäkta" och "kraftig moteld". Också brist på diskussioner kring olika spelares "kortsnitt".

 

Magneten har väl f.ö. varit osynlig på SvS senaste tiden (?)

Gissar att han har lagt ner på riktigt efter senaste vändan.

Smart beslut om så är fallet.

 

 

***

 

Gl sommarpeng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP är nog inte samma kille som richthofen/softish/riggdevil/Ray-ban etc.

 

Saknar episka uttyck som "bättre fly en illa fäkta" och "kraftig moteld". Också brist på diskussioner kring olika spelares "kortsnitt".

 

Magneten har väl f.ö. varit osynlig på SvS senaste tiden (?)

Gissar att han har lagt ner på riktigt efter senaste vändan.

Smart beslut om så är fallet.

 

 

***

 

Gl sommarpeng

 

Tack. Jag har som sagt bara skapat ett konto här, och det är det jag skriver från nu. Ser ingen anledning till varför jag skulle ha flera olika.

 

Tack även för det du skrivit. En av få som kom med något konstruktivt. Jag har blivit rätt missuppfattad. Det enda jag velat är att folk här ska säga vad dom tycker. Spelar jag som en idiot? Borde jag lägga av? Säg det då, men skriv inte grejer som inte hör till ämnet. Jag kan ärligt säga att jag inte har ett beroende, och jag har inte spelat bort en enda krona som jag inte haft råd att göra av med. Jag tycker bara att det kan vara förbannat kul att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag har som sagt bara skapat ett konto här, och det är det jag skriver från nu. Ser ingen anledning till varför jag skulle ha flera olika.

 

Tack även för det du skrivit. En av få som kom med något konstruktivt. Jag har blivit rätt missuppfattad. Det enda jag velat är att folk här ska säga vad dom tycker. Spelar jag som en idiot? Borde jag lägga av? Säg det då, men skriv inte grejer som inte hör till ämnet. Jag kan ärligt säga att jag inte har ett beroende, och jag har inte spelat bort en enda krona som jag inte haft råd att göra av med. Jag tycker bara att det kan vara förbannat kul att spela.

 

Ja, spela du om du tycker att det är kul, men spela inte för att vinna, utan håll dig till att göra det för att det är kul. Dock verkar du må dåligt av att förlora och då är det nog bättre om du lägger ner.

 

Jag tror för övrigt inte heller att du är Riggis. Du har dålig koll på poker på ett helt annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...