Gå till innehåll

Kommer jag någonsin bli vinnande? Borde jag lägga av?


sommarpeng

Recommended Posts

Tack. Jag har som sagt bara skapat ett konto här, och det är det jag skriver från nu. Ser ingen anledning till varför jag skulle ha flera olika.

 

Tack även för det du skrivit. En av få som kom med något konstruktivt. Jag har blivit rätt missuppfattad. Det enda jag velat är att folk här ska säga vad dom tycker. Spelar jag som en idiot? Borde jag lägga av? Säg det då, men skriv inte grejer som inte hör till ämnet. Jag kan ärligt säga att jag inte har ett beroende, och jag har inte spelat bort en enda krona som jag inte haft råd att göra av med. Jag tycker bara att det kan vara förbannat kul att spela.

 

Ska du fortsätta tycker jag du ska någon sorts sanning i långsiktiga resultat inkluderat "jag är så otroligt bra första halvtimmen" och "sedan tappar jag koncentrationen". Vår totala winrate är något som kanske säger något om hur bra vi är. Har man spelat tot 10k händer med bra resultat, då kanske man har lite koll på det här med poker. Har man spelat 10k händer med dåligt resultat, då kanske man inte har så bra koll. Sedan behövs det såklart fler spelade hände än så. Hur ser resultaten ut efter 20k händer? 100k?

 

Var ärlig mot dig själv. Är det verkligen så att du är så grym som du beskriver den första halvtimmen? Är det bara efter den tiden du tappar?

 

Om du inte förlorar några större summor och tycker det är helt ok, så fortsätt kör. Det finns möjlighet att utvecklas och du lär ha större möjlighet till det om du drar in taggarna en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Post-it lapparna låter som en bra plan, fäst dessa gärna på borden du spelar så att du verkligen inte glömmer bort att betala av med top par top kicker.

Fortsätt, vänder snart!

 

Tack för nyckeln till pokern!

Har satt upp 4st lappar där det står: " drick inte för mycket" och jag har redan vunnit 4,5 dollars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är helt klart att lägga ner! Missförstå mig inte!!! Men;

Om du verkligen vill spela poker och inte vill lägga ner så råder jag dig följande.

1: Spela live! Spelarna live är väldigt mycket sämre än dom på nätet. Dessutom är det mycket roligare och trevligare.

2: Om/när du spelar på nätet så skippa cash gamet fullständigt. Det är oerhört svårslaget!!!!! Killarna som sitter på Nl10 och Nl5 kör för fan med HUD och till och med på den nivån blir man fan slaktad.

Spela istället bara turneringar. Tro mig att turnerings spelet är duktigt mycket enklare att bemästra. Det sitter oändligt med fisk i dom låga BI turneringarna och dom är inte svårslagna. En månad eller två tar det kanske dig att plugga in vad du behöver veta. Sen behövs det kanske ytterliggare någon månad att bli bekväm i det.

 

Vill du ha lite tips på vart du kan finna schyssta teorier och utbildnings videos eller så så kan du skicka ett PM, jag hjälper gärna till.

 

Ps. Det krävs ett jävla tålamod för att klara av det men det är FAN INTE omöjligt=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag har inte spelat bort en enda krona som jag inte haft råd att göra av med. Jag tycker bara att det kan vara förbannat kul att spela.

 

Att det är kul att spela poker är den främsta anledningen att spela på hobbynivå!

 

Sätt upp en budget för hur mycket pengar din hobby får kosta per månad och spela sedan på den nivå du har råd med (om du inte är nöjd med den lägsta nivå du kan hitta).

 

De flesta tycker att det är roligare att spela när man vinner. Ett sätt att vinna oftare är att lära sig mer om poker. Kanske kommer du upptäcka att det dessutom är riktigt roligt att studera något ingående och bli bättre och bättre.

 

Om du tycker det är tråkigt att studera / förbättra dig kan du lugnt fortsätta spela bara för att det är roligt, sålänge du håller dig inom din budgetram.

 

Poker är för de flesta en hobby, ett tidsfördriv. De flesta hobbys kostar pengar. Någon som är intresserad av fiske köper utrustning, resor, kläder osv. Är du intresserad av litteratur köper du böcker, åker på mässor, prenumererar på tidskrifter et.c. Gillar du fotboll går du på matcher och köper tvabbonemang.

 

Det är inget konstigt med att ha poker som en av dina hobbies och låta det kosta någon hundralapp per månad. Tvärtom är det billigare och mer intellektuellt stimulerande än många andra sysselsättningar svenskar ägnar sig åt. Jämför kostnaden med att köpa en dvdfilm / gå på bio eller inköp av en spännande flaska vin till samlingen. Du har garanterat många fler timmars nöje av $15 poker (t.ex. 150 sng:er på 10cents nivån om det inte är ett riktigt gott vin iofs).

 

Poker är alltså (åtminstone om man inte volymgrindar) en intellektuell sport som är betydligt mer utvecklande än flertalet av de hobbies folk håller på med. Dessutom kan du i princip alltid hitta en nivå där du (åtminstone efter några veckor) faktiskt vinner några korvören om det är att vinna som är viktigt.

 

Sålänge du förstår att du kommer förlora pengar på att spela tycker jag det är helt okej att du ägnar en del av din fritid åt en av världens roligaste och mest spännande intellektuella sportgrenar. Och du väljer själv hur mycket detta intresse får kosta (det behöver som sagt inte kosta något om du är beredd att spela på tillräckligt låg nivå, fast åandrasidan kanske det inte känns lika spännande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är kul att spela poker är den främsta anledningen att spela på hobbynivå!

 

Sätt upp en budget för hur mycket pengar din hobby får kosta per månad och spela sedan på den nivå du har råd med (om du inte är nöjd med den lägsta nivå du kan hitta).

 

De flesta tycker att det är roligare att spela när man vinner. Ett sätt att vinna oftare är att lära sig mer om poker. Kanske kommer du upptäcka att det dessutom är riktigt roligt att studera något ingående och bli bättre och bättre.

 

Om du tycker det är tråkigt att studera / förbättra dig kan du lugnt fortsätta spela bara för att det är roligt, sålänge du håller dig inom din budgetram.

 

Poker är för de flesta en hobby, ett tidsfördriv. De flesta hobbys kostar pengar. Någon som är intresserad av fiske köper utrustning, resor, kläder osv. Är du intresserad av litteratur köper du böcker, åker på mässor, prenumererar på tidskrifter et.c. Gillar du fotboll går du på matcher och köper tvabbonemang.

 

Det är inget konstigt med att ha poker som en av dina hobbies och låta det kosta någon hundralapp per månad. Tvärtom är det billigare och mer intellektuellt stimulerande än många andra sysselsättningar svenskar ägnar sig åt. Jämför kostnaden med att köpa en dvdfilm / gå på bio eller inköp av en spännande flaska vin till samlingen. Du har garanterat många fler timmars nöje av $15 poker (t.ex. 150 sng:er på 10cents nivån om det inte är ett riktigt gott vin iofs).

 

Poker är alltså (åtminstone om man inte volymgrindar) en intellektuell sport som är betydligt mer utvecklande än flertalet av de hobbies folk håller på med. Dessutom kan du i princip alltid hitta en nivå där du (åtminstone efter några veckor) faktiskt vinner några korvören om det är att vinna som är viktigt.

 

Sålänge du förstår att du kommer förlora pengar på att spela tycker jag det är helt okej att du ägnar en del av din fritid åt en av världens roligaste och mest spännande intellektuella sportgrenar. Och du väljer själv hur mycket detta intresse får kosta (det behöver som sagt inte kosta något om du är beredd att spela på tillräckligt låg nivå, fast åandrasidan kanske det inte känns lika spännande).

 

Bästa inlägget på länge !!!

 

 

För egen del så har "hobbyn" poker för längesen gått över till ett jobb men jag tränar det intellektuella geom att volymgrinda ms-röj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns naivt att tro att man kan finna poker stimulerande/underhållande efter ett par månader (läs:timmar) av raka förluster.

Till slut tröttnar man på det sistnämnda och cirkeln är i gång.

Alla är olika men jag tror det är vanligare att man tröttnar som fan och fortsätter spela men med helt andra känslor inblandade än "fan va roligt det här är!!!!!!"

Om man kan låta det förbli en hobby, grattis, men jag är skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...